Problemy z Rage na PlayStation 3 [news uaktualniony]
Oh jak dobrze , że ten chipset graficzny radzi sobie z killzone 2 i uncharted 2... ufff
Brawo John Carmack.Wreście pokazałeś tym Japoncom z SONYl.Że nie tylko oni majanajlepszy sprzęt
taaak, ciągle próbują nas przekonać jakie to konsole są super a tymczasem programistom ze zmatrwienia wypadają włosy
Carmack najwyraźniej o czymś zapomniał przy produkcji silnika ------>
W Uncharted i KZ 2 3/4 roboty odwala Cell. Ale po co się wysilać ;)
Sony zjebalo, powinni pajace dać porządne wsparcie dla niezależnych producentów skoro zrobili maszynke z której tylko oni potrafią korzystać, no ale tak to juz jest ze kazdy musi zaczynac od zera, tak jak id Software
w RF guerilla tez opanowali sytuacje jak ktorys z pracownikow sony raczył pomoc im, no ale taki juz biznes pieniadza
spoiler start
mam nadzieje ze jużz Crytek opanował te tajniki najprzyrodzonej mocy bo jak nie to kiszka
Ogolnie PC są góra nad Konsolami, fakt ;] porównajcie podzespoły PCta i konsoli... a potem spojrzcie na Grafike w Killzonie. Skoro z 256 DDR3 ramu można zrobić taką gre. A u was gra ma wymagania 1k ramu - 2k ramu... a wygląda tak samo/gorzej .
Szkoda tylko że rynek PC jako taki nie istnieje ;] (Dobra, macie Blizzarda, sam czekam na D3)
haha, niezłe jajca. Do tej pory to wersja na Xboxa miała być tą słabszą i sprawiającą problemy przez przestarzały napęd. A tu proszę jaka zmiana.
Widać gołym okiem, że John zmajstrował coś na rzecz Microsoftu
Widać, że John to strasznie problemowy chłopak.
@albz74 [ Level: 48 - Legend ]: czy zapomnial to bym sie klocil. Carmack po prostu nie pisal nic na PS3.
Na kotaku dobrze stwierdzili - Id to developer glownie pod PC i od lat maja wyrobione myslenie pod ten typ platformy. Z x360 jest latwiej, bo jednak architerkura jest zblizona do PC duzo bardziej, niz ta z PS3.
@dresX94 [ Level: 4 - Master of Masters ] > Widać gołym okiem, że John zmajstrował coś na rzecz Microsoftu
Skoncz zteoriami spiskowymi i lyknij piwa, moze ci sie rozjasni w glowce.. :)
John Carmack nie tak dawno powiedział: "360 pozwoliła nam łatwiej dotrzeć do tego miejsca, w którym obecnie jesteśmy. PS3 jest troszkę silniejsze, jeśli chodzi o teoretyczną wydajność, więc mamy jeszcze troszkę przestrzeni."
Więc może chodzić tylko o to, że na tym etapie tworzenia Rage wersja PS3 wymaga po prostu więcej wysiłku i czasu, a w momencie wydania gry na rynku obie wersje będą działać w 60 FPS (bo wersja PC jest raczej poza zasięgiem konsol :P). Oczywiście trochę zgaduję ;)
Ach ta ukryta moc PS3...
spoiler start
Ukryta przed programistami.
spoiler stop
czy zapomnial to bym sie klocil. Carmack po prostu nie pisal nic na PS3.
o to to to to.... chyba najbardziej banalny wniosek
[14] --> w spoilerze chyba napisałeś duzo prawdy
@tankem3: banalny nie znaczy wcale, ze niewlasciwy.
No bo powiedzcie mi.. co Id wypuscilo konkretnego na PS3? :)
Slucham.. :)
PS3 nie wyrabia, a jak! Może teraz po tej wtopie obniżą cenę... :)
PS4 to nie żart, SONY wie że PS3 już nie jest takie dobre.
Kolejny argument dla fanboyów MS :P Sony powinno było zrobić konsolę bardziej developer-friendly, teraz za to płacą.
Cziczaki ale ty jestes glupi ZAL mi ciebie .Gra nawet jeszcze nie wyszla a wy juz wojne siejecie jak bylo ze gra bedzie gorsza na x360 i bedzie na 2dvd to tez byla wojna . A pisanie ze ps3 nie wyrabia mozna se wsadzic w dupsko programistow ID wystarczy zobaczyc gry u2 i kz2 jak wygladaja .
domelo731
co tak bronisz tej Ps3 juz nie raz byla mowa na temat konsoli sony ktora to niiby newyrabia wezmy np Splinter Cell Conviction o ktorym powiedziano ze ps3 nie wyrobi tylu shaderów to samo z alan wakem moim zadaniem gdyby nie BlueRay to ps3 bylaby cieniutka a taki Killzone 2 , Uncharted 2 i Metal Gear Solid 4 zaistniały tylko dzieki nośnikowi BR.
Kwestia optymalizacji, która jest potrzebna o wiele bardziej na PS3 niż X360... Efekty jednak mogą być podobne na obu konsolach. Poza tym to Cell mal przejmować skomplikowane obliczenia (w tym część odpowiedzialnych za grafikę) może ten mechanizm jest jeszcze w fazie dewelopingu? Czym tu się podniecać?
Mnie tylko dziwi że skoro PS3 ma taki dobry CPU, to czemu go nie wykorzystają przy renderowaniu ?
Marzeniem było by gdyby Sony stworzyło SDK, a sklepowa konsola PS3 potrafiła kompilować kod napisany na zwykłym PC (podobny mechanizm zastosowało Apple z iPhone OS). Wtedy na prawdę moglibyśmy poznać prawdę jak to tam jest. Zresztą MS też mógłby tak zrobić...
Pamięta ktoś czarną wersję PlayStation? Teoretycznie umożliwiała to o czym teraz piszę.
HA HA HA HA HA! Na X360 brakuje miejsca, na PS3 kiepsko chodzi. Ta gra pogrąży konsole. Choć i tak wole żonglerkę dwoma DVD i płynną rozgrywkę niż jedną płytkę i film poklatkowy...
