Silent Hill 2
Niegralem jeszcze w druga czesc tej doskonalej gry ale jezeli jest choc troche podobna do pierwszej czesci (z PSX) to naprawde warto zagrac :)))
Poniewaz jestem goracym zwolennikiem przygodowek, to z niecierpliwoscia czekam az ta wspaniala gra trafi w moje rece. Mysle, ze warto ja zdobyc, bo pierwsza czesc byla naprawde niezla.
SH2 jest jeszcze mroczniejsza niz czesc pierwsza. mowie o wersjach na PS2 i psx
Jedynka bardzo mi się podobała nie zapomnę chyba nigdy tego szpitala i kanałów więc na 2 czekałem i jest i to aż na 3cd całą noc dziś będę grał dużym plusem jest że gra obsługuje dzwięk 7.1, do sterowania trzeba się trochę przyzwyczaić, pozdrawiam wszystkich fanów horrorów.
Ludzie nie grajcie w grę SILENT HILL 2 ! ja wam dobrze radzę . Po graniu 2 dni chodziłem zawieszony 4 tak mnie wciągnęła tak się wystrachałem że mała bania. Radzę dobrze !
ciek this ałt ...tam wsio jest omówione zdaje sie ...
a mi gra się szybciutko znudziła ...owszem momentami można się "zdygać", ale jakoś nic specjalnego w sumie....odrazu mówię, ze nie jestem wielkim fanem tego typy Sulvival Horrorów ..wolę AvP ;)
Czy ktoś wie gdzie można znaleść SH1 w necie??
niedawno dorwałem się do SH2 ale mam spory problem - latarka oświetla tylko przedmioty (np naboje, apteczki) i potwory (zobaczcie screen) a otoczenie zostaje dalej w ciemnościach, macie jakiś pomysł :(( mam radeona 9200 i najnowsze stery
Do Daro_ufo:
Miałem ten sam problem na R9600- zainstaluj patch v1.01 do SH2, a wszystko powinno działać.
A gdzie tego patcha można ściągnąć?
Siema ludziska wlasnie sciagam SH2 !! Ale sie troszki postracham xD
jak otworzyc seif bo mam kod (z kibla) a nie moge go otworzyc?? pomoscie!!!
mam problem grajac w SH 2 doszedlem do sejfu i nie moge go otwarzyc mimo tego ze mam kod (wyjety z kibla) jak to zrobic poradzcie!!!!!
Super gra
Ale straszna
według mnie ta SH2 jest lepszy od 4!! ale troche slabszy od SH1 w SH3 nie radze grac bo sie wogle nie mozna wczuc!!! .....w koncu chodzi sie tam mala dziewczynka;/
No, bez przesady, bo ta "mała dziewczynka" z SH3 po pierwsze ma 17 lat, po drugie niezła z niej laska, a po trzecie jest córką... nie zdradzę kogo, dowiecie się w połowie gry. Powiem tylko tyle, że to nasz stary, dobry znajomy z "jedynki". A co do SH2, to jest to genialna gra jeśli chodzi o głębię, zagmatwanie i wewnętrzne piękno. Moim zdaniem "dwójka" to jedno z najbardziej niezwykłych i wartościowych przeżyć w historii gier video (podobnie jak "jedynkana PSX`a)!
no i sie wszystko zgadza!!!
ale wiadomo ze lepiej grac facetem niz laska!!
Czy ja wiem... Najlepiej zagrać i facetem, i laską :-)
napalm99>> Fajnie, że niby nie chciałeś zdradzic fabuły SH3, a mimo to zdradziłeś. Po twoich słowach każdy średnio rozgarnięty przedszkolach, by się domyślił czyją jest ona córką.
Ech, dobrze, że już grałem w trójke. Jak ja nie cierpie spoilerowiczów.
Ta gra jest mocarska i dość stara. Już ją zdążyłem przejść 20 razy:D:D ale nawet trdna jest:D
Infernusie67, nie irytuj się tak, bo mało kto zna/pamięta herosów z wiekowej (ale genialnej!) części pierwszej, a poza tym to mogłeś nie czytać dalej mojej wypowiedzi jak tylko się skapnąłeś, że piszę coś o fabule
jestem w momencie gdzie na początku gry w tym hotelu przełazimy miedzy dwoma budynkami, i znajdujemy w kiblu jakies numery... co robić dalej? skapnąłem sie tylko ze moge wrzucic przedmiot do rynny oznaczonej na mapie, ale co mam dalej robić to nie wiem...
POMOCY
Te znalezione numery to szyfr do sejfu. Przejdź korytarzem do głównego pomieszczenia pokoju, w którym znajduje się sejf. Korzystając z wcześniej zdobytej kartki otwórz sejf zgodnie z instrukcjami.
jaki numer ma ten pokój z sejfem?
Zaczynasz na [Drugim Piętrze]. Przejdź z pokoju z rozbitymi szybami do znajdującej się w korytarzu toalety. Przeszukaj ją. W muszli klozetowej znajdziesz szyfr do sejfu. Przejdź korytarzem do głównego pomieszczenia pokoju, w którym znajduje się sejf
Poradnik jest. Bylo Encyklopedie Gier kupic:P
Najlepsza w SH2 jest MUZYKA
"Promise"... Tej "piosenki" nie zapomne nigdy...(chyba sobie nawet na nagrobku zazycze;) )
nie chodzi mi o pokój z szyfrem tylko z sejfem.., jaki on ma numer...
z resztą pewnie i tak go znajde, więc dzięki
gra jest super, polecam każdemu, chyba nigdy sie nie wkręciłem w taki horror od czasów SH na PSX
no jest troche straszna i trudna ale o to chodzi nie... a taak wogole to zajebista
Slipknot1986 racja lepiej gosciem niz laska
co wy macie tak do tych facetów? przynajmniej SH 3 pokazuje bardzo ciekawą historię, nieco rozjaśnioną, i w końcu to jakaś innowacja, mnie by zedliło tak cały czas grać facetami...
SH 2 jest najlepsza z całej serii ... każda inna trochę kuleje pod jakimś względem.. a tutaj wszystko mi się podoba.. motyw muzyczny, zagadki i scenariusz
OK
zaciolem sięna początku gry i nie wiem co mam zrobic. Jestem w takim hotelu i musze zdobyc kod z ubikacji ale nie moge otworzyc drzwi do tej lazienki. sa zaslonięte taką siatką ktos wie co mam zrobic aby tam się dostac.Pomocy
Jeszcze nie raz "zatniesz" się w tej grze. Dlatego ośmielam się zaproponować Ci kompletny poradnik ze zdjęciami:
https://www.gry-online.pl/poradniki/silent-hill-2/
Witam
Chcąc odpocząc od świetnego i słodziutkiego mmoRPG - ROSE - kupilam Silent Hill 2 ;).
Niestety, gra mi tnie, dźwiek sie łamie, generalnie chodzi gorzej niż Gothic 3 :) . Poszperałam w sieci, znalazłam patch, niestety guzik, nie pomaga.
