Rozczarowujące wyniki sprzedaży XNA Community Games
Z XNA polecam sprawdzić Colloseum,fajna gra
A chciałem coś popisać na XNA, a tu nawet jakby coś z tego wyszło to sprzedać ciężko
A pewnie ze rozczarowujace, bo jesli sie nie myle, to te gierki w ogole mialy byc darmowe. OK, studia niech sprzedaja za grosze (3-5dolcow), ale male proste gry tworzone przez zwyczajnych utykownikow powinny byc za free!
A skoro M$ jeszcze pobiera do 70%(sic!) zarobkow to ja dziekuje....
Lukxxx --> Żeby móc zarobić na community games musisz posiadać opłacone konto w Creators Club. Nie wiem jak w tej chwili, czy coś się zmieniło, ale jeszcze kilka miesięcy temu nie było to możliwe dla ludzi w krajach, w ktorych nie ma oficjalnie Live (więc i tym samym Creators Club).
Stworzyć grę można ale sam w nią pograsz ;)
yazz_aka_maish --> Dlaczego niby miałyby być darmowe? To też są gry i również wymagają dużo pracy i czasu do ich stworzenia.
Nie rozumiem także dlaczego aż tak bardzo dziwi Cię te kilkadziesiąt procent, które MS bierze, mnie zupełnie nie dziwi. Jasne - najlepiej aby nic nie brali, za darmo wspierali community, ale tak nie jest i trzeba z tym żyć. MS udostępnia platformę, dzięki której możesz spróbować sprzedać grę. Sprzedaj taką grę pomijając MS, good luck.
Zasady są proste - chcesz brać w tym udział, to się godzisz na ich warunki. W przeciwnym wypadku szukasz alternatyw (niekoniecznie xna).
Sir Skull nie wszystkie mialyby byc darmowe. Jesli gre tworzy zespol i zajmuje sie jej promocja to naklady finansowe sa spore, bo nie dosc, ze trzeba oplacic ekipe, to zajac sie reklama. Tutaj rozumiem oplaty (nie rozumiem jednak wciaz dlaczego Microsoft pobiera tak ogromny procent), natomomiast czesc amatorskich gier powinna byc darmowa, albo chociaz za maksymalnie 200MP, nie zas 400 czy (o zgrozo!) 800! Nic dziwnego, ze nikt tego nie kupuje, wchodzac na XNA i przegladajac gry widze zenujaca wrecz grafike, prosta jak drut gre i mam za to placic 400MP (lub wiecej?) Sorry, odpadam. Wole kupic cos z Arcade. Ja wiem, ze nastaly czasy, gdy za itemki w postaci sweterka, czy nowych okularow dla charakteru sie placi, zdaje sobie tez sprawe, ze rynek konsol rzadzi sie innymi prawami, niz rynek PC (gdzie mozna z internetu sciagnac darmowe gry niejednokrotnie przewyzszajace te aplikacje z XNA pod kazdym wzgledem), ale jesli sie nie myle, to ta usluga przed startem byla promowana jako DARMOWA w duzej czesci. A jak jest kazdy widzi.
Jasne - najlepiej aby nic nie brali, za darmo wspierali community, ale tak nie jest i trzeba z tym żyć.
Pozostaje sie tylko usmiechnac :)
Jestem ciekaw czy korzystasz z Xbox Live i wszelkich jego dobrodziejstw. Mnie wiele rzeczy nie pasuje, sadze, ze ta taktyka jest strzalem w stope dla M$ tak samo jak decyzja Sony odnosnie placenia developerom za umieszczanie dem na PSn. Pytam tylko - co dalej?
POmylilem sie powyzej i wyszlo cos dziwnego. Powinno byc:
"tak samo jak decyzja Sony odnosnie placenia przez developerow za umieszczanie dem na PSN. Pytam tylko - co dalej?"
yazz_aka_maish --> Być może tego nie wiesz, ale w ramach Creators Club Microsoft zobowiązuje się do promocji community games na swoich platformach.
MS pobiera "tak duży procent" ponieważ to on większością się zajmuje, ty tylko tworzysz grę. Nikt nie zmusza Ciebie do udostępniania tam swoich gier, możesz sam je dystrybuować. Jednak, jak łatwo się domyślić, większą szansę na sprzedaż masz współpracując z Microsoftem i oni to właśnie wykorzystują.
Z drugiej strony jako potencjalny klient, również nie widzę ciekawych gier społecznościowych, za które byłbym w stanie zapłacić.
Ja wciąż wierzę, że xna się rozwinie i zaczną pojawiać się dobre gry. Płatne pozostaną, to jest pewne. Liczyć można jedynie na lekką zmianę podziału zysków na korzyść twórców, aby ich przyciągnąć.
Generalnie inicjatywa jest dobra, bo pozwala młodym, ambitnym twórcom spróbować swoich sił w tym biznesie a może nawet daje szansę zaistnieć w oczach prawdziwych developerów.
Kolejna sprawa... xna oczywiście jest darmowe - dla twórców. Gry tworzyć możesz za darmo, narzędzia dostajesz za free. Na tym koniec darmochy ;) Nie przypominam sobie aby ktokolwiek z microsoftu twierdził, że community games mają być darmowe.
Tak, korzystam z Xbox live, ale nie widzę tutaj związku z tematem.
Z drugiej strony jako potencjalny klient, również nie widzę ciekawych gier społecznościowych, za które byłbym w stanie zapłacić.
Ja wciąż wierzę, że xna się rozwinie i zaczną pojawiać się dobre gry. Płatne pozostaną, to jest pewne. Liczyć można jedynie na lekką zmianę podziału zysków na korzyść twórców, aby ich przyciągnąć.
Coz, przynajmniej tutaj sie zgadzamy :)
Widzę większość tu strzela a o XNA mało wie - m$ pobiera minimum 30% z zysków z gier płatnych! - jeśli zrobisz grę możesz ją też wydać za darmo i wtedy nie ponosisz żadnych kosztów od m$ za to że gra jest dostępna i przechowywana na serwerach m$, a więc czy gra jest płatna decyduje twórca - w ramach większej promocji ze strony m$ jeśli gra jest tego warta( o tym decyduje m$) pobierane jest dodatkowe maks. 20%, czyli najmniej ma się 50% a nie jak tu w news'ie tylko 30%, promocja polega na wyświetlaniu dodatkowej reklamy gry w sekcji xna xbox live, do gierek można dodać tryb trial o długości którego decyduje m$ i obecnie trwa on 8 minut - jest odgórny i niezmieniany chyba że m$ zmieni czas triala(obsługa triala jest wbudowana w biblioteki xna) - i może to jest problem jak dla mnie 8 minut to stanowczo za mało aby zdecydować się na zakup nawet jeśli gierka jest tego warta.