Mnie tylko dziwi że skoro PS3 ma taki dobry CPU, to czemu go nie wykorzystają przy renderowaniu ?
Spójrz na Killzone i Uncharted - tam procesor wykonuje mnóstwo obliczeń związanych z obróbką grafiki. I efekty chyba widać na ekranie - do Uncharted 2 nie podskoczy żadna konsolowa gra w tym roku.
Mimo ze mam PS3, to i tak zagram w Rage na PC ze wzgledu na lepsze sterowanie do tego typu gier i mozliwosc ustawienia wyzszej rozdzielczosci niz konsolowe 720p.
xboty sie ciesza ale chyba nie pamietacie co Carmack gadal o wersji na x360 ze bedzie najgorsza ze wzgledu na moc konsoli i do tego na 4 dvd9 lol , PC i tak zmiecie wasze konsolki na maxa .
ODSTRookie plz nie pisz juz wiecej bo takiego barana jak ty swiat nie widzial
@ODSTRookie
Kto tak powiedział odnośnie Alanie Wake'a (że nie wyrobi na PS3)? Remedy? M$? Podaj jakieś linki, bo jakoś mi takie wiadomości umknęły... Poza tym tekst "na konkurencyjnej konsoli by to nie poszło" słyszeliśmy już wiele razy i moim zdaniem można to sobie włożyć między bajki - trochę wysiłku i prawie wszystko można osiągnąć.
"moim zadaniem gdyby nie BlueRay to ps3 bylaby cieniutka"
A moim zdaniem, gdyby X360 miało dyskietki 1.44 MB, zamiast DVD, to też byłoby "cieniutkie"
BlueRay to niewątpliwie jedna z zalet PS3, więc dlaczego z niej nie korzystać? Poza tym, jeżeli Killzone2 zawdzięczamy tylko BlueRay, to spróbuj zagrać w to na samym czytniku BlueRay, LOL.
Spójrz na Killzone i Uncharted - tam procesor wykonuje mnóstwo obliczeń związanych z obróbką grafiki. I efekty chyba widać na ekranie - do Uncharted 2 nie podskoczy żadna konsolowa gra w tym roku.
Dokładnie. Cormack ps3 rozgryść nie umie, to potem tak jest.
ODSTRookie
co tak bronisz tej Ps3 juz nie raz byla mowa na temat konsoli sony ktora to niiby newyrabia wezmy np Splinter Cell Conviction o ktorym powiedziano ze ps3 nie wyrobi tylu shaderów to samo z alan wakem moim zadaniem gdyby nie BlueRay to ps3 bylaby cieniutka a taki Killzone 2 , Uncharted 2 i Metal Gear Solid 4 zaistniały tylko dzieki nośnikowi BR.
Czyżby fanboy klocka, wchodzi na news "że coś znowu z tym PS3" i głupoty pisze. Ehh ludzią to sie w głowie poprzewracało
Edit:
Sytuację na łamach Edge próbował tłumaczyć sam John Carmack. W jego opinii problem tkwi w zastosowanym w PlayStation 3 chipsecie odpowiedzialnym za grafikę – RSX, który nie radzi sobie tak dobrze z wyświetlaniem obrazu jak jego odpowiednik użyty w Xboksie 360 oraz tradycyjnie karty graficzne w komputerach osobistych. Carmack zaznaczył, że pozostałe parametry sprzętowe obu konsol są porównywalne, jednak w przypadku FPS-ów decydujący jest właśnie chipset graficzny.
To mnie dobiło... Przecież mają mocą porównywalne karty o.O
zdecydowanie wolę kilka płyt niż słabszą grafikę albo problemy z płynnością, po za tym wrzuci się na dysk i po sprawie :p
volante
Ja nie wiem.. klockowców widać na kilometr :D
To już zaczyna być żenujące...:/
Po prostu nie chce się im rozgryzać ps-trójki i takimi słowami się wypowiadają,że karta słaba:/
Tak samo z Conviction...że niby ps3 nie radzi sobie z AI...
To ciekawe jak zrobili,że Uncharted 2 i Killzone 2 tak wygladają i jakoś plynne?
albz74 - > "W Uncharted i KZ 2 3/4 roboty odwala Cell. Ale po co się wysilać ;) "
No właśnie po co się wysilać ? To nie ich wina, że Sony wymyśliło sobie
jakaś durną architekturę, która utrudnia tworzenie gier i mamy tego
efekty.
A to że unchared i kz 2 sobie radzi to tylko dlatego, że to gry sony a
oni wiedzą wszystko o konsoli i jeszcze się tym nie dzielą, także to inna
bajka.
Dla mnie całe Id czy Valve to nieudaczne, nieelastyczne pajace nie razdzące sobie z wszystkim co sięga poza strukturę PC. Jeżeli mają wydawać celowo lub z powodu swojej nieudolności lipną wersję na PS3 to niech dadzą sobie wogóle spokój z tą grą na PS3. Najlepiej niech to zlecą komuś kto potrafi wykorzystać architekturę PS3 (czyt. programować PS3). Dla takiego kogoś GPU nie będzie za wolny.
ps. przez takich oszołomów świat nigdy nie wyjdzie poza okowy środowiska PC i będziemy się babrać w miksie IBM/M$/INTEL do końca świata, bo wszystko co nowe będzie dla nich wrogiem i przeszkodą nie do przeskoczenia.
@omega13 [ Level: 0 - Legionista ]: dlaczego przeinaczasz fakty?
Carmack mowil o 2dvd9 w przypadku x360, a nie 4 i otym, ze gra na wszystkich platformach bedzie taka sama.
Może okazał się, że producent nie ma zamiary wydawać 3 razy więcej kasy na optymalizowanie gry w wersji na PS3 niż XBOX. Te same wysiłki, a efekt różny. Dlaczego? Czyżby wszechpotężny CELL okazał się kulą u nogi, tak samo jak Blu-ray przy innych grach (np. Call of Juarez więzy krwi)? Dlaczego programiści muszą więcej kombinować przy wersji PS3? Sony zrobiło konsole o nieprzyjaznej architekturze to powinno teraz samo za to zapłacić, niech dofinansuje producentów gier na swoją platformę. Nie każdy ma ochotę naprawiać błędy innych.
