Świat kupił milion Wiedźminów!
świetny wynik, biorąc pod uwage ogrom piractwa...
Pozostaje życzyć kolejnych sprzedanych milionów i kolejnych równie (albo i bardziej) udanych produkcji.
W mordę, a ja jeszcze nie kupiłem... nie mam kiedy w to wszystko grać. Na święta sobie chyba sprawię.
luty 2'9
no to kolejna gra w która pewnie zagram do kolejki...
Rewelacyjna gra, a w dodatku wspaniale wydana za rozsądne pieniądze i od razu jest efekt. Oby tylko tak dalej czego zarówno CD Projektowi jak i nam graczom życzę.
A ile swiat kupil Painkillerow, wie ktos?
milion kupil, ale nie wszyscy grali - wstyd sie przyznac, ale moja kopia od premiery lezy jeszcze zafoliowana..
No i to jest powód do chwalenia się i dumy. Zwłaszcza że gra wyszła na najbardziej zapiraconą platformę. Gratulacje CDP! I czekamy na edycję konsolową :)
Jak na gr PC...bardzo dobry wynik....jak na Polski projekt wybitne osiągniecie:)....
Ciekaw jestem jak proporcjonalnie rozkladala sie sprzedaz w konkretnych grajach:)....czy w kraju kwitnącej wisni tez poszlo gladko:)?...
Wynik dobry, ale gra mnie jednak zawiodła, o ile na początku jest boska zabawa, reszta trochę nudzi (jak Mass Effect)... jednak wynik imponuje, może jak pokażą się dobre mody to kupię ER^^
Ale ciagle jeszcze jest pod kreska - choc naturalnie zycze chlopakom zeby sie na tej czy kolejnej grze dorobili po 2 Ferrari kazdy. :)
Ja tam z przyjemnoscia zaliczylem obie nowe przygody - nie powalaja ale milo znow odwiedzic ten swiat. I cos czuje, ze jak sie przewali mlyn z nowosciami pod koniec roku to sobie jeszcze raz zalicze cala gre od poczatku, tylko bede wiekszym sk... niz poprzednio. :)
Pod kreską?
Masz na myśli, że po mimo sprzedania miliona kopi, gra Wiedźmin jest wciąż niedochodowa?
Tymbardziej sie ciesze ze mam swoj egzemplarz + wiedzmin update, bo naprawde warto, gra jest po prostu świetna.
lynn: Tak, CDP jest na minusie.. paredziesiat tysiecy zlotych ;) A w dzisiejszej GW pisza, ze juz w przyszlym roku pojawi sie gra w swiecie Wieska, ale nie bedzie to Wiesiek 2... ?
Wow- ładnie :) Nieskromnie powiem że dorzuciłem swoją cegiełkę. Czekam na kontynuację :)
BTW- myślałem że już od jakiegoś czasu gra zarabiała na siebie :/
@ LooZ^
O tym, że CDP jest na minusie też jest napisane w GW, czy to tylko Twoje zdanie?
Pytam się, ponieważ po moich pobieżnych i bardzo szacunkowych obliczeniach, aż się w to wierzyć nie chce.
Edit: Już znalazłem, w GW tak piszą, aż dziw, aż dziw.
O wiele ciekawsze od tego newsa jest to co piszą panowie powyżej... też byłem przekonany, że Wiedźmin zdążył już zarobić trochę na siebie :)
.:Jj:. - Ja też dorzuciłem swoją cegiełkę... a konkretnie 3 :) (Wiedźmin , potem EK na Allegro i wydanie z patchem i dodatkami do zwykłego Wiedźka :) )
Palladin6=> No faktycznie patriotyczna postawa. Ja mam podstawkę kupioną w dniu premiery i Update pudełkowy :) Jestem szalenie zadowolony. Jakością gry, cena, dodatkami, troska twórców o fanów i sieciowe community..
Co do 2# tematu- ile Witcher kosztował?
