GTA 4 na PC oficjalnie opóźnione; podano pełne wymagania sprzętowe
no nie jest zle :) tylko zeby te "zalecane" starczyly do odpalenia na medium albo high;P w rozdziałce co najmniej 1280x1024...
Cena tez zabija ;o
Aż nadto nie zoptymalizowali tej gry. Najważniejsze, że pójdzie
wymagania sprzętowe Grand Theft Auto 4 raczej nie są wygórowane
Nie zgodzę się z tym. Wymagania minimalne są bardzo wysokie w tym przypadku. Zwykle w minimalnych pojawia się 1GB RAM i GF6800. Ciekaw jestem bardzo jak gra będzie wyglądać na max detalach z AA. Na konsolach ząbki psuły trochę wrażenia wizualne.
Może to i lepiej, że opóźnili premierę... w sumie poprzednia premiera przypadał mi na egzaminy półsemestralne, a tak będę spał spokojnie xD tzn. uczył się spokojnie ;)
Chester80 - chyba mówisz o premierach sprzed 8 miesięcy.
Lipa odliczalem dni a tu 2 tygodnie poslizgu.
Wymagania z kosmosu - chyba równo olali optymalizację (zwłasza minimalne porażają). Tak czy siak - akurat ja powinienem pograć bez problemu. Tyle że gre sobie kupię dopiero w nowym roku - a na którą platformę, to się jeszcze zobaczy :)
CHESTER80 kuna człowieku na świecie jest może z 10% komputerów które wygenerują płynnie w 30 fps na max detalach i w rozdziałce 1280px. A konsole wszystkie generują taka grafikę.
I wnerwia mnie jak pecetowcy porównują grafikę, przeważnie obrazek z PC to max detali i AA, tylko że wiekszość nie gra na takich ustawieniach bo mało komputerów ma wystarczającą moc.
Nie mądrować się bo cały świat gra na konsolach a na komputerach pracuje, siedzi w necie itp, a w Polsce jak zwykle na opak.
ej na pc ktory mam w mojej sygnaturze pujdzie chociaz na minimalnych???? Oby tak Ale jakie kosmiczne wymagania. Te minimalne powinny byc maxymalne. No ale to przeciez GTA4
Core Quad? Jeśli faktycznie wykorzystuje wielowątkowość Quada to chyba przyłożyli sie kodu gry.
Biorac pod uwage to co widzialem na konsoli i fakt ze pecetowy gracz bedzie chcial wyzszej rozdzialki + fsaax4 to mysle ze ta rekomendowana konfiguracje mozna traktowac jako minimalna. Gf 8600? :D No nie chce nic mowic ale ta grafa jest mniej wydajna od gf'a 7900gs/gt albo radka x1950pro nie wspominajac o gpu w obu konsolach. Wymagane proce to tez imo bedzie za malo. Jezeli ktos bedzie chcial miec porzadnie wygladajaca gre (lepiej wygladajaca niz na konsolach) bedzie potrzebowal duzo mocniejszej maszynki.
artattak => a Ty skad sie urwales? ;D Na swiecie jest bardzo duzo sprzetow ktore juz w tej chwili by potrafily zagiac dowolna konsole. Sry czas nie stoi w miejscu, moc pecetow rosnie z dnia na dzien i konsole tego nie przeskocza, w koncu pare latek juz te "next" geny maja na karku. Musisz sobie jednak uswiadomic ze mocnych pecetow na swiecie jest juz bardzo duzo, nawet w Polsce. A kto na czym gra to juz jego sprawa, ja gram na konsoli zeby nie bylo ale jak tylko troche kasy pozbieram to poskladam dobrego pieca bo przy dzisiejszych cenach sprzetu pecet jest bardzo mocnym konkurentem dla konsol imo, zwlaszcza z 2x tanszymi grami. Pecety beda odstawiac wydajnosciowo konsole co raz bardziej. taka kolej rzeczy. Jak ktos kiedys powiedzial - It's happened before and it will happen again :D
koobon o co ci chodzi?
No to może pogram na maxymalnych, mam nadzieję, ciekawe czy mi się gierka spodoba, bo San Andreas to mi się szybko znudziło. Grafika nijaka, rozgrywka jakaś taka sobie. Zobaczymy.
Drace66676 => Jezli SA Ci sie szybko znudzilo to gta4 jeszcze predzej sie znudzi. Swietna oprawa, sredni gameplay, slabe, nudne i powtarzajace sie misje... i ogolna nuda. Jak w SA bylo troche rzeczy do roboty poza glownym watkiem fabularnym tak w gta4 nie ma kompletnie nic do roboty a jak dlugo moze bawic robienie stunt jumpow i zabawa z fizyka? Nie za dlugo.
StoogeR ---> i tego właśnie się boję, te powtarzające misje i robienie tego samego w kółko. No ale cóż, jak mi się nie spodoba to po prostu sprzedam. Chcę się przekonać na własnej skórze.
StoogeR Na świecie jest bardzo dużo sprzetów które już w tej chwili by potrafily zagiac dowolna konsole. Masz racje ale to będzie może z 10% rynku ilu znasz ludzi którzy maja kompa lepszego niż zalecana konfiguracja bo ja znam jednego a przynajmniej kilkunastu co mają słabsze. I nie czarujmy się takie ps3 stać na wiele.
http://www.threespeech.com/blog/wp-content/uploads/2008/02/004.png
http://i.cdn.turner.com/gametap/web30/eMagazine/emag_gt5p_5_5d8c1.jpg
a tutea to samo tylko w ruchu
http://www.youtube.com/watch?v=tFSXy7vX14M&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=tDac24T5KvY
60 fps 1920x1080
Daj linka to gierki na pc która lepiej się prezentuje.
Damian241 -->
Jeśli nie wiesz, tym bardziej powinieneś przyłożyć się do nauki.
multi i jeszcze raz multi, tyle mnie w tej grze interesuje, a jak jeszcze ktos zrobi zombie mod do tej gierki to juz bede w 7 niebie.
Trochę to dziwne że gra wymaga czterordzeniowego procesora a karty średniej klasy w wymaganiach zalecanych ale myslę że może to być zasługa silnika EUPHORIA który pewnie potrzebuje dużej mocy obliczeniowej procesora. Czekam na tą grę z utęsknieniem głównie ze względu na dużą ilość małych detali świetną linię fabularną i dużą swobodę pozatym bohater jest bardziej dojrzały niż ci z poprzednich części. Uważam ż to będzie jedna z lepszych gier na PC mimo że to tylko konwersja
Quad? Czyżby pierwsza(?) gra wykorzystująca cztery rdzenie? Czy dali se to tak, by pokazać, że ma wymagania z dupy? :P
"bo przy dzisiejszych cenach sprzetu pecet jest bardzo mocnym konkurentem dla konsol"
Takjasne tylko chyba nie widziałeś jakostatniopodsespoły skoczyły do góry z powodu kursu $ Kolega chciał kupić quada ale skoro podrożał w ciągu tygodnia o 200zł dał sobie z tym spokój kupiłdobre chłodzenie i kręci obecnego c2d. Rzeczywiście dobry pc jest konkurentem dla konsoli w szczególności że dobry PC taki który Gta pociągnie właśnie w wyższychdetalach z tym twoim fsa itp będzie kosztował minimum 2000zł bez monitora +gta Xbox 360 700zł +gta Hehwybór dla większości jest prosty. Zresztą i tak wole rozsiąść się na kanapie duży LCD mam tak jakwiększośc w tej chwilibo są taniutkie jak barszcz. Szkoda że PS3 jeszcze nie zakupiłem ale na pewnow PC nie będe inwestował pozostaje do netu i innych. Ewentualnie jak Diablo 3 iStracraft 3 będa chaczyć to coś się pomyśli bo Half-Life 3 na pewnopojawi sie na nex-genach.
koobon nadal nie rozumiem.. Chcesz powiedziec ze na moim kompie nie pujdzie czy jak???
