Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Będzie demo Operation Flashpoint Dragon Rising

13.03.2009 13:05
1
LukZaspa
57
Centurion

Zawsze miałem chęć pograć w te gierki OF, AA - ale, jak zawsze ilość bugów mnie totalnie od nich odpychała... Chciałbym, aby nowe odsłony były dopracowane przed wydaniem:)
Jeśli nie będą, to znowu ich nie zakupię, bo nie lubię robić za beta-testera za własną kasę...

13.03.2009 13:27
prosiacek
2
odpowiedz
prosiacek
104
Konsul

"Mistrzów Kodu" e.. ehh..

-----> LukZaspa
Twój post nie ma większego sensu obecnie, gdy OFP jest w wersji 1.96, o świetnym FFUR SLX nie wspominając, do ArmA natomiast dawno już ukazał się patch 1.14 (1.15 beta także), a ostatnio ACE, dzięki któremu produkcja złapała drugi oddech, gdyby jeszcze te lagi w multi zlikwidowali argh... Także musisz znaleźć lepsze wytłumaczenie, czemu jeszcze nie grałeś w Arma tudzież OFP, jeśli oczywiście czujesz potrzebę usprawiedliwiania się :>

13.03.2009 13:30
3
odpowiedz
Cz3Cz3n
26
Centurion

Zagram na pewno w obie gry! Myślę że dragon rising od codies będzie oferował dużo wodotrysków graficznych, ale nie będzie taką symulacją pola bitwy, jak arma2! czekam z niecierpliwością;]

13.03.2009 14:04
CFH
👍
4
odpowiedz
CFH
87
On March The Saints

no i bardzo dobrze ze bedzie demo. umili czas oczekiwania na pelna wersje... a to - znajac zycie - moze jeszcze troche potrwac.
oby ukazalo sie tez demko arma... dla porownania:P

13.03.2009 14:07
5
odpowiedz
zanonimizowany328464
0
Konsul

prosiacek -> mnie od Army odrzuciła właśnie ilość bugów, lecz już w OF jakoś specjalnie nie narzekałem. Z własnego doświadczenia wiem, że w chwili premiery ArmA była całkowicie niegrywalna i w singlu i w multi (w Polsce grę wydano oficjalnie w wersji testowej, cytując napis z głównego menu "Tylko do oceny - nie jest to ostateczna wersja gry" - sic!). Kolejne patche powoli poprawiały sytuację, choć ściąganie w odpowiedniej kolejności kilkuset megowych patchy nie było ciekawe. Zresztą skoro po dziś dzień ukazują się łatki tzn. że jest coś na rzeczy. U mnie ArmA kurzy się już chyba od roku bo nie chce mi się bawić już w łatanie i modowanie gry. Tak samo jak z Gothic III - co z tego, ze po dziś dzień ukazują się patche, jak w chwili wyjścia i kupienia gry była w wersji tragicznej i dopiero po paru latach porządnie ją usprawniono.

Tak czy siak na ArmA II i OF II czekam bardzo i choć mam nadzieję, że nagminne łatanie w obu przypadkach nie będzie jednak potrzebne. Zwłaszcza, że w ArmA II zmian jest niewiele, więc nie ma co za bardzo spaprać, a OF II robią już tyle czasu, że powinien wyjść od razu ideał ;) A że wyjdzie demo to fajnie, choć nie wiem jak bardzo by musieli grę spaprać, abym nie chciał po nią sięgnąć :)

13.03.2009 14:09
Ambitny Łoś
6
odpowiedz
Ambitny Łoś
192
Cthulhu

Mi się na pewno będzie bardziej podobać gra od Codemasters :)