Koniec konców gra i tak przy premierze będzie działac identycznie na obu konsolach, choc z reguły na 360 multiplatformery częsciej chodzą lepiej, ale ID nie odwali fuszerki.
Najnowszy Update do całego zamieszania:
Edge has posted further details from its article saying that Carmack is confident that the PS3 version will match that of all other supported platforms: "Everything is designed as a 60 hertz game. We expect this to be 60 hertz on every supported platform.
@Drau
Może nie przeinacza. Poniższy cytat pochodzi z CVG z wczoraj. W tym samym newsie piszą właśnie o różnicy w FPS pomiędzy obiema wersjami:
"The PS3 edition was thought to be the most technically capable of the console pair, thanks to id being able to squeeze the gigantic shooter onto a single-player Blu-ray disc, compared to Xbox 360's four DVDs"
omega 13 chyba takiego barana jak ty to nie widzieli nie bylo mowy o 4 dvd tylko o 2 jak co tylko zaczeli narzekac na ps3 i juz nagle wszyscy fanboye sie madrza jaka to ps3 jest wspaniała popatrz jakie bugi wychodza na ps3 chociazby taki assassins creed gdzie koń biega na dwóch nogach
i jedziemy... X360 vs PS3. Zawiasy Moim zdaniem to troche zasługa trudnej procedury, tworzenia gier na PS3, ale pewnie też pokazuje słabość tej konsoli.
Killzone 2 - nie wykonuje jakiś specjalnych obliczeń, taki FEAR 2.
Uncharted tu sie nie wypowiem bo nie wiem.
Szefoxxx -
A to że unchared i kz 2 sobie radzi to tylko dlatego, że to gry sony a
oni wiedzą wszystko o konsoli i jeszcze się tym nie dzielą, także to inna
bajka.
Akurat w przypadku Naughty Dog widać, jak firma developerska powinna się zabierać za pisanie gier na nową platformę. ND to niezależna od Sony firma, oczywiście zaprzyjaźniona, współpracująca od lat etc. ale musiała wyłożyć własne 20 milionów USD żeby stworzyć technologię pod PS3. Od tego zaczęli - dopiero potem wzięli się za pisanie Uncharted. ND do programowania gier już na PS2 stworzyło swój własny język programowania, żeby ludzie nie znający assemblera mieli na czym pracować. Nie oglądali się na nikogo.
A w przypadku innych developerów - oczekują, że wezmą kod z innej platformy, zmienią język programowania shaderów i ma być GIT. A jeszcze najlepiej, żeby hardware wszystko za nich sam robił.
hehe Astro222 ma racje co to dla potegi cell-a w obliczeniach takie killzone 2 ktory bije wszystkie gry na x360 razem wziete :D
taki Mass Effect bije tego twojego killzona 2 ktory niby miał pograzyc COD MW ale jakos nie dal rady :)
well well well. A to nie oficjele Sony mówili, że "nie trzeba się będzie znać na konstrukcji rakiet, żeby programować PS3"? Niedługo się okaże, że jeśli gry nie pisze team od Sony to będzie działała w 20 fpsach ^^X360 obsługuje bardzo podobne biblioteki jak DirectX windowsowy i na dodatek Microsoft udostępnia za darmo narzędzia do programowania. Sytuacja analogiczna do PS2, które Xbox zjadał technologicznie na śniadanie miała się nie powtórzyć...
W updacie jest napisane,ze finalna wersja na PS3 tez bedziemiala 60 fps.
W Killzone z 4 etapy obliczen 3D leca na cellu.
Carmack confident RAGE will be 60fps on all platforms
http://www.gamezine.co.uk/news/games/r/rage/carmack-rage-faster-on-xbox-360-and-pc-$1315438.htm
i na dodatek Microsoft udostępnia za darmo narzędzia do programowania.
Zarówno MS jak i Sony bierze pieniądze za narzędzia. SDK kosztuje krocie.
ODSTRookie jestes kolejnym imbecylem po twoim kolesiu co wyzej napisalem . Musze cie zmartwic ale Mass Effect tnie na X360 prawie zawsze i klatki spadaja strasznie nie wspominajac o doczytywaniu tekstur itp. Mi to i tak rybka bo kupie na X360 albo ps3 RAGE ale zebys sie nie zdziwil jak wyjdzie gra albo jak choc demko sie ukaze wtedy bedziesz mogl cos o ver na ps3 i X360 napisac a teraz takie pisanie mozesz sobie wsadzic . Prawda i tak jest taka ze ID software zawsze faworyzowalo X360 i na ta konsole sie pisze gry latwiej co nie oznacza ze sa lepsze od ver na ps3 pomysl troche .
domelo731
sam jestes imbecylem bo mi jakos sie nie tnie mass effect fakt klatki spadaja ale nie tak tragicznie jak piszesz
Joj xboxiarki nie mozecie zrozumiec ostatniego napisu w tym linku omega13?
2dvd albo wiecej oj czyzby dyskietki byly za male hahahahahaa jebac fanboyi
ODSTRookie nie spadaja ?? o dziwo bo nawet jak na HDD zainstalowalem to klatki leca oczywiscie nie duzo ale widac spadki animacji nawet jak sie nie strzela tylko sie biega po lokacji a w momencie jakiejs zadymy juz sa spadki wiec wybacz ale pisanie ze kz2 ma gorsza grafike osmieszasz samego siebie wyobraz sobie w mass effect naraz 30 postaci co by sie dzialo a w kz2 na multi masz 32 i jakos gra wyrabia przy takim silniku wiec skoncz \gadac glupoty jak masz ps3 to pogadamy o tym ale jak nie masz to wogole grales w kz2??
ale mi nowina... jakaś mało doświadczona firma potrafiąca robic gry na mało skomplikowane systemy,, to oczywiste, że nie poradzi sobie z bardziej wymagającym sprzętem co przyznało wielu deweloperów, że na sony się o wiele ciężej robi gry i tak jak wcześniej pisałem; jakieś ciawuchy co nigdy nie zrobiły gry na pleja nie radzą sobie
@ODSTRookie
"taki Mass Effect bije tego twojego killzona 2"
Buhahaahahaaa... W czym? Bo chyba nie masz na myśli grafiki? :O
@dlaczego ja
Nie bluźnij przyjacielu... Id Software to najwyższa półka developerów gier FPS!