Liczę na pomoc ludzi z GOLA.
osobiscie uwazam ze seria silent hill nie ma sobie rownych i przez dlugi czas nie bedzie miala jezeli chodzi o gry horrory
przegladajac rozne fora zauwazylem ze wiele ludzi narzeka na silent hill 4 a ze znienili to i tamto, ze to juz nie silent hill.ja tak wcale nie uwazam wrecz przeciwnie dla mnie silent hill 4 rownie rewelacyjny co pozostale czesci i jest gra ktora nadal potrafi pozadnie wystraszyc
PS,wiem ze to forum jest poswiecone glownie 2 czesci ale mnie tak jakos naszlo zeby napisac.
czesc.mam problem.sciagnalem sobie silent hill 2 na pc i juz na samym poczatku gry jest zonk.przyciski na moim logitechu sa skonfigurowane i niby wszystko dziala dobrze ale mam problem z action.mam ustawiony ten przycisk jako 1ke na padzie i niby dziala a kiedy spotykam na swojej drodze pierwszego stwora nie moge go zdzielic po lbie bo nie reaguje.jesli ktos moze mi pomoc bede wdzieczny do smierci:)
Ostatnio przeszedlem pierwsza czesc na psx. Smutna historia, wywolala we mnie wiele emocji. Najblizsze osoby umieraja, a sam gracz trzymany jest w niepewnosci i przy pierwszym przejsciu gry nawet nie wie dlaczego tak sie stalo. Polecam tekst president'a evil'a, w ktorym wyjasnia doglebnie cala historie po ktorej przeczytaniu az chcialoby sie opierniczyc tworcow gry, dlaczego tak postapili z bohaterami gry. A co do dwojki to wlasnie na nia poluje.
łał, watek przetrwal juz 6 lat i ktos go jeszce pamieta hehe...
a do tematu mam nie gralem jeszcze w SH ale musze niedlugo sprobowac :D
Ale przecież zakończeń jest kilka , .... , chrzanić to .... s.h. jest mocnym konkurentem dla residenta obie gry mają w sobie specyficzny klimat /// 2 część silent hill dla mnie ma jaja .... zresztą wszystkie mają nie ma co się oszukiwać .... miałem problem kiedyś z włączeniem latarki pewnie to już nie aktualne bo to się tyczy radeonów serii 9xxx ale trzeba wprowadzić zmiany w pliku device.fix on znajduje się w folderze z grą..... trzeba go otworzyć wordpadem... i wpisać lub wkleić ten tekst pod VENDOR ATI 1002
// ATI do ZBIAS differently
HACK DX_CONFIG_USE_ZBIAS_SET 1
HACK DX_CONFIG_EFFECT_LENS_FLARE_ON
HACK DX_CONFIG_USE_VERTEX_SHADERS 0
HACK DX_CONFIG_USE_PIXEL_SHADERS 0
// most ATI have broken TFACTOR
HACK DX_CONFIG_TFACTOR_BROKEN 1
HACK DX_CONFIG_USE_ZBIAS_SET 1
HACK DX_CONFIG_EFFECT_LENS_FLARE_ON 0
HACK DX_CONFIG_USE_VERTEX_SHADERS 0
HACK DX_CONFIG_USE_PIXEL_SHADERS 0
to tak na marginesie,,,,,,. A grę polecam i się nią chwale....
ps. jeżeli macie stare radeony.,,, i problem z latarką w s.h2 to chętnie pomogę....
Inspiracja Lynchem i "Lśnieniem" w połączeniu z magicznym soundtrackiem Akiry Yamaoki daje wspaniały efekt. Mimo trochę sztywnych wypowiedzi głównego bohatera (pozostałe postacie prezentują się pod tym względem o wiele lepiej), fabuła gry rozwija się tak, że im później, tym trudniej przestać grać i nie być ciekawym cóż się wydarzy za chwilę.
Niby jest to survival horror, niektórzy mówią przygodówka, a moim zdaniem żadne z nich (walka mało porywająca, a te zagadki niezbyt wyrafinowane, przynajmniej na poziomie normal)
Najlepsze określenie to chyba interaktywny film, z elementami akcji i przygody : )
Mam pytanko, czy jest możliwość grania na padzie w Silent Hill 2 na PC?
Prisonbull --> Ja we wszystkie gry z tej serii (oprócz pierwszej) grałem padem.
Zapraszam wszystkich na moje forum poświęcone serii Silent Hill:
www.forum-silenthill.pl
Dziś dorwałem tą grę, trochę przypadkowo i tak patrząc na nią postanowiłem sprawdzić ile dla mnie warta będzie ta jakże wychwalana gra. Pograłem 30 minut i wyłączyłem szczerze przekonany, że robię słusznie. Nie dlatego, że gra wydała mi się kiepska, nie dlatego że mnie wystraszyła. Po dotarciu do tytułowego miasteczka stwierdziłem, że grzechem jest grać w to, gdy za oknem świeci słonko. Odpalę wieczorem. Będę miał okazję przekonać się czy ta gra naprawdę jest tak straszna jak o niej mówią. Ale zapowiada się smakowicie:)
ta gra jest gicior juz 3 razy ja przeszedlem a teraz weszlem na te strone i znow mam ohote w nia zagrac.. ale najpierw musze skonczyc silent hill homecoming juz mi kawalek zostal
fajna gra
troche straszna
matis czy ja wiem no momentami to jest orajaca banie heh a piatka to daje rado te ale wez sobie zagraj wieczorem shellshock 2 blod trials
Dobry horror, to taki, który nie powoduje obrzydzenia, a ostro działa na wyobraźnię.
I za to właśnie cenię serię Silent Hill. Nie potwory powodują tutaj strach, a choćby klimatycznie skrzypiący na środku wielkiej hali wózek inwalidzki (no cóż, może z wyjątkiem piramidogłowego :P). Mało tego - W pewniej chwili gracz zaczyna "rozumieć" głównego bohatera, i przestaje to być "klepanka" tylko gra-książka czy gra-film.
Po prostu czysty geniusz. Żal chwyta, że z Homecominga zrobili takiego GoW'a, czy z The Room zwyczajną sielankę.
Gra zaje*bista, wreszcie ją przeszedłem.
spoiler start
Najgorsze momenty były w alternatywnym świecie czy od momenty wyjścia ze szpitalu. Bardziej wolę to mgłę niż ciemność
spoiler stop
Nie rozumiem dlaczego taka słaba ocena z recenzji? Tej grze mogliby dać lepszą ocenę. Gra jest bardzo dobra. Nie wiem dlaczego mówicie o niej złe rzeczy. Ja bym jej dał conajmniej z 90%.
heh pi0trex z NGW
boje się dlatego że mam 10 lat :D ale jak piszecie że nie jest tak straszna to gówno mnie obchodzi czy będę o północy w gacie srał ;]
Sam nie wiem na czym polega magia tej serii.Jak na przygodówkę za prosta,jak na horror za mało straszy,z grą akcji też nie ma nic wspólnego.Chyba chodzi o klimat i fabułę niejednoznaczną z niedopowiedzeniami,czasem niezrozumiałąale to może wina mojej angielszczyzny.W każdym razie wciąga jak cholera.Dla mnie kultowa gra podobnie jak następne części.
Mam pytanie czy pierwsza część Silent Hilla została wydana na pc? Dwójka mi się bardzo spodobała i chciał bym zagrać w jej poprzednika.