13.03.2009 14:17
prosiacek
7
odpowiedz
prosiacek
104
Konsul

scorpinor --->

Ależ w żadnym wypadku nie neguję znanych ogólnie faktów, iż ArmA została wypuszczona w wersji beta (co było żenującym posunięciem Bohemia). Wydało mi się jasne, iż odpowiadałem Sz. Koledze LukZaspa, który nie grał w ArmA do tej pory powołując się na bugi, co oczywiście miało sens jeszcze w pół roku po premierze (sam kupiłem ArmA dopiero po ukazaniu się patcha 1.14), tak teraz wydaje mi się to nie oparte na rzeczywistości. No chyba, że ktoś ma uraz i wbrew faktom, po porostu ma wstręt do ArmA. :P

13.03.2009 14:20
8
odpowiedz
Andrei
173
killah beez

Pewnie za pół roku demko wyjdzie...

13.03.2009 14:30
9
odpowiedz
zanonimizowany547769
56
Generał

niech zgadnę demko jak nic będzie ważyło 3,00 GB

ale chyba i tak ściągnę
co do obrazka...za trudne dla mnie ;D

13.03.2009 15:29
45acp
10
odpowiedz
45acp
16
Pretorianin

Ja podam jedną różnicę. Screen z OFP 2 to render, a ArmA to ingame...

13.03.2009 15:48
11
odpowiedz
zanonimizowany517064
7
Legionista

Nie samą grafiką żyje człowiek. Oprócz grafiki muszą być inne czynniki w gierce, które sprawią, że chce się grać dalej i dalej...

13.03.2009 15:51
12
odpowiedz
Bak15
42
Generał

OF 2^^... te dni spędzone przy pierwszej części.

13.03.2009 16:05
13
odpowiedz
Freeman992
103
Roger Federer

Jak ta gra będzie tak grywalna jak pierwsza część, mając w zanadrzu bardzo dobrą grafikę można się spodziewać świetnego tytułu.

13.03.2009 20:44
14
odpowiedz
Jerzu175
14
Generał

super dobrze ze tworcy ida nam na reke czestujac nam demkiem a potem miejmy nadzieje ze nie zepsuja klimatu i grywalnosci takiej jak byla w pierwszym ofp

13.03.2009 21:20
👍
15
odpowiedz
zanonimizowany572864
57
Generał

Ciekawe jak mają nie zepsuć klimatu, skoro CM tworzy zwykłego shootera pod nazwą Operation Flashpoint.

BIS jest jedynym prawowitym twórcą OFP i tylko oni w serii ArmA trzymają dalej klimat OFP.

scorpinor - Nie zgodzę się z tobą kompletnie.

OFP w wersjach 1.00 i 1.20 było jeszcze mniej grywalne od Army w wersji 1.00. Ba, często kampanii nie dało się ukończyć, bo AI zapomniało iść, skrypty się waliły, a samochodom kółka kręciły się w kółko, wisząc w powietrzu. Jak zacząłeś swoją przygodę z z OFP powyżej wersji 1.46 to się nie dziwię. Ja się dałem nabrać na OFP PL w wersji 1.20. I to jakoś mi nie przeszkodziło nie stracić zaufania do BISu, bo BIS w przeciwieństwie do innych developerów, latami wypuszcza łatki do swoich gier. ArmA była ładnie grywalna w wersji 1.08, a mimo to, nadal wypuszczają patche. Po prostu chcą dopracować gry maksymalnie jak się da. Jakie ty masz łącze? Godzina ściągania i wszystko lata jak ta lala. Myślę, że szukasz wymówki :D. Gra jest już od dwóch lat połatana. Wystarczy chcieć.

Co do reszty twoich zarzutów - cóż, jak na razie, to OFP 2 prezentuje gorszą grafikę i baardzo mało funkcji.

Widzę, że mało wiesz o ArmA 2, więc ci podam linki, na czym mają polegać jej nowe ficzersy (oglądasz trailery, które BIS co tydzień na oficjalnej daje?)

- arma2.com - pięć trailerów in game.
- http://www.bistudio.com/developers-blog.html - Blog developerów

Masa informacji, duuużo czytania i gra zapowiada się pysznie. BIS jest również świadomy bugów Army1 (nawet żartują, zmieniając hasło OFP z "If you see the flash, it's already too late" na "if you see the bug, it's already too late").

