Monkey Island na silniku Crysisa?
Coś pięknego. CryEngine to świetny silnik, chyba najlepszy na rynku i wielka szkoda, że Crytek zabił go już w zarodku, tworząc go tylko w wersji pc. Gdyby poszli drogą Epic, przygotowując silnik multiplatformowy, to w tej chwili mielibyśmy masę gier wykorzystujących CryEngine, a Crytek miałby masę zielonych. A tak mamy masę gier wykorzystującą mniej zaawansowany Unreal Engine. Dobrze, że Crytek poszedł po rozum do głowy i przygotowuje CryEngine 2 jako produkt multiplatformowy. Może wreszcie coś na nim zarobią, a my zobaczymy mniej gier świecących się jak psu kulki. Niemniej Monkey Island robi wrażenie :)
Dla chcącego nic trudnego :) Ja tam bym dalej wolał zobaczyć WoW w CE3 :D
Jesli dobrze widze to w opisie filmiku pisze ze został stworzony tylko dla zabawy więc wątpie by powstała grywalna wersja Monkey Island 2 na silniku CryEngine chociaz z chęcią bym to zobaczył na swojej 360...
aope - Ale z tego co mówili twórcy, chcieli przygotować najlepszy, najbardziej wydajny i najlepiej wyglądający engine graficzny, jaki się w tamtych czasach, przy użyciu tamtej technologii dało zrobić (do dziś nic go nie przebiło więc chyba plan się udał...). Żeby to zrealizować, siłą rzeczy musieli robić tylko na PC... Gdyby chcieli zrobić multiplatformowo, to koniecznym było by uśrednienie, obniżenie standardu graficznego, a nie taki był zamysł.
Konsolowa wersja powstaje, nazywa się CryEngine 3 :D
A sam poziom jest świetny, brawa dla Cryteka za engine i przede wszystkim dla autora, gość ma talent i jest pomysłowy :]
@RedCrow: masz rację :) Ale nic nie stało na przeszkodzie, aby ten kod uczynić multiplatformowym :) PC byłby wtedy sprzętem, na którym CE w pełni rozwija skrzydła, a konsole sprzętem, na którym tych skrzydeł w pełni nie rozwija, ale działa. Aby był skalowalny :) A Crytek dał ciała i umknęła im kasa. Taki Epic zrobił silnik multiplatformowy, który jest niezwykle skalowalny - gry na PC wyglądają na nim lepiej, na konsolach wyglądają dobrze - ale i tu i tu działają :) CE3 będzie skalowalny i multiplatformowy i miejmy nadzieję, że dzięki temu złamie monopol Unreal Engine, który chyba wszystkim już się przejadł ;) A Crytekowi należą się zielone :) Gry robią raczej średnie, ale silniki rewelacyjne :)
Świetnie... CryEngine jest bdb silnikiem, ale jest tragicznie zoptymalizowany, więc na pewno ta gierka będzie miała kosmiczne wymagania.
swietny modzik ale i tak czekam na Project Far Cry(dla zainteresowanych http://www.moddb.com/mods/project-far-cry1
Fatalnie zoptymalizowany? OMG. Przyjacielu, na takie możliwości jakie daje ten silnik to wymagania są naprawde malutkie, a wiem co mówię kiedy mówię o malutkich wymaganiach (sam nie mam najlepszego komputera ;p).
Jeżeli wyszło by z tego coś większego to byłoby ciekawie :) Ale niedawno wyszła już gra na Cryengine 2, nazywała się Merchants of Brooklyn i wygląda fatalnie.
Jeśli ktoś chciałby zrobić np Monkey Island 2 (wiem, że 2 w zasadzie już wyszło, ale nie czepiajmy się szczegółów) to zamiast eksperymentować z Cryengine 2 mogli by wydawać takie gry jak Monkey Island na dopieszczonym silniku takich gier jak Ceville i byłoby ok.
Feess -> jeżeli grasz w Crysisa na takim sprzęcie jak masz w stopce to nie dziwię się, że mówisz, że silnik jest fatalnie zoptymalizowany. Ja nie mam wcale jakiegoś wypasionego kompa a Crysis śmiga mi na high z max AA i innymi pierdołami.
Źle dobrałeś komponenty bo czterordzeniowy procek w powiązaniu z tak słabą kartą graficzną jak GF9500 nie może dać zadowalających rezultatów. Trzeba było kupić dwurdzeniowy procesor i dołożyć kasę do karty graficznej choćby GF9600 i wtedy byś nie narzekał na optymalizację Cryengine 2 w Crysisie :P Już na przyszłość się przygotuj, że przez kartę graficzną będziesz narzekał na optymalizację co ładniejszych i bardziej wymagających sprzętowo gier...
Cryengine 2 nie źle zoptymalizowany. Do pokazania swojej potęgi potrzebuje mocnego sprzętu, ale też dobrze chodzi na nawet starym kompie Athlon Xp 2200+, 512 mb ramu i radeon x1600 pro agp 256 mb ramu(Komputer nie spełnia wymagań sprzętowych!!). - Wszystko niskie prócz cieniowania (wysokie), rozdzielczość 1024x768 i prawie bez zacięć. Gry na Unreal 3 Engine mi gorzej chodzą mi na tym staruszku niż Crysis. Cryengine 2 nie którzy używają do wizualizacji np. http://digitalurban.blogspot.com/2007/02/crytek-realtime-engine-for-architecture.html, bo generuje grafikę na wysokim poziomie w czasie rzeczywistym i nie trzeba czekać 1 h na 1 klatkę.
To silnik na lata, ale prawdziwą kasę da Cryengine 3, czyli jeszcze lepiej zoptymalizowany i działający na konsolach cryengine 2.
Feess -> Napewno lepiej działa od gta 4. Przykład naprawde kiepskie optymalizacji.
Niech oni lepiej zostawią ten silnik w spokoju. Aion też był zapowiadany jakie to cuda na patyku będą dzięki CryEngine. Co z tego wyszło? Jeden wielki syf.
Najbardziej (dla mnie) niewiarygodne jest to, że koleś z zrobił to ze zwykłych, starych i szpetnych (nie oszukujmy się) obrazków (prawdopodobnie nie są to jeszcze modele, a sprite'y - widać przenikanie, ale i tak jest super :P)
aope - ja tam lubię UE3, podoba mi się nawet ta jego plastikowa, (trochę) tandetna otoczka ;] Nie mniej, faktycznie przydała by się konkurencja. Kiedyś 2 najczęściej eksploatowane były UE2 i QE3, ale teraz niestety engine Quake 4 (znany jako id Tech 4), nie jest zbyt chętnie wykorzystywany...
TobiAlex -> Aion był robiony na Cryengine tym od Far Crya a tu jest mowa o Cryengine 2 tym od Crysisa... Aion nie ma się czego wstydzić z tym że jest trudno porównać grafikę Aiona z Far Cryem bo Aion ma specyficzny styl graficzny, który nie każdemu może się podobać
Feess ->
Jeśli grasz w Crysisa na sprzęcie z sygnaturki to oznacza iż jest świetnie zoptymalizowany: skoro można zagrać w niego nawet na 9500gt...
Swoją drogą skąd pomysł na tak absurdalną konfigurację, ktoś kto go konfigurował nie brał pod uwagę że będzie służył on do gier?
Chętnie zobaczęco z tego wyjdzie. Dla mnie jest to bardzo oryginalny pomysł i innowacyjny.