Witam. Pytanie me brzmi... Co to są te klatki na sekundę w skrócie FPSy? Ogólnie słyszę tę nazwę masę razy chociażby jak oglądam jakieś zagrajmy Ci youtuberzy mówią " a ta gra chodzi płynnie w 60 FPSach ale youtube zmniejsza do 30 więc nie zauważycie różnicy. Rozumiem, że chodzi tu o płynność gry ale ... np. ten nowy NFS mówi się, że działa tylko w 30 fpsach a jak to oglądam to działa normalnie rozumiem jakby gra przycinała to tak ale 30 fpsów a 60 co za różnica? Tak samo z youtubem youtuberzy mówią, że youtube zmniejsza liczbę klatek do 30 czy 40 czyli, że co na filmiku gra działa wolniej? O wał chodzi?
Wytłumaczył by mi to ktoś? :D
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.
Klatka to coś w rodzaju "zdjęcia". Czyli przykładowo, jeśli grasz grę w 30FPSów(Klatek na sekundę), znaczy to, że w ciągu sekundy wyświetla ci 30 "zdjęć" z gry.
rouve <--- powaga?
maciejkami <--- aha czyli, że więcej fpsów to gra jest jakby bardziej dokładna więcej wyświetla?
Im wiecej FPS tym bardziej plynna gra. Przy roznicy 30 a 60 jest to niezauwazalne, przy roznicy 10 a 30 zobaczysz olbrzymia roznice :]
ktoś obeznany z grami przez lata lub grafik zauważy różnicę, zwyczajny 'niedzielny gracz' przy 25 nie będzie marudził
Przy różnicy 30 a 60 jest to niezauważalne..
niezauważalne to jest przy 50-60, jeszcze 40 jest w miarę okej ale spadki z 60 do 30 akurat ciężko akceptuję, gdy jest poniżej nie gram w grę tylko czekam na patch/upgrade sprzętu
obejrzyj sobie Hobbita w różnych wersjach fps to zobaczysz o co chodzi, w grach jednak jest to lepszy efekt niż na filmie, gdyż bardziej pasuje do 'sztucznego świata'
W grach FPS`y nie oznaczaja w 100% ilosci renderowanych klatek, ale takze dodatkowo FPS logiki gry ktora jest wiekszosci przypadkow ustawiona na 30 i rzadziej 60 klatek na PC jak i konsolach. Dodatkowo gry moga miec rozne petle aktualizacyjne glowne stany gry i FPS dla renderingu i logiki moga byc takie same, przykladem jest ostatni NFS.