Wymagania sprzętowe Supreme Commander 2
Wymagania nie z kosmosu. Zauważyłem, że tendencja do wysokich wymagań w najnowszych grach trochę przystopowała. To dobrze. Ale ja ze swoim podkręconym Phenomem II i najnowszym Radkiem rodziny 5xxx nie obawiam się żadnej produkcji :)
Wymagania: Xbox 360, dysk twardy.
no i klops
kolejna gra którą zniszczyli konsole
w jedynke grałem ciągle w potyczki ale jak nie bedzie elementow ekonomicznych to po co ta gra?
wkurza mnie ze wypuszzają na konsole dobre gry na PC i robią jakies buble
powstanie kolejny pseudo rtsa jak hal owars albo end war
a tak sie napaliłem na ta gre i pewnie skonczy sie na demie bo wątpie by mi sie spodobało
Poprzednia część też była na konsole. Wyszła z tego klapa. Mam nadzieję, że twórcy wyciągną z tego odpowiednie wnioski i gra będzie co najmniej tak dobra jak SC1 na PC (oczywiście wcześniej zagram w demo, jeśli je wypuszczą).
@Sasori666: no i klops
A nie mops?
kolejna gra którą zniszczyli konsole
Nie rozumiem tego, co napisałeś. Zakładam, że chodzi o to, iż konsole, czyli istoty myślące zniszczyły grę w czasie produkcji, dlatego ona nie powstanie. Tak?
w jedynke grałem ciągle w potyczki ale jak nie bedzie elementow ekonomicznych to po co ta gra?
Gra jest po nic. Po co miałaby być.
wkurza mnie ze wypuszzają na konsole dobre gry na PC i robią jakies buble
Masz w domu odkurzacz? Wkurzenie można odkurzyć, a buble to coś od gum do żucia? Było coś takiego, bugle guble, coś takiego.
powstanie kolejny pseudo rtsa jak hal owars albo end war
Ah, co za marne klony tego kanonu, spełniające wszystkie jego założenia. Straszne, pseudo rtsy. Ojoj. Zakładam, że w żadnego z nich nie grałeś? A przynajmniej w Halo Wars?
a tak sie napaliłem na ta gre i pewnie skonczy sie na demie bo wątpie by mi sie spodobało
Nie pal tyle więc, to szkodzi zdrowiu. Jak wątpisz, to nie myśl o tym, samo przyjdzie. Albo i nie.
Wymagania się zmienią, jak to odpalicie :D
Spokojnie spokojnie, sporo RAMu, silny procek czterojajowy i konkretna grafika będzie potrzebna do normalnej jakości gry.
Dziwne w sumie, ze odwracaja sie od komputerow w strone konsol, na ktorych jedyna prezentowala sie bardzo cieniusio. Uproszczenie gry do poziomu przecietnego konsolowca moze nie wystarczyc.
@_Luke_: (...) Uproszczenie gry do poziomu przecietnego konsolowca moze nie wystarczyc.
Uwielbiam takie bezsensowne pitolenie głupot, można się pośmiać :)
Twórcy zdecydowali się uprościć i zdynamizować rozgrywkę – w grze zabraknie choćby elementów ekonomicznych oraz rozwoju technologicznego.
To jakiś żart? To niebywałe, że gry rozwijają się w takim kierunku. Co jak co, ale po twórcach świetnego, innowacyjnego Supreme Commandera(IMO jedna z najlepszych RTSów w historii, jeśli nie najlepsza) tego się nie spodziewałem. Byłem przekonany, że w kolejnej części SC będą kolejne innowacje, technologie itp a tu taki news. Jestem rozczarowany, a kupno gry oddale w dalszą przyszłość(powiedzmy... Extra Klasyka?) no chyba, że gra faktycznie będzie świetna.
Co do wymagań to nie brałbym poważnie tych podanych w tej wiadomości(i pewnie następnych również). W jedynce na wysokich ustawieniach gra chodziła płynnie całą kampanię. W potyczce(skirmish) powyżej 3-4 graczy na średniej/dużej mapie nie dało się grać...
