Elite IV także na Xboksa 360 i PlayStation 3
W koncu jakis space sim z prawdziwego zdarzenia na x360. Akurat tego gatunku mi cholernie brakuje na konsoli..
Wszystko fajnie, ale wstyd redaktorzy GOL-a, nawet nie ma tematu dotyczącego tej gry !
Na xboxa 360 nie xbox natal czyli xbox natal będze tylko dodakiem. NASZCZĘŚCIE!!!
Drau => Tak ale jakos nie widze tego by gra miala wieksza glebie przy tak mocno ograniczonym sterowaniu (pad) a rozwiazanie typu menu kontekstowe raczej sie nie sprawdzi bo chyba nikt nie chce przewijac listy opcji przez 5 minut... Popatrz na X2/X3, tam praktycznie cala klawa jest wykorzystywana do gry (swoja droga uwielbiam serie X). Nie wyobrazam sobie takiej gry na padzie a watpie by Elite mialo byc mniej zlozone niz X. Mam nadzieje przynajmniej ze nie bedzie.
Bardziej interesuje mnie to że Outsider jest w końcu oficjalnie zapowiedziany na pc co wcześniej takie pewne nie było (przynajmniej na Golu)
Oho, akurat gram we Freelancera i mam nadzieję, że na moją ulubioną konsolę powstanie coś z tego gatunku :P
@StoogeR [ Level: 56 - Konsul ]: wiem doskonale o grach z universum X i ich skomplikwoaniu, gram aktualnie w x3. Zgadzam sie, ze na taki stopien zlozonosci nie ma zbytnio mowy, ale mysle, ze cos w stylu Freelancera [ktory imo jest naprawde dobry] jest spokojnie wykonalne na padzie.
A Elite4 - jaka legenda by nie byl - nie wiem czy zdola przeskoczyc prog chocby wlasnie Freelancera, jesli chodzi o gameplay i zlozonosc. O klonie x3 w realiach Elite/Frontier raczej nie marzylbym zbyt smiale.. :)
Jakoś nie jara mnie symulator statków kosmicznych
@StoogeR, Drau
"W koncu jakis space sim z prawdziwego zdarzenia na x360. Akurat tego gatunku mi cholernie brakuje na konsoli.."
"a watpie by Elite mialo byc mniej zlozone niz X. Mam nadzieje przynajmniej ze nie bedzie."
Sami sobie odpowiedziliście - na konsoli tego gatunku nie ma, bo nie ma jak DOBRZE zrobić sterowania na pada, w grę wchodzi jedynie maksymalnie uproszczona multiplatformowa strzelanka ze sterowaniem pod pada... Już widzę, rzesze tych "uszczęśliwonych" tym faktem fanów X-ów czy starych Elite.
--> dresX94 Dziękuje za przyznanie racji :p
dres oraz fifnord -> pewnie zbyt krótko żyjecie tudzież obcujecie z grami, by docenić kunszt space simów pokroju frontiera elite II lub first encounters, lub nigdy nie mieliście okazji w nie pograć, albo po prostu nie lubicie sci-fi :)
One way or the other, ten kto w nią grał i odnalazł w niej to, co gra tak wspaniale potrafi przekazać a wręcz "dać" graczowi i jak bardzo zasysa na dziesiątki godzin, nie przejdzie obojętnie obok newsa z "elite IV" w tytule :)
elite na konsole? albo uproszczą grę jak się tylko da (nie to żeby poprzednie częsci jak na obecne czasy były przesadnie skomplikowane, ale kiedys wyznaczały standardy i taka seria x zawdzięcza elite/frontier własciwie wszystko), albo sterowanie bedzie nie do zniesienia:) (znając poprzednie produkcje davida brabena, nie wykluczam tej możliwosci:p)
Takie tytułu będą powstawać na konsolę bo muszą się sprzedawać, na konsolarzy możecie psioczyć ale nie możecie im odmówić tego, że jeśli chodzi o gry to potrafią kupować w dużych ilościach.
Nawet nie wiedziałem, że powstaje Elite IV. Świetnie, właśnie kupiłem sobie joystick i nadrabiam zaległości w space-simach z ostatnich kilku lat.
