PSX Extreme zawartość Numeru 188
adres: ul. Cedrowa 34, 04-533 Warszawa
email: [email protected]
wydawca: AD Music S.A.
Kontynuacje naszych ulubionych marek i kultowych produkcji zawsze niosą ze sobą dwojakiego rodzaju odczucia. Z jednej strony cieszymy się, że nadchodzi sequel świetnej serii, wrócimy do ukochanego uniwersum czy ponownie wcielimy się w niezapomnianego bohatera. Z drugiej momentalnie rodzi się w nas naturalna obawa, czy deweloper zdoła przebić swoje magnum opus – czy przeskoczy wysoko zawieszoną swym poprzednim hitem poprzeczkę, czy może tylko wykorzystuje potencjał rynkowy znanego tytułu i odcina kupony (oczywiście jak zwykle pod marketingowym płaszczykiem nowatorstwa, przełomu i rewolucji w serii, a często i w gatunku).
Trzymany przez Was w rękach numer PSX Extreme zawiera kilka przykładów na to, że takie niepokoje nie są bezpodstawne. Pożegnanie z bohaterami God of War i Gears of War na tej generacji platform wypadło solidnie, ale bez fajerwerków. Szczytowe momenty obie serie mają już dawno za sobą i szczerze mówiąc, chyba wszyscy to podskórnie czuliśmy. Możemy być dumni, że warszawskie People Can Fly zakończyło kultową sagę na sprzęcie Microsoftu, nawet jeśli w Gears of War: Judgment więcej rzemiosła niż artyzmu. Szkoda jednak, że nawet tego rzemiosła zabrakło Polakom przy produkcji Sniper: Ghost Warrior 2...
Jednak na kolejnych stronach znajdziecie także dowód na to, że prawdziwi geniusze tej branży zawsze potrafią wspiąć się na kolejne wyżyny swej kreatywności. I to jest jeden z najpiękniejszych aspektów naszego hobby. Bo któż z nas nie lubi przyjemnych niespodzianek? Chyba nikt z wielbicieli BioShocka nie wątpił, że Infinite będzie świetną grą – ale otrzeć się o perfekcję pierwowzoru to sztuka nie lada. I owa sztuka się udała – oczywiście twórcom oryginału z Irrational Games. „Infinite mnie po prostu zmiażdżyło” – obwieścił mi krótko Rozbo po ukończeniu gry. Po rozwinięcie tej myśli odsyłam Was do obszernej recenzji, którą dumnie zapowiadają nasze dwie okładki. Fascynatów obu uniwersów hitowej serii 2K powinna też ucieszyć analiza inspiracji oraz ideologii, które stoją za kreacjami Rapture oraz Columbii. Skoro mowa o publicystyce, polecam aktualny Temat Numeru, czyli obszerny Zgrentgen, w którym dywagujemy o PlayStation 4 i przedstawiamy pierwsze produkcje na nowy sprzęt Sony. Geneza marki i przegląd gier z serii Metal Gear przy okazji recenzji MGR: Revengeance (zgadnijcie ocenę...), trudna droga na wydawniczy szczyt i śmierć THQ, mrzonki o wirtualnej rzeczywistości, przepychanki nad grobem Aliens: Colonial Marines czy kolejna wizyta w rodzinnych stronach znanych deweloperów to także niektóre warte Waszej uwagi teksty tego numeru. Po komplet zapraszam do działu Hardkor.
Rzut oka na naszą tylną okładkę i wszystko jasne: idzie nowe. Od teraz PSX Extreme dostępny jest także w wersji cyfrowej za pośrednictwem aplikacji e-Kiosk. Nasz magazyn możecie pobrać na iPada, sprzęty z systemem Android lub komputer PC – zawsze równolegle z premierą wydania tradycyjnego. Jako e-wydania dostępne są wszystkie tegoroczne numery, a dla niezdecydowanych przygotowaliśmy jedno wydanie gratis. A już niedługo start nowej wersji PPE. I oby tak dalej – cały czas do przodu. [Grzegorz 'Butcher' Drabik]
TEMATY NUMERU
PlayStation 4 – Zgrentgen
PlayStation 4 – pierwsze hity
CO NOWEGO
Armored Core: Verdict Day
Assassin’s Creed IV: Black Flag
Drakengard 3
GRID 2
Pokémon Scramble U
RECENZJE
BioShock Infinite
Gears of War: Judgment
God of War: Wstąpienie
Metal Gear Rising: Revengeance
MLB 13: The Show
Monster Hunter 3 Ultimate
Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3
Sniper: Ghost Warrior 2
Tomb Raider (multiplayer)
NETWORK
CoD: Black Ops II – Revolution
Darkstalkers Resurrection
Dollar Dash
Germinator
Runner2: Future Legend of Rhythm Alien
Serious Sam Double D XXL
Star Wars Pinball
Urban Trials Freestyle
WRC Powerslide
Castlevania Lords of Shadow: Mirror of Fate
Corpse Party: Book of Shadows
Generation of Chaos: Pandora’s Reflection
MLB 13: The Show
Nano Assault Ex
Persona 4 Golden
HARDKOR
BioShock: inspiracje i ideologie
Marzenia a rzeczywistość
Ze sceny do konsoli
THQ – śmierć giganta
Mapa deweloperów cz. 3
To było grane – Metal Gear
Adaptacja, czyli zrzynka
O co chodzi jakby... – Shin Megami Tensei
KinematoGRAfia – Hitman
Przez pryzmat serii – Metal Gear
Kulisy porażki Aliens: Colonial Marines
Powrót do przeszłości – Action Max
Graczpospolita
Immersja – Granice człowieczeństwa
FELIETONY
Z dziennika gracza [Dżujo]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Fabularna tawerna [Zax]
Dekalog gracza [HIV]
Z uKosa [Koso]
Babskie sprawy [Monika]
Okiem maniaka [Butcher]
STAŁE RUBRYKI
Co nowego
Ohayo Nippon
Hyde Park
Region Filmowy
Listy
GRAnda