Squid Game Battle Pass do Black Ops 6 rozwścieczył fanów gry. „To monetyzacja rodem z Fortnite'a”

Współpraca Activision z serialem Netflixa zapowiada się nieco inaczej niż myśleli fani. By cieszyć się nową zawartością, będziemy musieli kupić więcej niż jednego battle passa.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

2
Squid Game Battle Pass do Black Ops 6 rozwścieczył fanów gry. „To monetyzacja rodem z Fortnite'a”, źródło grafiki: Activision Blizzard.
Squid Game Battle Pass do Black Ops 6 rozwścieczył fanów gry. „To monetyzacja rodem z Fortnite'a” Źródło: Activision Blizzard.

Wydane pod koniec października Call of Duty: Black Ops 6 zostało ciepło przyjęte wśród graczy, pobijając wszelkie rekordy dla całej franczyzy. Activision Blizzard nie zapomina przy tym o rozpieszczaniu fanów, którzy w podzięce za wsparcie stale otrzymują nową zawartość. Dodatkowo shooter już wkrótce doczeka się współpracy z dochodową w ostatnich latach marką Netflixa, jaką jest Squid Game.

Południowo-koreański dramat wrócił na tapet wraz z premierą drugiego sezonu, w związku z czym Activision planuje wypuszczenie tematycznej przepustki bojowej. Ekscytacja graczy opadła jednak tak szybko, jak się pojawiła, a to wszystko przez niekorzystne warunki zakupu.

„Wyobraźcie sobie zapłacić za bycie chodzącą reklamą”

Burzę wśród społeczności wywołał wpis użytkownika Twittera/X, który zwrócił uwagę na opis nadchodzącej kolaboracji w Black Ops 6. Zgodnie z jego treścią, zawartość Squid Game będzie Event Passem stanowiącym dodatek do większej przepustki, oferującym przy okazji wariant premium z większą ilością nagród (włączając w to Front Mana jako operatora).

Podobną taktykę wykorzystuje chociażby Epic Games na potrzeby Fortnite’a, gdzie gracze mogą urozmaicać podstawową przepustkę bojową o inne passy powiązane z konkretnymi trybami.

Jak mogliśmy się spodziewać, gracze krzywo patrzą na tę taktykę, krytykując ją wzdłuż i wszerz na Reddicie. W przeciwieństwie do wspomnianego wyżej Fortnite’a, najnowsza odsłona Call of Duty jest grą płatną, kosztującą 70 dolarów – zdaniem fanów, płatne przepustki nie powinny mieć w niej miejsca.

Jestem zdania, że ta gra powinna być po prostu darmowa. Możemy mieć przepustki i skórki, ale za co w takim razie płacimy 70 dolców? By móc wydać jeszcze więcej? Pracuję i lubię spędzać wolną godzinę w ciągu dnia na graniu. Nigdy nie uda mi się ukończyć któregokolwiek z tych eventów, a nie zamierzam płacić za kupienie broni.

- wemdy420

To monetyzacja rodem z Fortnite’a, z tą różnicą że Fortnite ma w sobie 3-4 różne gry i jest darmowy.

- Trentimoose

Nie wierzę, że TAK SZYBKO przecenili grę do 20 dolców. Pokazali w ten sposób prawdziwe motywy, jakimi są wmuszone mikrotransakcje. Chcą wcisnąć grę do jak największej liczby graczy, by zarobić jeszcze więcej na kiepskich skinach.

- pountaain

Sytuacji nie poprawia tutaj fakt, że Squid Game było w oryginalnym zamyśle krytyką kapitalizmu, a nadchodząca przepustka zdecydowanie nie wpisuje się w ten koncept. Z podobnymi reakcjami spotkała się niedawno fortnitowa skórka Johnny’ego Silverhanda, znanego ze swojej nienawiści do korporacji. Jak jednak wnioskują niektórzy komentujący, ktoś z pewnością skusi się na Event Passa, co zachęci Activision Blizzard do stosowania podobnych praktyk w przyszłości.

Przepustka Squid Game oficjalnie pojawi się w Black Ops 6 już 3 stycznia. Planujecie zaopatrzyć się w Event Passa? A może podzielacie przytoczone wyżej opinie?

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Wyciekły RTX-y 5080 i Radeony 9070 od Asusa. Wygląda na to, że gracze zostaną obdarowani 16 GB VRAM-u

Następny
Wyciekły RTX-y 5080 i Radeony 9070 od Asusa. Wygląda na to, że gracze zostaną obdarowani 16 GB VRAM-u

PS5 pozostanie z nami na dłużej. CEO Sony opowiedział o przyszłości i problemach platformy

Poprzedni
PS5 pozostanie z nami na dłużej. CEO Sony opowiedział o przyszłości i problemach platformy

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl