Wrześniowa aktualizacja 2.0 do Cyberpunka 2077 przez wielu jest uważana za jedną z najlepszych rzeczy, jakie mogły spotkać tę grę. W połączeniu z premierą dodatku Phantom Liberty, update uczynił najnowsze dziecko CD Projekt RED tym, czym miało być od początku – immersyjnym futurystycznym RPG-iem z masą możliwości obiecywanych na wcześnym etapie prac.
Jak to jednak bywa w życiu, nie wszystko może pójść po myśli fanów i deweloperów. Według niektórych graczy, jedna rzecz została zmieniona na gorsze – mowa tu o radiu.
Radio, które nie chce grać
Jeden z użytkowników redditowego forum zwrócił uwagę na problem radia w Cyberpunku 2077. Jak wyjaśnia, grająca podczas jazdy muzyka przestała działać tak jak powinna. Począwszy od aktualizacji 2.0, gra zapętla kilka tych samych utworów bez jakichkolwiek przerywników ze strony prowadzących.
Jedynym wyjątkiem jest tutaj dodane wraz z DLC radio Growl FM. Problem dotyczy także radioportu (czyli możliwości słuchania radia poza pojazdem) oraz telewizji (w której niektóre kanały utraciły dźwięk). Zdaniem autora wpisu, bugi te pozbawiają Cyberpunka immersji.
Rozważałem powrót do aktualizacji 1.63, ale nie jestem w stanie tego zrobić po doświadczeniu wszystkich poprawek, które weszły wraz z 2.0. Uwielbiam tę grę i jest naprawdę fajniejsza niż wcześniej, ale chciałbym, żeby [deweloperzy] testowali te patche przed wprowadzeniem ich w życie.
- 4lk4n4l4d4
Jakie jest proste rozwiązanie?
Pierwszą sugestią komentujących było włączenie ścieżki dźwiękowej chronionej przez prawa autorskie. Wraz z patchem 2.0, CD Projekt RED umożliwiło wyłączenie z rozgrywki utworów, które mogłyby zostać wyciszone podczas ewentualnych streamów bądź filmików – taką funkcję znajdziemy w ustawieniach dźwięku.
W tym konkretnym przypadku niestety okazuje się, że poszperanie w opcjach nie wystarczy, ponieważ wciąż pozostaje kwestia znikających prezenterów. Problem jest powiązany w dużej mierze z Phantom Liberty, do czego autor doszedł za sprawą samodzielnego kombinowania.
By prezenterzy wrócili do radia, musimy skończyć misję dla Voodoo Boys, po której dostajemy telefon od Songbird. Wiem, że tu brzmi niedorzecznie, ale z jakiegoś powodu rozpoczęcie dodatku przywraca wszystko do normy.
- 4lk4n4l4d4
Możliwe zatem, że źródłem radiowo-telewizyjnych bugów jest właśnie DLC. To wyjaśniałoby, dlaczego wprowadzone wraz z nim Growl FM jako jedyne nie spotkało się z problemami. Co przy tym najciekawsze, błąd nie pojawia się jeżeli przy nowej grze od razu przeskoczymy do fabuły Phantom Liberty.
Więcej na temat: cRPG Cyberpunk 2077
Chcecie poznać dalsze losy bohaterów Cyberpunk Edgerunners? Już wkrótce będziecie mieli okazję z pomocą papierowego RPG
To taki prezent dla osób, którym nawiązania do anime w Cyberpunku 2077 nie wystarczyły. Na półki sklepowe trafi już tego lata.
Chcecie poznać dalsze losy bohaterów Cyberpunk Edgerunners? Już wkrótce będziecie mieli okazję z pomocą papierowego RPGOdczytując myśli Cazadora z Baldur's Gate 3 tuż po jego pokonaniu odkryjecie, że jest bardziej tragiczną postacią niż można przypuszczać
Wampirzy lord przy dłuższym poznaniu może nie okazuje się sympatyczniejszy, ale z pewnością zyskuje odrobinę głębi.
Odczytując myśli Cazadora z Baldur's Gate 3 tuż po jego pokonaniu odkryjecie, że jest bardziej tragiczną postacią niż można przypuszczaćCo skrywa Night City w 2079 roku? Miasto w jedym z zakończeń Cyberpunka 2077 zawiera parę ciekawych detali
Night City nieco się zmieniło pod nieobecność V. Po dwóch latach miasto z Cyberpunka 2077 dorobiło się ciekawych detali, które zauważymy jedynie wyrywając się z ograniczeń gry.
Co skrywa Night City w 2079 roku? Miasto w jedym z zakończeń Cyberpunka 2077 zawiera parę ciekawych detali