Znamy minimalne wymagania F.E.A.R. 2: Project Origin
Oczywiście wymagania nie zbędne do uruchomienia menu gry.
A niech się pojawia w piątek 13-stego. Co za zabobon. Kultury azjatyckie mają to samo z liczbą chyba 4 - nie widać w tym wszystkim wpływu naszych przekonań na rzeczywistość?
niezbędne piszemy łącznie, panie magister.
I znowu wymagany internet przy instalacji. Way to go! :|
RESH, występuje to na pewno w kulturze Japonii, ma to związek z jednym z odczytań kanji (ideogramu) liczy 4, czyli shi, w ten sam sposób odczytuje się kanji na 'śmierć'. Tak samo z 7, którą czyta się 'nana', lub... 'shichi' :)
Nie ważne jaka jest geneza tych przekonań, ważne, że póki w nie wierzymy, to się nam udzielają.
Wow, nawet mi wejdzie... Po premierze GTA4 nie mam zbyt dużego zaufania do żadnej firmy produkującej gry.
Już mi się nie podoba stwierdzenie: "do instalacji wymagane jest połączenie z Internetem.". Czyżby szykowały się atrakcje jak z GTA IV??
16 lutego mam urodzinki.
Musze powiedzieć że chce dostać tego FEAR'a bedzie pocinanie :P
Co do wymagań mam nadzieje że mi bedzie luzem iść, ale niepokoi mnie to połączenie z internetem
wymagania minimalne : PS3 lub X360;P hehe
Engine ten sam co w jedynce i dodatkach, tylko ulepszony. A trzeba zauważyć, że każdy następny dodatek chodził lepiej od poprzedniego (przynajmniej u mnie). Stąd sądzę, że wymagania "zalecane" nie będą jakieś kosmiczne.
Niskie bardzo, chyba pogram sobie na maxa z AAx8 :)
(GeForce 6800/Radeon X700 lub lepsza),
Coś mi tu nie pasi, przecież różnica między tymi dwiema kartami jest ogromna :|
No chyba miało być GF6800/ RX800, to mniej więcej by były porównywalne karty.
onlyPC37 jeżeli uważasz, że XBOX 360 czy PS3 ma gorszą grafikę niż PC to powinieneś nazywać się onlynoob37.
Aha, a ty to niby się znasz ? Idźcie dzieci na czat się kłócić jak nie macie pojęcia o czym mówicie.
Niskie te wymagania jak na dzisiejsze standardy. Ciekawe jak optymalizacja...
Jeżeli takie są te wymagania to pogram bez najmniejszego problemu :) Nic tylko czekać do premiery :)
magik603 ja mam urodziny 12 lutego i chyba sobie sciagne to gre jako prezent:D oczywiscie zakladam ze juz bedzie na necie. jak nie to max 14 juz bede ja mial.
TobiAlex jak uwazasz inaczej to chyba sam jestes noob. chyba zapomniales ze te konsole maja juz 1-2 lata? ( nie wiem bo sie nie interesuje ) wiec nie moga dogonic PC pod wzgledem grafiki w niektorych grach oczywiscie. ale oczywiscie konsole wygrywaja z PC pod wzgledem ceny ale za to PC nadrabia tym ze za gry nie trza placic:P wiec co jest lepsze? dla mnie PC
ciekawe kiedy będzie demo, chyba sie ukaże dobrze by było
Grafika 256MB na minimum... To ciekawe jaka grafika będzie potrzebna do optymalnych ustawień grafiki ;)
TobiAlex ----->
Zarówno PS3 jak i X360 mają już ponad 2 lata. Przy czym jeżeli bierzemy pod uwagę kwestię grafiki to sprawa wygląda jeszcze gorzej, szczególnie w przypadku PS3, którego układ graficzny (RSX) opiera się na mocno okrojonym GeForsie 7900 (8 ROP-ów zamiast 16, mocno niedotaktowane pamięci pracujące na szynie 128bit zamiast 256bit).
Konsola nadrabia oczywiście lepszym wykorzystaniem podzespołów, ale fakt faktem już w momencie premiery RSX technologicznie był słabszy niż obecne w tym samym momencie GPU dla PC.
Tak było wtedy, a teraz?
Ano do teraz PC-ty zdążyły otrzymać już 2 zupełnie nowe generacje GPU od ATI i NVIDII których wydajność jest nie przymierzając CZTERY RAZY WYŻSZA niż GeForce'a 7900GTX czy Radeona X1800XT.
Znowu - konsola nadrabia optymalizacją, ble ble ble.... Pytanie jaką przepaść technologiczną da się nadrobić "lepszą optymalizacją". Śmiem twierdzić, że są pewne granice których się nie przeskoczy, a 4x wyższa wydajność PC-towych kart graficznych to jest właśnie ta granica....