O ku.... ale cena. Chyba cos im sie na leb walnelo. Nie kupie tej gry chociaz planowalem.
K@kTuUuS dokładnie zgadzam się w 100%. Mam dwa pc w domu jeden ma żona drugi ja spięte w sieć, internet programy użytkowe itp, ale jeśli chodzi o granie to ja dziękuję, konsole w porównaniu do pc po prostu rządzą. Premiery killerów mamy wcześniej na konsolach, a niektóre tytułu wcale nie ukazują się na pc, sterowanie klawiaturką może się sprawdza w fps-ach ale takie GOW, czy chocby Dead Space na padzie cud miód wszystko na swoim miejscu a na PC wiemy sterowanie tak sobie, pady bezprzewodowe na konsolach nie trzeba siedzieć metr od monitora, wiem to PC można kupić pada ale tak szczerze kto z was ma pada przy PC.
StoogeR cały czas czekam na linka. No ale chyba nie masz mi co wkleić prawda.
Nie ma zbyt wielu (no z góra 30%) graczy, którzy mają w PC lepsze bebechy niż konsole, a dodać do tego, że każdy chce wyższej rozdziałki, wyższego i stabilnego FPS i jeszcze ta kwestia optymalizacji, to do wyświetlenia lepszej grafy niż na konsolach potrzebuję się dużo mocniejszego PC - ot jedna z wad otwartej architektury. Dochodzą inne pierdoły jak błędy graficzne przez karty graficzne itd. Nie moja sprawa, mam konsolę i jeśli miałbym 4 tysiące wydać na jakąś platformę, kupiłbym PS3 i laptopa (do neta itd.). Raczej nigdy nie zainwestuję w kompa do gier, bo po prostu stosunek cena/jakość wypada bardzo blado przy konsolach.
Damian241
Eheheh jeśli się nie zgrywasz, gość po prostu wytknął twój błąd ortograficzny. Pisze się "pÓjdzie". I tak, powinno Ci GTA IV pójść, wystarczy porównać twego kompa z podanymi wymaganiami.
-=K@kTuUuS=- => Oczywiscie poszlo w gore ale $ znowu spadnie, ceny procow intela tez spadna bo niedlugo intel wprowadzi nowa serie wiec bedzie chcial sie pozbyc c2d z magazynow. AMD tez swoja droga nie jest zlym wyborem, phenomy x4 z tego co wiem nie ustepuja za bardzo intelowskim procom juz a cenowo wychodza lepiej. Poza tym Co innego kupowac kompa a co innego upgrejdowac kompa. Jak ktos juz ma monitor, naped, dysk, obudowe to cena spadnie o pare stowek. Na konsole nie narzekam, nie zaluje zakupu, ale ja od zawsze preferowalem pecety, klawe i mysz wiec to troche kwestia mich preferencji tez. Konsole kupilem bo wtedy jeszcze ceny sprzetu byly takie ze za cene samej grafy porzadnej moglem dostac wlasnie konsole+gre. Nie mozna pominac cen gier, taki np Farcry 2 od dnia premiery jest dostepny w sklepie za 75 zl. Najtansze konsolwe gry kosztuja (w miare sensowne i w amire nowe) 2 x wiecej, drozsze 3x wiecej wiec tej roznicy cenowej tez nie mozna pominac.
artattak => Oczywiscie gt5 wyglada fenomenalnie i nie twierdze ze konsole generuja brzydka grafe. Absolutnie nie. Tylko ze pecety nie maja sie juz tez czego wstydzic. Mowisz ze dobre pecety to 10% rynku? No nie wiem, nie wiem jak jest ale imo troche wiecej (troche wymagajacych gier pojawia sie na pecetach, gdyby nie bylo dobrych pecetow nikt nie robil by gier na nie) i z dnia na dzien co raz wiecej. Patrz ile dobrych gier pojawia sie tez na pecetach. Kiedy kupowalem konsole doslownie nie bylo w co grac a teraz? Na prawde imo pecetowcy nie moga narzekac na brak gier. Kwestia prefenrencji tez jak wyzej pisalem. Lubie konsole, ale wole pecety bo preferuje klawe z mysza. A jezeli ty wolisz swoje ps3 to bardzo dobrze, niech tak zostanie, kazdy wie najlepiej co dla niego dobre. Niech inni sie bawia w wojenki, dla mnie nie ma znaczenia kto na czym gra i co woli.
no i dostalismy wymaganiami w ryj:D
hłe hłe hłe, tak na serio to mimo ze gralem na X0 pogralbym na piecu co by popatrzyc na plynniejsza ramke w ktorej biega gra, ale wymagania sa zaporowe. i smiem watpic czy 8600 do 60 fpsow wystarczy.
artattak ---> Czlowieku daj juz spokoj z tymi propagandowymi tekstami o PS3, bo tego sie nawet juz czytac nie chce.
Jak narazie rzeczywistosc jest calkiem inna i gry na PS3 sie niczym specjalnie nie roznia od swoich odpowiednikow na PC czy X360, jak chcesz przykladu jak dzialaja gry na PS3 prosze bardzo:
Call of Duty 4 600p
Haze 576p
Fallout 3 grafika gorsza nawet od tej z Xboxa 360 i jeszcze inne gry ktore sie po prostu tna na wszechpoteznym PS3.
Zazdrośni fanboy'e Xboxów i Pieców niech dadzą spokój z "wszechpotężnością" PS3. Czy gry na PS2 po dwóch latach od jej premiery (w 2002 roku) wyglądały choć w połowie tak dobrze, jak te pod koniec jej życia (ala God of War)? Sony po prostu od czasów PSX nie pozwala od razu wycisnąć wszystkiego ze swoich konsol. Mam wrażenie, że to samo czeka PS3, bo czemu po swoich trzech już konsolach mieliby czynić inaczej. Wszak na tym polega konsolowość od czasów PSX'a - gry najpiękniej wyglądają pod koniec żywota (i też nie zawsze, patrz Xbox 1).
Przykład: ostatnio dopiero Sony wydało (wyda?) narzędzie, które odblokowuje zegar 333Mhz w grach na PSP, które do tej pory nie wykorzystywały go w całości.
I całe mnóstwo przykładów w postaci gier (Tekken 1 vs Tekken 3 itd.).
O to ruszy mi na laptopie xD Mam tą grę na ps3 i jest warta swojej ceny :)
prawda jest taka, że dużo przyjemniej sie gra na konsoli, żadnych sterowników bo gra się nie włącza albo ma artefakty, żadnych instalacji (nie dotyczy ps3 gdyby ktos sie chciał czepiać)...
po prostu wkładasz płytę i grasz siadając w wygodnym fotelu. Jak już ktoś napisał gry wychodzą wcześniej, dużo wcześniej, a część w ogóle na pececie się nie pojawia.
Nie czarujmy się - to konsole są do grania, nie na odwrót
Wedlug IGN w PC bedzie suwak dzieki ktoremu mozna bedzie znacznie zwiekszyc ruch uliczny tak by powstaly korki . Stad pewnie takie wymagania zalecane .
Jak cos to nie jestem zadnym fanboyem PC czy konsol, dla mnie to tylko maszyny ktore sluza do pracy, grania, internetu czy ogladania filmow. Naprawde nie obchodzi kto na czym gra ale smiesza mnie ludzie pokroju artattaka ktory jak sie wydaje nie ma nawet zielonego pojecia co tak naprawde siedzi w srodku jego czarnego pudla.