Zanim ta gierka wyjdzie bede juz mial swoje i5 + radek 5xxx a takze 8gb ramu i zadna gierka nie straszna mi jak narazie :) do tego tv 47cali full hd samsunga i GRAAAAMY :)
Ale i tak w WOW'a bede wiekszosc spedzal :P
Szkoda ze coraz wiecej gier pod konsole robione jest ;/ sam posiadam ps3 ale kupilem po tylko kilka rodzajow gier: jak wyscigi czy zrecznosciowki. I zaluje Ze gry ida w tym kierunku: sa coraz czesciej casualowe ;// Konsole nie sa i nigdy NIE beda dla takich gier jak Rts'y i fps
@Emisariusz: Konsole nie sa i nigdy NIE beda dla takich gier jak Rts'y i fps
Nie dla rtsów - zgodzę się, nie ma jak myszka. Ale co do fpsów - już są i będą, póki fpsy będą się na nich sprzedawały kilkukrotnie lepiej, niż na pc :) I jak dla mnie fps na konsolach to jest to - wibracja, spust i jazda, a nie jakieś bezpłciowe klikanie przyciskiem myszy :) Że precyzja mniejsza? Wolę realizm, od precyzji :)
toż to pójdzie na moim dziadku z przed 5 lat mam tylko procka mniejszego o 0,2
HarperGomez [ Level: 20 - Centurion ]
Wymagania: Xbox 360, dysk twardy.
Jedynka po roku też miała takie wymagania. Tylko grać się zbytnio nie dało, no ale co tam...
aope [ Level: 22 - Generał ]
Że precyzja mniejsza? Wolę realizm, od precyzji :)
Po czym przyjmujesz 5 kulek na klatę, chowasz się za róg, czekasz minutę i krytycznie ranny żołnierz jest zdrów jak ryba, gotowy do przyjęcia kolejnych kulek. Realizm pełną gębą :D Jeszcze jestem w stanie to łyknąć w Crisisie, tam ten pancerzyk chyba miał wbudowany medkit czy coś w tym stylu. W jaki sposób takich cudów dokonuje zwykły wojak z MW 2 to już tajemnica programistów. O jakimś realizmie można by mówić, gdyby ktoś wprowadził linię kontrolerów symulujących używanie faktycznej broni. Spusty padów i wibracje to ledwo namiastka. Zresztą myszki z wibracjami też istnieją...
Cóż, zabranie kwestii ekonomii w grze to, jak bardzo by się pewne osoby nie pluły, jest uproszczeniem i ukłonem w stronę konsoli. W końcu prościej usunąć element gry niż ślęczeć nad sterowaniem pod pada. Ciekawe, co z tego wyjdzie. Dawn of War 2 też zminimalizował ekonomię dla większej taktyczności, ale fanom się to niezbyt spodobało. może da sięgrać, o ile sama walka nei będzie banalna czy wręcz nieistniejąca jak w R.U.S.E.
Inna sprawa, że jestem pod wrażeniem tego, że po failu jakim jest Supreme Commander na X360 chcą próbować z sequelem na tej platformie. Czyżby się wystraszyli Starcrafta 2?
@Demilisz: Po czym przyjmujesz 5 kulek na klatę, chowasz się za róg, czekasz minutę i krytycznie ranny żołnierz jest zdrów jak ryba, gotowy do przyjęcia kolejnych kulek.
Kolego, mi chodzi o realizm w sensie doświadczenia płynącego z rozgrywki. Masz spust, masz wibracje, itd. itp. Zasady gry to już co innego, każda ma inne. Myszki z wibracjami to egzotyka :)
Usunięcie ekonomii i uproszczenie tej gałęzi rozgrywki nie ma IMHO nic wspólnego z konsolami. Ot, zmiana stylu rozgrywki, to wszystko. Może chcą iść bardziej w stronę taktyki? W wielu grach ekonomii jako takiej nie było, co wymuszało inne podejście. Ot, choćby Myth czy inne strategie, które pomimo tego, że były rtsami, to ekonomii w nich nie uświadczyłeś. To nie ma nic wspólnego z platformą. A to, jaka jest walka w RUSE tego nie wiesz - ta gra jeszcze się nie pojawiła i jest czymś zupełnie innym.
