Witam.
Mam pytanie czy ten sprzęt jest w stanie renderować w pełni obiekty 3d czy muszę jakieś podzespoły zmienić.
Ostatnio próbowałem renderować mały kryształ podświetlany i renderowanie trwało prawie 6 minut przy czym występowało dużo białych pikseli?
czy jest jakaś możliwość poprawienia prędkości renderu?
-intel core 2 duo 3.0 ghz
-geforce gts450 1 gb ram
-2 gb ram ddr 2
To niestety jest bardzo slaby sprzet do grafiki 3d, w sumie do kazdego rodzaju grafiki jest slaby.
Nie da sie za wiele z tym zrobic.
No bez przesady. Ludzie kiedyś na Amigach renderowali i jakoś dawali radę:)
Na powyższym komputerze Blender działa już całkiem dobrze, choć to zależy co chcesz robić. Do nauki wystarczy w zupełności, a do pracy, to już według potrzeb.
Likfidator. Chciałem zrenderować kryształ o małych wymiarach z shaderem szkła który jest podświetlany. nic więcej , a mimo to program renderuje ok. 2 minuty by obraz nie był rozpikselowany :\
[6]
ja tez renderowalem na amidze, co to ma do rzeczy? Op nie pyta o lightwave 3.5 czy innego imagine tylko o blendera.
To ze gdzies tam cos obilo ci sie o uszy, nie jest dobrym powodem zeby zaraz o tym pisac. Zwlaszcza ze nijak ma sie to do rzeczywistosci.
To jest slaby sprzet do grafiki 3d i niewiele da sie z tym zrobic, troche wiecej ramu odrobine poprawiloby komfort zabawy ale troche wieksza scena i bedzie dramat
w tescie sa zbyt duze buckety (tiles) maszyny z wieksza iloscia procesow po prostu nie wykorzystaja wszystkiego. Inna sprawa ze to dosc stary test, nie wykorzystujacy cycles tylko stary renderer blendera.
3,45 standardowe ustawienie, przy zmianie wielkosci do 16x16 dalo 1,30 (40 threads)
topowe wartosci w tabelce oczywiscie sa wyssane z palca.
Tyle w kwestii renderowania CPU, w przypadku OP moim zdaniem duzo szybsze bedzie cycles mimo ze karta starawa rowniez, jednak architektura moze dac troche wiecej niz ten bardzo stary procesor.
Oczywiscie uwazac z upgradami sterownikow bo nvidia obciela support cuda dla starszych kart (moze nie tyle nawet obciela co dramatycznie zamieszala)
ja mam troszkę lepszy sprzęt ale miałem tak jak ty dopóki nie zmieniłem w ustawieniach na GPU jeśli renderujesz przez Cycle Render to mogę ci podać mniej więcej ustawienia które u mnie przyśpieszają renderowanie i jakość na tym nie traci no więc w opcjach renderowania resolution ustaw na 100 to norma żeby nie było pikselozy, sample ustaw 100 w pasku z napisem render u mnie to standardowa jakość, w zakładce niżej Light paths zmień na full global ilumination i zaznacz wszystkie trzy okienka, w performance zaznacz wszystkie okienka w post processingu też. To powinno przyśpieszyć renderowanie nie będzie ci się z czarnego obrazu po kwadraciku pojawiać obraz tylko od razu wyskoczy i z każdą sekundą zależy ile masz sampli będzie poprawiać ci się jakość jeśli wybrałeś 100 to 100 sekund rozumiesz na starszym kompie 1 sampel zajmował mi 20 sekund
PS: w samplingu nie zmieniaj persetów na final bo się nie doczekasz
D.W 95 Jesteś wielki. Pomogło w 100 % teraz renderuje mi niemal 5 krotnie szybciej.
Masz u mnie browara ;)
[5] GPU i Cuda tak? W opcjach to się wybiera oraz w opcjach renderowania potem z tego co pamiętam.
Oczywiscie w cycles renderujesz?