Oto specyfikacja PS3 wedlug wikipedii:
Centralną jednostką obliczeniową konsoli jest procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez firmy IBM, Sony i Toshiba. Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. "Power Processing Element" lub PPE) oraz ośmiu rdzeni typu "Synergistic Processing Elements" (SPEs). Należy zwrócić uwagę na specyfikę tego rodzaju konstrukcji: 1 rdzeń do uniwersalnego użytku oraz 6 użytecznych, wyspecjalizowanych rdzeni, które maja bardzo ograniczony dostęp do pamięci oraz posiadają zupełnie inna architekturę niż rdzeń główny. Jest to bardzo niestandardowe rozwiązanie, które zmusza developerów do wykorzystania zupełnie innego zestawu instrukcji i różnego rodzaju sposobów do przeniesienia danych obliczonych przez pomocniczych 6 rdzeni do procesora głównego. Jest to niewiarygodnie trudne zadanie, co sprawia, iż większość twórców oprogramowania w głównej mierze wykorzystuje tylko główny rdzeń, zaś pozostałe nie są w pełni wykorzystane. Do użytku w grach pozostanie sześć rdzeni, gdyż siódmy jest dezaktywowany, by usprawnić produkcję (nawet gdy procesor opuści taśmę produkcyjną z niesprawnym jednym rdzeniem, może być użytkowany jako w pełni funkcjonalny), a ósmy zarezerwowano do obsługi systemu operacyjnego konsoli. Cały układ taktowany jest zegarem 3,2 GHz. Procesor działa w trybie in-order execution.
A to wedlug mnie bardzo kontrowersyjne i zastanawiajace zdania w tym tekscie i powinno dac do myslenia fanboyom slepo zapatrzonym w PS3.
,,Jest to niewiarygodnie trudne zadanie, co sprawia, iż większość twórców oprogramowania w głównej mierze wykorzystuje tylko główny rdzeń, zaś pozostałe nie są w pełni wykorzystane.''
Zaprojektowany wspólnie przez firmy NVIDIA i Sony. Jego osiągnięcia można porównać do układu graficznego – 6800Ultra w trybie SLI (2x 6800 Ultra) lub do jednej 7900GTX.
Teoretycznie PlayStation 3 jest w stanie wykonać blisko 2 biliony operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę (2 TFLOPS-y). Składa się na nie 1,8 TFLOPS-ów [17] karty graficznej RSX oraz około 200 GFLOPS-ów [18] procesora Cell przy obliczeniach wymagających pojedynczej precyzji (około 15 GFLOPS-ów przy podwójnej). Jest to jednak tylko teoretyczna wydajność, której nie da się w rzeczywistych warunkach osiągnąć m.in. z powodu ograniczeń magistrali systemowej, GPU oraz małej ilości pamięci podręcznej procesora. Rezultat 1,8 TFLOPS jest wysokim wynikiem dla GPU biorąc pod uwagę że RSX pojawił się już w 2006 roku i kosztował w przybliżeniu tylko 130 USD [19]. Jedynym źródłem tak wysokiego wyniku jest nVIDIA która nie podaje żadnych szczegółów (precyzja liczb zmiennoprzecinkowych itp).
I drugie wedlug mnie zdanie ktore rowniez powinno dac do myslenia fanboyom:
Rezultat 1,8 TFLOPS jest wysokim wynikiem dla GPU biorąc pod uwagę że RSX pojawił się już w 2006 roku i kosztował w przybliżeniu tylko 130 USD [19]. Jedynym źródłem tak wysokiego wyniku jest nVIDIA która nie podaje żadnych szczegółów (precyzja liczb zmiennoprzecinkowych.
RESH => Nazywaj fanboyem kogo chcesz tylko nie mnie, nie jestem przyweiazany do zadnej marki, gram na tym co mi odpowiada i nic wiecej. Masz racje, gry z konca epoki ps2 wygladaly bardzo ladnie jak na mozliwosci tego sprzetu, mozna powiedziec ze tak jak mowisz gry z ~2002 roku nie wygladaly w polowie tak dobrze jak z 2005. Tyle ze tak samo mozna powiedziec - czy gry na ps2 w 2005 roku wygladaly chociaz w polowie tak dobrze jak na pecetach? Nie. Tu bedzie podobnie. Wycisnie sie z konsol co sie da, bedzie ladnie, ale nie przeskoczy sie faktu ze pecet sie rozwija bez przerwy i konsola go nie dogoni. Do czasu nastepnej generacji. To najwieksza zaleta i zarazem wada konsoli, stala architektora ktora pozwala nie przejmowac sie wymaganiami i kosztami zwiaznymi z upgrejdem ale jednoczesnie hamujaca rozwoj platformy. Naprawde nie chce brac udzialu w konsolowo-pecetowych wojnach, niech kazdy gra na tym co mu odpowiada i nie bluzga na innych ktorzy preferuja cos innego to wszyscy beda zadowoleni. Niech nikt nikomu nie stara sie udowodnic wyzszosci jednej platformy nad druga, kazdy ma swoje preferencje. Ty lubisz swoja konsole i dla Ciebie jest najlepszym sprzetem do grania to bardzo dobrze niech tak zostanie i nikt (nikt normalny przynajmniej, reszte mozna zignorowac) nie bedzie Ci udowadniac ze jest inaczej. Ja wole inny sprzet i mi tez niech nikt nie udowadnia ze cos innego jest dla mnie lepsze.
Coy2K - zgodze się z Tobą, ale tylko w kwesti że na konsoli przyjemniej :) Jeszcze jak pod LCD 32-37' podpięte. Cud miód i cukierki :)
Ale PC też są do grania ;)
Mam pytanie pujdzie mi na najniszych delach na Proc DualCore Intel Pentium D 805 2666 MHz (20x 133) Dwurdzeniowy Rama 1536 (DDR2-667 DDR2 SDRAM) Karta graficzna Readeon X1300/1550 Series Secondary (Omega 3.8.442) (256 MB) Wiecie wszystko na low co się tylko da tak żeby smigało 25 30 fps :(
No way
Jak kupisz to zobaczysz ;)
Jeśli mój komputer spełnia ZALECANĄ konfiguracje a mam tylko win xp service pack 2 to znaczy że będe mógł grać czy nie ?
Oczywiście preferencje to jedno i najważniejsze, nie dotykam tego tematu, ale nikt mi nie udowodni, że w kwestii cena/jakość konsole przegrywają z PC. Już pisałem wyżej dlaczego. Cenowo X stoi dwa razy mniej, a grafiką nie ustępuje tak strasznie. Jakieś detale i AA, stałe FPS, wyższa rozdziałka i nawet najlepsza optymalizacja wymagają od PC dużo lepszych bebechów, niż mają konsole obecnej generacji.
I gry na PC prawdopodobnie nie będą dużo lepiej wyglądały od konsolowych póki nie wyjdzie nowa generacja - taka polityka opłaca się firmom developerskim. Pewnie chodzi o łatwość ewentualnych konwersji na wszystkie trzy platformy (PC, X0 i PC).
A czemu nie zaktualizujesz do SP 3 ?? Gra może nie chodzić z SP2.
lubto - > pujdzie nie martw sie, ale pójść to raczej nie :P
Żal, już mi się odechciało tego GTA IV, 2.12 to sobie mogą i zobaczycie przyjdzie 25-30.11 i znowu się okaże, że się nie wyrobili. Dobrze, że to ost. część na PC, potem kupię konsole i będę miał to w du*ie.
Sorry, ale strasznie się wkur**łem jak zobaczyłem newsa.
hehe, bo trzeba sie przyzwyczaic ze konsole sa lepsze do gier niz kompy
max detale 1680x1050 + aa x2 przynajmniej?
mam nadzieje ;p
hehe, bo trzeba sie przyzwyczaic ze konsole sa lepsze do gier niz kompy
Żałosny jesteś każdy mądry wie, że różnicy nie ma tylko gry na konsole wychodzą przeważnie wcześniej. A swoją drogą ja do 30fps z zacinkami nie jestem przyzwyczajony.
nVidia GeForce 8600 lub ATI Radeon HD3700 (512 MB)
Chyba mały błąd ATI Radeon HD3800 a nie 3700 bo takich w ogóle nie ma.
no i tak GTA 4 nie bedzie grom roku ale za to Assassin's Cread niom zostanie
[Ivor] sorka za błąd ortograficzny ale nie rozumiem twojej odpowiedzi (pójdzie nie martw sie ale pójść to raczej nie) to pójdzie czy nie.
