Witam. Już kiedyś grałem w pierwszego Baldura ale strasznie noobiłem i teraz chciałbym wreszcie tę grę ukończyć. Grę już zacząłem ale jestem na samym początku i parę rzeczy mnie ciekawi. Mam parę pytań:
Dodam jeszcze, że gram w normalne Wrota Baldura z dodatkiem nie te nową edycję.
1. Jaką klasą zacząć najlepiej? Kiedyś stworzyłem wojownika, teraz gram magiem, słyszałem, że ciężej się nim gra. Z drugiej strony jak ogarnę to mogę z niego stworzyć naprawdę mocną postać.
2. Oto statystyki mojej postaci: (jest to człowiek mag)
siła 11
zręczność 17
kondycja 16
inteligencja 18
mądrość 10
charyzma 10
Dobrą postać stworzyłem? Wylosowało mi 58 pkt więc nie najgorzej. Do czego konkretnie służy mądrość bo gra mi to słabo wytłumaczyła?
3. Prosiłbym o wytłumaczenie paru skrótów. Obrażenia 1k4 to, że od 1 do 4 ale np. co to jest trakO?
4. Słyszałem, że warto dać na przywódcę drużyny postać o najlepszej charyzmie. Trochę to chyba psuje klimat, że przywódcą nie jest główny bohater co myślicie? Nie będzie to miało wpływu na fabułę?
5. A i czary jak to wygląda? Wiem, że jak użyję czaru to muszę odpocząć by go znowu użyć ale np. teraz mam na 1 poziomie zapisane 2 czary i wyuczony 1. Jak to się zmienia z czasem? Czarów np. 3 poziomu będę mógł używać jak mój mag będzie miał 3 poziom tak? Jak zwiększyć limit wyuczonych czarów? Słyszałem, że jest limit możliwych czarów do zapisania w księdze to prawda?
6. Ostatnie jak na razie to dwuklasowość i wieloklasowość. Co sądzicie o tym? Opłaca się to?
[edit] Jak będę miał kolejne pytania to napiszę już w tym wątku.
Ad 1
Najprościej wojownikiem, ale jak pociągniesz maga do końca (BG2 wraz z Tronem Baala) to faktycznie powinieneś mieć więcej frajdy. Chociaz mozesz sie zniechecic po drodze :)
Ad 2
Statystyki ok jak na Maga. Zrecznosc dla niskiej klasy pancerza, kondycja dla maks +4 PŻ i maks Inteligencji. Co jest dosyc niskie, to Madrosc. Chyba 12 daloby jakis bonus do odpornosci, ale imo nie jest to krytyczne.
58 punktow to dosyc malo. Spokojnie jestes w stanie wylosowac 70-80. Pamietam, ze tyle mialem dla Woja wraz z sila 18/00 (ale to wymagalo sporo losowania:) - jeszcze przed wyjsciem ShadowKeepera;).
Ad 3
TrakO to szansa trawienia.
http://crpg.insi.pl/baldurs-gate-2/trak0-i-kp/1185a
Ad 4
Upewnij sie, ze postac ktora najczesciej gada (jest pierwsza w szeregu) nie ma ujemnego wspolczynnika charyzmy i bedzie ok.
Ad 5
To juz zalezy od klasy (np. saDzicy magowie). Zerknij sobie na tabelke w instrukcji jesli chodzi o limity. Wraz z poziomem liczba zapamietanych czarow (limit zalezy od inteligencji) sie zwieksza ale dochodzi do pewnego poziomu i potem juz nie rosnie. Generalnie odpoczynek w BG nic nie kosztuje, wiec to nie jest jakis duzy problem (tylko rob sejwy przed;).
Ad 6
Grajac 1wszy raz proponuje zagrac druzynowo i poznac wiekszosc klas (kaplan, mag, zlodziej, woj, ranger, etc.). Potem dostaniesz towarzyszy, ktorzy sa roznymi mieszancami (dwu, wielo). Imo dopiero za kolejnym razem, jak sie juz pozna niezle mechanike, warto sie w to bawic. A na start klasycznie :)
Cainoor- dzięki Ci wielkie :). Bardzo mi pomogłeś. Czyli jeśli przywódcą drużyny jest inna postać niż główny bohater to gada tak jakby był głównym bohaterem? Ciekawe. Trochę według mnie to psuje klimat ale ok niech będzie.
A i słyszałem, że jeśli SI drużyny jest wyłączone to towarzysze ze sobą nie rozmawiają to prawda?
[3]
Nie jestem pewien ale z tego co pamiętam zawsze tylko główna postać brała udział w rozmowach. Charyzma bodajże dawała drobne zniżki w sklepach, w takim wypadku można pilnować kto rozmawia z handlarzem.
[5]
Jest kilka różnic w dialogach gdy masz wysoka cha. Np w lokacji startowej za jeden z questow dostajesz oprócz złota, gadkę w stylu "zawsze cię lubiłem" i dagger +1.
A i słyszałem, że jeśli SI drużyny jest wyłączone to towarzysze ze sobą nie rozmawiają to prawda?
Wątpię. Różnica polega raczej tylko na zmianie zachowania członków drużyny podczas walki. Z wyłączonym SI nie będą atakowali przeciwnika, jeśli nie damy im takiego rozkazu.