Populacja graczy World of Warcraft uszczuplona o 6 milionów?
To kto teraz Będzie grał w WoW'a, jak nie ma chińczyków?
Liczba userów spadła by o ponad 50%.. ;P to by był nie lada cios dla Blizzardu..
Moim zdaniem jest to aż zbyt nieprawdopodobne :P Ale gdyby jednak okazało się prawdą to faktycznie Blizzard ma się czym martwić
1. Liczba żywych graczy jest dużo mniejsza niż podaje Blizzard i na pewno nie jest to 10 ani 15mln
2. Odpadniecie 6 milionów kont w Chinach jest możliwe, bo nie ma oficjalnych serwerów, do czego Blizzard sie nie przyzna.
3. Nie jest to cios finansowy dla Blizzarda, ale na pewno dla Ebaya albo odpowiedników na których handlują chińscy farmerzy.
4. Do Raziela, w GW nie gram od 2 lat i są to dla mnie dwie różne gry.
Trzeba wykorzystać koniunkturę i farmować, póki wschodniej konkurencji nie ma :)
Backside --> nie wiem na czym opierasz informacje na temat wschodniej konkurencji? Czyżby chińczycy grali na serwerach EU? jakby zablokowali Bułgarie albo Ruskich to może.
kiedys gralem w wow'a ale teraz to moga nawet zamknac serwery na calym swiecie bo sa lepsze gry od wow'a tylko ludzie w nie nie graja bo maja za slabe kompy taka jest prawda
tak czy siak Blizzard traci kasę bo chinole nie grają (małą lub większą)
pewnie wyjdzie na jaw ile Blizzard stracił jak ogłoszą wyniki finansowe na początku 2010 roku,
chociaż pewnie podrasuję budżet nowym Call of Duty i Starcraft-em 2 (o ile wyjdzie przed końcem 2009 roku)
>>>maja za slabe kompy taka jest prawda
raczej nie grają bo siedzą 99% czasu w wowie, bo jeżeli kogoś stać na 600 zł abonamentu na rok to i stać go na nowego kompa
wow był jeszcze dobry z 2-3 lata temu - teraz jest już przestarzały.
Stronię o WoW jak tylko mogę bo to według mnie gra właśnie dla Azjatów. Kolorowe milusie stworki okładające się mieczami. To nie dla mnie.
Ale nie powiedziałbym, że byłaby to ujma dla prestiżu Blizzarda ponieważ rzekomy spadek wowowiczów jest niezawionony ani przez Blizzarda ani przez samą grę. Rzekomy spadek nie wynika ze znudzenia grą, ale z wyłączenia serwerów na co Blizzard nie miał wpływów.
Blizzard odkuje się Starcraftem. Chińska 'katastrofa' uderzy za to w fanbojów na forum i w redakcji GOL, uniemożliwiając im klasyczną już masturbację liczbami abonentów.
>>>>uniemożliwiając im klasyczną już masturbację liczbami abonentów.
100% racji
niech teraz ktoś napisze że wow ma 11 mln aktywnych graczy :]
A mi pani Lodzia w spożywczym dziś mówiła że połowa Polaków gra w tibie i narzeka na WoWa bo ich nie stać na abonament a każdy z nich marzy żeby w niego zagrać. Redakcjo proszę o "fachowy" artykuł na podstawie moich wiarygodnych i rzetelnych informacji...
Oj tam, Blizzard i tak już majstruje przy nowym MMORPGu, wydadzą go i się już tak WoWem przejmować nie będą musieli
Chciałbym zauważyć, że bardzo duża liczba chińczyków w cale nie gra na chińskich serwerach tylko EU / US. Po drugie Blizzard nie pozwoliłby na stratę tylu klientów.
DEFEDos ja nie napisze, że ma 11.000.000, bo nie ma. Ma ponad 13.000.000. Co Ty na to?
DanuelX popieram :)
Tego można było się domyślić. Jakby jeszcze odcięli serwery w USA to liczba spadła by pewnie do 3mln albo i lepiej
Pytanie ile w tym prawdy, czy to tylko zagranice jest, że niby traci populacje by ludzie cieszyli się mówiąc, haaa no i Old Republic wywali WoW'a z rynku co jest absurdem, bo dam sobie głowę uciąć, że jeżeli sobie ludzie zrobili teraz przerwę bo już nie mogą grać 4-5 rok z rzędu... wyjdzie zaraz patch 3.2 to wróci sporo osób, a potem czekać na dodatek i wróci OD PYTY osób :) Zresztą Blizzard nie straci, bo 1mln użytkowników dostarcza im spore dochody... (tylko 1mln, weźmy pod uwagę, że abonament jest o 2x większy niż w AoC gdzie jest z 200-400tyś graczy. ) tudzież (WH:O gdzie jest poniżej 1mln graczy) 2 takie dzieła razem, nie przebiją 30% tego co teraz w blizzardzie piszczy... a jak nie piszczy to nawet można mówić o 10-15%.