"- Udało się wedrzeć do elitarnego grona producentów gier - mówi Michał Kiciński, współzałożyciel i jeden z dwóch szefów CD Projektu, spółki, która przeniosła sagę Andrzeja Sapkowskiego na ekrany komputerów.
Potwierdza wcześniejsze doniesienia "Gazety" o tym, że "Wiedźmin" w ciągu roku od premiery przekroczył próg miliona sprzedanych egzemplarzy.
Na ten wynik zapracowały głównie cztery rynki: Rosja, gdzie rozeszło się ponad 350 tys. pudełek z grą, USA i Polska (w obu krajach po ok. 250 tys.) i Niemcy z ponad 100-tys. sprzedażą.
- Gry RPG, takie jak "Wiedźmin", mają długi cykl życia, sprzedają się przez kilka lat. Jest szansa na to, że dobijemy do dwóch milionów - mówi Kiciński.
Zapowiada, że spółka, dotąd głównie znana jako dystrybutor, na serio wchodzi w tworzenie gier. - Pracujemy nad czterema projektami - mówi. Pierwszy ma ujrzeć światło dzienne w przyszłym roku, kiedy CD Projekt wyda razem z Atari kolejną grę, prawdopodobnie - jak "Wiedźmin" - związaną ze światem Sapkowskiego. Do 2012 r. na rynek trafią jeszcze trzy tytuły ze studia warszawskiej spółki, w tym także na konsole.
Spółka w debiutancki tytuł wpompowała 28 mln zł, kwotę - jak na polskie warunki - na tyle zawrotną, że "Wiedźmin" mimo sukcesu nie wyszedł jeszcze na zero (jak się dowiedzieliśmy, jest kilkadziesiąt tysięcy złotych na minusie). CD Projekt jest jednak w tej rzadkiej dla deweloperów sytuacji, że przed negocjacjami z wydawcami miał już pieniądze na sfinansowanie "Wiedźmina". W zeszłym roku przychody CD Projekt - głównie z dystrybucji gier - przekroczyły sto milionów złotych.
- Dzięki temu zachowaliśmy prawa do marki i udało nam się obronić przed pomysłami typu: "wydamy grę, jeśli wiedźmin będzie kobietą, najlepiej elfką i będzie strzelał z łuku" - mówi Kiciński.
Źródło: Gazeta Wyborcza"
Do 2012 r. na rynek trafią jeszcze trzy tytuły ze studia warszawskiej spółki, w tym także na konsole.
O ciup, to kiedy wykupują EA? :P
28mln.. no no :)
Wielkie brawa, naprawdę wspaniałe osiągnięcie.
Są na lekkim minusie, ale tego można było się spodziewać - jako debiutant musieli sporo czasu (i pieniędzy) poświęcić na samą organizację pracy. Teraz będzie łatwiej.
P.S. Interesujący podział rynku pod względem ilości sprzedanych kopii. Wyraźnie widać (co zresztą po części wykazał choćby Gothic), że Europejczycy mają troszkę inne gusta od Amerykanów. Byłoby miło jakby więcej producentów zaczęło robić gry pod nasz rynek.
GRatulacje! Jak najbardziej zasłużony wynik. Życzę 3 milionów ;) Jak na grę PC to naprawdę świetny wynik
niezla sumka oby tak dalej
Cytat z newsa na oficjalnej stronie gry:
"Film z okazji pierwszej rocznicy Wiedźmina, zawierający materiał z nieogłoszonych jeszcze nadchodzących tytułów, ukaże się w dniu dzisiejszym w serwisie GameTrailers.com. Więcej informacji o Wiedźminie można znaleźć na stronie http://www.thewitcher.com."
WoW, nieźle jak na polski produkt. Ja kupiłem oryginał chociaż mam za słabego kompa, ale grałem u kumpla i wiem że było warto
Ja swoją cegiełkę także dołożyłem,i nie żałuję :)
Nie ma co, ta gra miała pewny sukces.
Przeciętna, przereklamowana gra. Może jakimś noobom nieobeznanym ze światem gier bądź też no-life'om grającym tylko w RPG się spodoba, w każdym razie mi najwięcej radości Wiedźmin dał usypiając mnie na krześle.