Jak wiadomo z przecieków, musieli wydać armę wcześniej, bo firmie groziło bankructwo. Czechy, małe studio, zdajesz sobie sprawę jak to w dzisiejszych czasach jest.
A OFP 2 to na razie kruche animacje, kiepskie teksturki i brak klimatu. Możesz mi wyjaśnić co się tak podoba w OFP2?

Abstrahuję już od tego, że developing OFP 2 ruszył ponownie (wersja od CM, bo pierwotnie od 2004 BIS robił OFP2) dopiero w 2006 roku, więc gdzie te twoje "tyle czasu"?

13.03.2009 23:38
16
odpowiedz
zanonimizowany328464
0
Konsul

Gastovski -> OFP PL miałem w wydaniu Gold Edition i nie pamiętam która to była wersja gry, ale grało się dobrze, choć błędy choćby z AI były nagminne. ArmA miałem od wersji 1.0 i lipa była straszna, a kolejne patche nie wiele wówczas pomagały (choć doszedłem do wersji bodajże 1.09). Nadal wypuszczają patche i fajnie, tylko, że łaski przy tym nie robią - jakby wypuścili na rynek w pełni sprawną grę od razu to można by ich pochwalić. A tak już dwa razy (z OFP i ArmA) była na dzień dobry wtopa. Czemu mam wierzyć, że teraz będzie lepiej?

Z filmików (a oglądałem ich już wiele) nie wygląda póki co nic. Na tym blogu developerów też niejednokrotnie byłem. "A OFP 2 to na razie kruche animacje, kiepskie teksturki i brak klimatu". A co wynika z filmików Army 2? Animacja kuleje, klimat taki sam (chodzą żołnierze i do siebie strzelają - czemu w ArmA 2 jest więc według ciebie klimat a OFP 2 już go nie ma?) Teksturki tylko faktycznie ładniejsze (choć zawsze zresztą ich jakość w OFP i potem ArmA wręcz zabijały), ale co z tego jeśli model fizyczny będzie dalej tak potwornie słaby?

Możesz mi wyjaśnić co się tak podoba w OFP2? . A gdzie ja napisałem, że mi się coś wybitnie w nim podoba? Choć jest jedna rzecz - to że robią go inni ludzie niż ci z Bohemii i chętnie zobaczę ich wizję symulatora żołnierza (o ile nie będą chcieli zrobić zwykłej strzelanki a'la tak modny CoD). Po Bohemii dokładnie wiem czego się spodziewać. Będzie ładniej, więcej, ale praktycznie identycznej rozgrywki. Źle bynajmniej ArmA 2 nie życzę. Tak jak spędziłem naprawdę masę czasu z OFP i ArmA tak liczę, że czeka mnie to samo w kolejnej jej odsłonie.

Nie będę przy tym mówił o wyższości OFP2 nad ArmA2 i na odwrót - poczekam, zagram w obie to wyrobię sobie zdanie. Mogę się tylko cieszyć, że w tym roku będę miał możliwość takiego wyboru, bo na rynku konkurencji do ArmA do tej pory po prostu nie było i uważam, że to niedobrze dla graczy. A jak to się mówi od przybytku głowa nie boli.

14.03.2009 12:05
prosiacek
17
odpowiedz
prosiacek
104
Konsul

Gastovski---->
Zazwyczaj staram się unikać uwag ad personam, jednak Twoje posty, może niezamierzenie, są skrajnie aroganckie. Rozumiem, iż interesujesz się tematem, masz do powiedzenia coś ciekawego, ale w żadnym stopniu nie upoważnia Cię, do takiego formułowania swojego zdania. Co więcej, gros ciekawych rzecz, które miałbyś do powiedzenia umyka, gdyż ton Twoich postów, w moim przynajmniej przypadku, zniechęca do czytania tychże. Zalecałbym, w swojej uniżoności, więcej dystansu i otwartości.