Edit: Zaś co do tego, że owe dzieło było dobre 2-3 lata temu... to też pieprzenie, bo 2-3 lata temu to był czas na dobrą promocję marek, żeby do dziś się zachowały, dlatego nowe tytuły są cienko przyjmowane na rynku, wszyscy grają w to co znane i dobre niż próbują czegoś nowego, chyba, że nie za pieniądz, to inna bajka.
>>>TobiAlex
ale pewnie nie ma ani 13 mln ani 11 mln bo nie ma chinoli
>>>co znane i dobre niż próbują czegoś nowego
trochę racji masz, tylko to nie są wszyscy ale jakaś tam część
dla mnie wow był dobry 2-3 lata temu kiedy grałem i mnie interesował - teraz bym tego nie ruszył (nawet jak by był za free).
Chciałbym tylko zauważyć, że gra może być uniemożliwiona przez ISP, ale karty kredytowe mogą być chargowane :D
Także Blizzard zarabia.
No ja mam tak, że czasem jest smaczek wejścia na PvP ale WOTLK to nie to samo co TBC etc.... nie ma tego balanced... :( Wbijasz na PvP to i tak nie możesz się wykazać bo jak idziesz solo 1vs1 to zaraz będzie, 1vs3-5... .
Areny też mało wyważone... niby nuke jest, ale wolałem NAWET 40 minutowe walki 2vs2 o bardzo wysoki rating... zacięte i trzeba było nieźle kombinować, nie tylko idziesz i klikasz to co do DPS.
PvE ? jest spoko, ale wydaje mi się, że teraz za dużo randomowych wyjść jest co wiąże się z łatwym zdobywaniem sprzętu.
Osobiście konto mam frozen od 3-4 miesięcy, wbiłem 80lvl, zdobyłem epixy na PvP i PvE, ale T7 i hateful/deadly, bo akurat nie chodziłem na lepsze insty, bardziej VoA etc. Zdobyłem to pograłem Arenki, PvP i mi jakoś przeszło, dodam, że u mnie siostra jeszcze gra (ale ona głównie Achivmenty robi ze znajomymi) no i mój ojczulek... wszyscy do 4-5 lat (ale nie no-lifimy, wiemy co to życie) ale nawet rodziciel ostatnio coś nie gra za wiele, myślę, że zawsze przychodzi ten dzień w którym zniechęcamy się do czegoś co bardzo lubimy i przy czym spędzaliśmy godziny. Na patcha 3.2 nie zacieram rączej, bardziej na dodatek, teraz to tylko rekreacyjnie czasami sobie wejść z innego konta, żeby pobiegać.
Zauważyłem też, że wszyscy się poprzenosili albo zrobili sobie przerwę, na serwie gdzie kiedyś sporo ludu grało, dobry klimat i było zajedwabiśćie, teraz pustki... na AH nic nie ma. Bryndza, Dodatek powinien wskrzesić towarzystwo.
DEFEDos ----> Wiem, że nie lubisz WoWa, czytałem te teksty jak to "11 milionów much" uwielbia gra Blizzarda, ale nie masz żadnych dowodów na to, że liczba graczy spadła chociaż o 1. To tylko i wyłącznie informacja z byle jakiego bloga, nie mająca żadnego potwierdzenia.
No gra się starzeje. Przydało by się coś nowego dla fanów gier sieciowych.
Fakt faktem ze serwery w Chinach nie działaja, fakt faktem ze jest to chyba jeden z niewielu przypadkow kiedy rzad ingeruje w rynek gier (w dodatku jest to rzad Chin). Zatem, moim zdaniem, na zbyt szybkie rozwiazanie tej sprawy liczyc nie mozna. Jezeli ta informacja jest prawdziwa (bo to ze serwery sa wylaczone przeciez nie ulega watpliwosci, ale nie oznacza to ze czesc graczy nie mogla sie przeniesc na inne serwery) to jest to naprawde spore uderzenie w Bilzzarda - nawet jezeli te abonamenty sa niewielkie to przeciez 6 milionow robi juz nie mala sume.
