2009 – rok prawdy?
dokładnie tak: rok 2009, rokiem PS3: Killzone 2, Heavy Rain, Uncharted 2, God of War III... - no comments...
Chyba drobna literówka na drugiej stronie - gigant z RedmonD:)
Artykul ciekawy, wszyscy boją się o swoje dupska, dlatego szykują nam się prawie same sequele. Ja na takie sequele nie narzekam:)
kubicBSK
Ja znam powody. Ale nie musi mi się podobać.
A rynek gier video to chyba najbardziej zachowawcza branża medialna, jaka istnieje.
uwielbiam czytać wypowiedzi prezesa City Interactive - firma, która produkuje same crapy ma najwięcej do powiedzenia w kwestii rynku i tworzenia gier. nie można było przepytać kogoś z CD Projektu albo Techlandu, to są przynajmniej producenci dobrych gier.
Punch-Out!! - tego nie ma nawet w encyklopedii.
Też jestem zdania, że rok 2009 to rok PS3. Świetne gry na nią się szykują i duże prawdopodobieństwo, że sprawię sobie swoją sztukę obok X'a lub zamiast :)
Też na początku myślałem że 2009 to rok PS3,ale teraz to jest po równo.Po piersze God of War 3 pojawi się 2010r więc zostają 3 mocne tytuły PS3.A xbox ma Halo Wars,Halo 3: ODST(bardzo ważne) GTA IV The Lost and Damned i prawdopodobnie drugi dodatek(GTA DCL 2x zdecydowanie najmocniejsze tytuł zarak koło Halo) i całkeim możliwe że wyjdzie jeszcze Splinter Cell: Conviction.To która konsola będzie królować to się okaże pod koniec roku,ale jak PS3 nie wygra to też nie wygra następnego roku.
eee... GOW III w 2010 r.? Pierwszy raz słyszę...
Bardzo interesujący artykuł ;)
ups... wygląda, że tak - niestety...
Chyba nawet największy kretyn, podpisujący się tytułem ekonomisty, zaskoczył w czasie czytania artykułu, że City Interactive kryzys nie ma prawa dopaść.
Składa się na to kilka czynników, mianowicie:
- domyślny target odbiorców - CI to przede wszystkim tanie gry, a Polska lubi tanie rzeczy, więc aby np. zaspokoić spragnionego rzezi syna, tatuś zakupi tytuł skrzętnie ukryty między działem motoryzacyjnym, a działem dla trochę większych panów (skąd wiem? - nie pytajcie ;);
- koszta produkcji - tajemnicą nie jest, że gry CI nie są odkrywcze, czy też innowacyjne, aczkolwiek zachowawczo muszą trzymać jakiś poziom grywalności (nie zawsze, ale jednak);
- koszta dystrybucji - a praktycznie ich brak, ponieważ City Interactive to firma samowystarczalna, która swoje tytuły sprzedaje głównie za pośrednictwem kiosków i salonów prasowych.
Z tego i kilku innych powodów (tych nie wyjawię - tajemnica Sera), moje zdanie odnośnie słów prezesa CI jest ugruntowane, a brzmi ono: STEK BZDUR.
Jak ktoś napisał wcześniej, można było wybrać kogoś z "prawdziwej" części tej branży, w której gry produkuje się nie tylko dla czystego zysku (bo ktoś kupi, ze względu na ładny tytuł i niską cenę - taka polityka CI), ale też dla własnej satysfakcji (kiedy się tworzy coś niebanalnego, rośnie nasza samoocena i zmienia się sposób postrzegania nas przez innych - oczywiście na "+").
Żadna firma nie robi gier (czy innego produktu) dla zaspokojenia czyichś ambicji a dla zysku. City Interactive ma dość specyficzną ofertę ale skoro firma dalej się trzyma i rozwija to znaczy że ktoś kupuje te gry i jest na nie zapotrzebowanie. Ja wiem, że "prawdziwi gracze" nie tkną czegoś takiego bo wstyd i w ogóle obciach ale widać dużo osób myśli inaczej.
Ja sam chyba nie grałem jeszcze w żadną z gier CI ale cieszę się że taka firma istnieje, że ktoś tam ma pracę i dzięki temu zarabia itp.