Zgadzam się ze Scorpinorem, odnośnie zapowiedzi ArmA II, ja również z materiałów dotychczas udostępnionych, nie wywnioskowałem jakiś rzeczy wartych dodawania II w tytule. Ponad to, ACE, który ukazał się niedawno do ArmA, zawiera wiele z "nowości" (a śmiem twierdzić, iż takiej balistyki w ArmA II nie uświadczymy) łącznie z pokonywaniem płotków :> (zainteresowani wiedzą o co chodzi), dla której to operacji, w jednym z filmów ArmA II, poświęcone zostało szczególne ujęcie. Także w żadnym stopniu nie oczekuję po ArmA II przełomu, aczkolwiek szczerze życzę Bohemii, by zmusiła mnie do odszczekania tych słów, pod stołem.

15.03.2009 08:17
18
odpowiedz
SturmovikGSP
24
Centurion

Super sparawa z ta wersja demo. Niech inni podpatruja, kiedys to byly czasy gdy niemal kazda gra posiadala demo, nie to co w morde teraz. Po całkowicie spartolonej ArmA, druga czesc Flashpointa bedzie jeszcze smakowitsza. Po co dewagacje kto zwyciezy: OPF czy ArmA2? Odpowiedz jest oczywista.

15.03.2009 08:51
👍
19
odpowiedz
zanonimizowany572864
57
Generał

scorpinor:

OFP PL miałem w wydaniu Gold Edition i nie pamiętam która to była wersja gry, ale grało się dobrze, choć błędy choćby z AI były nagminne. ArmA miałem od wersji 1.0 i lipa była straszna, a kolejne patche nie wiele wówczas pomagały (choć doszedłem do wersji bodajże 1.09). Nadal wypuszczają patche i fajnie, tylko, że łaski przy tym nie robią - jakby wypuścili na rynek w pełni sprawną grę od razu to można by ich pochwalić. A tak już dwa razy (z OFP i ArmA) była na dzień dobry wtopa. Czemu mam wierzyć, że teraz będzie lepiej?

Wyobraź sobie, że lipa z OFP była większa. Ale ciebie to nie obchodzi prawda? Ważne, że miałeś szczęście zagrać w mniej zabugowane OFP od razu, więc tylko Armie się baty należą.

W OFP był ten problem, że trzeba było wielokrotnie misje powtarzać i się modlić przy resecie, żeby się skrypty nie zwaliły lub AI nie zablokowało na amen. Kampania to było naprawdę piekło - walące się skrypty czy AI + jeden save = maks hardcorowa gra.

Czemu masz wierzyć, że będzie lepiej? Dlatego, że są tego świadomi. Myślisz, że dlaczego ciągle przekładają premierę Army 2?

Błędy będą, to oczywiste, ale o skali Army mowy nie ma. Wiedzą ile ich kosztowało darmowe łatanie gry, więc na pewno nie mają ochoty na tę samą zabawę ponownie.

Z filmików (a oglądałem ich już wiele) nie wygląda póki co nic. Na tym blogu developerów też niejednokrotnie byłem. "A OFP 2 to na razie kruche animacje, kiepskie teksturki i brak klimatu". A co wynika z filmików Army 2? Animacja kuleje, klimat taki sam (chodzą żołnierze i do siebie strzelają - czemu w ArmA 2 jest więc według ciebie klimat a OFP 2 już go nie ma?) Teksturki tylko faktycznie ładniejsze (choć zawsze zresztą ich jakość w OFP i potem ArmA wręcz zabijały), ale co z tego jeśli model fizyczny będzie dalej tak potwornie słaby?

Nic? Myślę, że niczego nie oglądałeś. Już sam wątek polityczny jest o niebo lepszy od OFP2 i lepiej przemyślany. W którym animacja kuleje twoim zdaniem? Powiedz, chętnie sam się przypatrzę.

