Operation Flashpoint: Dragon Rising [PC] - arsenał
Mam nadzieję, że wyjdzie lepiej niż Arma II.
"Matthew666 Mam nadzieję, że wyjdzie lepiej niż Arma II."
Co masz na mysli pod "wyjdzie lepiej niz ARMA II". Nikt nigdy nie robil lepszych symulatorow walk na lądzie jak Bohemia Interactive. Codemastersi z Flashpointa zrobią Arcade'a zeby kazdy mogl pograc bitwy na wieksza skale bez wydawania skomplikowanych komend i klikania w milion przyciskow, tylko zrobią komendy typu "idz tu", "atakuj tam" "flankuj z lewej/prawej"... Nie bedzie ustawiania zadnych szykow patrolowych/bojowych bo druzyna bedzie 4 osobowa ;] Mnie zniesmaczyl dodatkowo jakis gameplay na ktorym pokazali jak koles dostal w klate, glowe i Bog wie gdzie jeszcze, wyjal apteczke, zabandazowal rany i kontynuowal misje. W ARMA czy Flashpoincie od BI dostajesz w noge i masz juz pochodzone :) W Dragon Rising pewnie nawet nie bedzie pozycji lezacej bo po gameplayach tego nie widac... Kaszana :) Na pewno tego nie kupie przed obejzeniem rewiev gameplayow...
Choć jestem wielkim fanem ArmA1/2 to DR kupię z sentymentu i czystej ciekawości. Ale sam fakt że jest tam co-op tylko na 4 osoby gdzie w OFP1/ArmA1/2 można zrobić nawet na 60-50 osób a PvP na nawet 120 (są takie serwery monstra które okazyjnie są on-line poszukajcie w google IC-ARMA), bardzo mnie zniesmaczył. No ale wychodzi to też na konsole więc nie ma co się dziwić że postanowili okroić grę. Albo sam Codemaster nie wie o co w poprzedniej odsłonie chodziło :P .
koztacka gierka...
Slabiutko...
Garbol - A co mają konsole do tego? Nie masz już gdzie szukać winnych, to się do konsol przyczepiłeś?
Grałeś chociaż w OFP: Elite na Xboxa? Wiesz chociaż co Bohemia wyciągnęła ze starego Xboxa?
Bohemia udowodniła, że jedyną przeszkodą są po prostu... chęci. Bohemia wyciągnęła więcej ze starego Xboxa, niż CM z nowych konsol w przypadku OF DR. Jak już ARMA 2 wyjdzie na konsole (a zostało już potwierdzone, że to nastąpi - tyle, że nie wiadomo jeszcze dokładnie kiedy) to zobaczysz, że da się zrobić grę jak ARMA na konsole, bez cięć.
CM obcięło grę, bo już oryginalne OFP było dla ciemnego ludu za trudne. Tak, mówię o pececiarzach. I choć jestem fanem ARMY i OFP, lubię sobie czasem zagrać w OFP na konsoli, bo nie ma to jak pad i wielki ekran.
Ale po co ja się produkuję - zacietrzewiony pecetowiec zawsze zwali winę na konsole, a nie na twórców. Casuale są już wszędzie - gdyby tak nie było, to ARMA 2 zostałaby lepiej przyjęta na PC - a została potraktowana po prostu z buta. Jest ZA TRUDNA dla ogólnej społeczności. Ludzie wolą grać po prostu w takiego arcadowego śmiecia jak COD.
I mówię to wszystko jako pececiarz, konsolowiec i fan Bohemii i ich gier. Amen.
Na pewno będzie lepsza niż ArmA 2. Pozostaje czekać na premierę ;)
amigo2000 - Odpowiedz mi kolego (jestem cholernie ciekaw), skąd ta pewność?
Bo to dziecko CODa i Crysisa... Nie ma pojęcia o militariach, taktykach piechoty itp.
Dzieciaki grajace w Bad Company kupią OFP DR, a prawdziwi fani poczekają na ARMĘ :)
graficznie prezentuje sie swietnie... oby tylko nie wyszlo im z tego jakies COD albo MOH :/
Mam dylemat: OF:DR czy CoD:MW2 na PS3, głownie chodzi mi o multi... ;]
Gra wygląda ładnie, a [1] takie głupoty to ty mamie opowiadaj a nie tu spamujesz...
