Mirror’s Edge w wersji na PC wykorzysta PhysX
...urozmaiceniem, zwiększającym już i tak niezwykle wysoką widowiskowość rozgrywki i w bardzo dużym stopniu 'płynność gry'.
Czyż nie? ;)
Czyli osoby z Radeonami są w tyle?
wygląda to świetnie, ciekaw jestem ile można wycisnąć z tego całego PhysX, bo póki co zapowiada się smakowicie
wygląda ... lepiej :)
Fajnie, że mam akurat GF88:). Prezentuje się to bardzo ładnie, ciekawe czy będzie także wzrost fpsów tak jak w GoWie i ME. Dobrze że nvidia wykupiła Ageie, może teraz w końcu będzie więcej gier z obsługą Physxa.
HA! Nareszcie mamy więcej niż konsolowy! Niech żyje pecet!
Zawsze mieliśmy więcej, tylko nie wszyscy zdawali sobie z tego sprawę ;)
Co do tematu- obiecująco to brzmi. Z każdym dniem coraz bardziej zaczyna mi się ta gra podobać ;)
Najwieksze wrazenie zrobil na mnie moment kiedy smiglowiec przesztrzeliwuje sie przez ta niebieska plachte ktora tak zaje... fajnie sie... hmmm, rozpruwa, rozdziera? Poza tym reszta efektow, tez swietnie wyglada. Mila niespodzianka.
robi wrazenie ale kto bedzie patrzyl ja fruwajacy material czy sypiace sie szklo w czasie gry? Moze przez pierwsze 15 bedziemy na to zwracac uwage
ooj widać widać, zjeżdżając po dachu czy tej wodzie inaczej całkiem czuje się otoczenie
Koktajl Mrozacy Mozg ja bede ;]
Lubie takie smaczki i lubie patrzec jak fizyka wreszcie sie ruszyla troche z miejsca.
Ja będę na to zwracał uwagę, bo takie małe smaczki jak to że jak lata helikopter to papierki odlatują zgodnie z kierunkiem wiatru itp. są najlepsze. Z resztą z takim myśleniem to w ogóle fizyki w grach powinno nie być, bo po co? I tak nikt na to uwagi nie zwraca.
No super, pod warunkiem, że nie będzie to kosztem szybkości generowania grafiki.
Dajcie odnośnik do tego kawałka muzycznego ;]. Może być na www.oggole.pl ^^. Chyba zafunduje sobie wersje pc. Dobrze to wygląda.
Dziwi mnie fakt ze wersje konsolowe tej gry nie obslugują technologii Physx, z tego co pamietam silnik ten byl zaprojektowany rowniez dla PS3 i X360.
Wyglada na to ze konsole juz by nie uciagnely obliczen zwiazanych z fizyka i z wysokimi detalami graficznymi i byc moze tworcy musieli z czegos zrezygnowac zeby to wszystko na konsolach jakos chodzilo.
albo w ten sposob rekompensują pecetowcom obsuwę względem premier konsolowych :)
Super! Szkoda tylko, że ta technologia jest tylko dla tych co mają GF 8 i wzwyż (ja mam 7) bądź karty physix :/ Osobiście jak już będę zmieniał kartę to raczej na radka z serii 4xxx :/
Chyba jednak odpuszczę sobie wersję pecetową i zostanę tylko przy konsolowej.
Radzę obejrzeć ten sam filmik, ale w HD
http://www.gametrailers.com/player/42962.html
Bo jakość youtuba pozostawia wiele do życzenia.
[18] - nie takie rzeczy chlebak z klocem robili:D Ale naprawdę kozacko to wygląda:)
To moge przynac, ze robi to bardzo fajne wrazenie - pogralem w demo na 360-tce i strasznie mnie dziwila "czystosc" i sterylnosc - tutaj jest zdecydowanie ciekawiej. Ja tam na takie cos wracam uwage :P
@GunarDAN - napewno bedzie - przeciez karta to liczy - tylko bedzie to pewnie jako opcja (przeciez musi tez dzialac na Ati a tam PhysX nie ma) - masz np. 8800GT i ci zwalnia - wylaczysz - masz 260 (szczerze: czekam zeby zobaczyc co potrafi bo narazie nie ma zadnych gier a jestem szczesliwym posiadaczem w/w) to pograsz z Px + 1920x1200. I wilk syty i owca bez nog ;)
@Chriso25 [ Level: 22 - Konsul ]: raz, ze to co powiedzial Coy2k, dwa, ze x360 to jednak sprzet sprzed 3 lat i budowa chociazby jego karty graficznej znaczaco sie rozni od dzisiejszych czipow [byl to przeciez pierwszy chip graficzny ATI obslugujacyc zunifikowane shadery] i jego wydajnosc jest inna :) + konsole nie maja dodatkowych kart dedykowanych obliczeniom fizyki.