@NFSV fan -> zgadzam się z tobą tylko jeśli chodzi o PS3 tak "słaby" układ graficzny jest podyktowany tym że sony wolało zainwestować w procesor który pomaga przy generowaniu grafiki, tak czy siak według mnie nie za bardzo im to wyszło.
onlyPC37 jeżeli uważasz, że XBOX 360 czy PS3 ma gorszą grafikę niż PC to powinieneś nazywać się onlynoob37.
Jeżeli uważasz, że Xbox 360 czy PS3 mają lepszą grafikę na PC to powinieneś nazywać się TobiNoob.
Żałośni są tacy fanboye konsol... (Jeśli uważasz, że 7900GTX jest lepszy od R4870X2 itd. to ten temat nie ma sensu, nie poruszajmy już innych kwestii).
Grafika 256MB na minimum... To ciekawe jaka grafika będzie potrzebna do optymalnych ustawień grafiki ;)
1GB styknie na max z AA.
PitbullHans ---->
RSX jest dużo słabszy od 7900GTX. Jakby patrzeć czysto po specyfikacji to bliżej mu do 7600GT (8 ROP i 700MHz pamięci na szynie 128bit).
Cell go czasem może trochę wspomóc swoimi SPU, ale też ile można zdziałać 7 jednostkami? Zwłaszcza że te magiczne 7 jednostek to już zdaje się wszystko miało robić i fizykę liczyć i wspierać obliczenia AI i jeszcze dodatkowo grafikę generować.
Żeby było śmieszniej to poza tymi SPU, Cell nie ma nic do zaoferowania. Jego JEDEN (bo więcej niestety nie ma) rdzeń oparty o okrojoną architekturę PowerPC to totalna wydajnościowa "padaczka" o czym swego czasu można było przeczytać na necie.
Oczywiście na konsolach nie brak zdolnych twórców którzy ograniczenia sprzętowe konsol dobrze znają i je umiejętnie omijają (tu szczególnie graficy muszą się naprawdę ostro "gimnastykować" żeby zrobić coś z niczego....). Co nie zmienia faktu, że te ograniczenia istnieją, a obie konsole "next genowe" pod względem wydajności są daleko w tyle za PC-tami.
@PitbullHans [ Level: 7 - Konsul ]: pytanie odnosnie czytania ze zrozumieniem: w ktorym miejscu TobiAlex napisal, ze uwaza, iz konsole maja _lepsza_ grafike, niz PC?
Nie czekam na odpowiedz.
Odnosnie tematu chipow graficznych w konsolach: sa jakie sa, ale faktem jest, ze dzieki jednej niezmiennej konfiguracji sprzetowej developerzy moga zoptymalizowac gre bardzo dokladnie pod te platforme, w wyniku czego gdy na konsole wygladaja czesto sporo lepiej od tego, czego moznaby sie teoretycznie spodziewac, patrzec sucho tylko i wylacznie na ich specyfikacje sprzetowa.
Akurat nie wiem czy tak bedzie w przypadku FEAR2, bo engine Monolith jakos nigdy nie zachwycal performancem, ale mieli czas na optymalizacje tym razem takze pod konsole [zamiast robic chamski port z PC przy minimalnym wysilku], wiec coz.. we'll see [play?].
@NFSV fan [ Level: 67 - Konsul ]: >Co nie zmienia faktu, że te ograniczenia istnieją, a obie konsole "next genowe" pod względem wydajności są daleko w tyle za PC-tami.
Cpt. Obvious to teh rescue! ~~
To zadna nowosc, czy Ameryka, ze konsole zostaly rpzescigniete przez PC, w koncu to hardware niezmienny z 2005/6 roku, wiec niby czego oczekujesz? Ze magicznie beda sie autoupgradowac? Oznajmiasz rzeczy tak oczywiste, ze szkoda czasu na ich oznajmianie :)
Potym co widzialem u siebie na PC (kompik 5x lepszy od zalecanych) to watpie w ich wymagania bo gra mi chodziloa dosc dobrze na mediume ale i tak czesto skakala
By nie byc goloslownym - karta 8600gt 512, cd 1,8, 2gb, xp
jeśli to prawda to to nie są duże wymagania, ale znając życie to i tak fear będzie wymagał super komputera ..
Wymagania nie powalają i bardzo dobrze. Oby tylko Monolith przyłożył się do optymalizacji, bo jedynka pod tym względem ciut kulała (w swoim czasie). Jednak sporo czasu mieli, żeby nad sequelem popracować - myśle więc że będzie dobrze.