OMG marudzicie na wysokie wymagania...ale weźcie pod uwage że w GTA 4 nie ma żadnych lodingów gra ładuje się na bieżąco, nie ma żadnych ekranów "Please wait...Loading" prócz tych na misje, pozatym miasto jest ogromne i świetnie zrobione, więc i wymagania muszą być duże a czy 2,5 GB to dużo ?? coż gry na PC żadko są kiedy dobrze zooptymalizowane, jak chcecie grać na 512 mb ramu to kupcie konsole :] jak nie to trzeba w zainwestować w 3-4GB ramu :P
Czyżby jakieś problemy z konwersją? Skoro nie podali przyczyny to znak, że nie chcą martwić nikogo, bądź niepokoić... Coś mnie tu zalatuje... (i nie chodzi mi tu o mnie bynajmniej xD)
Spodziewałem się mniejszych wymagań.
Core 2 Quad w zalecanych tego jeszcze nie było.
Na średnich powinno iść ale myślałem że będzie lepiej.
Far Cry 2 na najniszych detalach było minimum 23 fps max 44 to i tak nie jest zle jak na taką karte
a wymagania są takie Gta powino chodzić podobnie do far cry 2 u mnie
WYMAGANIA MINIMALNE:
Procesor: Pentium 4 3.2 Ghz, Pentium D 2.66 Ghz, AMD Athlon 64 3500+ lub lepsze
RAM: 1 GB
Karta wideo: NVidia 6800 or ATI X1650 lub lepsze
Wymagany Shader Model 3 i 256 MB pamięci karty graficznej
Napęd: DVD-ROM
Wolne miejsce na dysku: ok. 12 GB
ZALECANE:
Procesor: Intel Core 2 Duo Family, AMD 64 X2 5200+, AMD Phenom lub lepsze
RAM: 2 GB
Karta wideo: NVidia 8600 GTS lub lepsze, ATI X1900 lub lepsze
512 MB pamięci karty graficznej
Dźwięk: zalecana karta dźwiękowa z obsługą 5.1
OBSŁUGIWANE KARTY GRAFICZNE:
NVidia 6800, Serie: NVidia 7000, 8000, 9000, 200. 8800M i 8700M obsługiwane w laptopach.
Serie: ATI X1650 - 1950, HD2000, HD3000, HD4000.
Pierwsza gra, przy której będę się bał o mojego PieCyka :)...Tzn pójść spokojnie pójdzie na zalecanych, tylko ten procek... :P
artattak chlopie nawet srednie komputery bija graficznie gry na konsoli np. FARCRY 2, konsolowe gry maxymalnie sa w rozdzialce 1280x720 a na pc to sie od takiej zaczyna grac , wklejasz GT5 ok jest super ale poza samochodami ta gra wyglada jak z ps2 , grales w dead space klawiatura czy tylko przepisujesz texty konsolowcow bo do tego sterowania na pc mozna sie przyzwyczaic w 10 minut !!, tak nikt nie ma pada nie stac go na 30 zl i nikt nie potrafi podlaczyc pc-ta do telewizora lcd zeby sobie pograc w 1900x rozdzialce ktorej na konsoli nie zobaczysz nigdy.
-=K@kTuUuS=- ale juz TELEWIZORA LCD TO NIE WLICZYLES W CENE KONSOLI , pewnie zaraz napiszesz ze do ogladania TV ale przeciez pc nie kupujesz tylko do grania ?????
RESH => Ale dolicz ceny gier. Za kazda konsolowa nowosc chociaz nawet niekoniecznie nowosc kupie minimum 2 pecetowe gry i jeszcze zostanie na chleb i kartofle na obiad :D Dla Ciebie najlepszym stosunkiem jakosci do ceny jest x360 za 700 zl. Ok i masa ludzi uwaza tak samo. Ale sa tez inni, ja np wole siedziec przy biurku z mysza i klawa (mimo ze mam przadny tv i tak gram na monitorze, po prostu wole moj wygodny fotel w drugim pokoju ;p) nie musiec latac od konsoli do kompa kiedy dostane msg na gg tylko wcisnac alt+tab, miec wyzsza rozdzialke czy lepsze textury. Duzo wygodniej mi poswiecic wiecej kasy na start i kupowac gry taniej niz wydac mniej na sprzet i kupowac gry drozej. Dla Ciebie to sa malo znaczace detale, dla mnie nie i musze to brac pod uwage wiec automatycznie moje pojecie jakosc/cena jest zupelnie inna od Twojego. Oczywiscie ogolnie przyjac mozna ze masz racje, ze konsola za 700 zl to sprzet ktory ogolnie daje najwiecej za najmniejsza cene. Ale tylko ogolnie bo jak widisz ja np biore inne rzeczy pod uwage a niektore konsolowe zalety nie maja dla mnie znaczenia.
Juhuuuu!Pójdzie :)
Jeszcze jedna uwaga ale to do R* raczej.
Czemu na rekomendowane jest GF 8600 a Radeon już musi być 3800. Przecież odpowiednikiem GF 8600 jest ATI HD 3650(które i tak zbliżone jest do 8600GTS) to znaczy, że grę uruchomimy na słabszym o połowę GF a na lepszym Radeonie będziemy mieli ten sam efekt ? LOL
To jest dla mnie dziwne max. Zalecany 4rdzeniowiec, szok, ale żeby karta GF 8600 ?! WTF..Z jednej strony fajnie, bo nie wyskoczyli z jakimś GTX 280, ale sorry każdy doskonale wie, że ta karta nie jest taka SUPERIOR. Strasznie zagadkowe wymagania :)...
KURCZE MAM GEFORCE 7300. ALE MAM NADZIEJE, ŻE PÓJDZIE. CRYSIS POSZEDL TO I GTA POJDZIE :)
gta to shit
Wymagania już we wrześniu podali, nie jest to żaden news.
Sam mam 1procka Atholon2400+ i nie pale sie do zmian.
PSP rzadzi z GTA, :)_. i nic więcej n ie trzevba!!!
artattak
10%? Masz jakieś oficjalne dane, czy tylko tak o sobie gadasz? Bo jak tak to i ja mogę sobie powiedzieć że tylko 10% konsolowców ma telewizory LCD minimum 32'. Reszta gra na 17' monitorach CRT. Radzę pierw zobaczyć statystki Steama i zobaczyć jaka karta jest tam na pierwszym miejscu, potem zobaczyć statystki z GPU-Z i dopiero potem wypowiadać się na temat.
ale nikt mi nie udowodni, że w kwestii cena/jakość konsole przegrywają z PC. Już pisałem wyżej dlaczego.
Teraz owszem konsola bardziej się opłaca przez kursy walut(co nie zmienia faktu że za nie długo to się prawdopodobnie zmieni). Jednak popatrz na to co się działo w wakacje. PC do grania we wszystkie gry z konsol kosztował Max 1500zł.
Policz sobie teraz ile wydajesz na gry. Owszem nie piszę że gry na konsole kosztują 259zł, ale jednak na nowości z allegro 150-170zł trzeba wydać. Jeśli ktoś kupuje jedną grę na miesiąc to przez rok - dwa lata niezła sumka się uzbiera, biorąc pod uwagę że różnica w cenie gier z konsol a PC to właśnie 50-60zł.
Więc granie to nie jest kwestia opłacalności, tylko kwestia tego kto na czym woli grać.
Ty wolisz na konsoli i spoko, graj na tym na czym masz największą przyjemność, tak samo jak ja wolę na PC.