A skoro zajmują się robieniem gier (a czy one podobają się 14 letniemu Jasiowi czy 28 letniemu Markowi to już mniejsza sprawa) to ich wypowiedź jest jak najbardziej na miejscu w takim artykule.
I tak przy okazji miałbym jeszcze prośbę do zagorzałych fanów PS3 aby nie pisali w każdym wątku jakie to oni świetne gry dostaną bo minęły ponad 2 lata od premiery a poza dosłownie kilkoma tytułami nie bardzo jest w co tam pograć. Będą te gry w sklepie to z chęcią sam w nie zagram ale już mam dość czytania że "już niedługo" to zobaczymy jakie killery będą na PS3.
PS. Nie mam żadnej z konsol tylko PC i mimo iż ostatnio prawie kupiłem X360 (bo tani ok 550 PLN w MM + dysk od kumpla za 150PLN) to jednak po przejrzeniu dostępnych tytułów odłożyłem sprzęt na półkę i kupiłem sobie nową kierownicę Logitecha. Jak patrzyłem bibliotekę PS3 to podobne wrażenia, chyba tylko MGS by mnie intesował.
PS2. Wszyscy "megafani PS3" niech dla rozluźnienia poczytają sobie o ich konsoli na nonsopedii, o Xboxie też jest
Ta ikonka przy artykule jest z jakiejś gry ? Jeżeli ktoś wie, proszę odpowiedzieć...
Baju baju, rok 2009 to rok kleski PC, PS3, mniej 360 a sukces odniesie tylko Wii. Sony i producenci sprzetu do PC, 360 ponosza ogromne straty, a Wii kosztuje najmniej, produkcja gier i jej koszty tez sa mniejsze, a w czasach kryzysu czesciej patrzy sie na ceny a nie na jakosc oferty.
MJ27 mi się to kajorzy z Fable 2 ale sam nie wiem
SebaOnePL a czy na PS3 I Xbox 360 da się tylko grać exclusive chyba mi nie powiesz że po to konsole się kupuje.Albo mi jeszcze powiesz że PC ma lepsze gry bo po GTA 4 na PC to widać jak wyglonda sytuacja.
Morgi - masz racje: baju, baju.
Co rok slysze o "klesce PC". Tak od 2000.
Godwar jak wyglonda to nie wiem
edit: tak klęska pc czy konsoli, obie platformy upadają już pare lat i upaść nie mogą:D
Nie ma Diablo III? Przecież gdy ta gra wyjdzie to skasuje całą resztę, no chyba, że w tym roku jej nie uświadczymy.
SebaOnePL (ładny nick) - pewnych rzeczy nie ubrałem w słowa i postanowiłem z nich zrezygnować, ale w kontekście Twojej wypowiedzi, muszę jakoś zgrabnie to ująć i przelać na karty gry-online.
Po pierwsze - wiem, że gry to branża nastawiona głównie na zysk, CI nie jest tu jakimś wyjątkiem. Jednakże obracają się oni w trochę innym świecie, w którym najpierw się kombinuje, jak zrobić coś tanio, a dopiero później rozpoczyna proces developingu.
Po drugie - poważne gry wiążą się z poważnymi kosztami, a to może przynieść poważne straty, przy czym nakład środków, jakie City Interactive przeznacza na gry jest na tyle zapobiegliwy, iż nawet w przypadku jakichkolwiek zawirowań (np. kryzys gospodarczy - Krysia z gazowni nie ma pieniędzy na grę dla bezrobotnego męża), firma nie poniesie większej klęski (odrobią na kolejnych "genialnych" tytułach).
Po trzecie - nawet CI ma w swym dorobku kilka ciekawych tytułów, co nie zmienia faktu, że z "prawdziwą" branżą i firmami, które muszą się liczyć ze zmianami gospodarczymi, nie ma ona nic wspólnego. Sam prezes City Interactive powiedział, że chcą otwierać kolejne oddziały na świecie, czyli wynika z tego, że dział marketingu CI wie, iż nic im w najbliższym czasie nie grozi.