Klimat? Chernarus wygląda na Everon zmieszany z Kołgujewem. W dodatku ta jesień :). Ten kraj (nie wyspa) ma klimat.

Nie będę przy tym mówił o wyższości OFP2 nad ArmA2 i na odwrót - poczekam, zagram w obie to wyrobię sobie zdanie. Mogę się tylko cieszyć, że w tym roku będę miał możliwość takiego wyboru, bo na rynku konkurencji do ArmA do tej pory po prostu nie było i uważam, że to niedobrze dla graczy. A jak to się mówi od przybytku głowa nie boli.

Naprawdę ci się wydaje, że ArmA 2 to konkurencja dla OFP2? Bo mnie się wydaje, że ArmA nadal pozostaje w swoim dziale, a OFP2 idzie bardziej w stronę ostatnich ghost reconów. Strzelanka z elementami taktycznymi i jedną kulką w łeb.
Te gry są kompletnie inne, to widać już teraz.

Prosiacek:

Zazwyczaj staram się unikać uwag ad personam, jednak Twoje posty, może niezamierzenie, są skrajnie aroganckie. Rozumiem, iż interesujesz się tematem, masz do powiedzenia coś ciekawego, ale w żadnym stopniu nie upoważnia Cię, do takiego formułowania swojego zdania. Co więcej, gros ciekawych rzecz, które miałbyś do powiedzenia umyka, gdyż ton Twoich postów, w moim przynajmniej przypadku, zniechęca do czytania tychże. Zalecałbym, w swojej uniżoności, więcej dystansu i otwartości.

Po prostu uważam OFP2 za nieudolną próbę dorównania legendzie OFP. Mówię to jasno i twardo. Jeżeli ktoś się czuje tym urażony, to trudno, takie jest moje zdanie.

Zgadzam się ze Scorpinorem, odnośnie zapowiedzi ArmA II, ja również z materiałów dotychczas udostępnionych, nie wywnioskowałem jakiś rzeczy wartych dodawania II w tytule. Ponad to, ACE, który ukazał się niedawno do ArmA, zawiera wiele z "nowości" (a śmiem twierdzić, iż takiej balistyki w ArmA II nie uświadczymy) łącznie z pokonywaniem płotków :> (zainteresowani wiedzą o co chodzi), dla której to operacji, w jednym z filmów ArmA II, poświęcone zostało szczególne ujęcie. Także w żadnym stopniu nie oczekuję po ArmA II przełomu, aczkolwiek szczerze życzę Bohemii, by zmusiła mnie do odszczekania tych słów, pod stołem.

Nadchodzi wtedy pytanie - co czyni grę kontynuacją, a co nie? Nasze widzimisię? Bo moim zdaniem, ArmA 2 wedle swoich funkcji, zasługuje na co najmniej trójkę w tytule.

Jeszcze apropo tej "wspaniałości" OFP2 - wiecie już, że nie będzie można latać samolotami? To są właśnie te wspaniałości "nowej części OFP". Tylko przyklasnąć i czekać, aż nie będzie kolejnych, oczywistych funkcji.

Ale jak chcecie. Żeby się potem nie okazało, że OFP2 nie jest takie, jakie chcieliście lub miało być.

I czy Wy naprawdę myślicie, że uważam Arma 1 za cudo? Nie. Dla mnie to był niewypał. Nie pod względem bugów (po doświadczeniach z OFP, dało się przeżyć), ale słabej kampanii, braku klimatu i przekombinowanego gameplayu.

Ja chcę OFP1 w nowej panierce! :P

SturmovikGSP - Masz całkowitą rację. Po co dywagacje? ArmA 2 będzie lepsza, to jest wiadome i oczywiste ;).

A tak na serio, to nazwa Operation Flashpoint, nie czyni nowego shootera od CM następcą OFP, więc nie wiem po co ludzie porównują coś tylko na podstawie nazwy.