Jak dla mnie OF:DR i MW 2 to zupelnie inna bajka, a ludzie ktozy mowia ze ARMA 2 jest slaba chyba oczekuja czegos bardziej casualowego i im wlasnie polecam MW 2 bo jest bardziej przystepna natomiast dla reszty arma lub OF beda staniowic rozrywke przez dlugi czas
Gastovski - przecież to jest oczywiste, że DR będzie bliżej CoDom niż pierwszemu OFPowi. I stwierdzenie, że konsole okroją DR jest JAK NAJBARDZIEJ na miejscu. CM zwyczajnie się nie chce robić osobno dwóch multiplayerów dla jednej gry. Nie widzę innego wytłumaczenia niż ograniczenia konsolowe, które doprowadziły do tego, że będzie coop na, uwaga - aż 4 osoby! No łał! Szkoda, że już w pierwszym OFP można było grać coop na 32 osoby, ale kogo to obchodzi. Poza tym jakoś nie widzę tego ich super AI na konsolach. I dlatego też wątpię, żeby ich AI było lepsze od AI ArmA 2. Nie oszukujmy się - konsola nie posiada takiej mocy obliczeniowej, aby dać sobie radę z super dokładnym AI (dlatego też jestem ciekaw jak poradzi sobie z tym BIS w konsolowej wersji ArmA 2). I jeszcze jedno - te sztuczne trzęsienie głową, brak obracania samą głową (co jest BARDZO ważną funkcją IMO) i celnie strzelanie w biegu... Dziękuję, postoję. Oczywiście, wyjdzie demo (o ile wyjdzie), ściągnę, przetestuję. I jak rzeczywiście będzie bliżej OFP to MOŻE kupię.
Tygrys205 - Muszę chyba dokładniej podkreślić - nie masz zielonego pojęcia o konsolach.
Sprawy o których piszesz, to wyłącznie ograniczenia silnika EGO, a nie samych konsol. Dziwnym trafem są gry na konsole, gdzie jest COOP czy multi na wiele więcej osób, niż cztery.
Po prostu Real Virtuality to świetny silnik i dlatego Bohemia jest wstanie przejść przez te wszystkie ograniczenia. BIS dowiódł tego z OFP Elite, które na takim sprzęcie:
GeForce 3, 64 MB ramu i Pentium III 733 MHZ (specyfikacja starego Xboxa)
wyglądało lepiej, niż klasyczne OFP na PC. OFP Elite nie dość, że korzystało z nowego systemu odpowiedzialnego za drzewa i zwierzęta, na dodatek posiadało lepsze AI od OFP na PC. A to wszystko na takim śmiesznym sprzęcie. Na takim PC nie dało się nawet grać w OFP na PC, które i tak było mniej wymagające sprzętowo od Elite.
Poza tym, Elite był dokładnie tak samo wymagający jak OFP na PC - wniosek? DA SIĘ ZROBIĆ grę tego pokroju, na konsolach, bez cięć. Ale liczą się chęci. Na veteranie w Elite był tak samo jeden save, jedna kulka i nie żyjesz, strzał rusa do gracza z 500 metrów i brak auto-aima.
Po prostu rynek jest tak casualowaty, że nawet na PC się CM nie opłaca robić czegoś wymagającego.
A to jest tekst roku:
Nie oszukujmy się - konsola nie posiada takiej mocy obliczeniowej, aby dać sobie radę z super dokładnym AI (dlatego też jestem ciekaw jak poradzi sobie z tym BIS w konsolowej wersji ArmA 2).
Jedynie gdzie obecnie można zarzucić konsolom brak mocy, to grafika - jakość tekstur i rozdzielczość. Tutaj brakuje RAMu i mocy karty graficznej.
Cell ze swoją wielowątkowością jest idealnie przeznaczony do obliczania skomplikowane AI. Tutaj konsolom, a szczególnie PS3, niczego nie brakuje.
Uważam, że za dużo patrzysz na sprzęt, a za mało na umiejętności programistów - po prostu Bohemia jak zwykle jest jedyną firmą, która potrafi sklecić grę na dużych przestrzeniach, gdzie AI działa dobrze, bez skryptów.
Ciekawe co by gadali ludzie twojego pokroju, gdyby OF DR było wyłącznie na PC, a gra wyglądałaby dokładnie tak samo jak dzisiaj.
yes im ready :D:D:D
Ech... Widzę, że nie ma sensu niczego tłumaczyć. To jak walka z wiatrakami, także wyłączam się.
Tak, tak - tak zawsze tłumaczymy brak argumentów.
Ach ci zacietrzewieni pececiarze, zapatrzeni w swoje maszynki, jak w bóstwa...