Innym aspektem tej calej sytuacji jest to ze przeciez rynek mmo w Chinach jest nie maly, a niedlugo wychodzi kolejne mmo ktore pretenduje do bycia jednym z lepszych i w dodatku jest utrzymane w klimacie azjatyckim - Aion. Wiec raczej Blizzard na powrot wszystkich graczy liczyc nie moze.
ps. Natomiast moja refleksja na temat WoW'a jest taka ze gra sie poprostu zuzyla. Juz nie ten sam klimat, nie ci sami ludzie, nie te same (pod wzgledem poziomu) wyzwania. W tej chwili przymierzam sie do triala AoC - czas sprawdzic co sie zmienilo przez rok.
artykuł wyciąga jakieś bardzo dziwne wnioski ;p jaka ujma dla blizza ?:> to raczej ujma dla azjatyckich firm zajmujących sie serwerami jedna firma gra na dwa fronty a druga nie wywiązuje się z umowy i nie przygotowuje sie na czas bleh... minus ode mnie dla autora newsa który szuka taniej sensacji tam gdzie jej nie ma, wyciągając strasznie obiektywne wnioski
6 centów x 24h x 30 dni = 43 USD ? fajny abonament albo cos jest nie tak :) powinno być chyba 6 centów za dzień :]. Poza tym w WoW w jednym dniu jest nie więcej niż 4,0 miliona userów więc te 11 milionów to chyba z trial'ami w chinach.
DanuelX - mnie stac na xyz abonamentow WoWa i jako wielki fan blizzarda (diablo, starcraft, w3), wytrzymalem w nim miesiac. nie przedluzylem konta. a w mmorpg gram od 10 lat. Za to Aion mnie urzekl. Zapewne grafika zrobila swoje - wole typowe fantasy limaty, niz WoWowskie.
heh dobrze im tak. :-)
"Wiem, że nie lubisz WoWa, czytałem te teksty jak to "11 milionów much" uwielbia gra Blizzarda, ale nie masz żadnych dowodów na to, że liczba graczy spadła chociaż o 1. To tylko i wyłącznie informacja z byle jakiego bloga, nie mająca żadnego potwierdzenia."
Oczywiscie ze dowod jest bo serwery w chinach sa ZAMKNIETE i to jest fakt. No chyba ze wg ciebie zamkniecie serwerow podnosi liczbe graczy. Jedyna czego nie wiemy na 100% to o ile liczba graczy spadla.
I ktos tu napisal ze wow ma juz 13 milionow subskrypcji. taaaaa.... 50 milionow. :-)
Niech mi tylko ktos logicznie wytlumaczy - fakt jest taki ze bez TBC i WOTLK nie oplaca sie grac w WoW dluzej niz miesiac. Nabijesz 60lvl i game over. Swiat pusty, content raidowy nieuzywany, itd.... To dlaczego na te 13 milionow kont przypada tylko (z pamieci) okolo 5milionow sprzedanych TBC i chyba 6 milionow WOTLK? Sorry ale ja gram w WoW 3 lata i nie znam ludzi ktorzy graja bez dodatkow. Bo sie gra chujowo, tzn. miesiac i mozesz cancelowac konto.
Jedyne co mi przychodzi do glowy to:
- sprzedaz dodatkow jest wyzsza ale nie moglem znalezc danych potwierdzajacych to.
- Liczby ktore podaje Blizzard - mimo ich zapewnien zawieraja w sobie Triale i inne dziwne konta.
realsolo --> czyli jak, ktoś tydzień temu wykupił abonament na pół roku, to teraz może mieć nadzieje, że sprawa sie rozwiąże zanim jemu minie ten okres prepaid.
W chinach sie placi za MMORPG (kazde - nie tylko WoW'a) NA GODZINY. Kupujesz 10h i po 10h cie wykopuje z gry. Musisz dokupic nastepne 5/10/15/50h, itd...... Nie placi sie tak jak u nas na miesiac/dwa/pol roku z gory.
Dlatego w newsie pisze o paru centach za GODZINE.
>>>Tychowicz
od miecha chinole nie mają dostępu do wowa - myślisz że dzięki temu nie spadła ilość ludzi grających w wowa ?? :D
;O Nawet wielki Blizzard przegrywa rundę z kryzysem (prawdopodobnie bo nie potwierdzono). Choć i tak się trzymają dobrze.
Nie wiem jak w Aion może grafika uwodzić :) w zasadzie mają mniej textur niż WoW, tyle, że mają bardziej dojrzałe textury, cieniowanie jest na słabszym poziomie, gra świateł niby jakaś jest ale to też nic specjalnego, nie taka grafika jaka mogłaby być na przełomie 2009/2010. Woda jak w LA 2 który wyszedł wcześniej niż WoW.
No w sumie nie wiedziałem, że jest na godziny, ale to nie zmienia faktu, że jakby ktoś grał non stop (np. na jednym koncie grają dwie, trzy osoby) to 43USD za miesiąc pokazuje jak Chinczyków wali się w ich zadki.
Populacja World of Warcraft spadła o przeszło 50 % z powodu, że Blizzard w Chinach zmienił swojego operatora. Jestem ciekaw czy to prawda?