StarCraft II bez potyczek w LAN-ie; kilka szczegółów o trybie singleplayer
Nudne się to robi wiecznie jakieś małe informacje a gdzie gra albo jej data premiery, dlatego Blizzarda nie lubie.
apropo wywiadu dla incgamers - nie było to wywiad dla nich, tylko oni po prostu tam byli jak i 10 redaktorów reprezentujacych różne inne media, ot takie sprostowanie
uzupełnienie do singla - w kampani terran będą misje protossów - będzie taka mała mini kampania :) z 4 misje max
ale o tym dowiecie sie z wywiadu na łamach innego serwisu, o ile GOL o tym poinformuje,
pozdrawiam
dobrze, że nie gustuję w uniwersum StarCrafta, bo bym się zaczytał na śmierć ;D Ja tam jedynie czekam na Diablo 3..
brak lanu to duzy minus, zwlaszcza ze rozgrywka w jedynce glownie sie na lanie opierala. Jesli tak ma wygladac trend blizarda i w diablo 3 tez lanu nie bedzie to chyba to przesadzi o moim zrezygnowaniu z tej gry. Najlepiej jeszcze jak battle net bedezie platny.
Na brak Lanu wiadomo kto bedzie najwiecej narzekal . Chcecie grac z znajomymi ? Co za problem wejsc na serwer i tak zalozyc dla nich rozgrywke ?
Już widzę brak LANu na turniejach. Pewnie w którymś z następnych patchy wprowadzą możliwość gry przez sieć lokalną :)
Tak, bo teraz organizuje sie turnieje na zabitych dechami wsiach w stodole soltysa.
Kolejny hit się szykuje. Coś mi się wydaje że rozmach tej gry będzie jeszcze większy niż to co zobaczyliśmy przy Warcrafcie 3.
heh cena w empiku to 200pln w preorderze takze nie dziwne ze wycieli lana...niby 200pln za tak dopracowana gre to nie duzo...ale jakby byly wszystkie 3 rasy w jednym a nie w 3 czesciach po 200pln...
I tą wiadomością blizzard mnie wnerwił jak tak można grę bez trybu LAN będę musiał się poważnie zastanowić czy kupić oryg czy ściągnąć pirata bo skoro nie mogę grać z kimś przez LAN to na co mnie oryg przez battelneta nie mm zamiaru za wysokie progi jak dla mnie mam choć nadzieje że będzie tryb skirmish jak w poprzednim i dobry edytor map...
_Luke_ --> Ale żeby mogło grać jednocześnie te kilkadziesiąt (kilkaset?) osób, to niezłe łącze będzie potrzebne. A wystarczy, ze dostawca internetu będzie miał jakieś kłopoty, zaczną się robić lagi i już po turnieju.
Ja tam w lanie nigdy nie grałem.
Gra będzie ciekawa tylko cena 190zł mnie przeraża.
Narmo -> tak, tak.. wystarczy ze dostawca energii elektrycznej bedzie mial jakies klopoty, swiatlo zgasnie i juz po turnieju
Gdyby nie funkcja gry na LAN'ie to nigdy, prawdopodobnie, bym nie spędził tylu wolnych chwil na przenoszeniu PC'ta do kumpli, żeby pograć w tytuły Zamieci. Jak dla mnie jest to strzał w stopę. Chociaż, kto wie jakie sekrety skrywa BattleNet 2.0, mimo wszystko Blizzard nie jest jakimś rookie - on wie co robi!
A cena kosmiczna to jak kupić jakiegoś crapa na konsole i przez to upadają PC miałem nadzieje max granice 90pln bo to jak na polskie realia też troszku jest a tu 200 no k**** jednak chyba poczekam na pirata lub aż stanieje do 90 PLN i jak dołączą funkcje LAN przecież to parę MB więcej a więcej ludzi będzie mieć radochę z grania ktoś nie ma neta a ma 2 PC to już nie kupi gierki bo na co mu skoro nie może z niej w pełni korzystać
_Luke_ -> Ale co Ty się tak upierasz? Totalnym absurdem jest brak możliwości gry poprzez LAN w przypadku gry, która ma być skierowana przede wszystkim do gry przez sieć i to zawodowej - nawet w przypadku małych, e-sportowych cupów finały organizowane są na LAN Party przecież i nic tego nie zmieni. Brak LANa w S II znacznie skomplikuje sprawę, bo z autopsji wiem, że nie raz na takich malutkich turniejach jest problem z dostępem do internetu w ogóle, a o dostępnie do solidnego, stabilnego i szybkiego łącza można zapomnieć...