Czy ktoś z was ma do sprzedania grę Silent Hill 2 lub 3 ?
giermuś1972--> oryginalnej gry na pc nie kupisz,bo nie została wydana...zaś można ściągnąć pod tym linkiem http://thepiratebay.org/torrent/4451831 .Jest to wersja przeniesiona z konsoli,nie da sie tego kupić,więc samo w sobie ściągnięcie nie jest złe ;) a gra jest jeszcze straszniejsza niż wszystkie inne części razem wzięte..Pamiętam jak przerwałem gre,bo po prostu nie wytrzymywałem psychicznie z tym klimatem i dźwiękami...brrr był moment ,że nawet do kibla bałem się wejść (w grze ofkorse:P)
chelenger-->na zagranicznych serwisach można kupić,jest kilkanaście ofert ale odrazu mówie...to nie jest gra za 10 zł :D ceny ok.120 zł no chyba ,że natrafi się okazja.Ja trafiłem na Allegro za 100 zł oryginalnego Silent hilla 2 directors cut :D Jak bardzo ci zależy to moge ci zamówić ,a pózniej ci sprzedam ;)
Ściągnołem zainstalowałem lecz gdy naciskam PLAY robi się czarny ekran i wywala mnie do windowsa. Help!
LordSettlers, skąd wiedziałeś, że jestem z NGW?
Silent Hill 2 nie ma co ukrywać nie należy do najstraszniejszej z serii, jednak zdecydowanie ma najlepszą fabułę. Aby całkowicie docenić wartość tej gry trzeba ją przede wszystkim zrozumieć. Nie można jej tak po prostu przejść...Gra daje dużą możliwość własnej interpretacji, jest przepełniona dużą ilością symboli. Soundtrack z tej gry zasługuje na dużą pochwałę. Bardzo trudno znaleźć grę z tak wybitną, dopasowaną i klimatyczną muzyką. Postacie są barwne i wzbudzają wiele emocji.
W tej części jest też przedstawiona istota tego miasta (dlaczego jest opustoszałe i przyciąga ludzi mających coś na sumieniu). Ale to jest już wyższa szkoła jazdy i trzeba być też zaznajomionym z SH1.
W skrócie nie polecam osobą które szukają bezmózgiej klepaniny i fanom gore.
Gra jest przeznaczona dla osób które wymagają czegoś więcej.
prosze o wskazówke jak przejsc szafe z trzema monetami (wiezien, wąż i stary czlowiek) wlozylem je w odpowiednie miejsca i nic a powinien być w niej klucz
lukas007
spoiler start
Easy: stary czlowiek, puste, waz, puste, wiezien
Normal: puste, stary czlowiek, wiezien, puste, waz
Hard: puste, stary czlowiek, puste, waz, wiezien
spoiler stop
Jeżeli, ktoś ma do sprzedania na pc, to chetnie kupię wszystkie cześci, oprócz ostatniej, bo jest dostepna.Mogę kupić przez allegro.
Dla mnie najlepsza z całej serii jak dotąd :) Fabuła i klimat po prostu miażdżą :)
M"q o co to chodzi z tym co napisaleś?
Kapitalna gra! Klimat, scenariusz, grywalność i jeszcze ta muzyka mmm... miodzio!
ta gra to tani szajs , bez sensu . żałuje że ją kupowałem i odradzam jej kupienia
SiLENT HILL to chyba jakaś porażka grałem w część 1 i 2 i musze przyznać że nie ma nic ciekawego w tej grze za mało w niej akcji nie jest wogóle straszna a podczas gry to myślałem że zaśpie przy kompie taka jest nudna TOTALNA PORAŻKA!!! dziwie się że ma takie dobre oceny bo nie umywa się do RESIDENT EVIL KTÓRĄ POLECAM!!!! przynajmniej akcji tam nie brakuje
Jakbyś nie zauważył jest to gra przygodowa , a najważniejszym punktem SH2 jak i innych gier przygodowych jest fabuła. To ona ma istotne znaczenie, rozgrywka odchodzi tu na drugi plan. SH przeznaczona jest dla osób , które lubią przy rozgrywce pomyśleć, pokombinować , a nie dla szukających rozwałki : jeden agent na sto zombie. Osobiście uważam drugą część Silent Hill za arcydzieło. Intrygująca, dająca do myślenia fabuła, kapitalna muzyka , ciekawe zagadki. Gra zasługuje na najwyższą ocenę.
Uwierzcie mi... Plej + noc + sami w domu= wyłączycie po pół godziny :D
Silent hill to najlepsza gra horror jaka kiedykolwiek wyszła
Moim zdaniem Silent Hill straszy i miażdży fabułą... Żeby poczuć ta gre trzeba grać w nią nocą :)
Ta gra ma najtrudniejsze sterowanie w historii gier.Od razu wyłączyłem i nie chce wracać do niej
[82] - Sterowanie jak sterowanie, projektowane pod pada, ale grając na klawiaturze na pewno nie wyróżnia się na minus. Znacznie gorsze było chociażby w Nocturne czy Blair Witch. Alone in the Dark z 2008 na domyślnym sterowaniu klawiaturą i myszką również było znacznie gorsze (sterowanie przedmiotami trzymanymi w ręku czy zeskakiwanie z lin... Print Screenem)
Ocena redakcji 7,5 a np Amnezja dostała 8/10 albo Alan Wake 9/10 ? Hahahahahhahahahahahha. Bez obrazy ale puknijcie się w główkę. To tak jakby "Obcemu 2" dać 7,5/10 a czemuś w stylu "Bitwa o Los Angeles" 9/10. Hahah no nie mogę. Oczywiście Amnezja i Alan Wake to wspaniałe gry ale jak je porównywać do "króla , ojca" horrorów". Nie ma porównania.
Na szczęście rozgarnięci gracze podwyższyli notę. Chociaż i tak jest za mało, 10/10 lub 9/10 jak nic. Idealny przykład co sobą reprezentują redaktorzy tego mega komercyjnego portalu.
Redakcja prawde mówi!
Np Outlast który również ma wieksza ocene ma to coś i jedna i druga cześć czego brakuje Silentowi,podejrzewam że chodzi tutaj o ładunek emocjonalny i o ciągły niepokój co i kiedy nam wyskoczy,ponadto nie możemy sie bronic tylko uciekac.A co do Silenta to potwory wgl nie straszą,mozna je smiało mijac ,system walki spie....ny!
Outlast>Silent
Cytat z recenzji z pierwszej strony ( płacić za resztę ? Hihihihi ) :
"Silent Hill 2 pozwala nam wybrać grę w kilku poziomach trudności, osobno regulowanych dla elementów zręcznościowych i osobno dla logicznych (moim skromnym zdaniem najlepsze efekty osiągniemy ustawiając to pierwsze na minimum a drugie na max – przecież dla fanów strzelanek 3D ta gra i tak nie jest niczym interesującym)."
Właśnie fani strzelanek mogą sobie dać na minimum, ustawianie walki na minimum rujnuje klimat survival horroru. Wtedy każdy szybko pada a amunicji jest w bród. Po podkręceniu przeciwnicy stają się wytrzymalsi, i często po prostu trzeba ich unikać lub uciekać przed nimi ponieważ nie ma na tyle amunicji by wdawać się w walkę a gromadzenie zapasów na "później" na "czarną godzinę" to podstawa by później "nie obudzić się z ręką w nocniku".