A moze po prostu dopiero teraz wpadli na wykorzystanie tego featu :)
Tak czy siak, to dobry feat i wyglada na ladnie zaimplementowany - tylko sie cieszyc :)
Swietny efekt. Jestem ciekaw tylko jak mocno zezre to zasoby karty. Tutaj w ME pewnie nie zbyt mocno bo nie jest tego duzo (na tyle niewiele ze nawet klocki i ps3 by sobie daly rade bez problemu imo) ale predzej czy pozniej pojawia sie gry ktore zaczna czesto i gesto korzystac z funkcji obliczen fizyki i zeby sie nie okazalo ze wtedy bardzo mocna karta kleka i mamy wielkie zarwy... Jestem tez ciekaw czy karta dzieli z procem obliczenia i w razie ewentualnej zadyszki zwali czesc roboty na proca.
nie znam się na sprzęcie. Radeony czegoś takiego nie posiadają? Jakiejś alternatywnej wersji? :]
Ta technologia najlepiej nadaje się do SLI. Kupujesz sobie np. GTX260 a do tego najzwyklejszego GF 9600GT i ten drugi zajmuje się tylko i wyłącznie fizyką.
Gravedigger
O ile się nie mylę ATI ma prawa do wykorzystania Havok'a, kwestia wypuszczenia sterowników odpowiednich. Ale jakoś nie widzę aby robili coś w tym kierunku.
Edit
Oczywiście że fps spadnie, ale nie sądzę aby były to aż tak duże wartości.
StroogeR wiesz Nvidia wie jak robić karty graficzne, więc o to się nie bój, na pewno nie będzie spadało na prędkości, już oni to zrobili tak by takie coś nie miało miejsca. Na tej karcie, za fizykę pewnie będzie odpowiedzialny jakieś coś, a za grafikę inne coś. Bodajże GF 260 czy jakiś inny(nie do końca pamiętam jaki to był), jest ponoć 13 razy wydajniejszy od Core Duo Intela. Więc ta karta np. 8800GT też ma silne bebechy.
NewGravedigger z tego co mi wiadomo to nie, bo to jest własność Nvidii.
A co do filmiku, to mi też się bardzo podobał moment z tym niebieskim materiałem, coś pięknego.
W newsie jest napisane o serii 8 i lepszej. Natomiast na początku filmiku na GT mamy wyraźnie napisane 9800 GTX i lepsze... To jednak lipa? :(
Drau ---> Obliczeniami fizyki z wykorzystaniem silnika Physx w przypadku konsol mialy zajac sie ich wielordzeniowe procesory a nie uklady graficzne, z tego co pamietam to Ageia i Sony razem glosno krzyczeli ze silnik ten najlepiej sprawdzi sie na PS3 gdzie Cell mial pokazac swoja potege. Dzisiaj wiadomo ze Cell nie jest tak potezny jak go reklamowano i o fizyce z prwawdziwego zdarzenia nie ma mowy.
remekra ---> Ati ma moze prawo do wykorzystania Havoka ale wydaje mi sie ze Radeony nigdy w pelni nie beda go wspierac ze wzgledu na to ze wlascicielem jest Intel ktory raczej sie Havokiem nie podzieli z Amd, bo jak wiadomo obecnie Intel pracuje nad wlasnym chipem Larrabee ktory ma byc odpowiedzia na Nvidie i Ati.
Sytuacja dzisiaj wydaje sie dziwna bo nie ma wspolnego standardu, a to tylko moze pogorszyc sytuacje pecetow, bo nikt przeciez nie bedzie kupywal dwoch kart graficznych i to roznych producentow tylko po to zeby jedna obslugiwala Physx a druga Havoka. Ale nadzieja jest brzydki Microsoft i Directx 11 w ktorym pojawi sie nowy shader specjalnie przeznaczony do obliczen zwiazanych z fizyka, ktory mam nadzieje ze pogodzi wszystkie zwasnione strony. A jak to bedzie wszystko wygladac to dowiemy sie za jakies dwa lata.
@Chriso25 [ Level: 22 - Konsul ]: nie wiem jak Aegia i Sony, wypowiadam sie na temat x360 glownie, ale badz co badz - obie maszyny licza juz sobie 2-3 lata, zas optymalizacja kodu fizycznego ciagle postepuje przeciez i jasne jest, ze obie konsole nie musza byc [co nie znaczy ze napewno nie sa aktualnie] tak wydajne w tym temacie, jak aktualny, dzisiejszy hardware, ktory byl od czasu premiery obu konsol przebudowany na rozne sposoby.
no to jak to będzie w końcu. Jedni będą obserwować doskonale fruwające szmatki, a drudzy zostaną tego pozbawieni? Jak to będzie wyglądało w praktyce?