Pl@ski -> no to trudno, nie bedzie malutkich turniejow, a blizz i tak zarobi swoje $
_Luke_ -> No jasne że zarobi, przecież tylko o $ Blizz'owi chodzi, a to nie jest pozytywny trend... Szkoda jednak tego LANa, nawet ja pamiętam, że w Starcrafta w kafejce się po LANie grywało swego czasu (a generalnie RTSów zawsze unikałem)... ;)
Ciekawe czy w diablo też obetną lana to to już by był szczyt debilizmu z ich strony 2 najbardziej wyczekiwane gry a tu wielka kupa bez LAN-u to może niech od razu singla wyrzucą bo i tak większość ludzi od razu leci w LAN albo na battelnet-a
kiedys (czytaj gdzies 8-9 lat temu) pociagnelismy z kumplami LAN'a laczacego 4 bloczki.gadalismy przez LANchat'a i co wieczor spedzalismy minimum godzinke przy "starze".to byly czasy...
ps.do tych debili ktorzy nie widza problemu w organizacji turnieju: powiedzmy ze na turniej przybywa stu graczy.jednoczesnie odbywa sie 20 meczy,zatem do hali musieliby pociagnac pare swiatlowodow zeby uniknac lagi(w e-sporcie pingi musza byc jak najmniejsze) takze samo pociagniecie swiatelek do hali i zaplata providerowi za podlaczenie i utrzymanie lacza zwiekszyloby koszt takiej imprezy do smiesznie duzej kwoty.duzo taniej jest kupic raz na dobrze sprzet i polaczyc to w zajebistej jakosci LAN
blizz jest swietna firma :) dzieli gre na 3 czesci, pierwsza bedzie kosztowac prawie 200 zl, nie bedzie mozna grac przez lana, a i tak miliony ludzi ja kupi :) bo blizz to taka boska firma :P IMAO po WoW oni stali sie poprostu chciwi :P ale 11 milonow much nie moze sie mylic :)
bo ich warcraftowe gry kupują głównie azjaci zajarani eventami e-sportowymi z komentatorami na czele - glownie dlatego w takiej a nie innej formie prowadzone są przez Blizza battle reporty.
Ich mało interesuje to, ze ktos oburzony, ze gra bedzie w 3 częściach, kazda cenowo kosmiczna i do tego bez LANa sciagnie gre z p2p, bo jesli nie kupi w sklepie zachęcony rozgrywką online to na jego miejsce będzie 10 innych, ktorzy kupią :)
a Blizz i tak zarobi krocie :)
Kilgur - a skad wziales to 200 zlotych? Czy moze myslisz, ze blizzard ustala ceny preorderow w Polsce? :)
Szkoda że nie będzie LANa. Ale zawsze się na Battle.necie pogra. Nie jest źle.
Czytając tą nowinkę z brakiem LAN również odniosłem wrażenie że to ma być wymierzone w piratów. Niestety nie jeden producent myślał że zrobi coś co uprzykrzy życie piratom. Jak zwykle najbardziej dostaną uczciwi ludzie. Piraci mają sojuszników których nie można lekceważyć: krakerów. Pewnie po kilku miesiącach będzie coś w stylu emulatora Battle.netu.
r_ADM: wczesniej wydawca blizzardowych produkcji byl cd-projekt ktory walczyl w blizzarcie o jak najnizsze ceny.dystrybutorem starcrafta 2 na polske jest teraz LEM ktory zapewne wygral z cd-projektem tym,ze zaproponowal wyzsza cene.to jest tylko i wylacznie wina LEM'a bo deweloperzy wiedza o niskich kursach walut w innych krajach i np. w polsce gra moze kosztowac 2x mniej niz na zachodzie ale jest tylko w wersji PL (a juz niemiec takiej gry nie kupi bo govno z niej zrozumie) a cena 200pln jest na empik.pl.sorry 180...roznica ze tak powiem subtelna.
a jesli chodzi o battlenet to wystarczy ze piraci zorganizuja gdzies serwer i zmienia w plikach gry adres z ktorym sie laczy...cos znajda napewno.jak to piraci;]
Fajne tabelki xD
7ymek - No dobrze, ale cene preorderu wystawil empik.com a nie lem, do tego wystawil ja kompletnie z dupy bo niby skad wzieli date premiery? Poki lem nie poda oficjalnej ceny to gadanie o cenie w Polsce jest bezprzedmiotowe. Warto dodac, ze caly czas rozmwiamy o Polsce bo na zachodzie SC2 w preorderach kosztuje mniej wiecej tyle co inne gry na pc.
