Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Mirror’s Edge w wersji na PC wykorzysta PhysX

19.11.2008 20:41
ZwP
😊
1
ZwP
65
GameJunkie

...urozmaiceniem, zwiększającym już i tak niezwykle wysoką widowiskowość rozgrywki i w bardzo dużym stopniu 'płynność gry'.

Czyż nie? ;)

19.11.2008 20:49
2
odpowiedz
zanonimizowany586388
0
Konsul

Czyli osoby z Radeonami są w tyle?

19.11.2008 20:55
Coy2K
3
odpowiedz
Coy2K
112
Veteran

wygląda to świetnie, ciekaw jestem ile można wycisnąć z tego całego PhysX, bo póki co zapowiada się smakowicie

19.11.2008 21:00
4
odpowiedz
zanonimizowany537664
30
Legend

wygląda ... lepiej :)

19.11.2008 21:03
Mateusz16b
5
odpowiedz
Mateusz16b
140
Rycerz

Wygląda świetnie .

19.11.2008 21:15
remekra
6
odpowiedz
remekra
64
Horonrzy

Fajnie, że mam akurat GF88:). Prezentuje się to bardzo ładnie, ciekawe czy będzie także wzrost fpsów tak jak w GoWie i ME. Dobrze że nvidia wykupiła Ageie, może teraz w końcu będzie więcej gier z obsługą Physxa.

19.11.2008 21:24
7
odpowiedz
zanonimizowany543839
30
Pretorianin

HA! Nareszcie mamy więcej niż konsolowy! Niech żyje pecet!

19.11.2008 21:35
.:Jj:.
😊
8
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Zawsze mieliśmy więcej, tylko nie wszyscy zdawali sobie z tego sprawę ;)

Co do tematu- obiecująco to brzmi. Z każdym dniem coraz bardziej zaczyna mi się ta gra podobać ;)

19.11.2008 21:36
Ambitny Łoś
9
odpowiedz
Ambitny Łoś
192
Cthulhu

A na fizykę narzekaliście w video-recenzji :) Albo to było na GT?

19.11.2008 21:46
BuncoleX
10
odpowiedz
BuncoleX
54
Konsul

Najwieksze wrazenie zrobil na mnie moment kiedy smiglowiec przesztrzeliwuje sie przez ta niebieska plachte ktora tak zaje... fajnie sie... hmmm, rozpruwa, rozdziera? Poza tym reszta efektow, tez swietnie wyglada. Mila niespodzianka.

19.11.2008 21:47
Serek55
11
odpowiedz
Serek55
90
Sercio

Wygląda bardzo realistycznie, fajnie :)
Uwielbiam tę muzyczkę

19.11.2008 22:24
Koktajl Mrozacy Mozg
12
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

robi wrazenie ale kto bedzie patrzyl ja fruwajacy material czy sypiace sie szklo w czasie gry? Moze przez pierwsze 15 bedziemy na to zwracac uwage

19.11.2008 22:27
13
odpowiedz
zanonimizowany537664
30
Legend

ooj widać widać, zjeżdżając po dachu czy tej wodzie inaczej całkiem czuje się otoczenie

19.11.2008 22:34
14
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

Koktajl Mrozacy Mozg ja bede ;]
Lubie takie smaczki i lubie patrzec jak fizyka wreszcie sie ruszyla troche z miejsca.

19.11.2008 22:34
remekra
15
odpowiedz
remekra
64
Horonrzy

Ja będę na to zwracał uwagę, bo takie małe smaczki jak to że jak lata helikopter to papierki odlatują zgodnie z kierunkiem wiatru itp. są najlepsze. Z resztą z takim myśleniem to w ogóle fizyki w grach powinno nie być, bo po co? I tak nikt na to uwagi nie zwraca.

19.11.2008 22:34
GunarDAN
16
odpowiedz
GunarDAN
126
Konsul

No super, pod warunkiem, że nie będzie to kosztem szybkości generowania grafiki.

19.11.2008 22:38
Szaku
17
odpowiedz
Szaku
168
El Grande Padre

Dajcie odnośnik do tego kawałka muzycznego ;]. Może być na www.oggole.pl ^^. Chyba zafunduje sobie wersje pc. Dobrze to wygląda.