Co do samych wymagań to cóż, oby do premiery. Będzie spokojnie szło na Maksymalnych detalach i pewnie jeszcze z AA, tak samo jak w przypadku FC2. Wszystko na najwyższe ustawienia, do tego jeszcze 4xAA i roździelczość 1680x1050 i średnia z benchmarku 30 kl/sek.
Trochę duża rozbieżność pomiędzy minimalnymi a maksymalnymi wymaganiami w stosunku do procesora... W minimalnych ~3,6GHz mocy obliczeniowej procesora a do maksymalnych potrzeba aż ~9,6GHz mocy obliczeniowej??? Nadal tkwię w twierdzeniu, że są jakieś monstrualne problemy z konwersją tego tytułu z X360 na Pieca.
Zalecane to chyba oznacza takie na których pójdzie na max detalach nie? To mi na medium powinnochodzić aż miło...
No jak gra obsluzy 4 rzenie to bede bardzo szczesliwy ;) Bede mial pewnosc ze bedzie bardzo plynnie chodzic, a procek nie bedzie sie nudzic jak zazwyczaj. Ponadto bedzie milo dac psztyczka w nos tym co mowili, ze quady sie nei nadaja do gier i takie tam.
artattak
Powiem tak jeśli dotąd nie pojąłeś użytkując PC i konsole , dlaczego może się wydawać , ze PC są z tyłu ?? to się nie znasz. Żadna konsola nigdy nie dorówna mocy komputera owszem aby mieć taki sprzęt trzeba wydać sporo pieniążków( a pudełko można kupić o wiele taniej) ale nie można mówić , zę konsole pod tym względem są lepsze od PC (poważny błąd z twojej strony), co do samych gier to łatwiej jest producentowi zrobić je na konsole ponieważ nie trzeba się bawić z optymalizowaniem ich kodu do różnych conf. i to że drożej się ją sprzeda (proste)
StoogeR
Wątpię aby z konsolowców zrozumiał o co Ci chodzi...;)
Mam pytanie. Ostatnio chciałem zainstalować Service Pack 3 ale z niewiadomych powodów występuje błąd podczas instalacji. Czy konieczne jest posiadanie SP3?? I czy ktoś może mi pomóc w rozwiązaniu tego problemu. O resztę wymagań się nie martwię. Ważne że się odpali.
Podane w wymaganiach SP3 wcale nie oznacza, że gra nie pójdzie na SP2... Świadczy to tylko o tym, że gra jest w 100% kompatybilna z SP3 i jest testowana właśnie pod tym uaktualnieniem W:XP. Dla przykładu Mercenaries 2 również wymagało SP3 i działa bardzo dobrze pod SP2 ;)
Hmmm, czyli na SP2 nie pogram? Nie rozumiem tego...
Nie wiadomo, może być tak, że przy instalacji gra będzie sprawdzać czy ma się SP3 albo po prostu jakość gry będzie gorsza na SP2 ale wątpię.
Mam pytanie. Ostatnio chciałem zainstalować Service Pack 3 ale z niewiadomych powodów występuje błąd podczas instalacji. Czy konieczne jest posiadanie SP3?? I czy ktoś może mi pomóc w rozwiązaniu tego problemu. O resztę wymagań się nie martwię. Ważne że się odpali.
Jak wyżej + Spróbuj najpierw zainstalować SP1/SP2 dopiero SP3 chociaż podobno SP3 da się zainstalować na czysty system. Jak masz już sp2 odinstaluj i potem wgraj SP3.
TO dobrze. Czyli będzie działać bez zakupu nowych częsci do kompa(tak jak myślałem).
Mam zaintalowany SP2. Coś tam może pokombinuje z tym ale teraz jadę po Fallouta 3
Imo wymagania trochę przegięte.
Gram sobie w far Cry 2 i to co mam w stopce wystarczy do gry na high z bardzo dobrym frameratem (jest jeszcze very high i ultra high, które są już za wolne). Ta gra wygląda naprawdę dobrze, a świat ma całkiem duży. GTA4 też powinno dobrze chodzić. Myślę, że konwersja jest po prostu nie do końca udana. Pamiętacie GTA3? Potrafiło przycinać na sprzęcie, na którym późniejsze, ładniejsze i większe Vice-City chodziło jak trzeba. Jak wyjdzie to zobaczymy, czy nie przesadzili z wymaganiami.
W moim ukochanym lapku polezie bez problemiska ( jednak problem jest - procek).
Ale po pierwsze:
Symulator złodzieja ? To nie dla mnie.
Po drugie :
Nie spełniam wymagań PEGI
PitbullHans - dlaczego gra ma stracić na jakości bez zainstalowanego SP3? SP3 to przecież uaktualnienie XP pod względem bezpieczeństwa głównie i optymalizacji paru drobnych rzeczy. Jedyne co można zyskać instalując go to kolejne problemy z systemem ;)
Łooo... Core 2 Quad? Nieźle. Ale ruszy spokojnie. Ale procek w grach nie jest taki ważny jak Karta graficzna czy RAM-y
D_R_A_G_O_N
W tej może mieć znaczenie. Przechodnie, samochody, motorówki. Dużo liczenia.
Jak myslicie pójdzie mi na high 1280x1024 bez AA???Głupio pytam bo są wymagania podane ale mam wątpliwości co do tego procesora i niewiem na jakich detalach mi pójdzie.
Jaaaa, w minimalnych procek dwurdzeniowy ? :O Myślałem, że sobie pogram chociażby na absolutnym minimum, ale widzę, że nie ma co próbowac ...
PitbullHans - dlaczego gra ma stracić na jakości bez zainstalowanego SP3? SP3 to przecież uaktualnienie XP pod względem bezpieczeństwa głównie i optymalizacji paru drobnych rzeczy. Jedyne co można zyskać instalując go to kolejne problemy z systemem ;)
Czytaj dokładnie, przecież napisałem parę wyrazów dalej, że wątpię w to iż SP2 miałoby jakikolwiek wpływ na grę. Chociaż np. u mnie wyskakuje jakiś błąd systemu przy Vice City, GTA 3 i nie mogę grać a nawet jej załączyć, wina systemu.
///
Do tych, którzy płaczą, że procek 4 rdzeniowy. Jak nie macie pojęcia o procesorach i tego typu rzeczach technologii w jakiej są wykonane i jak wykorzystywane to się nie ośmieszajcie.
jak myślicie, uciagnie mój komp GTA4? (specyfikacja w sygnaturce). Wiem ze na full to raczej nie mam co liczyć,ale czy w ogóle odpali i bedzie jakoś chodziło, bo jak nie to chyba kupię na x360.
PitbullHans - przeczytałem Twoją wypowiedź i spytałem się dlaczego gra ma stracić na jakości bez zainstalowanego SP3? Ja wiem, że wątpisz w to, tylko chciałem się dowiedzieć, dlaczego poruszyłeś ten temat jakości gry. Mogłeś natrafić na jakieś ciekawe testy SP3, gdzie był poruszany ten temat, albo coś innego. Byłem ciekaw po prostu ;P Co do procesorów to zgoda, ale dziwią te wymagania nie sądzisz? GF 8600 w zalecanych i Core 2 Quad w parze? Procek przewyższa wymaganiami samego Crysisa :P Może to świadczyć jedynie o problemach z konwersją gry i potrzebnej dużej mocy obliczeniowej do uciągnięcia jej w full detalach... (coś na wzór GTA3, które potrafiło przyciąć nawet na bardzo dobrym sprzęcie)
speedy24 - nikt Ci tego nie wywróży z fusów ;) Wiemy tyle samo co Ty.
Pozdrawiam
Crysis na Very High potrzebuje Core Quada, ale myślę, że przesadzili trochę z tymi wymaganiami. W ogóle jakieś dziwne to zestawienie jest. Jedno nie pasuje do drugiego.
Crysis na Very High lepiej chodzi na mocnym C2D np. E8400 jeszcze najlepiej aby był podkręcony.
