Colin McRae: DiRT 2 [PC] - DirectX 11 - PC Gameplay
Proponuje zrobić screena z dx9 i dx11 i zabawić się w taką staaaarą zabawę z gazet pt:
znajdź 15 szczegółów, którymi różnią się obrazki ;D
szczególnie na filmiku zrobionym w konwencji teledysku, gdzie scena trwa nie dłużej niż 2s ;)
o rozdzielczości i wielkości telefonu komórkowego ;)
Witaj w klubie :P Tyle że ja powiedziałbym że nie widzę żadnej różnicy między wersją konsolową a tą "ultra-mega" pecetową. Przynajmniej wiem że nic mnie nie ominie w związku z brakiem Win 7 i odpowiedniej karty graficznej.
jak to jest gameplay to ja jestem agent Tomek :D
mojemu dziecku - młodszemu znacznie od was - nie trzeba niczego powtarzac tyle razy... ale to w sumie wina autorow tego typu materialow ktorzy robia sensacje z niczego
dx11 nie spowoduje, ze gry beda wygladaly lepiej - sprawia, ze ten sam efekt co w dx9 uzyskuje sie mniejszym nakladem sil.
jezeli uwazasz ze pomiedzy DX7 a DX np. 10 or 11 nie ma znaczacej roznicy tylko grafika nie musi tyle pracowac to siema.... zastanow sie co pisesz. po co wymyslaja coraz to potezniejsze karty ?? zeby mniej pracowaly a wymagania były coraz większe w grach ?? podaj mi gre DX9 która obsługuje również DX10 a ma przy DX10 mniejsze wymagania .... no way gosciu kolorowy
żeby w gre pojawiła się grafika jak np. w dircie, w ogóle nie jest potrzebny directx. uzywa sie go, bo znacznie ulatwia i standaryzuje wiele spraw.
i nie chodzi o to ile ma pracowac karta graficzna, bo te wykonuja coraz wieksza prace, tylko o to ile pracy musi wlozyc programista zeby uzyskac dany efekt.
VenoM97-->jezeli uwazasz ze pomiedzy DX7 a DX np. 10 or 11 nie ma znaczacej roznicy
Pomiędzy DX7, a DX8 jest przepaść technologiczna, bo wprowadzono obsługę PixelShadera, który pozwala na wiele rzeczy czasem wręcz niemożliwych do zrobienia na DX7.
Jeśli chodzi o DX8,9,10 i 11, to wszystko jest tylko rozwijaniem tej samej technologii. Teoretycznie na DX8 można osiągnąć te same efekty co na DX11, ale wymaga to zupełnie innego podejścia, a także może działać znacznie wolniej. DX10 powstał, aby ułatwić życie programistów, którzy go sobie bardzo chwalą, ale wszystko to zabija konieczność wstecznej kompatybilności z DX9, czego główną przyczyną jest Xbox360, który 10 niestety nie obsługuje. DX11 to kolejne rozwinięcie tego co w 10. Nie wpłynie to bezpośrednio na jakość generowanej grafiki, bo nawet w DX9 limitem jest wydajność karty, a nie technologia, ale standaryzuje wiele rzeczy jak chociażby wprowadzony DirectCompute działający na dowolnej karcie, a nie jak CUDA na nVidii i Stream SDK Ati. Mówiąc wprost z pewnych nowości DX11 skorzystają nawet karty pod DX10. Natomiast na pełne wykorzystanie nowych technologii nie ma co liczyć do czasu premiery nowych konsol.
Co prawda nie widać dużej różnicy (rozdzielczość), ale wygląda jak na konsoli ;)
Właśnie pocinam w dirta, loading do następnego wyścigu, mówię wejdę na gol'a, patrze i widzę filmik xd
Ludzie poczekajcie na prawdziwy gameplay na podstawie którego będzie można rzeczywiście ocenić czy jest widoczna różnica w grafice, a tak poza tym efekty graficzne to tylko jeden z elementów zachwalanych przez twórców dx11
norberto150 - od dzis jestes agent Tomek :P bo to jest gameplay :P
Ja widzę różnicę i to dużą, zresztą dirt1 na pc też wygladał duzo lepiej niż uboga wersja z ps3.
Co do directiXa, to crysis też niby nie różnił się w wersji dx10 od dx9, ale jak go odpaliłem w dziesiątce to mi kopara opadała...dziwne nie. Pewnie chłopaki nie ma żadnej różnicy, doom1 niczym się nie różni od doom3, to ten sam directX, tylko pod inną nazwą.
VenoM91 ==> Zanim zaczniesz się komuś zastanawiać, poczytaj trochę. Wskaż tytuł napisany TYLKO pod DX10 lub DX11, wtedy pogadamy. Zamiast napisać coś wydajnego przez dzieciaki anty-vista dalej mamy tylko popłuczyny i wszystko stoi w miejscu.....
Ale już niedługo :>
Jak ktoś chce zobaczyć różnice między DX10/9 a DX11 z tesselacją, to powinien obejrzeć ten filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=9F6zSgtRnkE - przedstawia on nowe "demo" i benchmark na silniku Unigine (tym samym, na którym powstaje Afterfall). Można też ściągnąć samemu programik (waga 123 MB) ze strony oficjalnej http://www.unigine.com (szukać dema Heaven.
Różnica jest taka, że wszystkie schody/drogi pod DX9/10 są całkowicie płaskie. Nie widać żadnych przestrzenności/cieni. To samo z widocznym na demie smokiem. Pod DX9/10 nie uświadczycie żadnych kolców na jego grzbiecie. Na filmiku pięknie je widać pod DX11.
pomyliło ci sie coś? teselacje, o ile sie oriętuje (poprawcie) zajmuje sie tworzeniem cieni wszelkich kantów/ nierówności, sa nie dodawanie "kolców" czy "nierówności" wszystko da sie zrobic na dx9 wiec wiesz, to było tylko pokazanie technologii teselacji
Zapowiada się dobrze :)
Przyznam że Dirt 2 wygląda niesamowicie tylko ciekawe jak to sie przełoży na wymagania.
mi to raczej wyglada na jakies intro, gameplay-em raczej bym nazwal jakis konkretny wyscig, no ale grunt ze na prawdziwym silniku takim wlasnie jaki bedzie w grze. Jekiejs zasadniczej roznicy nie widze ale dx 11 napewno bedzie lepszy od dx 10 :p