Są wakacje, a ja mam dużo czasu. Pomyślałem że fajnie by było się czegoś pożytecznego nauczyć. Interesuje mnie coś w stylu projektowania 3D. Mogą być jakieś obiekty, efekty, myślałem nawet o odzieży albo budynkach. Może animacje? Może tez być coś zupełnie innego o czym nie miałem pojęcia ( może coś z dźwiękami ). Od razu mówię że jestem zielony więc jeśli polecacie jakiś program to proszę o taki dla początkujących lub średnio zaawansowanych.
Nie interesuje nie grafika 2D. Jakieś Photoshopy itp. Możecie dawać też coś z innej beczki. Byle ciekawe i kwalifikujące się do moich warunków :D
Proszę o mądre wypowiedzi i nie spamowanie. Dziękuję za każdą ( sensowną ) odpowiedź.
Blender, Maya, 3DS Max 3D - Google przestalo dzialac ???...
Nie interesuje nie grafika 2D
Bez znajomości rysunku będziesz d***a a nie grafik 3d.
[2] To po ch**a jest forum? 90% pytań stąd można by rozwiązać dzięki google. Tylko że google nie odpowie ci na wszystkie pytania, to tylko maszyna... Mógłbym ci jeszcze wymienić z 30 innych programów o których wczoraj czytałem ale chciałem usłyszeć od kogoś odpowiedzi na moje pytania...
[3] Za bardzo wybiegasz w przyszłość... Nie powiedziałem że nie interesują mnie w ogóle. Chcę się po prostu nauczyć podstawowej obsługi jakiegoś programu. W drugiej klasie dochodzą mi multimedia i grafika więc będę miał pożytek z tego że coś się nauczę.
Z-Brush jest dosyć fajny, ale jak każdy taki program jest bardzo skomplikowany...
Ok, dzięki :D lecz te programy mógłbym sobie sam znaleźć w necie. Czy jest ktoś kto się tym interesuje lub w tym siedzi i mógłby co nieco powiedzieć i polecić początkującemu?
Oraz jeśli dajecie jakiś program to napiszcie czemu ten i co go wyróżnia spośród innych.
Fett - Chwała Cthulhu za takich ludzi jak ty... O to mi właśnie chodziło, żeby ktoś mi wytłumaczył. Dzięki na odpowiedź :D
Lecz czekam na coś jeszcze...
Jeżeli planujesz naukę 3D bardziej przyszłościowo i chciałbyś wiązać z tym np. pracę w przyszłości to proponowałbym jakiś popularny program, chociażby 3DS MAX. Bo w sumie nauczysz się takiego Z-Brusha, którego poleca ADIDPI i w przyszłości na wiele Ci się to nie przyda, bo mało który profesjonalista może z niego korzystać.
Jeśli chodzi o samą naukę, to w necie znajdziesz mnóstwo tutoriali i z tego najlepiej się uczyć.
Nie siedzę w grafice 3D więc moje słowa znaczą tutaj tyle co nic. Ale analogicznie, po co się uczyć obsługi GIMPa, czy Paintshop Pro jeżeli wszyscy graficy korzystają z CORELA albo Photoshopa
Dokladnie jak pisze fett, przy okazji zawsze jakos sensownie mozna wydac te 12 kawalkow, zamiast przepijac badz tracic na dziwki.
Fett - jednak widzę sens... na pewno te wszystkie programy mają coś wspólnego i nauka któregoś nie pójdzie na marne i nawet przy przesiadce będzie łatwiej...
Lutz - heh... nie rozmawiajmy o kasie... na razie o tym nie myślę... :D Choć nigdzie nie napisałem że ma być darmowy to wolałbym taki... jeśli nie jest bardzo uszczuplony i da się czegoś nauczyć...
Lutz - jest koniec lipca. Akurat do końca wakacji wystarczy mu 30-dniowy trial na naukę. Poza tym bądźmy ze sobą szczerzy - kto (zwłaszcza w Polsce) chcąc ucząc się obsługi profesjonalnych programów do obróbki graficznych wydaje na start 12 kawałków...
faust7 - nie mogę zaprzeczyć:)
Zainteresował mnie blender. Łączy wszystko co potrzebuję i jest popularny więc z nauką nie będę miał problemu.