Nie wykorzystuje 4 rdzeni.
Co do pytań "jaki mi pujdzie????!!!" to czekajcie zaraz przyniosę z piwnicy moją wszechwiedzącą kulę...
Pójdzie na 7300GS?
A jednak premiera przesunięta :/.
Na nic tak nie czekam jak na GTA IV. Grałem na Xboxi'e 360 i jest to dla mnie "Must Have"...
A co do wymagań, trochę dziwne, że potrzebuje Quada do max detali :/.
Co ciekawe MotoGP 08 też potrzebuje 4 rdzeni do przyjemnej zabawy, a na moim sprzęcie śmiga na max detalach w 1024x768 = 60FPS... (http://store.steampowered.com/app/21610/)
Zagram na pewno :). Jednak na jakich detalach to się okaże. Myślę, że High się uda odpalić przy akceptowalnym poziomie klatek na sekundę. Far Cry 2 mi śmiga aż miło w DirectX 10 i maksymalnych ustawieniach grafiki to raczej GTA IV też będzie śmigać.
Crysis na Very High lepiej chodzi na mocnym C2D np. E8400 jeszcze najlepiej aby był podkręcony.
Nie wykorzystuje 4 rdzeni.
To, że nie wykorzystuje 4 rdzeni to ja wiem. Chodziło mi o to, że producenci zalecają Quada.
* Dla rozdzielczości 1920x1080 lub wyższej
* Procesor Intel Quad Core 2 Extreme QX9775 lub lepszy
* 8GB RAM dla Windows Vista 64-bity
* 12 GB wolnego miejsca na dysku twardym
* Karta graficzna obsługująca shadery w wersji 4 oraz DirectX 10 mająca 1024 megabajtów pamięci GeForce 9800 GX2/GeForce Gtx280 (zalecane SLI GeForce 9800 GX2/3 Way SLI Geforce GTX 280)
* Windows Vista Ultimate x64
* Łącze internetowe o przepustowości ponad 1024kB/s
Jednakże widziałem testy procesorów w różnych grach, 3d Markach itp. itd. I muszę powiedzieć, że C2D były za Quadami. (Nie wszystkimi)
http://pclab.pl/art30991-5.html
Cóż tutaj Quady wygrywają tylko w UTIII. Wziąć pod uwagę trzeba też fakt, że gdyby podkręcić procesor do 4Ghz to różnica jeszcze bardziej by się zwiększyła.
Możliwe, ale wiem co widziałem a dokładniej na benchmark.pl. Ale zależy też od reszty platformy testowej. Tak samo wszyscy narzekają na DDR3 ale mimo wysokich timingów są lepsze niż DDR2(Dokładniej KingstonHX)
Wymagania duże... coś świat chce mnie zniechęcić do GTAIV... najpierw cena, potem przekładają premierę, potem jeszcze tak wielkie wymagania... C2Q, bez jaj!
Nareszcie Quad'a wykorzystam xD. Ludzie się dziwią czemu quad i 8600, a to dlatego że konsole mają cieniutkie karty graficzne (odpowiednik 7900), a mocne procesory i zapewne procesor tam przejmował niektóre obliczenia za grafikę to i tak będzie w tym przypadku
Gram na konsoli bo nie lubie ,nie umiem i nie znam sie na programach antywirusowych
Moj znajomy ma PC i ciagle mi narzeka ze znow wirus i ze dzis wieczor znowu nie pogra
Ja gram kiedy zechce a on dzis znowu przeinstalowuje system ----PC do grania? chyba tylko dla informatykow no i oczywiscie bogaczy
------------
GTA4 na PS3 tnie szczegolnie przy wiekszej zadymie -to fakt
Nareszcie Quad'a wykorzystam xD. Ludzie się dziwią czemu quad i 8600, a to dlatego że konsole mają cieniutkie karty graficzne (odpowiednik 7900), a mocne procesory i zapewne procesor tam przejmował niektóre obliczenia za grafikę to i tak będzie w tym przypadku
Po przeczytaniu twojego posta pojawił się uśmiech na mojej twarzy a nawet lekki śmiech.
pozostaje tylko czekac i miec nadzieje ze nie bedzie kolejnej zmiany terminu wydania
Spodziewałem się nieco mniejszych wymagań. Mam lekkie wątpliwości do tego, czy na moim sprzęcie będzie się dało jakoś sensownie pograć.
Do tych, co narzekają na cenę - 159 zł to fakt, sporo, ale warto dodać, że akurat ta gra jest tej ceny warta. R odwalił kawał świetnej roboty, ich praca zasługuje na takie pieniądze, postarali się to niech mają. Za kiepską grę w życiu bym 159 zł nie zapłacił, za GTA 4 - jak najbardziej.
A co do narzekania na Cenegę - w $ na amazonie gra kosztuje 50 $, licząc aktualny kurs wychodzi 142 zł. Więc to nie widzimisie Cenegi, że gra tyle kosztuje. A nie powiecie mi, że te 17 zł różnicy to taki pieniądz...
pstrzy3 --> Jak ktoś nie umie (czyt. twój znajomy) obsługiwać komputera nawet na elementarnym poziomie, to co się dziwić, że nie może grać.
I mały poradnik dla ciebie - jak korzystać z programów antywirusowych i jak nie mieć zainfekowanego komputera.
1. Mieć zainstalowany program antywirusowy
2. Nie uruchamiać załączników w mailach od nieznanych osób
3. Nie ściągać plików z nieznanych stron
I tyle, parę prostych zasad i nic się nie zainstaluje. To już nie te czasy, kiedy na każdej dyskietce na jeden normalny plik przypadały dwa z wirusami :)
PC dla bogaczy? Hm, fajnie, jestem bogaczem! :)
GF8600 rozsądne? Przecież na tym się zacina wiele gierek wydanych rok temu a co dopiero GTA IV. Co najmniej dziwne. Może się ktoś pomylił?
1. Mieć zainstalowany program antywirusowy
2. Nie uruchamiać załączników w mailach od nieznanych osób
3. Nie ściągać plików z nieznanych stron
4. Nie wchodzić na strony XXX, i tego typu rzeczy. ;)
AD1. Kaspersky, Norton - To nie prawda, że zamulają(no chyba, że ktoś ma 256ramu)
AD2. Konto mail na Googlach (Gmail) załatwi sprawę.
Takie sugestie z mojej strony.
Wiecie że GTA IV w Europie ma wyjść normalnie(21 listopada) tylko w USA 2 grudnia??
Te wymaganie rekomendowane(procek) to jakiś żart chyba jest. Coś mi mówi że to bujda. To chyba Halloweenowy psikus. Premiera też raczej odbędzie się normalnie. Gdyby to była prawda to chyba R* powiedzieli by czym jest spowodowane to opużnienie a tego nie zrobili więc wniosek nasuwa się sam. I dodatkowo na ich stronie widnieje 18 i 21 listopada. A to chyba by zmienili od razu gdy wiedzieli że się nie wyrobią.
kęsik Oficjalnie opóźnione mówi ci to coś jakby coś takiego było jak piszesz to by to tutaj napisali.
Ramsik----------Te wymagania to jakis zart szzvcegolnie procesor 3 rdzenie
Mam taka konfiguraje Kompa
AMD ATHLON X2 6000+
4 g ramu Goodram 800Mhz
Dysk 80 gb
Karta Grafiki 9800GT Gainwarg 1GB
i nie spelnia rekomendowanych dobre kto kupi procek teraz 3 rdzenie pod gre tak samo z Nowym Tomb Raider Far Cry mozna bylo zrobic tak by wymagal 2 rdzenie tak samo z Crysis
Rockstar chyba sobie zart robi 3 rdzenie a grafika jest potrzeba nie mowiac smieszna
Na stronie http://www.gamesforwindows.com/en-US/Games/Pages/grandtheftautoiv.aspx jest napisane, że gra ma wyjść 4 grudnia ale wymagań jeszcze nie podali. Te wymagania coś mi się wydaje, że to jeszcze nie są oficjalne.