A tego BNu to tak szybko nie zorganizuja bo zcrackowac exeka to troche co innego niz rozgryzc usluge sieciowa.
r_ADM - co do ceny to masz rację. Po oczernieniu LEM'a przez Kicińskiego na łamach CD-Action, ten pierwszy wydał oświadczenie na stronie tego trzeciego, w którym jest wyraźnie napisane, że cena na pewno nie będzie aż tak wysoka.
Co za Fail... Niech usuna jeszcze multi a zostawia tylko singla. Naszczescie SC to nie moj gatunek RTSow wiec sie nim nawet nie zainteresuje
Ten Starcraft 2 to jest jakaś ostra seria lecania w kulki z graczami. Max dojenia kasy, za minimum treści i max DRM, bo przecież wiadomo, że brak LANu jest wymierzony w Hamachi i inne VPNy, choć tracą na tym jak zwykle legalni posiadacze którzy chcą pograć ze znajomymi z okolicy. Proponuje dorzucić Online Activation, limit instalacji i GfWL. I w rezultacie choć piraci pewnie stracą z 2 tygodnie na złamanie tego ścierwa to ostatecznie i tak najwięcej problemów będa mieli właśnie posiadacze legalnych kopii, bo pirat wgra cracka i ma wszystko gdzieś, a normalny gracz czeka i traci nerwy użerając się z debilami po hotliniach żeby uruchomić grę, za którą zapłacił. Dojenie kasy we łbach im wywraca i tyle.
Ale zdajecie sobie sprawe, ze te wszystkie utrudnienia w postaci braku Lanu itd. to jest wina piractwa, a nie producentow gier? Wiec zamiast szczekac na firme, ktora i tak ma was w d... podziekujcie koledze, ktory sciagnal sc i gra przez hamachi czy inne :P
lol battlenet bedzie platny, jestem niemal pewny, po tym co teraz przeczytalem nie mam zadnych watpliwosci, chyba ze ktos z was zna powod tej decyzj ?
Powodem decyzji jest piractwo. A BN nie bedzie platne - tako rzecze szef Blizzarda.
E tam gdyby nie piractwo ludzie by nie wiedzieli o większości gier to przez P2P ludzie czasami ściągają gierki które nigdy nie były reklamowane lub większość graczy nie zważało na te gierki p2p to pępek gier pomyślcie w ilu grach to właśnie piraci lub krakerzy itp pomogli firmom promując ich gierki lub robiąc udoskonalenia gierek które producentom albo nie wyszły albo im się tego nie chciało robić choćby takie mody do gier,mapki,nieoficjalne patche łatające gierki których sami producenci nie mieli okazji połatać np taki crap Gothic 3 dopiero 1.7 patch wydany przez pyraniah ale tworzony przez graczy itp poza tym każdy szanujący się gracz jeśli ma kupić gierkę to woli ją najpierw sprawdzić tak już jest np gta 4 zrobili securoma za 200k $ i w pare dni na tym stracili a mogli za to zrobić jakieś dodatki.
r_ADM-> jaja sobie robisz piractwo zabralo lana ? :P jesli chodzi o starcrafta to bylo od ch...... "pirackich" battlenetow do ktorych nie trzeba bylo miec orginalu, ba nie potrzebna byla opcja gry po lanie :P To co robi blizzard jest zalosne imo dzielenie kampani na 3 to zwykle ssanie kasy od ludzi, ja jesli kupie to i tak w singla nie zagram bo mam go w du.. bedzie musial mi wystarczyc battle.net. Niestety na takie male lan-party jakie robimy z przyjaciolmi raz na jakis czas w sc2 nie pogramy :P bo bedzie chyba pierwsza to w dziejach gra multiplayer bez opcji lan (nieliczac MMO) :P
dokladnie to przez piractwo nie bedzie lana. ale spox pro gaming na tym nie ucierpi, specjalna wersja na oficjalne turnieje juz zapewne istnieje, bo nie uwierze ze jest inaczej. tylko szary polaczek dostanie po lapach. jak chcesz grac ze znajomymi to dodaj ze znajomych do frendsow chcesz przy tym pogadac masz skypa/vent/ts'a, mi by sie juz z kompem do kumpla jechac nie chcialo, od dawna grywamy na bn, a jezdzilem swego czasu z kompem pod pacha...
pamietajcie ze sc1 byl 10lat temu i wtedy ludzie z zasady nie mieli internetu, dzis z zasady maja, ale lepiej se ponarzekac nawet jesli nie wie sie na co sie narzeka
Kilgur - nie, nie robie sobie jaj. I przykro mi, ze nie jestes w stanie objac tego swoim rozumem, ale brak lanu oznacza, ze multi bedzie trzeba grac na battle.necie. To z kolei oznacza, ze przy polaczeniu bedzie jakas autentykacja klucza. To, ze w gre sprzed 11 lat w koncu piraci rozgryzli w zadnym wypadku nie oznacza, ze rozgryza nowa usluge sieciowa. I bardzo mi przykro, ze takie male lan party jakie robicie z przyjaciolmi nie bedzie juz mozliwe... not.