15.03.2009 10:42
20
odpowiedz
zanonimizowany328464
0
Konsul

Czemu masz wierzyć, że będzie lepiej? Dlatego, że są tego świadomi. Myślisz, że dlaczego ciągle przekładają premierę Army 2?

To dlaczego w pełni świadomi kaszany po OFP wydali potwornie zabugowaną ArmA?

Już sam wątek polityczny jest o niebo lepszy od OFP2 i lepiej przemyślany.

Mam w głębokim poważaniu wątek polityczny w bądź co bądź w strzelaninie (z ambicjami). W OFP i ArmA była niesamowicie lipna, a tu faktycznie dużo bardziej namieszali. Liczy się dla mnie jednak w jaki sposób będę strzelać do Ruskich. Mało finezyjne, wiem. Ale prawdziwe.

W którym animacja kuleje twoim zdaniem?

Widać mamy dwa zupełnie różne pojęcia o animacji, skoro z tych samych materiałów wyciągamy różne wnioski. W ArmA 2 jest póki co niewiele lepiej niż w AmrA, gdzie było tak samo jak w OFP - czyli tragicznie (nawet te 8 lat temu). Ruchy postaci wołały o pomstę do nieba. Fizyka tak samo paskudna. Po dziś dzień śnią mi się w koszmarach te pojazdy i domy zniszczone jakby pogięty karton ;)

Klimat? Chernarus wygląda na Everon zmieszany z Kołgujewem. W dodatku ta jesień :). Ten kraj (nie wyspa) ma klimat.

Klimat jest tak rzeczą subtelną i subiektywną, że jeden ze screenu dowolnej gierki powie - tak tam właśnie widzę klimat tak gęsty, że nóż można zawiesić na nim w powietrzu; a drugi - ja tam nic nie widzę. Wystarczy popatrzeć na świetne amatorskie filmiki robione w edytorze OFP czy ArmA, aby zobaczyć cudowny klimat. Co z tego skoro dopiero w działającej grze można takie rzeczy ocenić.

Naprawdę ci się wydaje, że ArmA 2 to konkurencja dla OFP2?

A do czego mu bliżej - do Diablo czy NFS-a?

co czyni grę kontynuacją, a co nie? Nasze widzimisię? Bo moim zdaniem, ArmA 2 wedle swoich funkcji, zasługuje na co najmniej trójkę w tytule.

Owszem - ArmA II będzie pewnie 100x bardziej godna miana duchowego spadkobiercy OFP. Tylko dlatego mam krytykować OFP 2 za to że będzie inna?

Jeszcze apropo tej "wspaniałości" OFP2 - wiecie już, że nie będzie można latać samolotami?

Jeśli w ArmA II latanie będzie rozwiązane jak w ArmA 1 to mogłoby go nie być. Samolotami latać się nie dało wcale, a z helikopterami było gorzej niż w OFP.

"ArmA 2 będzie lepsza, to jest wiadome i oczywiste"

Z fundamentalistami z natury rozmawiać się nie da. Mimo, że OFP uważam za najlepszą "strzelankę" w historii i jedną z moich trzech ulubionych gier w ogóle (obok Hearts of Iron II i Fallouta 2), nie jestem w żadnym razie ślepym fanem firmy Bohemia. Nie onanizuję się na ich blogu developerskim czy cotygodniowych filmikach. Uważam, że osiedli na laurach i wobec braku konkurencji nie musieli się specjalnie starać o nowych fanów i starych wyjadaczach. To co głownie przemawia za OFP i ArmA (a pewnie też wkrótce za ArmA 2) to edytor i silne community graczy, którzy sprawiają, że gry wciąż są żywe.



15.03.2009 11:30
👍
21
odpowiedz
zanonimizowany572864
57
Generał

To dlaczego w pełni świadomi kaszany po OFP wydali potwornie zabugowaną ArmA?