Sam nie wybieram strony, pogram na pc - mam tez x'a i ps3, jednak ciekawe jest to, ze gdzies tam jest to wina sony, bo - o ile technologia technologia i fajnie miec cos inponuje architekura - to jednak koniec koncow - dev kit powinien byc przyjazdny programistom i nie jest to pierwsza opinia, ze ps3 jest trudna do programowania. I nie ma co z tego powodu zaczynac wojny, mowic, ze Cormack jest glupi itp. koles wie o programwaniu i tym co i jak daje hardware lepiej niz nie jedna osoba - mowi, co jak mu sie wydaje - jest logiczne, ze firmy ktore nie przyjaznia sie z Sony tez powinny miec mozliwosc przystepnego developingu - a nie - jak sie to wydaje fanboy'om (roznych stron), ze firma a la Id Software ma stanac na glowie zeby uzyslac to samo co uzyskuje latwo na 360-tce. Sam Cormacm czesto wypowiadal sie przychylnie o ps3 - np. o tym, ze latwiej jest im zmiescic Rage na ps3 niz 360-tce, gdzie MS chce duze oplaty za wieksza ilosc plyt - wtedy sie wrecz wydawalo, ze woli PS3.
Nie zaczynam bym tu wojny - bo wszystko ma swoje wady i zalety.
Hahahaha, ten carmack to skończony imbecyl, nie potrafi pisać gier pod bardziej zaawansowane platformy i chyba nie widział Killzone 2 w akcji, które bije pod każdym względem jego niedorobiony syf kryjacy się pod czterema literami: r, a, g i e.
Antonio masz racje wszystko ma swoje wady i zalety ale nie moge zniesc dekli co zaraz wjazd robia i pisze np o mass effect ktory bije na glowe kz2 SIARKUS dobrze napisal ciekawe pod jakim wzgledem hyhyhyhy
siarkus
Mass effect rzeczywiście bije Killzona 2 na głowe .Nie ma co nawet tutaj porównywać klasy firm króre robiły te produkcje.Ale należy pamiętać że Mass Effcet jest konsolowym role-playem ,nie zas gra akcji.I dla tego teakie porównaie tu nie ma sensu.
Rafiraf2
John Carmack to legenda.To on praktycznie stworzył gantunek FPS,to on po raz pierwszy zaprojektował silnik 3d.A to wszystko zrobił kiedy ty sikałeś do nocnika.Więc troche szacunku.
RPGfanu tobie juz dziekujemy widac ze RPG lubisz wiec daruj i nie osmieszaj sie porownujac FPS do RPG a i tak kz2 grafike ma lepsza czy tego chcesz czy nie , i pisanie o legendzie tez mozesz sobie wsadzic legendy w tej dobie nie istnieja istnieje tylko kasa .
@RPGfan
"Mass effect rzeczywiście bije Killzona 2 na głowe"
Ponownie pytam się W CZYM? Nie umiesz czytać ze zrozumieniem człowieku? :/ Proszę o argumenty!
"Nie ma co nawet tutaj porównywać klasy firm króre robiły te produkcje"
Rozumiem, że według Ciebie firma z mniejszym stażem nie może zrobić dobrej gry, a Ty patrzysz tylko na developera przy wyborze tytułów? O.o
Całe to porównanie Mass Effect do Killzone2 jest wzięte z księżyca i tyle (co ma RPG do FPS?)
@albz74 [ Level: 48 - Legend ]: tylko.. czy tak powinno byc? naprawde na miejscu jakiegokolwiek developera chcialbys wydawac dodatkowe fundusze tylko po to, by moc wypuscic gre na jedna platforme? Czy naprawde powinno byc tak, ze pisanie gier na konsole jest utrudniane, zamiast ulatwiane? Albo tak, ze do kazdej firmy trzeba pchac swoich ludzi tylko po to, by dalo sie wypuscic tytul?
I jak tu się nie uśmiechnąć - gimbusy się podnieciły, tępe fanboje również... tymczasem news został uaktualniony - wypowiedział się sam John Carmack: w skrócie - problemy zostaną pokonane i posiadacze PS3 również doświadczą 60 kl/sek.
A ID dołączy do zaszczytnego panteonu mistrzów kodu - mówie tu o deweloperach, którzy potrafią wycisnąć max z każdego sprzętu (choćby Criterion), nie marudzą, nie jojczą, nie mówią że "się nie da" - tylko po prostu dobrze wykonują swoją robotę :)
Nie ma żadnego "utrudnienia". Jest tylko czas potrzebny na zrozumienie architektury, oraz chęć do poświęcenia tego czasu, a do chęci musi być motywacja. Co jest motywacją? Większa elastyczność i wydajność w programowaniu.
Czasami trzeba się wysilić, i pomyśleć poza ramą, aby móc zrobić krok na przód. Dokładnie tak jest w przypadku PS3.
ODSTRookie
Spytaj się jakiegoś gracza Killzone 2 czy woli KZ2 czy MW, odpowiedz będzie prosta... w MW fraga ma ten co pierwszy znajdzie wroga a w KZ2 jest inaczej, tam musisz się pomęczyć... To jest najlepsza gra na PS3 i nie ma tego miana z przypadku...
Nic nowego w swiecie multiplatformerow ;p . Wersje ps3 zawsze ostro ssaly i ssa nadal. Co do 60-ciu fps'ow to watpie w ta liczbe takze na konsoli MS .
