Deweloping Gran Turismo 6 nie potrwa aż tyle czasu co Gran Turismo 5
Się skończą podśmiechujki, jak gra wyjdzie ;)
A do tego czasu Forza/Dirt/Shift, jest co robić ;))
Oczywiscie, ze nie potrwa.
W koncu zrobia ten sam myk - przekonwertuja modele z GT5 do GT6.. I dodadza pare wymodelowanych na nowo.
I tym sposobem bedzie kolejne 100 wiecej.
mysle, ze o 6 zaczniemy gadac jak juz wyjdzie 5-tka.... taka tam kolejnosc...
Jak co drugi posiadacz ps3 kupi GT5 to koszty developingu się zwrócą to może powstanie 6 czekam na piątke bo to będzie najlepsza gra na ps3 nie ma co mówić Ja tam ślepo kocham gran turismo gram w tą serie od czasu psx i nie wyobrażam sobie grac w inną gre wyścigową(nie lubie tego gatunku gier ale gt to co innego)
gra grą, tylko dlaczego jak chcę mieć kółko i do GT i do FM to muszę wywalić prawie 2 tysie ???
albz74..>Oj to masz problem ja gram na padzie:))Dziś znowu pykam w GT4 kurde coś w tej grze jest
A jak oceniasz model jazdy w FM3 bo ja nie mam tego luksusu posiadać dwie konsole?
Drau => W fm2 i fm3 masz to samo. Do fm2 trafily modele z fm1 z podbita iloscia polygonow, do fm3 tak samo trafiaja modele z fm2 (z tak samo podbijanymi poly + korekcja bledow w niektorych modelach na szczescie). Imo to nic strasznego, po cholere modelowac od nowa. Dodac poly, poprawic bledy w modelu (o ile byly) i nic wiecej nie trzeba. Texturowaniem, oswietleniem i innymi efektami zajmuje sie engine gry niezalezne od modelu.
albz74 => By sie nie okazalo ze podsmiechujki sie dopiero wtedy zaczna. Tu sytuacja jest taka jak z DNF, gra sie robi robi i robi a w momencie premiery oczekiwania niektorych beda juz tak wysokie ze nic ich nie zadowoli. Jakkolwiek dobra ta gra nie bedzie, to nie bedzie perfekcyjna a tego wlasnie czesc ludzi juz dzis sie po gt5 spodziewa.
A niech ktoś powie jak jest w Forzy 2 i 3 czy tam się samochody też tak nienaturalnie odbijają na zakrętach
albz74..Dzięks szkoda też bym sobie w forze 3 popykał kurde liczyłem a nawet byłem pewien ze GT5 będzie miało premier Q4 2009
StoogeR - to prawda. Ale nie sądzę, żeby gra nie spełniła oczekiwań zainteresowanych. Jak ktoś grał w serię wcześniej, to zna wszystkie słabe strony i raczej nie powinien oczekiwać usunięcia 100% z nich. Mimo wszystkich wad te parę milionów ludzi w GT4/GT5P gra-grało.
PSXFAN -model jazdy na podstawie dema oceniam jako 'dziwny'. Bardziej stabilny niż w FM2, trudniej o błędy. Ale to może być wynik ustawień dema (rodzaj opon etc.) . Gra się bardzo dobrze a to najważniejsze.
albz74 => Mimo wszystko po takim okresie rosna oczekiwania albo nawet nie oczekiwania ale nadzieje. Sony niepotrzebnie wstrzymuje premiere gt5 tak samo jak ms niepotrzebnie goni premiere fm3.
Z jednej skrajnosci w druga, jedna gra za wczesnie (w fm3 powinno byc pare rzeczy ktorych nie bedzie a jezeli brakuje czegos takiego jak animacja zmiany biegow to ja mowie - delikatnie to ujmujac - ta gra nie jest do konca dopracowana), druga za pozno (nie zdziwie sie jezeli premiera eu/us odbedzie sie dopiero za ~rok skoro w jap dopiero w marcu, mozna czekac na dobra gre ale wszystko ma swoje granice).
StoogeR - zajrzyj do wątku o PS3, zniesiono embargo nt. wiadomości o GT5 (podobno :P ) i sporo rzeczy się wyjaśnia, odnośnie premiery w USA/EU też ;) Jeżeli ten pan ----->
czegoś nie przekręcił to raczej będziemy zadowoleni :))))))
Oj mataczą mataczą z tym Gran Turismo ;/
ktoś tu pisał że forza 3 ma modele aut z forzy 2 (która miała modele z forzy 1). To ciekawe bo na 5 aut z dema to tylko jednynie Porsche z 1997 mozna pdciągnąc pod te z Forzy 2. Cięzko by było w przenieść z f2 auta które jeszcze nie istniały gdy ta gra wyszła. Niby szczegół ale takie evo X wygląda naprawde zupełnie inaczej niz evo IX (choc oba mają koła i silnik) tak więc ...