Strona Games for Windows się ostatnio ośmiesza. Ale ty wymagania to napewno bujda. Potrzebny czterordzeniowy procek a karta już tylko GF 8600? Wydawało mi się żę GTA IV będzie wymagać karty 640mb jak Crysis. Przecierz GF 8600 jest słabą kartą jak na dzisziejsze czasy.
To z angielskiej wikipedi:
Microsoft Windows
NA 2 December 2008
EU 21 November 2008
A to z IGN.com:
US: December 2, 2008
Europe: November 21, 2008
Australia: November 21, 2008
No więc sami widzicie. Ktoś się z nami bawi. W sklepie Cenegi także pisze że GTA będzie dostępne od listopada. A chyba ona wie kiedy ma wyjść bo jest jej wydawcą w Polsce
RAMSIK-------------------------->>>>>
SKAD TAKIE WYSOKIE WYMAGANIA PROCEK ???????????????
Mi wejdzie na FULL:D
Nawet nie czytając wymagań wiedziałem że mi ruszy... ale chyba tylko płyta w napędzie :D. No nic... (mam celerona 1,5 ghz, radeona 9250 250mb pixel shader 1.4 i 1gb ramu)
Niem a co się stresować...przekonamy się komu ruszy a komu nie jak zagramy...
kęsik--->szczerze? chyba na żadnych...masz za mało RAMu..chyba że jeszcze 2 giga dokupisz...
kęsik--->no to nie wiem...przekonamy sie po premierze...ale jak tobie pójdzie na low to mnie na medium albo nawet high...
Chodzą mi takie gry jak:
Alone in the dark( na high bez przycinek) tak samo Mass Effect. Najgorzej chodzącą mi grą jest Gothic III. Haczy się na średnich. To już Crysis mi chodzi lepiej od niego.(bez przycinek na średnich)
Mi Gothic 3 chodził na maxa bez przycięć...(bugów nie liczę), Wiedźmin na maxa też bez zcinki a Crysis na high bez zcinki...wierzyć mi się nie chce z Crysisem że ci na średnich bez haczenia chodził...chociaż w sumie może i prowda bo mi na high chodził...płynnie...
Nie ma bata wejdzie mi na full z AA w 1680x1050
Na stronie http://www.gamesforwindows.com/en-US/Games/Pages/grandtheftautoiv.aspx jest napisane, że gra ma wyjść 4 grudnia ale wymagań jeszcze nie podali. Te wymagania coś mi się wydaje, że to jeszcze nie są oficjalne.
Zgadzam się, ogólnie doszedłem do wniosku, że ten cały news to nic pewnego tylko jakieś przypuszczenia. R* sam jeszcze pewnie nie wie kiedy uda im się ukończyć IV dla PC.
Żeby tylko nie było tak jak z Duke Nukem Forever...że za 10 lat nawet nie ukończą...
Szczerze to wydaje mi sie, ze to wojna z Saints Row. Krytykowali tak GTA w swoich reklamach i teraz przesuneli premiere zeby byla jak najblizej premiery Saints.
Wasze PC vs konsole ogranicza się TYLKO do grafiki!!!! Prawdziwi gracze!
X360 jak wyszedł w 2005 to żaden pc mu nie był równy aż do myślę 2007. A teraz za 1000zł faktycznie odpalimy to samo co na X ale za pół roku to się zmieni
mam pentium 4 2.8ghz 2gb ram gf8600gt sonic+ no i fajnie ze mam zalecane wymagania oby bylo wszystko na high i bez zacinek :)
monias
W momencie premiery X360 były już PCty, które go przeganiały. A w 2006 został już kompletnie prześcignięty przez serię GF 8800 i Core 2 Duo.
Co ma się za pól roku zmienić? Dziwne, bo nie widzę żadnej gry co miała by mieć wysokie wymagania. Może zarzuć takimi tytułami?
Miejmy nadzieję, że będzie zoptymalizowana lepiej niż Bully...
nomir--->Tylko masz bardzo słabego procka a z tego co wiem to w GTA IV najważniejszy jest procesor
Mi pojdze na medium a moze nawet na high mój komp to Radeon HD3850 512mb, 2GB RAM, Intel Core Duo 2 E7200 2.53 GHZ, Vista. ;P:P
Tu macie dowody na to że GTA IV w Europie wyjdzie zgodnie z planem(czytaj 21 listopada):
http://clanbase.ggl.com/gr/news.php?nid=303223
http://www.amazon.co.uk/Grand-Theft-Auto-IV-PC/dp/B001EO74NW/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=videogames&qid=1225286611&sr=8-3
http://www.sklep.cenega.pl/index.php?action=product&nr=826&sub=3
LOL, przy dzisiejszym sprzęcie, niskie są te wymagania.
Dobra ludzie. Teraz jestem prawie pewny że GTA IV wyjdzie w USA 2 grudnia a w Europie 21 listopada( patrz jeszcze na mój poprzedni post)To ze strony IGN.com która jako pierwsza podałą zmiane daty na 2 grudnia ale panie i panowie tylko w Stanach Zjednoczonych Ameryki. TAk to prawda. R* ma siedzibę w Szkocji i najpierw GTA IV wyjdzie w Europie a 2 tygodnie póżniej w USA
Grand Theft Auto IV
Publisher: Rockstar Games
Platform: PC
Release Date: December 2, 2008
Release Region: United States
Grand Theft Auto IV
Publisher: Rockstar Games
Platform: PC
Release Date: November 21, 2008
Release Region: United Kingdom
Grand Theft Auto IV
Publisher: Rockstar Games
Platform: PC
Release Date: November 21, 2008
Release Region: Australia
http://pc.ign.com/objects/142/14269673.html#aboutThisGame
Wejdzcie w zakładke Editions
Wow! Jak to się okaże prawdą, to będzie chyba 1-sza gra w historii, która wyjdzie wcześniej w Europie, niż w USA!
Nie wiem z czego się cieszycie oni po prostu tego jeszcze nie zmienili. Pomyślcie logicznie, jak gra tworzona w USA, może wcześniej wyjść w Europie <lol2.>
Grafika taka okropna, a wymagania... Gra z tak biedną grafiką powinna wymagać kartę pokroju GF 6600, albo 6800, procka jednordzeniowego i 1GB pamięci... Spartolili optymalizację... Cyrsis wyglądał dużo ładniej i miał dużo niższe wymagania od GTA4, CoD4 również wyglądał dużo lepiej i też miał dużo niższe wymagania...
PitbullHans---> Jak tworzona w USA? Rockstar North ma w siedzibe w Edynburgu (Szkocja). Szkocja dla ciebie leży w USA? A dlaczego nie mogli zmienić gdy tylko się pojawiła informacja?
Zmienili datę wydania w USA to mogli zmienić także w Europie. Ale tego nie zrobili. I skoro wydawca tej gry (cenega) twierdzi że gra będzie dostępna od listopada to chyba ma rację.
W momencie premiery X360 były już PCty, które go przeganiały.
Bzdura. Nie było wówczas na PC kart które by miały ujednolicone shadery, tak jak ma to miejsce w 360.
A w 2006 został już kompletnie prześcignięty przez serię GF 8800 i Core 2 Duo.
Z tym "kompletnie" to bym się nie zgodził :) Ale fakt faktem - pod koniec 2006 roku były już blaszaki, ktore przeganiały 360. Pytanie tylko - co z tego :) ?
Co do samych wymagań GTA - są horrendalne, jak wspominalem wcześniej. Sporo osób nie pogra. Biorąc pod uwagę że dwurdzeniowy procek i GF 7900 jest podane jako minimum, to wniosek nasuwa się jeden - Rockstar olał optymalizację wersji blaszakowej sikiem prostym. Szkoda, bo mogli sie bardziej przyłożyć, tym bardziej że grafika nie olśniewa.