Podsumowując drodzy gracze, chcecie survival horror z prawdziwego zdarzenia ustawiajcie wszystko na hard.
Się wkurwiłem... Postanowiłem przejść najpierw część drugą po czym pierwszą i trzecią i w trakcie czytania recenzji części drugiej na pewnym portalu autor spojlerował część pierwszą do tego stopnia, że jednym zdaniem wyjawił jedną z ważniejszych momentów jedynki..... Co do SH 2, wyjebana gra w kosmos ;)
@zbychu19
Jest pod nazwą Silent Hill 2: Restless Dreams
A sama gra świetna, niesamowity klimat, wciągająca historia i dobry gameplay. Tylko pecetowa wersja robi problemy przy wielordzeniowych procesorach, jak ktoś ma z tym problemy, powinien zainstalować jakiś program, który pozwoli na uruchomienie jej na jednym rdzeniu (ja używałem WinLauncherXP).
Wspaniała gra, oceniam ją na równi z trójką. Świetny klimat grozy, a fabuła i scenariusz to mistrzostwo świata. Ze względu na wiek gry, sterowanie jest trochę archaiczne, ale da się przyzwyczaić. Każdy poważny i prawdziwy gracz historię Jamesa Sunderlanda z SL2 powinien znać. Na koniec powiem, że po jej ukończeniu cały czas chodziła mi po głowie. 9/10.
naprawdę dobra gra, przeszedłem kilka razy. wszystko w niej jest świetne poza sterowaniem. POLECAM!!!
mazi2110 nie wiem o co Ci chodzi...najwyraźniej nie rozumiesz czym jest psychologiczny horror. Grałem prawie we wszystkie części RE i nie uważam aby ona była jakoś znacząco lepsza niż seria SH.
Bardzo dobra gra. Nie jest to typowa gra akcji, ale bardziej gra przygodowa, gdzie walka występuje ale w większości wypadków można jej unikać. Gram na poziomie akcji Hard i poziomie zagadek normal i nie mam żadnych większych problemów z przetrwaniem. Jedyny poważny problem z jakim się spotkałem, to ucieczka z Marią w szpitalu przed gościem co mówi się na niego ''Piramid Head''. Maria jest bardzo wolna i zginęła mi z kilkanaście razy z rzędu, zanim dobiegałem do windy. Dopiero na Youtube znalazłem odpowiedź. Trzeba dwa razy w trakcie ucieczki się zatrzymać i strzelać mu w łeb, aby go spowolnić.
W niektórych momentach gra daje wolną rękę i po Silent Hill można się poruszać swobodnie, szukając np przedmiotów typu naboje i apteczki pochowanych w różnych miejscach.
Dzisiaj w większości przypadków zombiaki w tej grze jakiegoś specjalnego wrażenia na mnie nie robią, więc nie miałem takich momentów że się bałem. Nawet swoim zachowaniem wzbudzają czasami uśmiech politowania. No ale pewnie kiedy gra miała swoją premierę, musiała być straszna dla wielu ludzi, bo grafika i dźwięk robiły znacznie większe wrażenie niż dzisiaj.
Grafika w wersji PC daje nawet radę i można bez większych problemów, uruchomić grę w rozdzielczości panoramicznej, oczywiście w FullHD, co daje tej grze nowe życie.
Niestety Silent Hill 2 nie znosi wielordzeniowych procesorów i trzeba specjalnie uruchamiać ją na jednym rdzeniu, wyłączając resztę (U mnie trzy rdzenie).
Silent Hill 2 w wersji PC udowadnia, że jest najlepszą ze wszystkich wersji, nawet od tych HD na PS3 i Xboxa 360, które działają tylko w 720p i z gorszą grafiką. Po tylu latach możliwość uruchomienia gry w FullHD i panoramie bez zniekształcenia obrazu, sprawia że jak wyżej wspomniałem gra dostaje nowe życie.
Konami musiało by zrobić konwersję na PS4 i Xboxa One, żeby konsole dostały FullHD ,a przecież i tak może się okazać, że grę na PC można uruchomić w 1440p (2560x1440) , albo nawet w 4K (3840×2160). Ja tego szybko nie sprawdzę, bo mam monitor tylko FullHD, ale w przyszłości jak będę kupował nowy monitor, to na pewno to będzie minimum 2560x1440 i wtedy powrócę do tej gry, bo jest tego warta i sprawdzę to.
Kiedyś grałam w trójkę bez znajomości poprzednich części i jakoś mnie naszło na starsze gry więc wybrałam SH2 i...OMG.
Boska gra to za mało żeby ją opisać. Świetna fabuła, świetny ciężki klimat,muzyka,postacie. Wszystko w tej produkcji jest 10/10. Nie rozumiem czepiania się sterowania na PC. Ja ogarnęłam to dosłownie w minutę :P
Kurde kiedyś to było nad czym myśleć i kombinować co z czym się je żeby popchnąć fabułę do przodu, dzisiaj tylko strzałka tu, strzałka tam.
To arcydzieło ma niższą ocenę niż Outlast? Droga redakcjo, pora podszkolić się w temacie horrorów........
Gra jest świetna ! Wróciłem do niej po 12 latach i dalej straszy ;-) Tą część można nazwać ojcem wszystkich survival horrorów. Praktycznie przeszedłem wszystkie części SH jakie kiedykolwiek wyszły i poza tym jestem fanem tego gatunku. A tak na marginesie to ten problem z grą że zle chodzi na procesorach wielordzeniowych ( zapętlenia dzwięku i zawiechy w filmikach ) to nie instalujcie żadnego patcha bo o n nic nie daje. Ja u siebie zrobiłem tak: uruchomcie grę i kiedy będzie menu główne to wciskacie alt+tab potem control-alt-delete uruchamiacie menadżera zadań klikacie na procesy na liście szukacie sh2pc.exe i klikacie na to prawym myszki i zaznaczacie ustaw koligacje tam odznaczacie tylko na jeden procesor i zatwierdzacie OK Wyłączacie menadżera i wracacie do gry alt+tab i zaczynacie grę która zaczyna hulać aż miło . Działa tylko na nie patchowanej wersji . Pozdrawiam
Do dziś pamiętam, jak srałem po gaciach przed piramidogłowym 10/10
Mi zdecydowanie bardziej podobała się trzecia część. grałem w wersje na pc z którą bylo sporo problemów, głównie z dźwiękiem (więc nie ma co narzekać na hd collection) a moja rozgrywkę zakończył bug z drzwiemi które powinno dać się otworzyć a tu lipa. Strachu nie było ponieważ soundtracku albo nie było albo się zacinał...
Wielka szkoda...
Pierwsze 3 części zasługują na remaster
A który jest lepszy wg Ciebie ?
I to był prawdziwy horror,nowoczesne horrory typu Amnesia,SOMA i ogółem skradanko-horrory mogły by tej grze najwyżej buty czyścić.
Do dzis ten horror jest w scislej czolowce wszechczasow .@thetrooper w some nie gralem jeszcze ale amnesie stawiam podobnie z sh2 za klimat i soundtrack .