Ja wiem, że "prawdziwi gracze" nie tkną czegoś takiego bo wstyd i w ogóle obciach
Art of Murder z dodatkiem, Chronicles of Mystery oraz Redneck Kentucky to gry wybijające się ponad przeciętność. CI umie robić dobre gry, ale Tymiński ma inną politykę.
offtop: Będzie nowy Rajd na Berlin: Cień Stalingradu. Czytałem w Clicku.
Nie wiem skad u wielu konsolowych graczy taka niechec do PC-tow.Wieszcza bez przerwy koniec ery gier na kompy,a guzik im z tych zapowiedzi wychodzi.Bardzo mnie to cieszy,ze sie myla...Tym bardziej,ze w tym roku jest zapowiedzianych przynajmniej kilka swietnych tytulow miedzy innymi rowniez na PC.
@Godwar
Dla mnie PC ma lepsze gry. Gdyby na konsolach był rFactor, Company of Heroes czy Stalker to może bym się skusił ale na razie pozostanę na PC. Na konsolach też są dobre gry jak Dead Space czy NBA 2k9 ale jak je mam na PC to po co mi konsola.
@CWSerek
Fajnie że odpisałeś i podałeś Swoje argumenty.
Natomiast dalej uważam że CI jest reprezentantem branży. Weźmy pod uwagę że na kryzysie to właśnie oni mogą wg mnie stracić. Jeżeli ja jako klient mam na czymś oszczędzić to będę wolał kupić jedną grę o uznanej marce niż inwestować nawet 20 PLN w coś co wiem że starczy na 2h średniej zabawy i wtedy CI jest stratne.
@FunMen
Ten tekst o "prawdziwych graczach" był ironiczny i mam nadzieję że tak go odczytałeś bo mimo iż ja nie gram w ich gry to czytałem że właśnie przygodówki stają na dość wysokim poziomie i gdyby mnie interesował ten gatunek to pewnie by w nie zagrał.
SebaOnePL - zgadzam się, ale nie do końca. My, czyli gracze z prawdziwego zdarzenia (wiem - głupio to brzmi) nie jesteśmy docelową grupą odbiorców gier City Interactive, właśnie według polityki w/w prezesa tej firmy.
Można napisać, że w tym konkretnym przypadku target stanowią mniej wymagający gracze, ale też nie do końca. Po prostu szanowne CI nastawia się przede wszystkim na minimalizowanie kosztów, przy maksymalizowaniu zysków (ładna okładka, chwytliwy tytuł, dobrze zredagowany opis w tylnej części pudełka z grą - w ten sposób sprzedają gry).
Z dorobku City Interactive bardzo podobały mi się ostatnie Mortyry. Nic, poza tym, że były to gry budżetowe, nie potrafię im zarzucić (to tak na moje usprawiedliwienie). Natomiast z marketingowego punktu widzenia, City Interactive jest silnym graczem na polskim rynku i tak już raczej pozostanie.
Już jakiś czas temu pisałem tu, że kryzys gospodarczy nie musi wpłynąć w wielki sposób na branżę gier. Jeśli kogoś przez kryzys nie będzie stać na samochód to kupi se grę samochodową na pocieszenie. Jeśli kogoś zwolnią to choć będzie miał mniej pieniędzy to za to więcej czasu na granie a że gry są tanie to i tak sobie ich kilka kupi. Jeśli kogoś będzie real wprowadzać w depresję to dla relaksu ucieknie w świat gier gdzie może uratować świat na 150 sposobów. Tak więc nie tylko krysys może dotknąć branże w niewielkim stopniu ale kto wie, może jej nawet pomóc.
CI przetrwa kryzys? Hura... Tylko czy gracze cokolwiek na tym skorzystają?