Fail jedynki na X360 wynikał z tego, że silnik gry po prostu nie był przystosowany pod konsole. To, że chcą wydać dwójkę także na X360 świadczy tylko o tym, że nawet tak rdzennie pecetowy gatunek jak rts nie jest w obecnych czasach w stanie wybronić się samemu na pecetach. To raczej smutne, bo choć osobiście rtsy na konsolach uważam za totalne nieporozumienie (chociaż takie Halo Wars było naprawdę przyjemne), oznacza to, że wydanie takiej gry tylko na pc jest...nieopłacalne i stanowi spore ryzyko finansowe. I to już fajne nie jest...
ps. Starcraft 2 jest poza konkurencją - ta gra zarządzi na rtsowym poletku, tak jak zrobiła to jedynka :)
aope
"To, że chcą wydać dwójkę także na X360 świadczy tylko o tym, że nawet tak rdzennie pecetowy gatunek jak rts nie jest w obecnych czasach w stanie wybronić się samemu na pecetach. To raczej smutne, bo choć osobiście rtsy na konsolach uważam za totalne nieporozumienie (chociaż takie Halo Wars było naprawdę przyjemne), oznacza to, że wydanie takiej gry tylko na pc jest...nieopłacalne i stanowi spore ryzyko finansowe."
No brawo, już większej bzdury chyba nie byłbyś w stanie z siebie wydusić...
@Zero-Cool: dlaczego bzdury? Jak uzasadnisz pojawienie się dwójki na konsolach przy absolutnej klęsce jedynki? Jak coś się nie sprzedaje na jakieś platformie, to się na nią nie wydaje kolejnej części. Po co wydają dwójkę? Przecież chodzi o kasę. A przy takim budżecie, jaki ma dwójka, czyli strzelając pewnie co najmniej kilkanaście milionów dolarów (tyle teraz kosztuje zrobienie mainstreamowej gry), gdzie tu widzisz bzdury? Strategia rts na konsolach? Już C&C pokazało, że to się nie przyjęło i konsole zwyczajnie w rtsach nie dają rady. SC to nie Starcraft II, nie ma pewności, co do sprzedanych milionów egzemplarzy.
aope
@Zero-Cool: dlaczego bzdury?
Ty tak na poważnie?
Jak uzasadnisz pojawienie się dwójki na konsolach przy absolutnej klęsce jedynki? Jak coś się nie sprzedaje na jakieś platformie, to się na nią nie wydaje kolejnej części. Po co wydają dwójkę?
Jak uzasadnisz wydanie RE5 na pc po klęsce czwartej części na tej platformie?
Przecież chodzi o kasę.
No właśnie, chodzi o kasę. Jeśli można na czymś zarobić (nawet niewiele) to dlaczego z tego nie skorzystać? Nie ma tu nic do rzeczy słabość, bądź siła rynku pc (a w każdym razie niewiele ma). Twoje stwierdzenie "...to, że chcą wydać dwójkę także na X360 świadczy tylko o tym, że nawet tak rdzennie pecetowy gatunek jak rts nie jest w obecnych czasach w stanie wybronić się samemu na pecetach...", jest wybitnie nietrafione, zwłaszcza jeśli się spojrzy w stosunku do jakiej gry to odniosłeś. SupCom to jedna z najbardziej uznanych i najlepiej sprzedających się strategii na pc. Dwójka na konsole to specyfika dzisiejszego rynku, czyli robienie jednej gry na możliwie największą liczbę platform (oczywiście ograniczoną czynnikiem ryzyka i opłacalnością). Można odwrócić twoje stwierdzenie. Czy to, że Gears of War, czy RE5 zostały wydane na pc, od razu ma oznaczać, że "rdzennie konsolowy gatunek jak TPP shooter nie jest w obecnych czasach w stanie wybronić się samemu na konsolach"?
@Zero-Cool: tak, tylko do gry w TPP możesz na pc podłaczyć pada i już. Do rtsa na konsoli myszki już nie podłaczysz. Co do tego o czym napisałem to jest moje zdanie, nie musisz się z nim zgadzać :) Ty nie przekonasz mnie, ja nie przekonam Ciebie :) Niemniej w jednym przynajmniej jesteśmy - chyba - zgodni, że rts na konsolach to nieporozumienie. Dla mnie zagadką jest, czemu po prostu nie zostawią tego gatunku na pc. Bo o ile fpsy rozumiem, o tyle rtsów na padach po prostu nie jestem w stanie pojąć, zero przyjemności i tylko paluchy bolą. RE4 na pc nie sprzedał się wcale słabo,a już z pewnością lepiej niż to, ile sprzedało się SC na X360. GoW sprzedał się na pc tragicznie źle, stąd dwójki - swoją drogą znaaacznie lepszej od jedynki - na pecetach nie uświadczysz. Dlaczego więc uświadczysz kontynuację SC, która na X360 była kompletnym nieporozumieniem (chyba największym w dziejach konsoli MS)? Przecież mogli zostawić ją dla pc, tak jak dla pc zostawiają Starcrafta 2.
aope
@Zero-Cool: tak, tylko do gry w TPP możesz na pc podłaczyć pada i już. Do rtsa na konsoli myszki już nie podłaczysz.
