Efekty udostępnienia darmowej licencji na Unreal Development Kit
Dobra decyzja Epica z tych gier mogą wyjść prawdziwie Hity !!
Moglibyście się bardziej sprężać z tymi newsami - z Warsztatu dowiedziałem się o tym wszystkim już jakiś czas temu.
To tylko pokazuje, że oryginalność i świeże pomysły nie są domeną wielkich, a wręcz odwrotnie, małych studiów, którym niestety brakuje narzędzi do ich zrealizowania. Ciekawa inicjatywa ze strony twórców UT.
Marco Polo--> Małym producentom wcale nie brakuje narzędzi. UE3 umożliwia generowania wspaniałej grafiki, ale jeśli chodzi o gry odbiegające od standardowego fps/tps nie jest zbyt przyjazny i szybki. No chyba, że mamy dostęp do kodu źródłowego silnika, ale to dotyczy tylko bardzo drogiej licencji dla dużych projektów. UDK to tylko narzędzie do samodzielnych modów i gier, których mechanika w małym stopniu odbiega od mechaniki UT3. Można co prawda zrobić dowolną grę w UDK, ale jej wymagania mogą być po prostu śmiesznie wysokie. Wystarczy popatrzeć na Whizzle dołączone do UDK. Prosta gierka 2D z prostą grafiką. Coś takiego powinno śmigać nawet na iPhonie, ale powodzenia w uruchomieniu tego nawet na Pentium III 700MHz i Geforce 2.
UDK nie przyczyni się do nowatorskich gier, co najwyżej twórcy gier niezależnych będą tworzyć ładniejsze gry, a inne komercyjne silniki jak Cry Engine 3 też doczekają się podobnych licencji. W końcu dzięki UDK będzie bardzo łatwo znaleźć doświadczonego pracownika, który od pierwszego dnia pracy weźmie się do roboty, a nie do nauki silnika.
likfidator2 twórcy gier niezależnych nie będą mogli używać UDK, no chyba, że ich gra zostanie rozpowszechniana za darmo. Whizzle to prosta gierka 2D? Proponuję Ci obejrzeć film z jej tworzenia, jest dostępny na stronie z UDK.
Do modyfikacji, nawet totalnej modyfikacji Unreal Engine 3 nie potrzeba kodu źródłowego. Wszystko da zrobić się w UnrealScript i Kismet.
@likfidator2 [ Level: 2 - Centurion ]: rozumiem, ze masz duze doswiadczenie z innymi SDK topowych developerow, skoro tak twierdzisz. Chetnie poslucham :)
TobiAlex Uscriptem i Kismetem zdzialasz troche ,ale nie za duzo , do tego uscript jest malo wydajny ,a kismet w wielu przypadkach porabany. Zosttaja jezyki jeszcze nizszego poziomu jak c++/irp czy cos i dopisywaniu do silnika bajerow . Niestety sam core jest nie do dotkniecia :] .
Kismet jest fajny do kilku prostackich funkcji ,a potem juz bardziej sie opalca odpalic komilator niz stawiac dziesiatki bloczkow aby cos prostego osiagnac .
Stworzenie czegos z mega inna mechanika bez wgladu na kod zrodlowy to czasochlonny proces i do tego wymagania mocno wzrosna :] . Uscript ,kismet i dopisywanie masy nowych bibliotek do wydajnych nie naleza jak wspomnialem :] .
BTW . UDK umozliwia tylk odeveloping na platformy windowsowe ,czyli jak widac kreatywnosc i oryginalnosc jak zawsze zostaje na PC w swiatku indie :] .
Świetna wiadomość