Straty Funcom. Age of Conan z niecałymi 100 tysiącami graczy
Gry mmo to specyficzny gatunek.
W miarę normalny człowiek ma czas na 1-2 gry mmorpg aby coś osiągnąć - na więcej nie starczy czasu. Gry solo są na to odporne - po 6 miesiącach przerwy wystarczy przypomnieć sobie sterowanie, instrukcję i po powrocie wymiatać jak dawniej. W mmorpegu po pół roku gildie się rozpadają, koledzy mają o 40 leveli więcej lub też przestali grać. Chyba tylko gry chwytające za serce mają szansę i tylko wierni gracze zostają w grze
Tylko Tibia jest wieczna! Tibia na zawsze w naszych sercach!
Z powstalych i oficjalnie powstajacych gier MMO, jedyne MMO, w ktore mam zamiar inwestowac to jest The Old Republic. Przynajmniej na razie bo jezeli bedzie sie opieralo na minitransakcjach a nie abonamencie to raczej nie bede w to gral.
Pozatym uniwersum Conana mnie nie pociaga.
OMG, Warhammer Online 300.000 graczy, Age of Conan tylko 100.000 graczy. Coś czuję, że AoC długo się nie utrzyma. No ale co zrobić, jeżeli taki Funcon wczoraj ogłosił, że od wczoraj... ruszyły polskie serwery LOL. Mają tam niezły burdel! Zapraszam do artykułu:
No i szczerze jak tu nie mówić, że WoW to fenomen. Niech ta gra jest jaka chce, ale ludzie wolą WoW'a - dynamiczne walki (nie nudne jak w Warhammer Online), content itp. itd. Fakt, grafa może i bajkowa, ale...
czy ja wiem czy wola... po prostu tak sie do niego przyzwyczaili, ze traktuja go jak 2 dom:) ale poza tym wszystkie te mmo sa oparte na jednym schemacie, ile mozna...
ps. walki kilkuset graczy w war:online stanowczo nie sa nudne;) o ile lag pozwoli...
rozmowy i wyższości jednego mmo nad drugim przypominają dyskusje z rodzaju czyja żona/kochanka jest ładniejsza/brzydsza - można dostać łomot i tyle. Przecież nawet recenzenci wymiękają - powiedzcie jak można oceniać mmo w miesiąc od premiery (toż to wtedy jeszcze beta jest!)
Developerzy za bardzo lecą w te mmo zamiast zrobić coś sensownego.
Genetyk -> jednak te 350 tysiecy graczy, ktore ubylo od sierpnia jakos ocenilo ta gre i stwierdzilo, ze nie warto...
Genetyk --> Po jakim miesiącu?? AoC wyszedł pod koniec maja zeszłego roku. Poczatkowo sprzedalo sie chyba 500tys kopii, ale po pierwszym darmowym miesiacu wiekszosc zrezygnowala.
Zastępowy ---> ciągle ta humorystyczna analogia pasuje - są przecież rozstania i rozwody :)
Bazuukaa ---> mam na myśli recenzje w periodykach a nie opinie graczy
Bazuukaa - durnyś - przecież wyraźnie napisał o recenzjach po miesiącu. a takie się pojawiły mniej więcej tylko po premierze. ty zaś w swoim durnym oburzeniu - uprzytamniasz nam że mija już ok 7 miesięcy od premiery . dzięki . idź stąd
hmm. ja akurat gram w AoC w wersji PL i jest swietnie. graficznie, questowo, spolecznosciowo, wszystko cacy. nie jest to rowniez pierwszy MMO w ktory gram takze jakies odniesienie jest. ale musze powiedziec ze wpuszczanie informacji ze jest tylko 100 tys to morderstwo dla tego tytulu. IMO musi zdarzyc sie cud zeby to przedsiewziecie stanelo na nogi bo trzeba byc idiota zeby wejsc w tytul o ktorym wszyscy pisza ze pada. nie chodzi tu tylko o zakup pudelka z darmowym miesiacem za 119 zeta ale o czas i energie ktora poswieca sie na gre MMO. po jaka cholere ja mam sie spinac zeby dociagnac postac do sensownego levelu jak w perspektywie jest zamkniecie serwerów... a moglo byc tak pieknie. jeszcze na ktoryms forum pojawila sie informacja, ze funcom planuje w koncu otwarcie serwera PvP dla polakow... wspolnie z rosjanami. wojan polsko-ruska - no po prostu bajka.
Tibia ta sama cena w AoC za miecha 30zl czyli za 3 miechy 90 zł a Tibia ma Pacc na 90 dni wartego 90 zł chyba.
Niezłe porównanie wiem o tym :P
EVE to gra niszowa. Age of Conan to mainstream.
Zabawne ze gra "niszowa" ma 3-4x wiecej graczy :D
Niszowa ale jak bogata.
BTW. Gdzie jest Pl@ski? :D
Te gry powinny się opierać wyłącznie na abonamencie - powinna być możliwość ściągnięcia gry za darmo i przynajmniej z tydzień możliwości pogrania przed wykupieniem abonamentu.