Widzę też, że tradycyjnie pojawili się odkrywcy już dawno odkrytej Ameryki i przekazali sensacyjną wiadomość - konsole mają starsze podzespoły niż nowe pecety ! W ten sposób dowiedzieliśmy się, że sprzęt z 2008 r. jest lepszy niż ten z 2005. Dziękuje - bo sam bym się nie domyślił :)
Dowiedziałem się też, że "są pewne granice, których się nie przeskoczy" - a taką granicą jest np. "4x lepsza wydajność kart pecetowych" . Ponoć nawet optymalizacja tu konsolom nie pomoże :)
Cóż - pewnie to i prawda, skromnie powiem - że za wielkiego znawce sprzętu się nie uważam. W pompie mam ile co ma ROPów sropów, czy shaderów bajerów. Chciałem jednak zauważyć, że te "4x lepsze" karty graficzne w blaszakach zdychają i dławią się jak mają uciągnąć pecetową wersję GTA IV w detalach.... medium :). A gra wygląda wtedy tak jak na konsoli (plus wyższe rozdziałki) - sprzęcie 4x gorszym. Bo jeśli chodzi o detale najwyższe - te są zarezerwowane dla kompów, które jeszcze nie powstały :). Spójrzmy jednak w przyszłość z nadzieją - pewnie za dwa, trzy lata kiedy karty w pecetach będą już nie 4x ale 8x lepsze forumowi spece od sprzętu powiedzą: mamy lepszą wersję GTA :). I znów pojawią się tu "specjaliści", którzy zamiast o grze (fabule, gameplayu) będą smęcić o: lepszych teksturach, wyższych rozdziałkach, ilości klatek na sekundę i tym podobnych duperelach ;-)
Do [26]Koktajl Mrozacy Mozg - 8600 GT to karta niewiele lepsza od 6800 natomiast procesor 1 rdzeniowy pracujący z częstotliwością 3 GHz dorównuje nisko taktowanemu (1800 MHz) Core 2 Duo. Dziwię się, że nie podkręciłeś swojego procesora - jeśli to E4300, to wytrzyma ok 3GHz i wydajnością prawie dorówna procesorom dostępnym obecnie na rynku.
lordpilot
Nie jestem fanboyem i podobnie jak ty uważam, że grafika jest ostatnią ważną rzeczą w grze.
Tym niemniej argument z GTA jest chybiony. Rockstar zawsze (odkąd przeszli na pełne 3d) miał problemy z optymlizacją tej serii (wyjątek Vice City, które chodziło bardzo ładnie). No bo jak wyjaśnić, że gry w stylu Assasin Creed, Bioshock - choć o nim i PS3 słyszałem, że są jakieś problemy -, Gears of war, Fallout 3, Oblivion czy Mercenaries 2 itp. są ładne, często mają duży, żywy świat i spokojnie gra się w nie na każdym sprzęcie, a takie GTA 4 ma problem akurat z PC? Rockstar dał ciała i tyle.
Jedna gra nie może być dowodem na wielkość lub małość danej platformy.
Ponoć dławią się nie karty, tylko procesory, bo Rockstar tak konwersję zrobił, jakby pc większość obliczeń w grach na nich przeprowadtzał,
Matysiak G,
Trudno się nie zgodzić z tym co piszesz :) Swoim postem chciałem jedynie pokazać, że:
a) Pecety z 2008 zjadają konsole z 2005/2006 na śniadanie, tylko że.... większość normalnych graczy o tym wie i ma to w pompie (ewentualnie: nie robi z tego powodu sensacji). Druga sprawa - z tej przewagi w zasadzie jak do tej pory nic nie wynika. Albo gry konsolowe mają ciut gorszą grafikę (rozdziałka, tekstury) albo (rzadko) lepszą w przypadku kiedy ktoś spierdoli konwersje (jak zrobił to Rockstar)
b) Optymalizacja jest rzeczą bardzo ważną i czasem potrafi wręcz zdziałać cuda. Nie mam na konsoli gry która by mi klatkowała/przycinała czego niestety nie mogę powiedzieć o blaszaku. Na optymalizacje gier na PC deweloperzy przeważnie leją - stąd wykorzystanie tej "4x przewagi" w GPU to jest na papierze. Zdarzają się oczywiście chlubne wyjątki - np. wspomniany przez Ciebie F3 (mam wersje PC) - chodził jak złoto, a save/load to u mnie były 1 - 2 sek.
Pozdrawiam i z mojej strony EOT, bo temat jest o FEAR 2 :)
lordpilot >>>>
Chciałem jednak zauważyć, że te "4x lepsze" karty graficzne w blaszakach zdychają i dławią się jak mają uciągnąć pecetową wersję GTA IV w detalach.... medium :). A gra wygląda wtedy tak jak na konsoli (plus wyższe rozdziałki) - sprzęcie 4x gorszym
Śmieszny jesteś, było głośno o tym że w wersji na PC tekstury są wyższej rozdzielczości, dlatego na medium gra wygląda ładniej na kompie niż na konsoli.