Już ci tłumaczyłem. Firmie groziło bankructwo i musieli wydać grę na gwałt w kilku krajach. Wolałbyś zostać bez pracy i przyszłości, czy lepiej narazić się kilku fanom słabszą grą?
Dlatego też w wielu krajach wydali dopiero wersję 1.05 albo 1.06 (USA).

Mam w głębokim poważaniu wątek polityczny w bądź co bądź w strzelaninie (z ambicjami). W OFP i ArmA była niesamowicie lipna, a tu faktycznie dużo bardziej namieszali. Liczy się dla mnie jednak w jaki sposób będę strzelać do Ruskich. Mało finezyjne, wiem. Ale prawdziwe.

Widzisz i tu się różnimy. Bardzo duża część fanów OFP (w tym ja) ceniło sobie w OFP świetną kampanię. Tobie się co innego podoba - okej. Ale nie musisz zaniżać gry, tylko dlatego, że ci się fabuła nie podoba.

Widać mamy dwa zupełnie różne pojęcia o animacji, skoro z tych samych materiałów wyciągamy różne wnioski. W ArmA 2 jest póki co niewiele lepiej niż w AmrA, gdzie było tak samo jak w OFP - czyli tragicznie (nawet te 8 lat temu). Ruchy postaci wołały o pomstę do nieba. Fizyka tak samo paskudna. Po dziś dzień śnią mi się w koszmarach te pojazdy i domy zniszczone jakby pogięty karton ;)

Wychodzi szydło z worka, jak jeszcze mało wiesz o ArmA 2 :).

Mamy nowy system fizyki oraz kolizji. Budynki są zniszczalne, można robić w nich dziury i rozwalać je realistycznie do samych fundamentów. Niszczenie pojazdów również jest usprawnione - koniec z animacją "strzelasz, auto robi się czarne, po czym wybucha i się pali na pomarańczowo". Teraz mamy o wiele większa dokładność.

To samo dotyczy animacji wsiadania - koniec z "enter, czarny ekran, jesteś w środku", tylko mamy normalną animację otwierania lub wspinania.

Można się przyczepić (moim zdaniem) tylko do biegania. Reszta jest na top poziomie. A animacje w OFP2 są chyba prosto zaczerpnięte z OFP1. Patrz link niżej:

http://dl2.armed-assault.de/team/burns/cwckackstelzen.jpg

Klimat jest tak rzeczą subtelną i subiektywną, że jeden ze screenu dowolnej gierki powie - tak tam właśnie widzę klimat tak gęsty, że nóż można zawiesić na nim w powietrzu; a drugi - ja tam nic nie widzę. Wystarczy popatrzeć na świetne amatorskie filmiki robione w edytorze OFP czy ArmA, aby zobaczyć cudowny klimat. Co z tego skoro dopiero w działającej grze można takie rzeczy ocenić.

No, tutaj pozostaje mi się zgodzić.

A do czego mu bliżej - do Diablo czy NFS-a?

Moim zdaniem, do Call of Duty 4 z wielką wyspą i innym system obrażeń (kulka w łeb - śmierć).
Chcesz grać w takie gry, proszę bardzo. Ja podziękuję :).

Owszem - ArmA II będzie pewnie 100x bardziej godna miana duchowego spadkobiercy OFP. Tylko dlatego mam krytykować OFP 2 za to że będzie inna?

Nie krytykować, tylko rozwodzić się jaki to następca będzie i w ogóle. Armę 2 od następcy OFP dzieli tylko nazwa, a co OFP2 od następcy OFP? Prawie wszystko.

Nie byłbym nastawiony negatywnie do OFP2, gdyby to był nowy shooter od CM. A że oni próbują mi wmówić, że to następca OFP, bla bla bla, to ja na nich sikiem.