I jeszcze jedno. Nie wiem skad sie wzielo dziwne przeswiadczenie ludzi, ze ogolnie producenci gier sa jakas instytucja dobroczynna czy cos w tym guscie. Nie sa i im szybciej to sobie ludzie uswiadomia tym szybciej pogodza sie ze zmieniajaca sie rzeczywistoscia. Te firmy sa po to, zeby zarabiac pieniadze i jak sie nie podoba gra/polityka wydawnicza/brak lanu to nie kupuj, tak jak nie kupujesz innych produktow bo sa 'wstaw jakies tam powody'.
Czy podzial SC2 na czesci jest fajny? Moze i nie, ale to nie jest tak, ze gra byla gotowa (czyli te +- 10 misji dla 3 ras) i nagle ja podzielili na 3 i sprzedadza za 3xkrotnosc ceny.
wowuser to ze ty na tym nie ucierpisz nie znaczy ze wszyscy. LAN to esencja akademikow i sieci osiedlowych, czyli sporej grupy graczy. Ja wiem na co narzekam wiec skoncz z tym modnym ostatnio obrazaniem 'narzekajacych szarych polaczkow' bo sam jestes jednym z nich i jedynie chcesz sie wybic z kiepskiego stereotypu. Genów nie oszukasz.
Tak, tak i wszyscy studenci - mieszkancy akademikow, oraz uzytkownicy sieci osiedlowych mieli oryginalnego SC1, w ktorego grali po lanie. Prosze, nie opowiadajcie juz bajek.
Kilgur [ Level: 85 - Konsul ]
"blizz jest swietna firma :) dzieli gre na 3 czesci, pierwsza bedzie kosztowac prawie 200 zl, nie bedzie mozna grac przez lana, a i tak miliony ludzi ja kupi :) bo blizz to taka boska firma :P IMAO po WoW oni stali sie poprostu chciwi :P ale 11 milonow much nie moze sie mylic :)"
<--
ale o w ogóle w czym problem? każdy gracz kupuje grę i wszyscy spotykają się w specjalnie utworzonym pokoiku na BNecie. To takie trudne?:P
r_ADM -> widze ze grajac w starcrafta nie grales/slyszales o "pirackich" battlenetach wiec nie mozesz ogarnac rozumem ze opcja gry po lanie nijak sie ma do piractwa :P bo na piracie spokojnie w starcrafta grac bylo mozna przez internet :P Znajac zycie bedzie mozna spokojnie pograc w czesc druga na jakims pirackim battle.net :P
btw. co do dzielenia gry na czesci ciekawe dlaczego nie dodali opcji nr 4 sam multiplayer :P
opcja gry po lanie nijak sie ma do piractwa
Czyli te akademiki pelne graczy (po lanie), ktorzy oryginalnej kopii na oczy nie widzieli nijak sie ma do piractwa? Dobre nawet...
Znajac zycie bedzie mozna spokojnie pograc w czesc druga na jakims pirackim battle.net
I co, myslisz, ze zrobia reverse engineering nowego BNu w miesiac?
r_ADM ale chyba nie pojmujesz, ze wszystko można złamać, to tylko kwestia czasu... i tak, piraci będą sobie grali czy to po lanie czy w internecie. Nie będzie tam wsparcia Blizzarda ani ich serwerów, ale pograją sobie i to jest więcej niż pewne.
Tak jak grają sobie w inne gry, ktorych esencją jest gra online.