A na co mamy patrzeć ? Na obudowę konsoli ? Sam piszesz że trzeba mieć chęci, na tym rynku praktycznie nikt nie dąży do wypełnienia niszy realistycznych gier militarnych czy symulacji więc na nie raczej się nie zapatrzymy. Pewnie jest to możliwe, ale dla wygody graczy przydałoby się powiększyć obsługiwane urządzenia o profesjonalne joysticki i takie cuda jak TrackIR. To jak gadanie o locie na księżyc tylko nikomu się tam nie opłaca latać... Tym bardziej że wszystko czego trzeba jest na PC. Życzę sukcesu OPF2 i ArmA2 na konsolach, oby tylko nie wylądowały w szufladce "A kiedyś to się na konsoli dało, tyle że inny chłam zalał".
Co do filmiku, nareszcie pokazali widok "z wnętrza pojazdu", FLIR w FGM-184 cieszy.
Hmmm czy mi sie zdaje czy jakoś ta gra zaczyna przypominać coś innego niż wydawała się na początku dość skutecznie imitować?
Mam nadzieje ze chociarz dorzucą poziom trudnosci "kulka w leb = game over"
Konsole mają słabszą grafę? hahahahahahaha Szczerze wystarczy mi taka jak w Killzonie albo Unchartecie :D Co-op na konsoli ograniczy kompy? hahahaha To co powiesz panie na MAGa? 256 osób online... That's what I'm fucking talking about! :D Widać niestety że polscy gracze nie dorośli na przesiadkę na konsole
Btw: Gostovski zgadzam się z tobą w 100% :P
KINGBD,
Dzieciaki grajace w Bad Company kupią OFP DR, a prawdziwi fani poczekają na ARMĘ :)
Nie ma nic gorszego niż fanboj twojego pokroju - ślepo wpatrzony w jedną gre, uważający się za wielkiego "mastaha", rzucający inwektywami pod adresem innych graczy - brawo, pokazałeś swoje zakompleksienie :) Dodam jeszcze, że wyzywając innych od "dzieciaków" pokazałeś że Tobie do doroslości też jeszcze calkiem sporo brakuje.
Tak się składa, że uwielbiam Bad Company (kapitalny singiel, genialne multi w ktore będe gral jeszcze długo), co absolutnie nie przeszkodzi mi w kupieniu ARMY II (jak już powychodzą stosowne patche, gra ma spory potencjał, ale za betatestera robił nie będę). Od obu tych gier oczekuje po prostu czego innego - od Bad Company świetnej, druzynowej rozrywki w multi, od ARMY - realistycznej symulacji pola walki. Dorosły i dojrzały gracz zrozumie o co chodzi, dzieciak będzie sie pieklił.
Co do nowego OFP - nie omieszkam sprawdzić dema, to ono zadecyduje czy inwestować w przyszłości w fulla czy nie.
Co do reszty dyskusji - Gastovski już wszystko ładnie opisał i podał sensowne argumenty, których absolutnie nikt nie dał rady podważyć - owszem jak to na polskich forach: ktoś tam w niego rzucił inwektywy żeby dorósł (standard jak się nie ma kontrargumentów), ktos inny napisał że nie będzie dyskutował (bo go zatkało i stchórzył) - mnie pozostaje się jedynie zgodzić z tym co napisał Gastovski, sam lepiej bym tego nie ujął :)
Tygrys205 ty się puknij w te czoło! 7 rdzeni PS3 nie poradzi się z AI haha! Ja nie wyobrażam się grę z symulatorów wojennych na padzie no po prostu nie mogę!A co do mieszania serii CoD do tej sprawy! OF i ArmA mogą lizać stopy CoD-owi po prostu te gry wymiękają z grywalnością porównaniu do CoD-a. Nie ważne że OF i ArmA to symulatory, a CoD arcade i stawia na efektowność, ale CoD-a lepiej się zabawisz i będziesz dłużej wspominał! Oczywiście tych gier nie skreślam! OF przeszedłem i był fajny ale nie dostarczył mi tyle emocji co CoD.
Filmik bardzo fajny. Dawno temu grałem w OFP na kompie i chętnie zobaczę nową część na dużym ekranie i padem w ręku. Mam gdzieś czy to będzie uber hardcore czy casual shooter. Ma być śliczne i grywalne. Na ArmA2 też czekam i mam nadzieję że naprawią wszystkie babole z wersji na PC.
Lordpilot - przyzwyczaiłem się do "dyskusji" na tym forum, gdzie nikt nie podaje sensownych argumentów, ale stara się człowieka zgasić tekstami pijącymi do wieku :).
Lipton07 - Jak nie możesz sobie wyobrazić sobie symulatora na padzie, to polecam to:
http://www.youtube.com/watch?v=gC1WMlDvHOc
Gameplay z pierwszej części OFP na Xboxie. Gość posługuje się fenomenalnie snajperką na padzie - ale przecież na padzie podobno się nie da!