Co do uncharteda 2 ;p to w sumie wyglada jak pierwsza odslona podczas gameplayu xD ,jedyna roznica jest taka ,ze zmienisla sie sceneria i wyciagneli glownemu bohaterowi kolek z tylka co daje wrazenie dynamiczniejszej ;] . Killzone poza ciezkim postprocessingiem za duzo nieoferuje jesli chodzi o graficzne bajery ;p . Shadery sa prostackie . W 90% to jak widac tylko diffuse i normal ;p ,choc czesto to i normalek nie ma ,fizyki to praktycznie brak poza tymi wybake'owanymi animacjami ;p . Inaczej mowiac sony wcale nie zna za duzo jakis lepszych sztuczek programistycznych ;p ,grafe robi tak aby sprawiala wrazenie fajowskiej ;] . Sam cell to nic innego jak kilka slabych zunifikowanych jednosteczek ktore pomagaja ale bez wiekszych cudow .
Tyle mojego skromnego zdania na temat.
Podsumowujac obydwie konsole ssa swoim hardwarem ;p ,no ale ps3 sie z tym nie kryje xD .
posiadaczom ps3 gratuluje jednej płytki z grą i chu****** framerate'a
@neozes [ Level: 24 - Generał ]: lol, nie, nie ma zadnego utrudnienia. Programuje sie wrecz tak samo inuicyjnie jak na PC/x360 a Kaz Hirai zartowal z ta wypowiedzia, gdzie powiedzial, ze poco udostepniac cale info od razu, ze w koncu cos trzeba robic przez pozostale lata zycia PS3..
;)
Twoje myslenie "poza rama" to ladna metafora, ale jesli jest tak jak albz mowi i trzeba dokladac nowe koszta w jezyk, technolgoie i oplacac programiostow pomocniczych z Sony itd byle tylko wypuscic gry na PS3.. to wiesz.. ja naprawde nie mam za zle developerom, ze po prostu nie chca w ten biznes wejsc, ani troche.
:)
Tym bardziej, ze wszyscy wiemy, jak shootery na PS3 sie sprzedaja [przyklad? KZ2] i tak naprawde prawdopodobnie Id nie zwrocilyby sie po prostu koszty.
@albz74 [ Level: 48 - Legend ]: tylko.. czy tak powinno byc? naprawde na miejscu jakiegokolwiek developera chcialbys wydawac dodatkowe fundusze tylko po to, by moc wypuscic gre na jedna platforme? Czy naprawde powinno byc tak, ze pisanie gier na konsole jest utrudniane, zamiast ulatwiane? Albo tak, ze do kazdej firmy trzeba pchac swoich ludzi tylko po to, by dalo sie wypuscic tytul?
Generalnie nie powinno być tak, że konsola jest pecetem w innej obudowie. Kiedyś były czasy, że arcade'owe maszyny miały po 4 procesory i jakoś developerzy dawali radę. Oczywiście, czasy się zmieniają i Sony musi to zrozumieć, ale w chwili, gdy podejmowane były najważniejsze decyzje dotyczące architektury konsoli (2004-2005), pomyślano sobie, że ona musi się jak najbardziej różnić od konkurencji, żeby developer podejmował decyzję o wsparciu jednej konkretnej platformy - i myśleli że to będzie Playstation skoro PS2 było jeszcze trudniejsze i jakoś się dało. A wyszło odwrotnie.
A jak developer nie marudzi, tylko pracuje, to wychodzi np. coś takiego. Wystarczy chcieć ---->
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=16791538&postcount=1
oo uwaga pracownik microsoftu przyszedl " Mr_Hyde " i wali swoimi madrosciami :) , nie ma to jak gryonline sponsorowane przez microsoft i jego "supermadrzy" pracownicy.
albz74 po co ty sie chlopie wysliasz to jest strona tak samo jak EDGE ( ta ktora napisala tego nwesa ) sponsorowana przez M$ i zeby nie wiem co zawsze wszystko na ps3 bedzie do dupy :D
omega- mylisz się w każdym względzie ;)
albz74 moje oczy sie nie myla , nie trzeba byc orlem zeby zauwazyc co kto i jak sponsoruje ta strone i inne ;]
EDGE to jeden z najbardziej niezależnych magazynów o grach, czasami wielkie hity dostają u nich notę 5/10 i nie ma takiej siły, która by ich mogła kontrolować. Chyba, że ich kupią.
albz74
Masz rację. Tylko, że PS3 weszła na rynek sporo później niż X360, dlatego było już trochę pozamiatane. A dodając do tego multiplatformową politykę dużych wydawców była to decyzja ryzykowna. No ale wtedy prace nad konsolą były już tak zaawansowane, że Sony nie mogło się wycofać.
omega13
forumowiczów też sponsorują?
@Mr_Hyde
Czy multiplatformowe wersje na PS3 zawsze ostro ssały, to bym się troszkę spierał. Rzeczywiście w porównaniach danego tytułu na obie konsole wersja PS3 często wyglądała gorzej ale były to różnice tak minimalne, że musiałem się dłuuugo wpatrywać, żeby je wychwycić (poza 2, może 3 grami). W czasie grania nigdy byś tego nie zauważył ale cóż, fakt jest faktem - PS3 wypada tu słabiej.
Co do Uncharted 2, to po obejrzeniu filmików (oczywiście w HD) widzę różnicę w fizyce i ilości szczegółów na ekranie. Zresztą U2 otrzymał wiele tytułów najlepiej wyglądającej gry na E3 2009, więc Ci, którzy tam byli i widzieli go w akcji chyba wiedzą, co mówią.
I wreszcie Killzone 2 (przyznaję - w przypadku tej gry jestem fanatykiem). Wydaje się, że jesteś... hmm, ekspertem? Wrzuciłeś kilka "technicznych" określeń, z których pewnie 90% ludzi tutaj (w tym ja) nic nie zrozumie, z których może wynikać, że Killzone 2 to jakiś przeciętniaczek, jeżeli chodzi o grafikę. Nie podyskutuję z Tobą odnośnie użytych "prostackich shaderów" itp. ale wzrok mam dobry i wiem, co widzę jak w Killzone 2 gram. Wiem dlaczego opada mi szczena podczas gry w 32 osobowe multi (szczególnie na kilku mapach z DLC, jak Wasteland Bullet, czy Southern Hills). Może to ten "ciężki postprocessing", który wymieniłeś ale powiem tylko, że robi robotę. Każdy, kto grał i potrafi być obiektywny przyzna mi tu rację. Killzone 2 może nie zachwyca wysoką jakością tekstur jak Crisis ale... jakoś to lepiej wygląda (moim zdaniem).