Z fundamentalistami z natury rozmawiać się nie da. Mimo, że OFP uważam za najlepszą "strzelankę" w historii i jedną z moich trzech ulubionych gier w ogóle (obok Hearts of Iron II i Fallouta 2), nie jestem w żadnym razie ślepym fanem firmy Bohemia. Nie onanizuję się na ich blogu developerskim czy cotygodniowych filmikach. Uważam, że osiedli na laurach i wobec braku konkurencji nie musieli się specjalnie starać o nowych fanów i starych wyjadaczach. To co głownie przemawia za OFP i ArmA (a pewnie też wkrótce za ArmA 2) to edytor i silne community graczy, którzy sprawiają, że gry wciąż są żywe.

Czemu więc piszesz to do mnie, a nie do SturmovikGSP, który jest autorem tej bzdury?

W każdym razie, nie onanizuję się nad Bohemia, dostali potężnego minusa ode mnie za ArmA 1, ale po tym jak śledzę ich wysiłki w celu ulepszenia Army 2, moje zaufanie idzie na ich stronę.

Przecież jeszcze rok temu gnoiłem ArmA 2 (dokładnie za to co ty dzisiaj), bo rok temu jeszcze się wydawało, że CM zrobi następce OFP, a BIS zrobi to samo w nowej panierce.
Lecz wszystko się zdążyło odwrócić i wychodzi na to, że to BIS zrobi następce, a CM jakieś zwykłego shootera z nazwą OFP.

Nie będę się nad nazwą onanizował.
Czy BIS spoczął na laurach? Nie. Inaczej nie byłoby takiego popytu na ich VBSy ;). Zainteresowani wiedzą jaki sukces odnosi VBS2.

15.03.2009 11:43
eJay
22
odpowiedz
eJay
248
Quaritch

gameplay.pl

Sprawa rzekomego bankructwa BISu to jedynie plotka:) Firma ma podpisane wiele kontraktów militarnych (na produkcję VBS) na jeszcze więcej milionów dolarów - m.in 2 lata temu otworzyli dodatkowe studio w Australii. Sęk w tym, że zapewne w umowach są odpowiednie zapisy wymuszające na Czechach zawarcie w produktach wojskowych wyłącznych exclusivów związanych z silnikiem gry i zawartością. I zapewne mają z tego tytułu miliony zysków, które muszą przeznaczać na rozwój VBS'a, a nie na Arme. Z tego też względu BISowi nie groziło bankructwo, a raczej Armie wstrzymanie prac i upadek.

ArmA II silnie korzysta z z dobrodziejstw ArmA I i to jest fakt. Animacja, efekty, oświetlenie, tekstury... Wszystko jest budowane na identycznych zasadach, z dodatkowymi bajerami. Praktycznie jedynym elementem "naprawdę" różniącym obie gry będzie AI - nad tym BiS pracuje już od dłuższego czasu i chcą ponoć zawrzeć to w kolejnym VBS. Oczywiście będzie też wiele usprawnień, animacje, nowy edytor i takie tam szczegóły, ale AI to jest ten wielki krok dla dwójeczki.

Codemasters z kolei ma masę szmalu, ale (moje subiektywne spojrzenie) nieodpowiednich ludzi. Może wyjść z tego coś fajnego, albo coś kiepskiego. Już teraz ogłoszono, że nie będzie możliwości sterowania samolotami (samo wsparcie lotnicze metodą "click & watch" będzie dostępne). Martwi mnie również skromny cooperative dla max 4 osób i skalowanie misji do takowej liczebności zespołu. Niemniej czekam i czekam, może kolejne filmy i screeny pokażą coś więcej. Nie skreślam Mistrzów Kodu. Już nie raz mnie zaskoczyli.

15.03.2009 12:02
23
odpowiedz
zanonimizowany328464
0
Konsul

A ja tam tylko żałuję, że właśnie w VBS-y nie może zagrać zwykły zjadacz chleba :)

15.03.2009 12:07
eJay
😊
24
odpowiedz
eJay
248
Quaritch

gameplay.pl

Jak nie może? Może, tylko cena odstrasza:)

Wiadomość Będzie demo Operation Flashpoint Dragon Rising