Ech... Postanowiłem podzielić się swoimi odczuciami i w tym celu oczekuję od was reakcji, odpowiedzi czy jest to normalne ?
Jestem uczniem technikum. Jeżeli chodzi o naukę, to uczę się przeciętnie (np. z matmy 2, z angielskiego 4 itp. - przedmioty humanistyczne i ścisłe kontrastują ze sobą pod względem ocen ;) ) - mam ochotę do uczenia się tylko tych przedmiotów, które mnie interesują lub wiąże z tą dziedziną nadzieję w mojej przyszłej pracy (np. tangensów czy kutangensów nawet nie mam ochoty się uczyć, bo jestem pewien, że w życiu mi się to nie przyda) . Jednak przed nie jednym sprawdzianem (oczywiście przeglądam w domu lub przed lekcją (!) ostatnie tematy, by sobie powtórzyć materiał z ostatnich kilku lub kilkudziesięciu lekcji) pytam się kolegów czy się nauczyli. Pytając się ich, mam nadzieję, że się nie nauczyli (!), a ja sam jestem dumny, że dostałem np 3+ a oni po 1 lub dwójce. Nie wiem czy jest to zazdrość, by nie okazali się lepszymi ode mnie, czy też coś innego, czego nie potrafię określić.
Żeby nie było - jestem pilny, gdy jakieś pracę są do oddania, to oczywiście robię je na czas. Ale jeśli chodzi o naukę, oceny to jedyne na czym mi zależy, to być może opinia o mnie w oczach nauczycieli, którzy uczyli mojego starszego o 12 lat brata (są to już starsi nauczyciele, a brat chodził do tej samej szkoły co ja, więc poniekąd jestem szybko zapamiętywany przez owych nauczycieli) i nie chce, żeby mnie wytykano, że jestem słabszy od niego (swego czasu brat dostał stypendium naukowe od J. Buzka za bdb wyniki w nauce), ale resztę - mówiąc prostym językiem- sobie olewam.
Prosiłbym, by użytkownicy, którzy w odpowiedzi chcą napisać co o tym myślą, okazali się dojrzali i nie odpowiadali w ten sposób "3/10 - cool story bro" czy jakoś podobnie. Z pewnością muszę popracować nad sobą, bo czuję taką zawiść w sobie (chyba po babci :D), by inni mieli gorzej niż ja, albo jeżeli mi się coś nie udało to im też niech się nie uda.