Prawde mówiąc mam gdzieś animację zmiany biegów, może jej nie byc byle gra wyszła tydzień wcześniej. Dla odmiany kokpity mi sie nie podobą, w audi r8 fajera jeat tak wielka że przy podjazdach pod górke nie widać drogi, ja wiem że w autach sportowych siedzi sie nisko ale to w grach sie nie sprawdza (patrz mclaren f1 i nfs shift- tragedia).
nie kopiuj wklej debile tylko 5 to zapoznanie z architektura ps3...musieli rozgrysc kosole zeby zrobic fenomenalna grafike jaka jest w prologu...robiac 6 beda znali mozliwosci ps3 jeszcze bardziej wiec bedzie krocej...polmozgi z niektorych....
retlibution miło, że się przedstawiłeś, ale większość z nas już dawno wie jak się nazywasz więc nie musiałeś.
A tak na poważnie, nie nudzi Cie już ta walka?? Nie zmęczyłeś się tym fanbojowaniem??
Wyjaśnij mi w czym im pomoże architektura PS3 gdy będą tworzyć auta od nowa?? Same się im zrobią?? Chyba wiem. Ty już wiesz od dawna, że oni mają program w którym wpiszą Aston Matrin DB9 i sam im się zrobi w 1 sekundę, bo przecież CELL na to pozwala i ich specjalne programy które budują auta które posiadają 1mln poly?? Jak na razie Ty wychodzisz na półmózga. Same zrobienie być może więcej niż 1000 samochodów zajmie im sporo czasu. Więc albo będą kopiować i ulepszać co zmniejszy czas dewelopingu, albo od nowa wszystko i znowu lata czekania. W dodatku gotowy silnik grafiki, ale pewnie tego też nie wiedziałeś. Jeszcze do tego, że architekturę poznali już lata temu (chyba grałeś w Prologue??to było dowodem).
Skończ z pierdzieleniem i zacznij myśleć.
albz74 widzę, że obeznany w temacie. Jedno mi umknęło połowicznie. Ma być około 1000 samochodów i słyszałem ciekawą sprawę. Ile z nich będzie można uszkodzić?? Obiło mi się o uszy, że nie każde auto da sie rozwalić. To prawda?? Moje pytanie nie ma na celu pokazywania wyższości innych gier jakby co. hcę tylko wiedzieć, czego się można spodziewać.
Pozdrawiam.
Endex...>podobno wszystkie 1000 będzie można uszkodzić typu ty rysa tu małe wgięcie blachy ale będzie około 150 modeli o bardziej rozbudowanej możliwości rozwalenia typu subaru impreza drzwi się otwierały błotnik się oderwał itp
Oficjalna lista zmian w GT5
Samochody:
ponad 950;
Trasy:
- ponad 20 lokacji;
- ponad 70 wariacji;
Fizyka:
- zniszczenia;
- przemieszczające się przedmioty na trasach;
- Samochody z napędem hybrydowym;
Tryb Arcade:
- Single Player;
- Split Screen dla dwóch graczy;
Tryb GT:
- World Map;
- My Garage;
- Car Dealer;
- Tuning Shop;
- Championship Race;
- License Test;
Tryb Online:
- Open Lobby;
- Text / Voice Chat;
- Private Room;
- Online Photo Album;
- Online Replay Album;
- przenoszenie powtórek bezpośrednio na serwis YouTube;
Tryb Photo:
- Photo Drive;
- Photo Stage;
Gran Turismo TV:
- Improved UI;
- przenieś swoje wideo na PSP;
- Progressive downloading.
retlibution--> wmawiaj to sobie dalej:D
Ja mam to szczęscie że zagram i gt5+fm3
Ale 3/4 fanbojów ps3 spuszcza się patrząc na 1000 samochodów.
leon691 => To chyba oczywiste ze mialem na mysli samochody ktore juz wtedy istnialy w fm1/2. Watpie by T10 potrafilo podrozowac w czasie :] Zle? Nie, jezeli model byl wczesniej poprawnie wykonany to co za roznica czy robia go od nowa czy nie. Polygony mozna podbic na istniejacym modelu z nieporownywalnie mniejszym wysilkiem niz modelowac auto od nowa a cala reszta wygladu zajmuje sie juz engine graficzny gry.
