Romero Games
Firma producent
Niezależne irlandzkie studio deweloperskie z siedzibą w Galway. Firma została założona przez Johna Romero (mowa o legendarnym deweloperze, który pracując w studiu id Software przyczynił się do powstania takich kultowych projektów, jak Wolfenstein 3D, Doom oraz Quake) i jego żonę Brendę. Zespół tworzy gry przeznaczone na urządzenia mobilne, komputery osobiste i konsole, a jego pierwszym dużym projektem jest wydana w 2020 roku taktyczna strategia turowa zatytułowana Empire of Sin.
Jako ciekawostkę należy dodać, że Romero Games to dziewiąte studio, w którego założeniu uczestniczył John Romero. Wśród innych zespołów, które z jego udziałem pojawiły się na branżowej mapie, należy wymienić Ion Storm oraz Gazillion Entertainment.
Historia
Studio Romero Games zostało założone w 2015 roku. Firma, której siedziba mieściła się w Galway, początkowo koncentrowała się na projektach mniejszego kalibru. W efekcie gracze otrzymali zremasterowaną wersję platformówki Dangerous Dave in the Deserted Pirate’s Hideout, a także humorystycznego rogulike’a pod tytułem Gunman Taco Truck, w którym mogli wcielić się w kierowcę ciężarówki zarabiającego na życie, sprzedając tytułowe fastfoody w postapokaliptycznym świecie.
Na początku 2017 roku zespół obwieścił jednak, że pracuje nad swoim trzecim dziełem, które miało okazać się największym z dotychczasowych projektów. W kwietniu 2019 roku dowiedzieliśmy się, że będzie nim gra strategiczna reprezentująca zupełnie nową markę, której wydaniem zajmie się firma Paradox Interactive. W czerwcu 2019 roku świat po raz pierwszy usłyszał o Empire of Sin, czyli taktycznej strategii turowej, w której gracze mieli stanąć na czele gangu działającego w czasach głębokiej prohibicji.
Empire of Sin zadebiutowało 1 grudnia 2020 roku na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz Xboksie One. Tytuł doczekał się dość przeciętnych ocen; wśród jego zalet w recenzjach najczęściej wymieniano między innymi rozbudowane możliwości zarządzania swoim imperium i jego rozbudowy. Niemniej gra była ganiona za powtarzalność rozgrywki, niedopracowany interfejs, błędy czy niewłaściwy balans strzelanin (nawet jeśli turowy system potyczek sam w sobie stanowił solidny fundament).