PitbullHans---> Jak tworzona w USA? Rockstar North ma w siedzibe w Edynburgu (Szkocja). Szkocja dla ciebie leży w USA? A dlaczego nie mogli zmienić gdy tylko się pojawiła informacja?
Zmienili datę wydania w USA to mogli zmienić także w Europie. Ale tego nie zrobili. I skoro wydawca tej gry (cenega) twierdzi że gra będzie dostępna od listopada to chyba ma rację.
Myślałem, że grę tworzy RockstarGames a nie R.North, ale i tak wątpię, żeby gra wyszła wcześniej w Europie.
2 grudnia- data śmierci Pablo Escobara...
Ramsik---------------------------------->>>>>>
Skad w rekomendowanych procek 3 rdzenie
Ciekawe czy pojdzie na max na takim sprzecie
Amd Athlon x2 6000+
4 g ramu Goodram 800mhz
Geforce 9800GT Gainward 1Gb
????????????
Grafika taka okropna, a wymagania... Gra z tak biedną grafiką powinna wymagać kartę pokroju GF 6600, albo 6800, procka jednordzeniowego i 1GB pamięci... Spartolili optymalizację... Cyrsis wyglądał dużo ładniej i miał dużo niższe wymagania od GTA4, CoD4 również wyglądał dużo lepiej i też miał dużo niższe wymagania...
Samurai at dojo---->to ty może jakieś inne GTA 4 widziałeś bo to które ja widziałem ma grafikę przepiękną i wcale nie wyglądaja na takie które wymagaja tylko 1gb RAM...i skąd możesz wiedzieć czy Crysis wyglądał dużo ładniej? W Crysisa grałeś a w GTA 4 na PC nie...więc nie pierdol głupot...
Tez mnie zdziwila 7900 w minimalnych a 8600 w zalecanych, bo z tego co pamietam pierwsze testy 8600 to byly ze 2 czy 3 tytuly w ktorych dostal po dupie od 7600 nie mowiac juz o 7900 :)
hahahahah takie wymagania??? hahahah chyba oszaleli przeciez gta 4 nie ma takiej dobrej grafiki ale nie mowie ze jest zla ale napewno nie ma lepszej od devil may cry 4 albo od innych tego typu gier pozdro :) Ps a jak te wymagania sa prawdziwe to ta gra mam jakis zrabany silnik graficzny na 100% albo chca z nas wyciagnac kase zeby kupowac sprzet :)
Ludzie! Grafika nie jest najważniejsza! Nie porównujcie GTA IV do gier typu Crysis, bo to jest całkiem co innego. W Crysisie macie owszem dobrą grafike, ale " nic pozatym ". GTA IV jest naszpikowana bajerami i szczególikami, więc się nie dziwcie, że wymaga dosyć mocnego PC...
Ha wymagania prawie te same co devil may cry 4,chociaż mieszczę się w zalecanych ^^
Wymagania minimalne:
Windows XP - Service Pack 3 / Windows Vista - Service Pack 1
Intel Core 2 Duo 1.8 GHz lub AMD Athlon X2 64 2.4 GHz
1,5 GB RAM
16 GB miejsca na dysku twardym
nVidia GeForce 7900 lub ATI Radeon X1900 (256 MB)
Dajcie już spokój z tymi wymaganiami. Przed chwilą wysłałem maila do R* i czekam na odp. (Mail w sprawie premiery w Europie a USA).
Tylko że nie każdy może se załatwić nowy procesor i karte graficzną od teraz.
Przesadzacie z tym, że wymagania są wysokie. Karta graficzna rekomendowana do śmiech na sali, a co do gier to w każdej grze zawsze mocne 2 rdzenie będą lepiej sobie radziły w grach niż słabsze 4. Napisali tak by ludzie kupowali bo gra nie wykorzysta 4 rdzeni. Tak więc 3Ghz na 2 rdzeniach będą lepiej sobie radziły niż 2.4Ghz w cztereech. Podsumowując - o płynną grę z aa x4 na vhigh w 1360x768 jestem spokojny :P
Hydro martwić się nie musisz ze ci nie wejdzie:p gra bedzie ci spokojnie na maksa chodzić z aa no i v sync jak będzie.Też się zdziwiłem ze Gforce 8600 do zalecanych owszem mocna to karta jest ale nie aż tak,a gta ma wysokie detale otoczenia,możliwe że udało im się grę bardzo dobrze zoptymalizować...
Witam
Ciekawe czy pojdzie na max na takim sprzecie
Amd Athlon X2 6000+
4 g ramu Goodram 800mhz
Geforce 9800GT Gainward 1Gb
JAK SADZICIE ??????
Moim zdaniem 3 rdzenie to bezsens powinni bardziej zoptymalizowac silnik np Crysis ma smieszne wymagania a jaka grafika skad 3 rdzenie a stad ze Amd obnizylo ceny 3 rdzeniowych procesorow lepiej miec moim zdaniem 2 rdzenie 3 Ghz niz 3 i max 2.4 ciekawe jakie procesory i w jakiej techonologi Amd wypusci pod koniec tego roku
Vietnam=> a nie możesz poszukać w tym wątku/ wątku z komentarzami do GTA IV na PC podobnych wymagań i odpowiedzi. Wymagania są podane- tak trudno je sprawdzić i ocenić? "Trzeba x gb ramu, ja mam mniej, procesor jest o tyle słabszy, tu jest zapas..".
... Niektóre 8 letnie dzieci wiedzą że gra im "pójdzie", tylko po prostu chcą sie wszystkim wokół sie zawieść jaki to oni mają boki komputer, i że im wszystko na maxymalnych detalach się uruchomi...
No ja na te wymagania mogę powiedzieć tylko jedno -> :D
Minimalne 7900 a zalecane 8600? Przecież to ta sama karta, ze wskazaniem na pierwszą.
Nie martwiłem się i nie martwię się, bo (tak jak klepałem na dłuuugo przed premierą na forach) wiedziałem, że absolutnie najwyżej średni sprzęt da tej grze radę na max detalach.
Rekomendowanego używanego 8600 trudno jest nawet sprzedać dziś za więcej niż 100zł. Wiem to z autopsji ;)
Czekam, aż pre-orderek przyjdzie i czas na granie :)
PS. BTW - dlaczego nadal spotykam ewenementy, które uparcie patrzą w wymagania naszkrobane na szybcika przez deweloperów gry? Quad w rekomendowanych? He he he he, dobre... Absolutny killer na PC Crysis nie ciągnie nawet w 70% średniego dwujajowca, a takie GTA4 to będzie chciało od razu cztery. Ludzie, myślcie...
kęsik -->
"producent: Rockstar North
wydawca: Rockstar Games"
Tylko tak się składa że "konwersję" Grand Theft Auto 4 na PC przygotowuje ROCKSTAR TORONTO, oczywiście w kooperacji z twórcą fabuły itp. czyli Rockstar North :)
Jak dla mnie to nie jest ani Szkocja ani USA :) No niestety ale niektóre informacje zawarte w encyklopedii GOL-a nie są do końca ścisłe.
Windows XP - Service Pack 3 / Windows Vista - Service Pack 1
Intel Core 2 Duo 1.8 GHz lub AMD Athlon X2 64 2.4 GHz
1,5 GB RAM
16 GB miejsca na dysku twardym
nVidia GeForce 7900 lub ATI Radeon X1900 (256 MB)
Wymagania nawet nie są aż tak wysokie myślę że na nowym komputerze będzie mi działać.
Ja tam piprze w tego kompa pakować i pakować............zeby tylko w gta pograc!!!!!!!!!
Kompa to bede mniał tylko do netu i do filmów a do gier kupuje w grudniu XBOXA 360!!!
Podnieciłeś się?
Mi bendzie barciej chodzic bo dostaje właśnie nofeog kompa