Dlatego starają się zrobić sterowanie pod pada... ale ja do tego nie nawiązywałem.
Niemniej w jednym przynajmniej jesteśmy - chyba - zgodni, że rts na konsolach to nieporozumienie...
...a na pewno tak złożona i rozbudowana jaką był SupCom.
Dla mnie zagadką jest, czemu po prostu nie zostawią tego gatunku na pc.
Z tego samego powodu, z którego na pc wychodzą tak (w teorii) niechodliwe gry, jakimi są slashery, jRPG'i, bijatyki itd. Dla kasy.
RE4 na pc nie sprzedał się wcale słabo,a już z pewnością lepiej niż to, ile sprzedało się SC na X360.
Fakt, nie jest wielkim wyczynem sprzedać grę w ilości większej niż konsolowy SupCom. Niemniej RE4 sprzedało się na pc bardzo słabo, czemu jest winne tylko i wyłącznie kochane Ubi.
GoW sprzedał się na pc tragicznie źle, stąd dwójki - swoją drogą znaaacznie lepszej od jedynki - na pecetach nie uświadczysz.
Mówi się, że GoW na pc sprzedał się w ponad milionie kopii. Sam Bleszinski przyznał będąc w Polsce, że wersja pc sprzedała się przyzwoicie. Co nie jest chyba "tragicznie złym" wynikiem, zwłaszcza jeśli się przypomni, że gra wyszła rok po premierze konsolowej i początkowo miała płatne multi... A powód, dla którego dwójka nie wychodzi na pc, jest taki sam, jak w przypadku Fable II i Gran Turismo 5. Czyli brak zgody "da bossa" z Sony/MS (pomimo chęci dewelopera), bo utrata jakiegoś mocnego exclusive'a jest od razu marketingowo wykorzystywana przez drugą stronę. O tym przekonał się MS, bo teraz przypięto mu łatkę, że w każdego exclusive'a tej konsoli można będzie zagrać na pc, co jest oczywistą nieprawdą.
Dlaczego więc uświadczysz kontynuację SC, która na X360 była kompletnym nieporozumieniem (chyba największym w dziejach konsoli MS)? Przecież mogli zostawić ją dla pc, tak jak dla pc zostawiają Starcrafta 2.
Dlatego chcą odpowiednio skroić część drugą, tak żeby dało się w nią grać i na xbox'ie 360, i na pc. Czy im się to uda? Zobaczymy. Trzeba też pamiętać, że Square "nabyło" markę Supreme Commander, nie są z nią od powstania, więc nie mają oporów żeby ostro w nią ingerować.
aope [ Level: 22 - Generał ]
Ot, choćby Myth czy inne strategie, które pomimo tego, że były rtsami, to ekonomii w nich nie uświadczyłeś.
Tylko one miały coś innego i w sumie chętnie zobaczę, co twórcy SupComa 2 nam dadzą w zamian za brak ekonomii. Bo jak ma być taktycznie to zwykle podstawą jest, żeby gracz miał od początku właściwie przesrane. AI ma mieć dużo i początkowo słabsze, wraz z kolejnymi misjami dużo i silniejsze. Gracz ma mieć zawsze mało, ale silne. Myth był strasznie trudny właśnie dlatego: jaka misja by nie była, AI miało przewagę liczebną. To było fajne. Podobnie Ground Control (przynajmniej jedynka, w dwójce już lekka ekonomia była) czy Dark Omen.
Zgodzę się, że SupCom to nie Starcraft i nie ma pewności co do sprzedaży jeszcze przed premierą. nie wiem jak tam jedynka zeszła, ale kokosów chyba nie było. No ale to nie był RTS dla wszystkich, wymagał w cholerę czasu ze względu na swoją wielkość map.
@Demilisz: ano zobaczymy :) Swoją drogą Myth w dniu premiery to było coś...te efekty granatu rozrywającego ciała, ta fizyka...pamiętam jak w SS zachwycali się, że po takim granacie przeciwnik się rozpadł, po czym noga spadła na ziemię po kilku sekundach w jakimś dalszym miejscu. To robiło wrażenie :) A i sama gra okazała się zbyt hardkorowa dla wielu, dwójka była już znacznie prostsza :) No i ten klimat.... Mogliby zrobić kontynuację, albo choćby remake :)
jedynka była świetna licze na drugą część