Dla mnie póki co, najlepszy horror w ostatnim czasie to Paranormal Activity VR (czekam na patcha na środę/czwartek), ale Silent Hilla 2 i 3 nigdy nie pobije przez klimat, który dawał więcej strachu niż wszystkie jumpscarowe horrory razem wzięte.
reweeeelacja.
Jeden z najlepszych horrorków w jakie grałam.
Najstraszniejsze są dla mnie RE 1, RE 2, RE 1 remake,
Silent hill 2, Alone in the dark 4, System Shock 2,
Amnesia, Outlast 1, Resident evil 7. Nieźle się można było wystraszyć na nich grając późnymi wieczorami ze słuchawkami na uszach :)
Tak oceniam gry z gatunku horror:
Resident evil 1 1996 - 10
Resident evil 2 1998 - 10
Resident evil 3 1999 - 8,5
Resident evil CV 2000 - 8
Resident evil remake 1 2002 - 10 (2015 HD)
Resident evil 0 2002 - 8 (2016 HD)
Resident evil 4 2005 - 8,5
Resident evil Revelations 2012 - 8
Resident evil Revelations 2 2015 - 8,5
Resident evil 7 2017 - 9
Resident evil 2 remake 2018 - ?
Silent Hill 1 1999 - 9
Silent Hill 2 2001 - 10
Silent Hill 3 2003 - 8
Blood 1997 - 8,5
Half Life 1998 - 10
System Shock 2 1999 - 10
Alien vs Predator 1999 - 8,5
Blair witch Rustin Parr 2000 - 9
Alone in the dark 4 2001 - 10
Clive Barker's Undying 2001 - 9
Doom 3 - 8
F.E.A.R 2005 -8,5
Penumbra Czarna plaga 2008 - 8,5
Dead Space 2008 - 8
Alan wake 2010- 8
Amnesia 2010 - 9
Obcy izolacja 2014 - 8,5
Evil within 2014 -8,5
Evil within 2 2017 - 8
Outlast 2 2017 - 8
Niezbyt udana gra wideo. Sterowanie gorsze niż w Obscure. Z Przeciwnikami prawie w ogóle nawet nie trzeba walczyć. Można omijać ich łukiem. Można stanąć przed nimi i nic się dzieje. Może po dłuższej chwili łaskawie opluje nas jadem. To ma być straszne? Te poczwary są śmieszne.
Człowieku, ta gra to legenda. Może grafika dzisiaj wygląda groteskowo ale na swoje czasy to był najlepszy horror jaki kiedykolwiek wyszedł i nadal jest w ścisłym topie.
Sam pamiętam jak potrafiłem przy niej spędzić 6 godzin bez oderwania od telewizora grając na PS 1.
Fabularnie również ta gra to geniusz, wciąga lepiej niż dobry film.
Skoro SH 2 to kiepski horror to podaj jakiś horror który uważasz za dobry :)
Ta gra ma straszyć klimatem, a nie bezmyślnymi jump scarami i to jej się w pełni udaje. Ta część, trzecia i (bardzo niedoceniona) piąta (Homecoming) to moje ulubione horrory ever.
Zajeb***a gierka jeśli chodzi o klimat i fabułę bardzo przypadła mi do gustu.Jeśli dobrze pamiętam było kilka zakończeń.Faktem jest,że najlepiej jest grać w nią wieczorem lub w nocy ze słuchawkami na uszach,dopiero wtedy czuć atmosferę tej gry.Podobnie jak pierwszej części. :)
Silent Hill 2 ma najlepszą fabułę w grach komputerowych w ogóle i taką, która znajduje się w panteonie najlepszych historii z literatury, kinematografii oraz innych tekstów kultury i jest tam przez te historie traktowana jak równy z równym, a niekiedy jako ten lepszy.
Najlepsze fabuły, które znam to np:
The Longuest Journey 1999, Syberia 2002, Planescape Torment 1999, Baldur's gate II 2000,
Neverwinter Nights - Maska zdrajcy 2007, MGS 1998, Fallout 2 1998, System Shock 2 1999,
Deus Ex 2000, Silent Hill 2 2001, MGS 2 2001, Max payne 2001, Star Wars: Knights of the Old Republic 2003,
Half Life 2 2004, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2004, Black Mirror 2003, Still LIfe 2005,
Dreamfall:The Longuest Journey 2006, Gray Matter 2010, Heavy Rain 2010, Wiedźmin 1-3,
Bioshock 1 oraz Bioshock Infinite + dodatek, Mass Effect 1-3, L.A. Noire 2011,
The Last of Us 2013, Pillars of eternity 2015, The Wolf Among Us 2013,
Life is Strange 2015, Pillars of eternity II 2018, Red Dead Redemption 2 2018, Disco Elysium 2019 itp.
W top 5 wstawiłbym Planescape Torment, BG2, NN2 maska zdrajcy, The Longuest Journey i nie wiem co jeszcze.
Gry poruszają kwestie metafizyki, wymiarów, wizji, snów, śmiertelności, doświadczeń itd.
Remake by się przydał
Już zrobili remaster i jak remake ma być podobny to ja jestem na NIE.
Silent Hill 2, a zwłaszcza Silent Hill 3 wyglądają do dziś nieźle.
Do dwójki zresztą są mody, które lekko podrasowały wygląd.
Remake przydałby się Silent Hill 1, ale rozumiem skąd ta chęć mocnego odświeżenia drugiej części. Bo to najlepsza część serii :)
Nie ma rekomendacji gry online...To sie zdziwilem sczerze przyznam.
I'm robię się starszy tym bardziej doceniam Silent Hill 2, choć nie tyle za elementy survival horroru co za fabułę. Z perspektywy czasu czuję, że wyrządziłem krzywdę tej grze dając jej tylko 9.
Po tych blisko dziesięciu latach od momentu gdy zagrałem po raz pierwszy SH 2 już nie straszy w przeciwieństwie do SH 3, mimo że obie ogrywałem wielokrotnie. Fabuła natomiast? Doceniam ją dużo bardziej niż kiedyś.
Mimo że w swoim życiu ograłem naprawdę masę gier tak Silent Hill 2 jest dalej dla mnie absolutnym szczytem narracji w grach wideo. To naprawdę ciężka i bardzo dojrzała historia, która nie stara się być kalką "dojrzałych" motywów znanych
kina.
Dużo się od kilku lat mówi, że gry dojrzały, fabuła w grach dojrzałą i medium można w końcu traktować poważnie. Co jest trochę zabawne, że najlepiej napisane gry z ostatniej generacji ciągle są w tej kwestii gorsze od blisko dwudziestoletniej gry.
jak ktoś teraz dopiero zaczyna poznawać SH2 polecam zainstalować SH2 Unhanced Edition patch, tworzony przez zagorzałych fanów, po obejrzeniu paru filmów z rozwoju nawet nie zdawałem sobie sprawy jak bardzo popsuty był port na PC
http://www.enhanced.townofsilenthill.com/SH2/
https://www.youtube.com/watch?v=377H3K9jAGA
Genialny survival horror i jedna z najlepszych gier, w jakie dotychczas grałem. Może zacznę od wad ponieważ jest ich tak mało: długość gry (jest zdecydowanie za krótka) i dokuczająca szczególnie podczas walk automatyczna zmiana kamery i dosyć kłopotliwe sterowanie.