Nie rozumiem tylko ludzi, których temat nie interesuje a zaśmiecają wątek, byle tylko nabić posta.
@Serson ( Wasylus) [ Level: 7 - Konsul ]: nie zapominaj, ze na X i Frontierze gry sie nie koncza. Jak mowilem wczesniej - imo Freelancer byl bardzo przyjemny, mimo, ze duzo prostszy, niz taki x3 i tego typu space simow mogloby powstac na konsole wiecej, bo z przeiesieniem sterowania naprawde problemow by nie bylo.
Czy nowy Elite4 bedzie tak samo zlozony jak x3? Powatpiewam i to mocno.
Ja tam lubię space simy, ale uważam, że przekomplikowanie sterowania to jest twórczy onanizm.
Dla mnie złoty środek w tym względzie znaleźli w Darkstar One (pomijam powtarzalność rozgrywki tego tytułu - i tak bawiłem się dobrze). Sterowanie nie łamało palców. A interfejs X3 jest moim zdaniem przekombinowany. Handel to katorga. Można było ten sam efekt osiągnąć prościej. A konsolowcy są przyzwyczajeni do przewijalnych menu, więc zrobienie dla nich space sima, który będzie miał złożoną rozgrywkę (to nie to samo co skomplikowane sterowanie) jest IMO możliwe. I byłoby miło, bo space simy są nieco zbyt hermetycznym gatunkiem.
Na Elite IV czekam z niecierpliwością.
Swoją drogą prawdziwych space simów, z porządną fizyką lotu i bezwładnośią było bardzo mało. Terminus, Homeplanet.
w x3 to i tak jest dobrze. Imo katorga to byla w poprzednich - niekonfigurowalne hotkeye, konieczny joy.
A już myślałem, że nie dożyję premiery Elite IV (no jeszcze nie wiadomo...). Wydanie gry na konsole jeszcze o niczym nie świadczy. Elite 2: Frontier wykorzystywał joystick, kilka skrótów klawiszowych i mieścił się na 1 dyskietce 1.44MB, a do tej pory nie powstał space-sim z tak dobrze odwzorowaną fizyką i realistycznym, wzorowanym na mapach nieba wszechświatem. Całkiem niedawno odkryto pierwszą widzialną planetę poza układem słonecznym - w układzie gwiazdy Fomalhaut. Wszyscy weterani Frontiera dokładnie wiedzą gdzie to jest, bo w grze (wydanej w 1993r!) też była tam podobna planeta plus kilka mniejszych.
http://www.frontier.co.uk/news/latest/?artid=84&pageNum=1&blk=12
Nie ma co porównywać Elite do gier z serii X, czy Freelancerów, bo tam nikt nie przejmuje się żadnym realizmem, czy "naukowością".
Dla mnie nowe Elite mogłoby być takie samo jak Frontier z lepszą grafiką i może trochę bardziej rozwiniętą warstwą fabularną. Ale pewnie będzie inaczej, bo przez te 15 lat rynek gier zmienił się całkowicie. Mimo wszystko nie mogę się doczekać... :)
W dzisiejszych czasach większość gier wychodzi na wszystkie platformy.
sterowanie frontiera nie było wcale skomplikowane, na pewno nie tak jak Xa, spokojnie da się zrobić tak żeby wszystkim spasowalo, zwłaszcza ze do dyspozycji jest chociażby akcelerator w sixaxisie
znaczy akcelerometr :)
A słyszeliście o grze Infinity: Quest for Earth? To będzie prawdziwy duchowy następca starego Elite - galaktyka składająca się ze 100 miliardów gwiazd wokół których orbitują planety, fizyka zachowująca prawa Newtona, kosmos bez bram skokowych i lądowanie na planetach bez wczytywania. Filmik ze starego prototypu http://www.youtube.com/watch?v=DCzDKj3hjOE , oficjalna strona http://www.infinity-universe.com . Obecnie dostępny jest jedynie darmowy prototyp modelu walki (ICP), moglibyśmy kiedyś zrobić jakiś GOLowy deathmatch :)