19.11.2008 22:49
Chriso25
18
odpowiedz
Chriso25
153
Generał

Dziwi mnie fakt ze wersje konsolowe tej gry nie obslugują technologii Physx, z tego co pamietam silnik ten byl zaprojektowany rowniez dla PS3 i X360.
Wyglada na to ze konsole juz by nie uciagnely obliczen zwiazanych z fizyka i z wysokimi detalami graficznymi i byc moze tworcy musieli z czegos zrezygnowac zeby to wszystko na konsolach jakos chodzilo.

19.11.2008 22:51
Coy2K
😊
19
odpowiedz
Coy2K
112
Veteran

albo w ten sposob rekompensują pecetowcom obsuwę względem premier konsolowych :)

19.11.2008 23:12
PiotrWpl
👍
20
odpowiedz
PiotrWpl
36
Centurion

Super! Szkoda tylko, że ta technologia jest tylko dla tych co mają GF 8 i wzwyż (ja mam 7) bądź karty physix :/ Osobiście jak już będę zmieniał kartę to raczej na radka z serii 4xxx :/
Chyba jednak odpuszczę sobie wersję pecetową i zostanę tylko przy konsolowej.

19.11.2008 23:14
remekra
21
odpowiedz
remekra
64
Horonrzy

Radzę obejrzeć ten sam filmik, ale w HD
http://www.gametrailers.com/player/42962.html

Bo jakość youtuba pozostawia wiele do życzenia.

19.11.2008 23:16
kubicBSK
22
odpowiedz
kubicBSK
67
Legend

[18] - nie takie rzeczy chlebak z klocem robili:D Ale naprawdę kozacko to wygląda:)

20.11.2008 01:36
23
odpowiedz
zanonimizowany57898
90
Generał

To moge przynac, ze robi to bardzo fajne wrazenie - pogralem w demo na 360-tce i strasznie mnie dziwila "czystosc" i sterylnosc - tutaj jest zdecydowanie ciekawiej. Ja tam na takie cos wracam uwage :P

@GunarDAN - napewno bedzie - przeciez karta to liczy - tylko bedzie to pewnie jako opcja (przeciez musi tez dzialac na Ati a tam PhysX nie ma) - masz np. 8800GT i ci zwalnia - wylaczysz - masz 260 (szczerze: czekam zeby zobaczyc co potrafi bo narazie nie ma zadnych gier a jestem szczesliwym posiadaczem w/w) to pograsz z Px + 1920x1200. I wilk syty i owca bez nog ;)

20.11.2008 08:09
24
odpowiedz
Drau
82
Legend

@Chriso25 [ Level: 22 - Konsul ]: raz, ze to co powiedzial Coy2k, dwa, ze x360 to jednak sprzet sprzed 3 lat i budowa chociazby jego karty graficznej znaczaco sie rozni od dzisiejszych czipow [byl to przeciez pierwszy chip graficzny ATI obslugujacyc zunifikowane shadery] i jego wydajnosc jest inna :) + konsole nie maja dodatkowych kart dedykowanych obliczeniom fizyki.
A moze po prostu dopiero teraz wpadli na wykorzystanie tego featu :)

Tak czy siak, to dobry feat i wyglada na ladnie zaimplementowany - tylko sie cieszyc :)

20.11.2008 08:56
25
odpowiedz
StoogeR
132
Generał

Swietny efekt. Jestem ciekaw tylko jak mocno zezre to zasoby karty. Tutaj w ME pewnie nie zbyt mocno bo nie jest tego duzo (na tyle niewiele ze nawet klocki i ps3 by sobie daly rade bez problemu imo) ale predzej czy pozniej pojawia sie gry ktore zaczna czesto i gesto korzystac z funkcji obliczen fizyki i zeby sie nie okazalo ze wtedy bardzo mocna karta kleka i mamy wielkie zarwy... Jestem tez ciekaw czy karta dzieli z procem obliczenia i w razie ewentualnej zadyszki zwali czesc roboty na proca.

20.11.2008 10:02
NewGravedigger
26
odpowiedz
NewGravedigger
190
spokooj grabarza

nie znam się na sprzęcie. Radeony czegoś takiego nie posiadają? Jakiejś alternatywnej wersji? :]

20.11.2008 10:13
remekra
27
odpowiedz
remekra
64
Horonrzy

Ta technologia najlepiej nadaje się do SLI. Kupujesz sobie np. GTX260 a do tego najzwyklejszego GF 9600GT i ten drugi zajmuje się tylko i wyłącznie fizyką.