Pozdrawiam.
banalny nie znaczy wcale, ze niewlasciwy.
ja bym tez powiedział że właściwy
no i prosze news uaktualniony, gra mam miec 60 klatek...
Wersje ps3 zawsze ostro ssaly i ssa nadal.
powiedziałbym ze z wszystkich gier jakie zagrałem(a kilkadziesiąt ich było) jedynym chrupiącym dla mnie portem był AC, ani przy Orange Box, ani przy Fallout 3 czy Bioshocku nie zauważyłem żadnych spadków animacji, cowiecej F3 jest bardzo ładny i płynny, wyszła niejedna gra(oblivion czy DMC4) gdzie wersja PS3 byla lepsza od X360 wiec nie do końca jest tak ze psowcy "dostaja w dupe"
No news uaktualniony i jednak wersja na PS3 ma być taka sama, ale GOLowi programiści, którzy widzieli konsole przez szybę w sklepie z Mr Hyde na czele i tak wiedzą swoje
ma mieć 60 klatek, ale czy będzie miała ??
spoiler start
raczej nie :P
40 max
spoiler stop
Koniec końcówbędzie jak z AC lub Orange Box. No chyba, że Carmack się uniesie honorem i spędzi nad grą następne 2 lata. Ale czy gra jest warta świeczki?
@albz74
"Akurat w przypadku Naughty Dog widać, jak firma developerska powinna się zabierać za pisanie gier na nową platformę. ND to niezależna od Sony firma, oczywiście zaprzyjaźniona, współpracująca od lat etc."
Tak tak ND jest niezależne od Sony :) To widać gołym okiem...
Parent independent company (1986-2001)
Sony Computer Entertainment (2001-present)
Type Subsidiary of Sony Computer Entertainment
http://www.naughtydog.com/corporate/
http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_Computer_Entertainment
i jeszcze to, dalej twierdzisz że ND jest niezależne...
pozostaje mi się jedynie zaśmiać, niby PS3 miał dostać o wiele lepszą grafę, wszyscy krzykacze w poprzednich wątkach wypisywali bzdury, a teraz okazuje się, że grafa będzie co najwyżej taka sama
PS3 potrafi przywraca do zycia zmarlych a tu ma problem z jakas marna gierka?
na pc czy xie ten scalak robi to, tamten czipset tamto i nie wnikają. na PS3 jest inaczej. Trzeba zaprojektować spójne środowisko odpowiedzialne za poszczególne zadania. Roboty jest 2 razy więcej, ale tylko za pierwszym razem. Zobaczcie co trzaskają Isomaniacy czy ND, ich pierwsze dzieła nie były idealne. Ale silniki które stworzyli i nadal ulepszają to bardziej niezależne i skomplikowane organizmy niż to na czym latają gry z PC czy Xa. Zobaczymy czym nas zmiażdży guerilla i sucker punch, za drugim razem będzie łatwiej, i przyjemniej. Na PS3 nie robi się trudno gier, ale silniki do tych gier. To tak jak by jeden miał dębowy las a drugi sosnowe deski. Kto szybciej zbudował by szopę? Trzeba otworzyć tartak a potem lecieć masowo. Tak się robi gry na PS3.
@albz74 [ Level: 48 - Legend ]: standardowo wyciagasz nie takie wnioski, jak trzeba, choc akurat tego sie spodziewalem.
Nigdzie nie sugerowalem czym ma byc dzisiejsza konsola, a czym ma nie byc. Jedyne o czym mowilem, to o przyjaznosci w programowaniu. Bo czasy sie zmienily, rynek takze, a wraz ze wzrostem kosztow produkcji gier - dochodzace koszta dodatkowe tylko po to, by wydac gre na jedna platforme sa.. coz, zbyt duze, najwidoczniej. I nie mowie tu tylko o kasie, ale takze o czasie poswieconym na rozgryzanie architektury, zamiast na developing samej gry. Tyle.
@Fortel [ Level: 7 - Chorąży ]: trzaskaja trzaskaja, a teraz powiedz mi ile czasu trzaskaliby to samo, gdyby nie pomoc ludzi z zaprzyjaznionego Sony? To samo dotyczy Guerilla, na ten przyklad.
"Na PS3 nie robi się trudno gier, ale silniki do tych gier"
Ale zes dowalil. A o czym my tu rozmawiamy? przeciez jasne jest i to w domysle, ze developing gry to glownie silnik ja napedzajacy :) przeciez nie rozmawiamy o trudnosciach w wymyslaniu artworkow czy designow, tylko wlasnie o stronie technicznej - sofcie, enginie.
Gra wygląda niesamowicie, widziałem najnowsze screeny i nie moge się doczekać tego tytułu.
Otwarte pustkowia ala fallout i do tego pojazdy!
ID software zawsze posuwało grafike w grach naprzód. Tak było już od czasu quake 1 potem q2.
Jak wyszedł doom3 to graficznie pozmiatał wszystko.
Carmack to legenda w branży gier video. Jeśli ktokolwiek mówi obiektywnie o konsolach to właśnie on.
Patrząc na RAGE przytocze recenzje Killzone 2 którą napisał Lordareon.
https://www.gry-online.pl/recenzje/killzone-2-recenzja-gry/z914ca
Pisze w niej że killzone 2 to zupełnie nowa jakość i x360 w życiu by takiej grafiki nie dał rady pociągnąć. KZ2 to piękna gra ale jak ktoś jest redaktorem i pisze recenzje to powinien zachować obiektywizm. Patrząc na Rage widze jak bardzo się mylił. Rage nie dość że jakością dorównuje kz2 to na dodatek robie to w 60 klatkach na sek., kz2 (30fps).