To by było na tyle z minusów. Wielką zaletą jest niesamowity, niepowtarzalny, mroczny, iście horrorowy, niekiedy wręcz hipnotyzujący klimat gry. Podobnie jak uwielbiam azjatycką szkołę straszenie w filmach, podobnie sprawdza się to i w grach, czego Silent Hill 2 jest idealnym przykładem. Świetnie prezentują się mroczne lokacje, jak choćby okryte mgłą tytułowe miasteczko, szpital czy więzienie. Są niezwykle obskurne i genialnie wpisują się w kryteria horroru. Następnie mamy również świetnie stworzone potwory, choć moim skromnym zdaniem mogły być one bardziej zróżnicowane. Jednak nagłe ich pojawienie się naprawdę może czasem przerazić. Niesamowity efekt daje również muzyka Akiry Yamaoki, prawdopodobnie najlepsza jakiej póki co mogłem w grach komputerowych doświadczyć. Dlatego też polecam przesłuchanie samego soundtracku do tej gry i poznać się na geniuszu tego kompozytora. Muzyka oddaje tutaj wszelkie emocje i wspaniale identyfikuje się z tym co dzieje się na ekranie.
Nie wspomniałem także o fabule, a przecież ona jest jedną z największych zalet gry. Niezwykle wciągająca historia ze świetnym zakończeniem. Podobać się mogą także dobrze zrealizowane cut-scenki. To wszystko sprawia, że gra mimo 11 lat od premiery wciąż świetnie sprawdza się jako "straszak", ale przede wszystkim to niesamowita historia, którą trzeba przeżyć.
Silent Hill 2 to niekwestionowany klasyk survival horror. Niewiele gier potrafi tak umiejetnie straszyć. Wraz z paczką modów Enhanced Edition do dziś to gra zapewniająca niebywałe wrażenia jako horror. Bez tych modów wersja Pc traci wizualnie i dźwiękowo. Ta gra ma już 21 lat od premiery, a nie 11 lat jak napisałeś przez pomyłkę.
Co ciekawe poziom katedra z Thief 1 1998 i level z sierocińcem z Thief-Deadly Shadows 2004 biją na łeb 99% survival horror mocą straszenia mimo, że te dwie wymienione gry to skradanki. Właściwie równać się poziomem straszenia z nimi mogą tylko Silent Hill 2 i 3, Fatal Frame 1-4, Forbidden Siren 1 i 2, Penumbra-Overture, Penumbra-Black Plague, Amnesia-Dark Descent.
Bardzo doceniam za całokształt Resident evil 2 1998 i Residenty evil 1 remake 2002, bo żadne części nie zrobiły na premierę takiego wrażenia w postaci bomby nuklearnej, żadne odsłony nie były tak dopieszczone i nie są otoczone takim kultem jak jedynka i dwójka. Nie spotkałem się też z czymś takim w branży video, by remake zachował wszystkie zalety oryginału co uczynił Re1 remake i w pełni zastąpił oryginalną Re1. Gry tej serii tak mocno nie straszyły jak te powyżej. Miały za to niesamowitą grywalność i nadawały się do wielokrotnych powrotów. Zwłaszcza części klasyczne Residenta. Świetnie fani odświeżyli oryginalną dwójkę projektem graficznym Seamless HD Project.
Azjatycki sposób straszenia w filmach i zapoczątkowanie mody na zjawy jest niezły. Ringu 1998, Ju-on 2002, Shutter 2004, ale też daleko tym filmom do najwyżej cenionych horrorów w historii kina lat 70' i 80'. To dopiero stara szkoła, gdzie mozolnie budowano klimat i straszenie nie opierało się na jump scares, które moim zdaniem jest drogą na skróty i działa słabiutko.
Wiele zostało o SH2 powiedziane, a przez swoją niejednoznaczność i niedopowiedzenia dyskusja o tej grze wciąż ma rację bytu. Gra o przytłaczającym poczuciu winy, szukaniu usprawiedliwienia/wybaczenia swoich czynów, bezradności i cieniach jakie przeszłość rzuca na psychikę człowieka, sposób w jaki miasteczko działa na przebywające w nim osoby przypomina mi odrobinę motyw z planetą Solaris Stanisława Lema, a przez soundtrack (Theme of Laura) można zbierać szczękę z podłogi, jedna z najlepszych rzeczy jakie dane mi było usłyszeć w grach. W moim odczuciu to bardziej thriller niż horror, chociażby mniej tu grozy niż w jedynce, sam James z którego perspektywy obserwujemy wydarzenia jest dość nijakim, tajemniczym gościem (lecz jak się później okazuje miało to swój cel), za to sposób w jaki przedstawieni są przeciwnicy jest świetny - starczy powiedzieć, że żaden z karykaturalnych potworów jakich gracz napotyka nie jest przypadkowy. Masa zasobów porozrzucanych po ulicach Silent Hill zachęca do eksploracji... no i właśnie, wspominając o tym można od razu zahaczyć o wady, bo fakt że amunicji i przedmiotów leczniczych leżących na chodnikach jest jak lodu to jeden z dwóch minusów jakie byłbym w stanie wyróżnić. Drugi okazuje się być mocno powiązany z pierwszym, mianowicie chodzi o walkę która jest tak samo prostolinijna jak w SH1, a w połączeniu ze wspomnianą ogólnodostępnością robi się za łatwo(przynajmniej na normalu), wszak niemal od połowy gry może dojść do sytuacji w której Jamesowi z nogawek będą wysypywać się pudełka z amunicją i napoje lecznicze. Nie jest to Resident Evil w którym nie dość, że z zasobami bywają problemy, to jeszcze ma się ograniczone miejsce w ekwipunku. W ogólnym rozrachunku nie ma to jednak tak dużego znaczenia, bo Silent Hill 2 mimo podobieństw błyszczy w zupełnie innych rejonach w których próżno było szukać konkurencji, potrafiąc przy tym trzymać w niepokojącym napięciu i będąc swego czasu prawdziwą perłą pokazującą zupełnie świeże podejście do survival horrorów.
Największy minus dwójki to polska wersja językowa, która uniemożliwiała przejście jednej z zagadek. Błąd spolszczenia usuwał jakis znak w zagadce i nie dało się czegoś tam ułożyć. Pomagał powrót do wersji angielskiej.
Wielka szansa dla polskiego studia, oby podołali.
https://www.youtube.com/watch?v=pyC_qiW_4ZY&ab_channel=PlayStation
Mimo że na początku byłem zawiedziony sporymi wymaganiami, to ja trzymam kciuki. Akurat SH2 to nie byle jaka gra i jej dobry remake się z pewnością przyda, choćby z tego, że gra jest niedostępna nigdzie indziej normalnie do kupienia.
Teraz można usunąć w sumie z opisu akapit o braku zainteresowania remake'iem.
Aż mnie naszła refleksja jaka to technologiczna przepaść te 20-25 lat gamingu i jak piękne są dzisiejsze gry.
https://www.youtube.com/watch?v=FD6FOKVY5YI&t=145s
Zagrałem sobie w wersję enhanced. Gra naprawdę dobra nawet dziś choć początek odrzuca sterowaniem. Gra może mnie nie straszyła ale muzyka oraz psychodeliczny klimat miejscówek ryją beret, oczywiście powinno się grać w nocy ze słuchawkami. Najbardziej podobał mi się upiorny szpital. Teraz nic tylko czekać na Remake.