Gravedigger

O ile się nie mylę ATI ma prawa do wykorzystania Havok'a, kwestia wypuszczenia sterowników odpowiednich. Ale jakoś nie widzę aby robili coś w tym kierunku.

Edit

Oczywiście że fps spadnie, ale nie sądzę aby były to aż tak duże wartości.

20.11.2008 10:14
28
odpowiedz
zanonimizowany575374
62
Generał

StroogeR wiesz Nvidia wie jak robić karty graficzne, więc o to się nie bój, na pewno nie będzie spadało na prędkości, już oni to zrobili tak by takie coś nie miało miejsca. Na tej karcie, za fizykę pewnie będzie odpowiedzialny jakieś coś, a za grafikę inne coś. Bodajże GF 260 czy jakiś inny(nie do końca pamiętam jaki to był), jest ponoć 13 razy wydajniejszy od Core Duo Intela. Więc ta karta np. 8800GT też ma silne bebechy.

NewGravedigger z tego co mi wiadomo to nie, bo to jest własność Nvidii.

A co do filmiku, to mi też się bardzo podobał moment z tym niebieskim materiałem, coś pięknego.

20.11.2008 14:15
29
odpowiedz
Ostachh
34
Konsul

W newsie jest napisane o serii 8 i lepszej. Natomiast na początku filmiku na GT mamy wyraźnie napisane 9800 GTX i lepsze... To jednak lipa? :(

20.11.2008 17:52
Chriso25
30
odpowiedz
Chriso25
153
Generał

Drau ---> Obliczeniami fizyki z wykorzystaniem silnika Physx w przypadku konsol mialy zajac sie ich wielordzeniowe procesory a nie uklady graficzne, z tego co pamietam to Ageia i Sony razem glosno krzyczeli ze silnik ten najlepiej sprawdzi sie na PS3 gdzie Cell mial pokazac swoja potege. Dzisiaj wiadomo ze Cell nie jest tak potezny jak go reklamowano i o fizyce z prwawdziwego zdarzenia nie ma mowy.

remekra ---> Ati ma moze prawo do wykorzystania Havoka ale wydaje mi sie ze Radeony nigdy w pelni nie beda go wspierac ze wzgledu na to ze wlascicielem jest Intel ktory raczej sie Havokiem nie podzieli z Amd, bo jak wiadomo obecnie Intel pracuje nad wlasnym chipem Larrabee ktory ma byc odpowiedzia na Nvidie i Ati.

Sytuacja dzisiaj wydaje sie dziwna bo nie ma wspolnego standardu, a to tylko moze pogorszyc sytuacje pecetow, bo nikt przeciez nie bedzie kupywal dwoch kart graficznych i to roznych producentow tylko po to zeby jedna obslugiwala Physx a druga Havoka. Ale nadzieja jest brzydki Microsoft i Directx 11 w ktorym pojawi sie nowy shader specjalnie przeznaczony do obliczen zwiazanych z fizyka, ktory mam nadzieje ze pogodzi wszystkie zwasnione strony. A jak to bedzie wszystko wygladac to dowiemy sie za jakies dwa lata.

21.11.2008 08:20
31
odpowiedz
Drau
82
Legend

@Chriso25 [ Level: 22 - Konsul ]: nie wiem jak Aegia i Sony, wypowiadam sie na temat x360 glownie, ale badz co badz - obie maszyny licza juz sobie 2-3 lata, zas optymalizacja kodu fizycznego ciagle postepuje przeciez i jasne jest, ze obie konsole nie musza byc [co nie znaczy ze napewno nie sa aktualnie] tak wydajne w tym temacie, jak aktualny, dzisiejszy hardware, ktory byl od czasu premiery obu konsol przebudowany na rozne sposoby.

21.11.2008 15:50
NewGravedigger
32
odpowiedz
NewGravedigger
190
spokooj grabarza

no to jak to będzie w końcu. Jedni będą obserwować doskonale fruwające szmatki, a drudzy zostaną tego pozbawieni? Jak to będzie wyglądało w praktyce?

Wiadomość Mirror’s Edge w wersji na PC wykorzysta PhysX