Edit: CHESTER80, dlatego właśnie BIS zwleka z wydaniem Army 2 tak szybko na konsole. Chcą aby ARMA 2 była pozbawiona tych wszystkich baboli, bo na konsolach nie można wydawać patchy co tydzień, o wadze kilkuset megabajtów. Po prostu gracze, którzy już kupili ARMA 2 na PC, potestują i będą mogli szykować się do wydania ARMY 2 na konsole. Podobno celują w końcówkę tego roku.
No jestem pełen podziwu dla tego gostka co grał na konsoli. Jedynie co wypada powiedzieć to że: a jednak można! :) Oczywiście to wszytko moim skromnym zdaniem ;)
(ale trzeba przyznać że PCtowi gracze ciut mają lepiej większa precyzja tkwi w myszy)
Oczywiście że poprzednia moja wypowiedz jest moim zdaniem tylko zapomniałem dopisać;) Seria CoD nie jest tak spania ma swoje bolączki np. długość gry lub liniowość co OF i ArmA bierze ją na łep! Więc już nie wspominam o CoD w końcu to różne gry.
Mi się marzy ARMA 2 na Silniku Crysisa. To było by coś niesamowitego. Jednak nie wiem czy Crysis uniósł by aż tak ogromne obszary jakie mamy w ARMA 2.
Co do nowego Operation Flashpoint. Zdaje się mieć wygląd filmowy, z dużą dozą postprodukcji i zabawy kolorami dla budowania odpowiedniej atmosfery. Było by zaje.. gdyby połączyli to z realizmem OPF 1. Póki co, ARMA 2 dostarcza genialna grafikę, niestety z kosmicznymi wymaganiami. Dodatkowo jedyny w swoim rodzaju gameplay. Niestety trochę zbugowany. Osobiście gra mi się genialnie. Przy czym lubię dwa skrajne gatunki. Z jednej strony Killzona 2, który jest artystycznie i technicznie idealny. Jedynie brakowało w tej pozycji dobrej fabuły. Jednak skryptowe akcje i multi są w tej grze dopracowane idealnie. Z drugiej strony mamy ARMA 2, z nieograniczonymi możliwościami i nagradzaniem kombinowania w trakcie walki. Bardzo realistyczną grafiką, bez stylizacji. Co tylko dodaje smaczku. Niestety dostając tak wiele, mamy kilka bugów gratisem, które czasami dość mocno irytują.
W każdym razie gier takich jak Call of duty, Medal of honor .. itp. jest wiele, i będzie ich jeszcze trochę. Rodzynków takich jak ARMA 2 niestety dzisiaj nie ma na rynku. Brak konkurencji być może nie wpływa zbyt dobrze na bezbłędność produktu BIS, ale nalezą im się spore zyski i słowa pochwały za ciągła walkę w osiągnięciu nowej jakości w gatunku który nie jest łatwym chlebem. Oby więcej takich produkcji i takich postaw wśród producentów.
"Brak konkurencji być może nie wpływa zbyt dobrze na bezbłędność produktu BIS, ale nalezą im się spore zyski i słowa pochwały za ciągła walkę w osiągnięciu nowej jakości w gatunku który nie jest łatwym chlebem."
Jeżeli już za coś chwalić BIS, to za dążenie do upodobnienia się pod względem audiowizualnym do gier casualowych. Niestety odbija się to negatywnie na jakości elementów, które wyprowadziłyby ten jakże nieopłacalny gatunek na wyższy poziom ;).
"Zdaje się mieć wygląd filmowy, z dużą dozą postprodukcji i zabawy kolorami dla budowania odpowiedniej atmosfery."
W ArmA 2 mamy to samo, a nawet moim zdaniem jest tego więcej niż na filmikach z DR. W ArmA 2 dostaliśmy możliwość zmiany kolorystyki obrazu, co jest często wykorzystywane w kampanii SP.
Patrząc na filmiki z DR widzę gorszą grafikę niż w ArmA 2, co jest moim zdaniem plusem. Po pierwsze wymagania mogą być dużo mniejsze. Po drugie może bardziej skupiają się na innych elementach rozgrywki, tj. systemy celownicze w pojazdach, co w ArmA 2 nie zmieniło się od czasów OFP 1.
DR może i będzie mniej realistyczny niż ArmA 2, ale i ona pod tym względem nie szokuje i czeka na odpowiednie mody. Tak było w przypadku ArmA 1 i ACE Mod. Tak też było w przypadku BF2 i Project Reality. Tak też może będzie w przypadku DR, kto wie ;).