Generalnie dla mnie jest to nieco śmieszna sprawa, bo choć SC2 nie za bardzo się interesuje to juz Diablo 3 i owszem... i choc nabędę oryginał bo po sieci tez chętnie bym pograł, to jednak jeśli utną i tam LANa to będę mocno niepocieszony, bo ja wiem, ze zaraz kazdy napisze że mozna wbic na BN i sobie łupać, ale czasem wygodniej jest zagrac po sieci lokalnej
Nie obszczekuję firmy, tylko wyrażam swoje niezadowolenie z marketingowych planów panów w garniturach z firmy Blizzard. Jedne gry maja kosmiczne DRM (Bioshock) inne żadnego (Fallout 3) a i tak poziom ich piracenia zależy od tego na ile tytuł jest udany i zwalanie wszystkiego na piratów jest moim zdaniem śmieszne. W chwili obecnej ja to widzę tak, że niektórym marzy się powrót do czasów bańki internetowej i przez to nadal lobbują jakiegoś własnego pretendenta do portalu społecznościowego (GfWL, battle.net...), aby na nim zarabiać (chociażby przez reklamy i sprzedaż baz danych osobowych). Tyle, że te odnoszące sukcesy portale same przyciągają swoich użytkowników tym co oferują, w chwili gdy N-ta siec multiplayer jest w zupełności nadmiarowa i niespecjalnie właśnie ma co zaoferować, więc wymusza się na użytkownikach członkostwo w niej, tak jak w tym właśnie przypadku. Jestem graczem "starej daty" i kupując grę chcę gry bez stosu bloatware'u do którego zmuszają mnie japiszony opętane swoim "snem o potędze". Ot co.
Czyli te akademiki pelne graczy (po lanie), ktorzy oryginalnej kopii na oczy nie widzieli nijak sie ma do piractwa? Dobre nawet...
wiekszosc grala na netcraft ntc i innych pirackich battlenetach :P
I co, myslisz, ze zrobia reverse engineering nowego BNu w miesiac?
moze nawet szybciej :)
Tak, pewnie zrobia tak jak pirackie serwery dla wow, i pewnie beda tak samo dzialaly wiec granie na piratach bedzie tylko dla cierpliwych:)
Sasquath nie stawiaj znaku równości między poziomem trudnosci prowadzenia pirackeigo serwera gry mmo a onlajnowego rtsika.
Czy ktoś jeszcze pamięta, że do gry po LAN w Heroes of Might and Magic 3 potrzebna była jedna legalna kopia gry na 3 (trzy: T-R-Z-Y) stanowiska? Nikogo nie bolało, że pogram sobie z bratem w domu na ednej kopii. TO dla mnie jest istota gry po LANie.
Hmmm ...
Cóż powiedzieć :) Brawo Blizz ! W końcu pokazujesz że twoje pozycje nie są dla byle kogo ,gawiedzi czy plebsowi won ! Brak LAN'u ? Kogo to obchodzi skoro mamy Battle.net i przez jego 'bramę' LAN będziemy prowadzić normalnie ale jedynie w przypadku oryginalnej kopii. Piraci więc mają swój drewniany szlaban na drodze na Aiur czy inny Undun. *Klask, klask* Problemy z eventami czy turniejami ? Bullshit ! Jeden światłowód potrafi obsłużyć k*2^n swojej przepustowości <vide podstawy telekomunikacji> więc nie ma problemu w skalowych eventach czy turniejach. Boli to że nie będzie można za darmo przechodzić pod łukiem skanera battle.net by się połączyć przez LAN co jest równoważne z posiadaniem oryginalnej kopii. Blizz myśli: "skoro walki na większą odległość mogą być chronione przez naszą usługę to dlaczego te o mniejszej skali też nie mogą być opiekowane przez naszego kapo jeden monit, 'Access Granted' i grasz z kolegami na jednym kablu" Sorry ale granie jest drogie ... jak cholera. To jest luksus | komputer/konsola, użądzenia we/wy, system operacyjny, gry to wszystko kosztuje ,jedno trzeba uregulować na jakiś czas jedno trzeba wedle popytu. I tu jest przypadek golema multi. Potęgi opierającej się na tym pierwiastku ,wulkanem przyjemności z grania. Więc jeśli masz jakiś wielki problem to zawsze na rynku są gry pokroju Stalin vs. Aliens za parę naddartych dyszek i można grać za te dwie paczki papierosów ,a nie użalać się nad swoim losem.
That is your choice :)
PS. Wiem że brać hakersko/crakersko/koderska będzie się usilnie starać nad rozwiązaniem tego palącego problemu i wiem że jej się to uda. Tylko jak długo to będzie trwać ? ^^
Watpie ze nie bedzie lana, bedzie pewnie cos takiego ze trzeba podlaczyc sie do Battle.Netu (weryfikacja czy oryginalny CD-Key) i juz przez Battle.Net mozliwosc gry przez lan. fakt ze to brzmi dziwnie ale kto wie co bedzie w Battle.Necie 2.0 ;)