Sony przedstawia szczegóły nowej strategii PSP
Sony nawet nie ma szans w starciu a Appstorem, jeśli zachowa devkity. Prawdę mówiąc, cicho liczyłem na to, że udostępnią sdk na Windowsa i będą prowadzić taką politykę jak apple, ale jeśli zostaną przy devkitach, to rynek na pewno się nie rozwinie, a na tym stracą gracze, bo ceny gier wcale nie będą niskie. Na iphonie jest bardzo dużo dobrych gier za 1$, nawet hity gameloftu, które pół roku temu kosztowały 5$, teraz są w takich cenach. Prawie otwarta platforma, to raj dla gracza. PSP przy obecnych planach tego nie osiągnie.
@Likfidator, ale popatrz na te gry iPhonowe... Sam mam iPhone'a 3G i PSP 3004, wg. mnie nie ma porównania. PSP to konsola, iPhone to telefon. Na iPhone nie ma produkcji typu GTA: VCS czy Midnight Club: LA Remix. Jest NFS, ale nie dorównuje równie średniej wersji na PSP (za to Midnight Club git ;-), już zamówiłem). Pamiętajmy, że iPhone to telefon z różnymi przydatnymi funkcjami, ja używam na nim Pusha na maila, Push Notification, słuchawki Bluetooth, 3G i kilka innych bajerów, i weź tu włącz jeszcze jakąś grę i oczekuj płynności rozgrywki. Gameloft ma wydać trójwymiarową grę ala GTA, tyle, że będzie ważyła maksimum 200 MB, nijak się to ma do GTA: VCS która chyba waży ponad 1 GB. W App Store jest dużo gier, ale większość z nich to "syf", jest wprawdzie trochę fajnych gier, ale nie tak rozbudowanych jak na PSP.
@soczekpl, zależy kto czego oczekuje. Na iphone'a jest dużo fajnych gier za 3 zł, które w sam raz nadają sie na 1 podróż autobusem, czy pociągiem. W duże gry, wolę grać platformach stacjonarnych, natomiast na przenośnych w coś lżejszego. Zgodzę się z tym, że na IP jest dużo słabych gier, ale wystarczy poszukać trochę w internecie, żeby znaleźć te dobre tytuły. Duża konkurencja obniża ceny. Zatem jest jak najbardziej wskazana dla graczy. Poza tym dziwię się SONY, że nie chcą otworzyć platformy, przecież mogliby odrzucić każdą grę, która by im nie odpowiadała (tak jak robi to apple). PSP miało być normalną konsolą, tyle tylko, że przenośną. Teraz natomiast chcą z niej zrobić drugiego iphone'a i nie wiem czy im to wyjdzie.
PSP Go! jako drugi iPhone to oczywiście zły pomysł, z tą różnicą, że nadal będą wychodziły lepsze tytuły, gdyż PSP jest je w stanie udźwignąć. Ja tam lubię popykać w coś bardziej zaawansowanego na PSP, bo na iPhone cięższych gier jest jak na lekarstwo. Nie mówiąc o cenach, faktycznie są też tańsze produkcje po kilka złotych, ale jest dużo produkcji po 10 euro...
Trochę za późno się Sony obudziło. Ta konsolka ma już kilka lat. Powinni wydać kolejny model i pod niego obrać taką strategię. Obecnie PSP już się przejadło, a i jego możliwości technicznie nie robią już na nikim wrażenia i sztuczne podbijanie popularności niczym dobrym się nie zakończy.
Sony w ogóle powinno zmienić politykę - i cenową i licencyjną. Już w tej chwili pomimo świetnego sprzętu są za konkurencją.
Uważam, że cyfrowa dystrybucja będzie gwoździem do trumny PSP. Takie coś może się sprawdzać na dużych platformach a nie na PSP gdy takowe ma tylko WiFi. Ja specjalnie nie kupię routera bezprzewodowego abym mógł korzystać z PSP. Bez przesady.
spokojnie, Sony celowo nie pomaga twórcom, żeby ich konsole dłużej żyły :)
Nie byłoby źle, gdyby Sony nie kazało płacić grubej kasy za ten PSP Go.
Mogłyby gnojki udostępnić instalację homebrew na oficjalnym sofcie, a nie robić kolejne niepotrzebne wersje(vide 5.50 i 5.51)
Taa... ale ja nie uzywam PS Store ;x bardziej by mnie interesowała obniżka cen gier pudełkowych.