Bo jeśli chodzi o detale najwyższe - te są zarezerwowane dla kompów, które jeszcze nie powstały :)
Taa, a ta twoja konsola to by się spociła, wybuchła ze zmęczenia albo prosiłaby o pomste do nieba . buhahaha
I znów pojawią się tu "specjaliści", którzy zamiast o grze (fabule, gameplayu) będą smęcić o: lepszych teksturach, wyższych rozdziałkach, ilości klatek na sekundę i tym podobnych duperelach ;-)
Jak zawsze ;]
Bądźmy szczerzy wystarczy mieć Core i7 4 GB RAM i poczekać na Geforce GTX 285 albo 350 i GTA4 fruwa na najwyższych tyle że taki zestaw to w tej chwili niezła sumka :P, ale jaki to ma sens jeżeli wam gry odpalają to się cieszcie że w ogóle możecie w nie grać
x4r
Przeczytaj post lorda jeszcze ze trzy razy, a jak zrozumiesz to się dopisuj. Idealnie wpadłeś w jego pułapkę zastawioną na wszelkiej maści fanboyów. Popatrz do jego stopki. Ma i xkloca i przyzwoitego pc.
Matysiak G >>
Mu chodziło o "rozdzielczość ekranu" a nie o "rozdzielczość tekstur" jeżeli o to ci chodzi i sam jeszcze raz przeczytaj, no chyba że nie rozróżniasz jednego od drugiego.
I czepiaj się sformułowań. On się nie czepiał pecetów czy konsol, tylko pisał o gościach, którzy czują się lepiej udowadniając, że ich penis...znaczy sprzęt jest mocniejszy od cudzego. A przy okazji ruszył temat skandalicznej optymalizacji GTA.
Miałbyć EOT, ale jednak jednemu osobnikowi jeszcze odpiszę :)
x4r,
Ochłoń trochę i przeczytaj moje posty jeszcze raz - tym razem ze zrozumieniem. O wyższych rozdziałkach (nie teksturach) w wersji na PC pisałem (co z tego - akurat w GTA IV tej różnicy nie widać).
Spójrz też w stopkę na czym gram (podpowiadam: konsola i PC) bo tak się podnieciłeś swoją ripostą że nawet tam nie zajrzałeś. Co do GTA IV - gry jeszcze nie mam, czekałem właśnie na wersję PC, ponieważ jednak port jest spierdolony, to kupię na Xpudło. Dla mnie "end of story".
Matysiak G >>>
Przepraszam bardzo, ale ja nie zacząłem pisać o GTA tylko skoro lordpilot zaczął o optymalizacji GTA to ja też coś powiem, bo to bzdura porównywać wersje konsolową z PC-wą
skoro w wersji konsolowej optymalizacja wiąże się z jedną konfiguracją a nie za przeproszeniem pieprzenia się z ustawieniami (low,medium,high .itp) na konsoli musieli dobrze to zoptymalizować bo nie da się wymienić sprzętu a na kompa to w ogóle olali optymalizacje opierda***** się kilka dobrych miesięcy bo i tak wiedzą że kompa da się upgradować, więc co tam wypuśćmy wersje "Alpha" i niech czekają na sprzęt który to udźwignie i stąd to że na konsoli dobrze działa. Totalne zlanie klienta na całej linii. Powracając jeszcze do FEARa to myślę że te wymagania minimalne będą z deczka większe jak to było w przypadku jedynki.
Ochłoń trochę
Jestem spokojny bo nie widzę żebym wyraził gdzieś złość a bardziej śmiech.
x4r
Peace
Ale nie mogę się zgodzić, że to bzdura porównywać wersję konsolową i pc-tową. Jak już napisałem - skoro w inne tytuły z X-kloca można na średnej klasy pc bez problemu grać, to z GTA też powinno tak być. Nie jest, więc Rockstar nawalił. A kto będzie kupował tę grę za kilkanaście miesięcy, skoro w chwili premiery dostaje tęgie baty - właśnie ze względu na nidopracowanie? Raczej niewiele osób, bo będą już dostępne kolejne "must have". Co do kilku różnych configów - jakoś w innych grach nie mają z tym problemu.
A gdyby tak poczekli z wydaniem jeszcze z pół roku i dopracowali port, to fani byliby mocniej napaleni (zwłaszcza w myśl polityki będzie nie będzie), a gra nie zebrała by po pysku od każdego, kto ma z nią problemy.
matysiak gf 8600 gtx ...
Send1N/light/
Chyba faktycznie się pomyliłem - gts.
Normalnie Rotfl - cała jedna literka. A po poprawce nikt nie będzie wiedział o co ci chodzi :p
Swoją drogą wisi tak od chyba 3 miesięcy i jakoś nikt do tej pory się nie przyczepił.
Skoro to są minimalne wymagania to czemu od razu nie podali sprzętu który jest potrzebny aby zagrać na max detalach. Dziwna polityka