Rage wyjdzie na obie konsole i na pc więc wszyscy wygrywają :).
domelo731 ---> Tak, głupi jesteś i żal mi ciebie, ja nie lubię ani Microsoftu ani SONY, wojen nie sieję, stwierdzam fakty, PS3 został źle zrobiony, jedyną szansą dla SONY jest PS4.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_Computer_Entertainment
i jeszcze to, dalej twierdzisz że ND jest niezależne...
Nie, już nie twierdzę. Tylko 15 lat było niezależne, produkując m. in Crasha.
MS marzyłby o takim studiu 1st party.
ojej, ale oni (sony) sa w dobrej sytuacji, jeżeli do tej pory moc superprocka ps3 została wykorzystana tylko w 20% to spokojnie mogą przełożyc tego cell'a do ps 4...ps5 itd. Za pare lat skończą podstawówke przyszli programisci którzy ogarną ta ukrytą moc, przy okazji koszt wytworzenia układu spadnie do "czy pindziesiat" za sztuke i wreszcie bedzie sony mogło sprzedawać konsole bez strat.
Zal sony zal !
PS3 potrafi przywraca do zycia zmarlych a tu ma problem z jakas marna gierka?
a nie pomyslales moze ze to wlasnie te 'marne' gry to wlasnie gry od producentów którzy nigdy wczesniej na ps3 nie pisali?
leon --> 20% to bylo z tego co pamietam było 2 lata temu, jeśli widziałeś Uncharted 2, God of War III, Killzone 2 czy po prostu Infamous trzeba być ignorantem zeby jeszcze nie dopatrzyc sie grafiki ponadprzeciętnej jak na tą generacje, w ogóle nie wiadomo o czym to wątek, dali do pogrania ludziom w alfe jakiegoś niewypału od EA, ci natomiast zmierzyli liczbe klatek wysuli wnioski, a i tak wszystko skończyło sie na tym ze wersja ta bedzie wyglądac tak samo... ale GOLowi eksperci z gangstach na czele
Zal sony zal !
muszą interweniować, bo bez przeklinania na sony sie nie obejdzie
Cormack wyjaśnił sprawę , a oni dalej swoje.
Co do tego KZ2 i grafice , posiadam Xbox'a , ale dużo gram na PS3 , graficznie robi wrażenie , może nie powala teksturami jak już wyżej ktoś wspomniał ale prezentuje się bardzo ładnie , co do tego czy X uciagnąłby Kz2 ? - z palcem w dupie OPTYMALIZACJA panowie i nie widzę problemu wszystko zależy od programistów.
Co do Uncharted graficznie również ładnie wygląda no , ale tak to gry typowo od SONY , wiec co się dziwić sami wiedza co robić z PS3.
Co do tych 60FPS'ów będą to będę , grę kupie na X'a bo na PC już nie gram od kiedy mam konsole.
Nie będę tez wchodzić w tematy RSX i Xenon'a oraz CELL'a , choc gdyby nie CELL w PS3 , RSX by nie wyrobił i chwała im za to ze dali CELL"a.
Co do ilosci plyt ? maja byc 2 DVD , nie wiem o co sie rozchodzi , choć na początku mowa była o trzech.
btw. PS3 weszło na rynek bodajże pól roku po X360 wiec jakie pozamiatane , po prostu ch... polityka :D
Może gdy chwalicie ps3 za grafe przy Kz2 i Uncharted to weźcie pod uwagę fakt że te gry mają raczej zamkniętą strukturę w porównaniu z takim Rage który ma mieć otwarty świat :/ Sam fakt sprawia ze konsola się "poci" a prawda jest taka że dobra optymalizacja i odpowiednio przygotowana ekipa do produkcji i ps3 wyciąga luzem 60 klatek z Rage.Fakt Sony wyskoczyło z nową technologią i ekipy nawet te jedne z najbardziej uznanych(w końcu seria Doom) nie dają rady.I nie piepr*cie takich głupot, że konsola nie wyrabia, bo nie chce mi się podawać specyfikacji ps2 która rzekomo też dawno osiągneła 100% a zachwyciła pod koniec żywotu takimi grami jak God Of War 2 czy Burnout Dominator.
Drodzy fanboje PS3 to że PS3 ma mocny procesor to nie znaczy ,że jest super w konsoli Sony zastosowany stary chipset graficzny ,a to też jest bardzo ważne w grach więc prosze nie pieprzyć głupot ,że Carmack i jego Rage to gówno i ssie bo to będzie świetna gra z genialnym silnikiem graficznym na który oczywiście PS3 jest za słabe ,a wasz ukochany Uncharted i Killzone 2 mogą się schować
Ja pierdziele z newsa zrobili wojnę fanboyów ...
@albz74
Nie, już nie twierdzę. Tylko 15 lat było niezależne, produkując m. in Crasha.
MS marzyłby o takim studiu 1st party.
Wiem co stworzyło ND bo wszystko jest w linkach które podałem. Wtrącenie o MS zupełnie bez sensu i znaczenia, ale widzę nie byłbyś są bez tego typu stwierdzeń.
id Software przespało ostatnie 10 lat. A że na PS3 idzie zrobić doskonale wyglądający tytuł to wiedzą wszyscy: Granturismo, Killzone 2, Wipeout HD, Unchardet 1 oraz niewierygodnie wyglądająca część druga.
Wiele firm potrafi napisać gięrkę na X-boxa i na PS3 bez różnic w grafice, czyli podsumowyjąc da się, ale jak się ma słabych programistów którzy przez ostatnie 10 lat pisali tylko na PC to nie ma się co dziwić.
Niedawno Valve odnosząc się do Orangebox który to na PS3 pozastawiał wiele do życzenia, przyznało się że to nie wina sprzętu ale programistów.
Fanboye proszę was nie kłóćcie się. Ja mam PS3 i jestem zadowolony. Nie mam zamiaru kłócić sie z wami że PS3 jest leszy niż XBOX360, Każdy ma swój gust i tyle...
