Zobacz w akcji konkurencję OnLive!
Szczerze powiedziawszy dla mnei ten projekt to science fiction. Nie ma to za bardzo racji bytu z kilku powodów:
1.Aby OnLive! i Gaikai dobrze działały potrzeba miećbardzo szybkie łącze a nie każdy je ma
2.Na serwerach z pewnością będą lagi. Wyobrażam sobie jakby każdy się rzucił na to w dniu premiery:P
3. Sam pomysł ogółem jest trochę nierealny. Z OnLive! i Gaikai jest jak z Project Natal. Otóż wszyscy się tym zachwycają, że to rewolucja, bardzo duży postęp technologiczny itp. itd. Zaś mnie się zdaje, że i OnLive! okaże się średnim sprzętem za kupę kasy, które raczej będzie ciekawostką tak samo jak i Project Natal.
Podsumowując nie wierzę za bardzo aby to "cudo" było tak świetne jak twórcy zapowiadają. Choć w głębi duszy mam nadzieję, że ta maszynka na prawdę zrewolucjonizuje rynek gier
No no jeżeli będzie się to prezentować tak jak na filmiku i nie wymagać zbednych dodatków jak OnLive a jedynie przeglądarki to może być to cos ciekawego sam bym z tego skorzystał. Ciekawi mnie jedynie jaki Internet bedzie wymagany do komfortowej gry 1mb 2mb 3mb?
>>>Piksiarz Raczej nie 2, czy 3 tylko koło 8 jeżeli chodzi o obraz HD 1080p.
konkurencja nic nie zmieni. Wejdzcie sobie na jakakolwiek gre online to zobaczycie ze 3/4 ludzi ma pingi w granicach 100. I o ile ping w tych grach dotyczy polozenia chlopkow to jest to jeszcze znosne, ale gdy trzeba bedzie z takim opoznieniem przesylac kontrole to juz bedzie tragedia. Do tego dochodzi szybkosc - rozdzialki powyzej 800x600 odpadaja. Chyba ze sie bedzie gralo na skompersowanych klatkach co najlepiej niewyglada. Moze kiedys...
To może wypalić ale nie w Polsce. Jakie trzeba miec łącze żeby streamowac grę w HD? Ktoś tu pisał, że 8mb, moim zdaniem znacznie więcej.
Coda 4 nie pokazał bo zaraz by mu kursor zwiał z gry do przeglądarki, więc nawet jeśli by to wypaliło to do Fps'ów by musieli dać pełny ekran
A mnie to się bardzo podoba i właśnie zarejestrowałem się w ich becie :P
" Nie ma to za bardzo racji bytu z kilku powodów: 1.Aby OnLive! i Gaikai dobrze działały potrzeba miećbardzo szybkie łącze a nie każdy je ma 2.Na serwerach z pewnością będą lagi"
Absolutnie nie zgadzam sie z 1 czescia komentarza DresX94 - mimo ze w polsce popularne lacza sa ciagle powolne, w bardzo wielu krajach jest zupelnie innaczej - np ja mam lacze 8mb i znam kilka osob ktore maja 'tylko' 6mb (pisze tu o sytuacji w szkocji). Bylaby jeszcze lepiej gdyby w regionie gdzie mieszkam dzialal juz virgin media, bo wtedy wiekszosc mialaby pewnie lacza 50mb 8-) ktore to sa w zasadzie nieiwele drozsze od mojej 'ósemki'.
Taka usluga nie wejdzie w zycie w ciagu 1 dnia na calym swiecie i napewno najpierw skorzystalyby z tego kraje z szybkimi laczami, co jednoczesnie zmobilizowaloby providerow netu na calym swiecie po poproawienia szybkosci i jakosci oferowanych przez nich pakietow.
Niestety lagi na serverach to powazny problem ale jest na to mnostwo rozwiazan - np. jesli taki projekt wszedlby w zycie to sklepy z grami (nawet te internetowe) mialbyby powazny klopot i moglyby sie przeksztalcic w 'www udostepniajace gry' (oczywiscie za oplata za zakup subskrypcji + miesieczna oplata).
Prawdziwa przeszkoda moga byc korporacje takie jak np Intel, Nvidia, Asrock itp, ktore co roku maja gigantyczne zyski ze sprzedarzy hardware i napewno zrobia co tylko moga zeby takie pomysly zablokowac (i pewnie im sie to uda - za duzo $$$ i miejsc pracy wchodzi w gre :/)
widać jak byk że sie mu to zacinało, łącze ma pewnie dotego jakieś hiper mega i jest to ich filmik więc pewnie niedaleko serwerwoni to robili. Aha no i kto będzie na to gry tworzył? bo nie mają prawa wykorzystywać tych gier co tam pokazali i innych bez zezwoleń itd. jak mieliby ewentualni wydawcy zarabiać? I już ostatnie za taki mały ekranik w przeglądarce to ja dziękuje...
Nieporozumienie ten OnLIve i to coś.
Pierwsza gra od lewej na górze na tym filmiku - World of Warcraft (Private Server) cooo ?;o
O ile się nie mylę to będzie dzaiłać na w miarę słabym łączu bo to nie przesyła strumienia video, opracowali specjalna technologie zwykły telewizor tez odbiera sygnał który objetościowo jest bardzo mały .
W tym rozwiązaniu problemem będzie ping praktycznie karzdy kraj będzie musiał mieć serwery ONLive bo inaczej nie da się grać ze względu na pingi.
Rozwiązanie naprawde super, ciekawe ile to będzie kosztowało ale wydaje mi się że to będzie platforma dla raczej popierdułkowatych gierek, bo jakoś nie sądzę że takie KONAMI zrezygnuje z tradycyjnego wydawania płyt po co maja się z kimś dzielić.
przecież dzieciaczki w UPC można już brać łacza 30Mbit za małe pieniądze.... problemu w polsce nie widze
A od roku jest 10 mb, a teraz już nawet 15 i to w cenie poniżej 100 zeta i już zapowiadają 100 mb w ciągu 2 lat max, czyli właśnie pewnie gdzieś w momencie kiedy ten wynalazek trafi na rynek i do Polski. Jeden z największych ISP w kraju, Onlive i Gaikai moze wyjść im tylko na dobre.
Jedyny plus tego rozwiązania to zmniejszenie częstotliwości upgrejdu kompa.
Reszta, to same minusy - a naprawdę nie będe tu złośliwy i nie napisze co się stanie jak się te serwery "wywalą". No to jedziemy:
- wszystkie dane na serwerze, a nie na kompie gracza, co oznacza kompletne zarżnięcie jakichkolwiek modów
- nie będzie możliwości odsprzedaży takiej gry (bye, bye rynek wtórny)
- dostęp do szybkiego netu (za który też przecież trzeba płacić, o czym niektórzy zapominają) jako mus, a nie jako opcja
Teraz co do samej prezentacji:
- cięło to jak cholera
- nie po to człowiek kupuje sobie dobry monitor, żeby potem grać w oknie przeglądarki
Tyle. IMO - pomysł raczej nie ma racji bytu.