Ciekawi mnie jak zrobią zakończenia w rimejku i jak będzie wyglądał ekwipunek, bo wątpię, że będzie to działało na tej samej zasadzie co w oryginale.
Też myślę że przerobią bo inaczej James będzie mieć kieszenie jak kangur do tego strzelbę i karabin myśliwski powinien nosić na plecach a nie spoilując pewną potężną ciężką broń to powinni dać bliżej finału bo nie wiem jak miałby ją nosić.
Tutaj urywek gameplayu może nie każdy widział. James dostał uniki, wygląda całkiem spoko na mój gust.
https://www.youtube.com/watch?v=Ga5iWo81dLA
Silent Hill 2 wydany przez KONAMI w 2001 roku jest przepustką dla graczy szukających arcydzieła horroru. To studium surrealizmu i niesamowitego, psychologicznego strachu. Mistrzowskie, niepokojące, inteligentne, przerażające. Doskonały przykład gry wideo jako szanowanej formy sztuki. Z elastycznym systemem kamer, który próbuje rozwiązać problem stagnacji i stałych ujęć, które pomogły zdefiniować gry typu survival horror, zestawem niegodnych zaufania postaci, niesamowitą atmosferą i powolną, przerażającą historią, która rozwija się niczym zła pleśń. Arcydzieło pod względem opowiadania historii i klimatycznego otoczenia. Perfekcyjny sequel. Uczta dla zmysłów. Welcome To Silent Hill Again!
Fabuła. Wcielamy się w Jamesa Sunderlanda, samotnego, przygnębionego mężczyznę, który kiedyś był szczęśliwie żonaty. Jego była żona Mary zmarła trzy lata temu na straszliwą chorobę i od tego czasu James nie może się pozbierać. Pewnego dnia James otrzymuje list podpisany przez jego martwą żonę Mary w którym prosi go o spotkanie w miasteczku Silent Hill. Zaniepokojony, zakłopotany i zaintrygowany James pozwala swoim emocjom decydować wbrew logice. Krótko po przybyciu zauważamy, że z miastem dzieje się coś naprawdę złego, a jedyni ludzie, których spotykamy są zauważalnie niezrównoważeni psychicznie, a z toczącej się mgły wyłaniają się maszkary. I tak zaczyna się ta opowieść.
Gameplay. W gatunku survival horroru ujęcia kamery stały się swego rodzaju elementem, który służy do tworzenia prawdziwego nastroju. Twórcy Konami starali się stworzyć stałe kąty kamery uzupełnione ruchomymi kamerami, które zapewnią graczowi przyzwoity poziom kontroli nad tym na co patrzy. Ponadto mamy możliwość wyboru więcej niż jednego ustawienia kamery co pozwala jeszcze mocniej cieszyć się tym unikalnym doświadczeniem. Gra jest doskonale skonfigurowana od samego początku powoli wciągając nas gęstą atmosferą, niepokojącym otoczeniem, postaciami i opowieścią. Każda drobnostka w grze powoduje uczucie chłodu. Łączy w sobie dużą ilość eksploracji z zadaniami związanymi ze zdobywaniem kluczy i dostarcza intrygujących łamigłówek. Istnieją zagadki w standardowym stylu takie jak odblokowania łamigłówki z zegarem oraz łamigłówki kolekcjonerskie obejmujące zagadki jak trzy monety w pięciu przegródkach, a nawet ciekawy teleturniej radiowy. W dalszej części gry znajdują się też łamigłówki w stylu kostki Rubika. Niektóre łamigłówki wymagają zebrania i połączenia kluczowych elementów, inne wymagają przeskanowania znalezionych notatek i dokumentów w celu znalezienia określonych liczb, które można później zastosować w łamigłówkach łączonych, a kilka jest losowo dostępnych do odgadnięcia. Zagadki są też zależne od poziomu trudności. Grając na średnim poziomie trudności zagadki są ani za łatwe, ani za trudne. Eksploracja jest bardzo satysfakcjonująca. Kluczowe zadania są niezwykle naturalne. Jednym z powodów dla których te wszystko działa tak znakomicie jest to, że akcja Silent Hill 2 rozgrywa się w zwykłym mieście, a James jest zwykłym facetem. Podobnie jak w serii Resident evil niezwyle pomocna jest też mapa, który wiele podpowiada. Cała gra sprawia wrażenie złego koszmaru, który z każdym krokiem staje się coraz głębszy i bardziej skomplikowany. Walka w grze jest wygodna i przyjemna. James może chodzić i trzymać dowolną broń, a także może przeładować bez konieczności przeglądania systemu menu. Bronie to pistolet, deska, długi stalowy pręt, strzelba i karabin. Liczne gadżety i akcesoria takie jak noże, klucze, pierścionki, klucze, osłony i inne przedmioty pomagają nam w wyprawie. Kilka unikalnych potworów, które napotkamy w grze jest znakomicie zaprojektowanych. Prawie wszystkie niebezpieczne stworzenia nie mają rozpoznawalnych twarzy. Wyginające się na różne strony manekiny, irytująco brutalne pielęgniarki dzierżące stalowe pręty i ogromny facet z głową piramidy. Niemal każde wrogie stworzenie albo wygląda albo w jakiś sposób się porusza wywołując efekt zranionej ofiary seksualnej co tylko dodaje niesamowicie niepokojącego charakteru. Gra ma świetnie zaprojektowany prolog, gdy podążamy ścieżką do miasteczka, a także trzy rozbudowane lokacje kamienice, szpital, hotel. Zwłaszcza na słowa pochwały zasługują projekt lokacji szpitalu i hotelu. Rewelacja. Silent Hill 2 jest niewiarygodnie genialny w tym co robi. Gra potrafi przestraszyć skutecznie na wiele sposobów, a także wręcz zmusza nas do poznania całej historii. Nieustannie nas wytrąca z równowagi przez tak ogromną liczbę zmiennych co powoduje nerwowość, niepokój i czysty strach, ale to postacie pozostają dziwnie, niewygodnie prawdziwe. Za każdym razem, gdy Maria się odzywa staje się coraz bardziej przerażająca. Cała gra jest taka. Przerażająca, niesamowita, powodująca utrzymujące się wątpliwości w umyśle na temat naszej postaci i tego co według nas się stało. Tworzy wewnętrzny, psychologiczny strach. Nie strach wywołany wstrząsami jak psy czy kruki rozbijające okno z hukiem rozbijanego szkła w Resident Evil. Strach wywołany w Silent Hill 2 jest ciągły i niepokojący wywołany klaustrofobią, wytrącającą z równowagi ciszą, a czasami przebijaną metalicznymi, ostrymi efektami dźwiękowymi. Niezależnie od tego jak bardzo możemy się czuć spokojni nadal czujemy się tak niesamowicie zagubieni i pozbawieni steru, że to prawie niesamowite, że tak działa gra wideo. A zwłaszcza, gdy gramy nocą ze słuchawkami. Dla mnie Silent Hill 2 to najstraszniejsza gra wideo jaka powstała wraz z Amnesia - Mroczny obłęd 2010.