Oczywiscie niektorym takie rzeczy jak brak animacji zmiany biegow nie przeszkadzaja, mi np tez to zwisa i powiewa bo w ogole nie korzystam z widoku z kokpitu (i nigdy nie bede poki bedziemy ograniczeni do plaskiego wyswietlacza a 3 monitorow, 3 xboxow i 3 kopii fm3 nie kupie by jezdzic w kokpicie) ALE czy sie to komus podoba czy nie i czy ktos ma to gdzies czy nie, to nie zmienia faktu, ze jest to jeden z brakow tej gry. Chwali sie, ze rozszerzyli mozliwosci online i dorzucili legendarne fujimi kaido z fm1 ale nie powinno odbyc sie to kosztem elementow w gameplayu. Mimo wszystko nie mam pretensji do T10, to ms goni premiere gry. Gdyby jeszcze z pol roku poczekali to nie dosc ze hype na gre by urosl mocniej to i sama gra bylaby bardziej dopracowana bez tak podstawowych brakow jak animacje czy active aero. Jezeli MS bedzie dalej tak samo robil w przyszlosci to zniszczy ta serie tak jak zniszczyl swietnego PGR'a. Juz teraz licze ze jeszcze za kadencji 360 pojawi sie fm4 (no nazwijmy ja 3,5) czyli gra pokazujaca jak fm3 powinno wygladac (czyt- gra zapieta na ostatni guzik).
Endex => +1
Endex tyle ze to ja studiuje programowanie a nie ty 13 latku.... spojrz na uncharted...nd jeden z najzdolniejszych developerow na swiecie....pierwsze uncharted nie wiadomo ile robili zalozmy 2 lata wyglada jak wyglada...poznali architekture konsoli uncharted 2 gniecie wszystko co widziales na wlasne oczy na konsolach i do tego dochodzi poltora roku ich pracy wiec chyba logicznie myslac gt6 wyjdzie w krotszym czasie niz 5 poniewaz to pierwsza gra polyphony na te platforme ktorej nie znali.
programowanie gier to w ogromnej czesci tworzenie narzedzi (taki cryengine to wierzcholek gory lodowej) i faktycznie to co dla programisty jest oczywiste, dla gimnazjalisty juz nie ;)
Niestety dziecko. Mam 21 lat, gimnazjum dawno za mną, ale retlibution widzę,że Ty jeszcze go nie skończyłeś (w ogóle zacząłeś??). Powiedzieć Ci coś o wielki "programisto"?? Jakbyś studiował programistyke to byś wiedział, że jak się robi grę na gotowym silniku to zawsze jest szybciej. Architektura konsoli już tu nie ma nic do rzeczy (no prawie). Ale tak, gotowy silnik grafiki to już mogą być 2 lata mniej robienia gry, a wątpię by GT6 na PS3 (raczej będzie jeszcze na tej konsoli) miał inny silnik. Bardziej podrasowany ten jaki już jest. Nie muszą robić gry od zera. To samo samochody. Maja już 1000 gotowych. Ulepszą je, udoskonalą ustawienia każdego z nich i zmienią ilość poly na każdym i lepsze tekstury. Dodadzą do każdego uszkodzenia. Dodadzą do tych starszych z może 200 - 300 aut w idealnym wyglądzie i z świetnymi ustawieniami (toż to symulator więc muszą być idealne). 100 nowych tras w doskonałej grafice (nie to co jest teraz, bo wiele tras cierpi na słabe tekstury). Poprawia ludzików którzy jak na razie wyglądają obleśnie i mamy GT6 który może byłby w produkcji z 2 lata zamiast 5.
Architekture już poznali dawno temu, nie wiem czy wiesz, ale było coś takiego jak Prologue i GT HD zanim wyszedł Prologue. To było zapoznaniem się z architekturą. Prologue to była prezentacja silnika jaki stworzyli, a kolejne lata to jego dopieszczanie. Nic z architekturą już to nie miało wspólnego więc jak nie wiesz nic na ten temat to nie pisz pierdół bo mało wiesz.
Każda gra robiona od podstaw robi się długo, a GT6 nie będzie od podstaw.
Jak myślisz dlaczego U2 robił się szybciej?? Silnik już był, wystarczyło go dopieścić, dodać nową historię, postacie i znowu gra zrobiona dużo krócej. Wszystko gotowe nie rozumiesz?? Co ma do tego architektura?? Narzędzia mają które architekturę już wykorzystują. Napisane zostały robiąć silnik grafiki do jedynki tak jak i w GT5 napisano narzędzia przy robieniu silnika.
Ale jako "programista" to wiesz, ale się jednak kompromitujesz.