W końcowej tabeli zabrakło konsolowego Wiedźmina, który, mam nadzieję, mimo to zdoła zainteresować zachodnich odbiorców. Fakt niskiej sprzedaży w tamtym rejonie wersji pecetowej nie jest zaskoczeniem - tam królują konsole, a przekonać się o tym zdążył choćby taki Crysis. Ale jak wyjdzie Powrót Białego Wilka i okaże się dobry (mówię o sterowaniu, walce itp.), to może CDPR będzie w końcu mogło wziąć się poważnie za te "tajemnicze" projekty, o których na razie tylko mówi. Życzę też powodzenia nowemu Call of Juarez - może dzięki temu Techland dokończy wreszcie Dead Island, Warhounda i Chrome 2. Oby THEY od chłopaków z Metropolis nie zawiódł oczekiwań. Oby nowy Two Worlds był w stanie zamknąć usta krytykom jedynki. I tak dalej, i tak dalej...
Diablo wszystko pozamiata o ile wyjdzie w tym roku napewno kupi to najwięcej ludzi , Blizzarda pewnie kryzys nie ruszy:P
2009 to rok sequelów bez dwóch zdań
raczej w tym roku nie zacznie sie jakaś nowa seria gier wszystko to kontynuacje
co ma wspólnego City Interactive z tym tekstem przecież oni w kółko tworzą te same gierki za 10 sprzedawane w kiosku
z tym Guitar Hero V to sie chyba trochę pospieszyli
morgi przestań bajki pisać.
andrey226 może chodzi o zazdrość? Kto to wie co siedzi w pustych łepetynach ludzi głoszących bajki o upadku jednej czy drugiej platformy.
Ten cały śmieszny kryzys staje się takim samym straszakiem jakim obecnie jest terroryzm.
Rok sequeli w moim przypadku będzie rokiem mniejszych wydatków. Wolę zagrać w starsze gry, które posiadam niż wydawać pieniądze na odgrzewane kotlety, których jakość raczej się niczym nie wybije patrząc na trendy panujące w branży od dłuższego już czasu. Osobiście chętniej kupiłbym nowy tytuł, z nowymi pomysłami, a który zaoferowałby mi rozgrywkę na dłuższy czas nawet jeśli kosztowałby nieco więcej.
Godwar: Dzięki za odpowiedz, to postacie z Fable 2.
Dla mnie ironiczny jest fakt, że developerzy i wydawcy konsolowi znacznie mocniej dostają w kość przez kryzys niż ich PCtowi odpowiednicy. Śledząc ostanie miesiące to konsolwe firmy zwalniają ludzi, PCtowe inwestują.
Co do GoW'a mogę się nie zgodzić, poczekamy zobaczymy. GoW powinien być choćby w planach ale, tak jak killzon2 którego zapowiadali ok pół roku temu tak jak i HaloWars, ResidentaV, Fear 2, Assasina, .GoW to naprawde warta uwagi gra tak jak Gears of War którego zapowiadali z przeciągiem ok 4 miesięcy. A co do reszty to narazie tylko plany. Tak jak Mass Effect 2 i GoW3. Tak jak mówie poczekamy zobaczymy ;)
Straszne uproszczenia w artykule...
Zwolnienia w Sony i w Microsoft dotyczą wszystkich działów. Wypadałoby porównać działy poświęcone tylko rozrywce...
hmm.. cóż..ja gram na konsolach i na piecu...proste rozwiązanie!!! nie widze powodu by mówić że piec lub konsola lepsza.... potrzebuję jednego i drugiego... na konsolach gram w exclusive'y... MGS, Resistance'a, Little Big Planet (bez śmiechów mi tu!!!! )czy już niedługo w Killzone'a 2...... na piecu mogę sobie pograć we wszystko inne jesli mam ochote na poprawianie grafy... antyaliasing czy anizotropie..hłe hłe no i czasem z gg sie skorzysta i mail'a sprawdzi.. co jest dość irytujące gdy sie nie ma klawiatury pod pleja.. hehe pozdroooooooo
ps: choć nie powiem ...faworyzuję konsolę!!!
Ja mam xbox-a 360 i jestem w sumie zadowolony nie moge narzekac. Rok temu pamietam zagralem w Crysisa na kompie Athlon 4200 2 gb Ramu GForce 8600GT i na najnizszych detalach czasem zrywalo!! Po tym incydencie:D Znienawidzilem Crysisa, i kupilem sobie Xboxa360. W sumie troszke zaluje ze nie kupilem Play Station 3. Przynajmniej moge przyciac w GoW-a 2, FAble 2 i Halo 3