Grafika i udźwiękowienie. Brzęcząca metaliczna muzyka i efekty dźwiękowe są więcej niż skuteczne. Każdy dźwięk brzmi inaczej. Kroki na trawie, cemencie, potłuczonym szkle lub wodzie itp. Ilekroć zakłócenia radiowe nasilają się zaczynamy się niepokoić. Partytura muzyczna gry jest skąpa i miejscami ledwo zauważalna, ale w kluczowych momentach odpowiednio się zwiększa dając świetny efekt. Warstwy wolumetrycznej mgły są najgęstsze jakie kiedykolwiek widziałem w grze wideo. Wywołują klaustrofobiczne uczucie, które wytrąca z równowagi. Jednak wewnątrz budynków mamy do czynienia z różnymi efektami wizualnymi. W ciemnych korytarzach budynków latarka umieszczona na wysokości klatki piersiowej pomaga stworzyć dodatkowy efekt podobnie jak w Alone in the Dark: A New Nightmare. Być może jeszcze bardziej intrygujące są tekstury otoczenia i postaci. Szorstki, brudny, poplamiony węglem styl tych tekstur jest niezaprzeczalnie atrakcyjny choć w przygnębiający i przerażający sposób. Każdy mebel, każdy samochód, budynek czy drzewo ma w sobie niesamowite poczucie realizmu, a poziom szczegółowości jest wyjątkowy. Pokoje są często poplamione kolorem, a najczęściej celowo kolorem ciemnoczerwonym budzącym kojarzenia z krwią i śmiercią. W przypadku gier wideo występuje niespotykany dotąd poziom brudu i syfu, realistycznie zarysowanych powierzchni, graffiti, śmieci. Kiedy James biegnie lub idzie po linii prostej, wygląda niesamowicie realistycznie. Grafika jest piękna, postacie poruszają się twarzami naturalnie, a ich ciała płyną z realistyczną płynnością. Konami zachwyca też przejściami między przerywnikami filmowymi, a właściwą rozgrywką. Różnica jest prawie niezauważalna, a staranne zestawienie tych dwóch elementów tworzy płynną historię i rozgrywkę.
Podsumowanie. Grę przeszedłem kilka razy i za każdym razem działa w ten sam sposób. Konami dostarczyło głęboką przygodę na ok 10 godzin, która jest przerażająca w niepokojący i niesamowity sposób. Smutna i przerażająca historia, a jednocześnie piękna. Schemat sterowania nie przeszkadza w zabawie, a szorstki, klaustrofobiczny styl wizualny jest kuszący i skuteczny, gdzie mgła jest gęsta jak grochówka, jest jej dużo i pojawia się tam celowo, a nie tylko po to, żeby ukryć sprzętowe niedoskonałości. Gra nie burzy żadnych schematów ani nie rewolucjonizuje w żaden szczególny sposób gatunku survival horroru, ale opowiada wspaniałą, surrealistyczną historię, która dziwnie rozdziera serce, a nawet przygnębia i trzyma w niepewności aż do końca. Dla wielu osób SH2 ma najlepszą historię opowiedzianą kiedykolwiek za pośrednictwem gry wideo. Zawiera mnóstwo treści psychologicznych. Ludzie wypierają złe wspomnienia ze względów obronnych, by wygrać z cierpieniem. James chciał uciec od tego co zrobił, ale szok był tak wielki, że miał urojenia. Potwory występujące w grze i wszelkie podteksty seksualne są także odzwierciedleniem co siedzi w bohaterach. Kilka zakończeń zwiększa głębię, a jedno z nich jest nieco ironiczne. Arcydzieło horroru, którego akcja rozgrywa się na bardzo cichym wzgórzu. Silent Hill 2 stanowi niezbity dowód na to, że gry wideo mogą być sztuką i to naprawdę piękną. Rzadko zdarza się, aby gra wideo naprawdę osiągnęła ten sam poziom szczegółowości filozoficznej i metaforycznej jaki można znaleźć w innych mediach. Jednakże jak w przypadku wszystkich zasad istnieją wyjątki od reguły jak przykładowo Final fantasy VII 1997, Metal Gear Solid 1998, Planescape Torment 1999, Deus Ex 2000 i oczywiście Silent Hill 2. Optymalną wersję gry uzyskamy przez dogranie do wersji Pc Director's Cut paczki modów Enhanced Edition wraz z spolszczeniem.
Ocena - 10/10.
https://www.youtube.com/watch?v=zq1DzVeIspE&list=PLptBSVL3BuFVK80UmBUMFwAI1jPmcrSTV&index=4&ab_channel=D%27Flayer
Uwielbiam gry horror, ale przyznam się że akurat ta gra była dla mnie zbyt mocno psychodeliczna i po prostu straszna, więc nie dałem rady dalej w to grać. Podziwiam tych co dotarli do napisów końcowych. Jakby ktoś mógłby mi napisać czy seria The Evil Within jest w miarę dobra? i czy tak trochę w stylu Resident Evil, czy raczej Silent Hill.
Jak dla mnie to olbrzymia zaleta gry i po mojemu wszystkie horrory powinny być psychodeliczne. W dodatku każdy SH kończy się happy endem ( Jeśli oczywiście trafimy na dobre zakończenie co jest bardzo prawdopodobne) co już w ogóle jest Combo idealnym
Silent Hill 2 to najlepszy survival horror jaki kiedykolwiek powstał, znacznie lepszy od wychwalanego przez innych "Outlasta". Ogrywanie tego tytułu potrafiło nie tylko wciągnąć, ale również dać niezłego kopa. Gra posiada wszystko, czego potrzebuje horror idealny:
• genialna fabuła;
• bajeczna (jak na 2001 rok) oprawa graficzna;
• doskonały klimat zaszczucia i osamotnienia;
• niepokojąca i jednocześnie wpadająca w ucho ścieżka dźwiękowa;
To właśnie ten tytuł sprawił, że gatunek, jakim jest survival horror stał się jednym z najlepszych tytułów w grach wideo. Straszenie w "Silent Hill 2" nie polegało na tanich i dennych jumpscare'ach, tylko na samym klimacie, na który składały się niepokojące dźwięki otoczenia, mistrzowska ścieżka dźwiękowa Akiry Yamaoki, która w odpowiednich momentach potrafiła dać w kość. Pomimo upływu ponad 23 lat, ten tytuł pozostaje prawdziwym, wręcz NIEPOKONANYM arcydziełem, pod względem scenariusza i atmosfery grozy. James Sunderland to postać niezwykle interesująca, jak i taka, z którą można poczuć więź psychiczną oraz kibicować mu od początku do samego końca. Mimo dość prostego podejścia do historii, ta gra ma wszystko, czego inne gry z tamtego okresu nie miały za grosz. Gra stawia jedynie na eksploatację spowitego mgłą tytułowego Silent Hill, co jest najlepszym sposobem na przysporzenie strachu, jaki łatwo jest odczuć poprzez zagłębienie się w mrocznych tajemnicach Silent Hill. Bez wątpienia ta część zasługuje na najwyższą możliwą ocenę. Dla mnie Silent Hill 2 to najlepszy i zarazem najważniejszy tytuł, jaki kiedykolwiek powstał.