@RPGfan: "Wreście pokazałeś tym Japoncom z SONYl.Że nie tylko oni majanajlepszy sprzęt"
(ironia) Ano. 'Japońce' zdecydowanie zbyt mało razy pokazali, że tworzenie doskonałego sprzętu to ich specjalność.
Choć nie dziwię się, że do prostych ludzi to nie trafia :)
I jak zwykle rzeczywistość pokazuje, że wystarczy do czegoś się przyłożyć, a nie będzie stanowić problemów.
I wychodzi na to, że na ps3 programiści muszą się przyłożyć, żeby gra miała dobrą grafikę
na xbox'a nie muszą się przykładać, bo grafika jaką ps3 osiąga z wykorzystaniem sztuczek to w xbox'ie normalność
wystarczy poczekać, aż programiści zaczną się przykładać do xbox'a i wtedy ps3 zostanie daleko w tyle
1 kołek do trumny - RAGE
2 kołek do trumny - Splinter Cell: Conviction, na który ps3 jest za słabe(poszukajcie w googlach)
3... dopiszę jak się pojawi
I oczywiście legendarny artykuł http://tiny.pl/hh18w
który został dodany przez fanboy'i sony do listy ksiąg zakazanych
UWAGA! Nie próbuj odpisywać na mój post bez przeczytania w.w. artykułu. Bez zapoznania się z jego treścią dalsza konwersacja jest bezcelowa.
Iskandiar - moglbys podac tego linka do artykulu dlaczego ps3 jest za slabe do splinter cell: conviction ? Bo cos nie potrafie znalezc uzasadnienia technicznego... Znalazlem tylko ze jest to decyzja "czysto biznesowa". Przeczytalem wszystkie komentarze dotyczace RAGE i widze tu jeden wielki spam :D Ze tez niektorym chce sie marnowac klawiature na cos takiego ehh
To czekam na tego linka do artykulu, thx z gory !
UWAGA! Nie próbuj odpisywać na mój post bez przeczytania w.w. artykułu. Bez zapoznania się z jego treścią dalsza konwersacja jest bezcelowa.
Nie próbuj nawet odpowiadać na mój śmiech, jeżeli nie przeczytasz tego
http://www.naughtydog.com/corporate/press/GDC%202008/UnchartedTechGDC2008.pdf
nie wiem czy czytałeś dokładnie tą dokumentację
pewnie nie, gdyż stwierdziłeś, że jeśli opis techniczny działania gry ma 58 str to gra musi być ekstra
ciekawy jestem do jakiego celu została przeznaczona ta prezentacja ??
dla fachowców ?? raczej nie
prędzej dla ogłupienia fanów
co drugi slajd piszą "Very simple", "Quick ..."
"I love Linux", itp.
Cieszą się że mają dobre narzędzia i co z tego ??
Zachwalają ps3 i cell'a, ale dalej pozostają studiem należącym do sony
Epic Games i inne studia microsoftu, robią dobre gry, ale nie wychwalają za każdym razem jaka ta konsola jest świetna, jak to się fajnie programuje
A sony musi przy każdej okazji pochwalić się techniką
np. co chwilę mówią ile to % mocy ps3 zużywa każda gra
a jak oni to liczą?? jak można policzyć ile można z konsoli wycisnąć i ile akurat wyciska jakaś gra??
czysty marketing, czyż nie ??
Iskandiar - Carmack powiedział, że w dniu premiery Rage na wszystkich platformach będzie miało taką samą liczbę FPS'ów. A Splinter Cell Conviction był już od początku zapowiadany jako exclusive na X360.
ciekawy jestem do jakiego celu została przeznaczona ta prezentacja ??
dla fachowców ?? raczej nie
prędzej dla ogłupienia fanów
co drugi slajd piszą "Very simple", "Quick ..."
"I love Linux", itp.
Cieszą się że mają dobre narzędzia i co z tego ??
Przeczytaj tekst z twojego linka, tam pisze tylko jak to PS3 ssie pod każdym względem w przeciwieństwie do Xbox'a. A popatrz na temat wątku. Rage. Ten Rage będzie tylko na 1 BR (co sam Carmack niesamowicie chwali), ale już na X'a i PC'ty liczba płyt będzie równa 4. A grafika w grach? Spójrz na zapowiedziane exclusivy na PS3 i na exy na Xbox'a, gdzie jest lepsza grafika?
Zachwalają ps3 i cell'a, ale dalej pozostają studiem należącym do sony
Jaki ma to związek? Widać mają powody, ładniejszej gry na konsole od Uncharted 2 nie znajdziesz, ja nie widzę w tym nic dziwnego.
Epic Games i inne studia microsoftu, robią dobre gry, ale nie wychwalają za każdym razem jaka ta konsola jest świetna, jak to się fajnie programuje
Epic Games nie należy do Microsoftu, tworzą gry na PS3 i Xbox'a. Natomiast już parę razy słyszałem jak twórcy chwalą X'a za łatwość w robieniu gier, shadery itd.
A sony musi przy każdej okazji pochwalić się techniką
np. co chwilę mówią ile to % mocy ps3 zużywa każda gra
a jak oni to liczą?? jak można policzyć ile można z konsoli wycisnąć i ile akurat wyciska jakaś gra??
czysty marketing, czyż nie ??
To akurat żaden problem. To, że gra używa np 70% mocy konsoli oznacza, że zużycie procesorów w konsoli jest równe 70%. A nie chodzi o to by dojść do 100% i skończyć, chodzi o to by cały czas poszukiwać nowych rozwiązań, które przy jednakowym zużyciu procesora pozwolą na osiągnięcie lepszych wyników (czyt. lepszej grafiki).
Zresztą takie porównanie pomiędzy Xbox'em 360 a PS3 nie mają sensu. Obie mają inne struktury, inaczej się na nich tworzy. Termometrem nie sprawdzisz ciśnienia czy siły wiatru, jedynym porównaniem mocy jakim dysponujemy są wychodzące gry.
A to wszystko wina Sony