Eerie Guest / Dynamic Pixels
Firma producent
Rosyjskie studio deweloperskie zajmujące się tworzeniem produkcji przeznaczonych zarówno na urządzenia mobilne, jak i na komputery osobiste i konsole. Ekipa istnieje od 2004 roku, a w jej portfolio można znaleźć kilkadziesiąt tytułów dostępnych na smartfonach i tabletach; dopiero rok 2017 przyniósł premierę gry Hello Neighbor, czyli jej pierwszego dzieła opracowanego z myślą o komputerach osobistych i konsolach. W lipcu 2020 roku studio zostało wykupione przez firmę tinyBuild Games i przemianowane z Dynamic Pixels na Eerie Guest Studios.
Historia
Studio Dynamic Pixels istnieje od 2004 roku. Przez ponad dziesięć lat od rozpoczęcia działalności zespół dostarczył kilkadziesiąt produkcji opracowanych z myślą o urządzeniach mobilnych. Największym sukcesem tej ekipy są pozycje oparte na słynnych Tamagotchi, a wśród nich bryluje zwłaszcza gra MewSim, która trafiła w ręce ponad ośmiu milionów graczy. Zespół pracował również na zlecenie, tworząc gry dla takich firm jak Disney (mowa o tytułach na licencji kreskówki Chip and Dale), Lenovo (Snake it!3D) czy ZeptoLab (My Om Nom).
W 2016 roku ekipa Dynamic Pixels postanowiła wypłynąć na szerokie wody i zapowiedziała swoje pierwsze dzieło opracowane z myślą o komputerach osobistych i konsolach. Mowa o grze Hello Neighbor, czyli oryginalnej skradance, w której zadaniem graczy była infiltracja domu podejrzanego sąsiada. Tytuł zadebiutował na pecetach i Xboksie One w grudniu 2017 roku, natomiast w lipcu 2018 trafił na Nintendo Switch, PlayStation 4 oraz urządzenia mobilne. Deweloperzy zapowiadali, że mocną stroną ich dzieła będzie zaawansowana sztuczna inteligencja odpowiadająca za zachowanie sąsiada. W praktyce okazało się jednak, że była ona bardzo daleka od ideału; na domiar złego produkcję trapiła masa innych problemów, zarówno w kwestii technikaliów, jak i ogólnych założeń stojących za rozgrywką. Oryginalna koncepcja zapewniła jednak temu tytułowi sukces sprzedażowy; w lutym 2018 roku poinformowano, że Hello Neighbor znalazł pół miliona nabywców.
Kując żelazo póki gorące, jeszcze przed końcem 2018 roku autorzy przygotowali prequel swojego dzieła, czyli grę Hello Neighbor: Hide and Seek. W 2019 roku natomiast na sklepowych półkach pojawił się Secret Neighbor będący owocem współpracy ekipy Dynamic Pixels oraz Hologryph. Pozycja koncentrowała się na trybie multiplayer, w którym zadaniem graczy wcielających się w grupkę dzieci było nie tylko uratowanie kolegi przetrzymywanego przez sąsiada w piwnicy, lecz również odkrycie, który z nich jest tak naprawdę złowrogim mężczyzną w przebraniu, starającym się wyprowadzić ich w pole.
W marcu 2020 roku firma tinyBuild Games, czyli wydawca wszystkich gier spod szyldu Hello Neighbor, poinformowała, że trafiły one w ręce ponad 30 milionów graczy. W lipcu ogłosiła natomiast, że nabyła studia Dynamic Pixels, które zostało przemianowane na Eerie Guest Studios. Kilka dni później dowiedzieliśmy się również, że cykl doczeka się pełnoprawnej drugiej odsłony; tego samego dnia na platformie Steam udostępniono wersję alfa tej produkcji. Na tle pierwowzoru gra miała wyróżniać się przede wszystkim za sprawą znacznie większej skali; poza tym miała poprawić jego błędy, na czele ze sztuczną inteligencją tytułowego sąsiada.