Świetny wynik, zwłaszcza jak na polską produkcję. Wielkie gratulacje ode mnie :P
blazerx "A ile swiat kupil Painkillerow, wie ktos?"
Z tego co pamietam,to poszlo sporo ponad milion...Sumujac wszystko co wyszlo, od wersji pecetowej po xbox-owa.Wraz z dodatkiem i wersjami Gold i Black Edition.
no to fajnie i tak dalej trzymać
" - Dzięki temu zachowaliśmy prawa do marki i udało nam się obronić przed pomysłami typu: "wydamy grę, jeśli wiedźmin będzie kobietą, najlepiej elfką i będzie strzelał z łuku" - mówi Kiciński. "
i chwała za to, grając w Wiedźmina czuło się, że starano się utrzymać "brudny" klimat świata wykreowanego przez Sapkowskiego
To, że gra jest świetna to mało.
Sam kupiłem premierową i niedawno update.
Teraz gram po raz drugi (tym razem zakon :P).
CDP udowodnił, że dobry tytuł i tak się sprzeda. :D
Brawo, brawo, brawo. Cieszę się tym bardziej, że sam jestem posiadaczem jednej z tych miliona kopii:)
Rafiraf2
No, nareszcie ktoś myśli podobnie jak ja^^
Wiedźmin nie jest słaby... ale jest przereklamowany, nudny i dość frustrujący w kilku momentach (bardziej niż CoD4 na Veteran przy moich umiejętnościach... a to aż za bardzo...)
szkoda ze w usa i gb tak malo kupuja wiedzminow napewno by wtedy bylo okolo 1,5 mln egz.
Marketing podstawa handlu.
Sam znam kilka osob ktore kupily sobie/dzieciom Wiedzmina i prawdopodobnie nigdy go nie wyjma z pudelka :)
Po prostu magia Sapkowskiego i odpowiednia dawka reklamy w mediach.
Bardzo dobre :) Wiedźmin jest świetną grą i powinna bardzo się sprzedawać .Mamy 1 milion :) czekamy na 2 :PP
Dzisiaj zamówiłem Edycję Rozszerzoną, kto wie może to jest początek drugiego miliona ???
Pamiętam, jak jeszcze przed wydaniem Wiedźmina w którymś z wywiadów zakładali, że na całym świecie sprzeda się łącznie 750.000egz, czyli jest lepiej niż nieźle :)
Wiedzieliście filmik?
http://www.gametrailers.com/player/42116.html
Od 41 sekundy pojawiają się ciekaw rzeczy....
To ja też dołącze swoje gratulacje, bo jest naprawde czego gratulować. Mam nadzieje, że kolejne projekty chłopaków też osiągną sukces na taką skale i będą równie dobre, albo i lepsze niż Wiedźmin.
zagrałbym sobie w wiedźmina ale mam za słabego kompa
pewnie by mi nawet na minimalnych nie poszła
Edycja rozszerzona zakupiona :) Pyli się jak niewiem :) za 60zł
Gratulacje, świetna gierka. Ma swoje wady, ale po patchach da się juz nieco przymknąć na nie oko.
lynn <-- filmik REWELACYJNY. Dzięki za link :)
Wszystkim polecam obejrzeć.
Nikt nie zwrócił uwagi, że Wiedźmin jest grą z bardzo wysoką kategorią wiekową, a jak wiadomo takie gry sprzedają się znacznie gorzej niż np.takie od 12 lat. Dodatkowo wyszedł tylko na jedną platformę i reklamy na świecie za dużej nie miał. Jak dla mnie 1 milion to wynik rewelacyjny i spokojnie dobije 2 milionów egzemplarzy.
Poza tym Rosja 350 000 + Polska 250 000 + Niemcy 100 000 = 700 000 egzemplarzy. Panowie developerzy, zatem warto robić gry tylko pod nasze europejskie gusta i w ogóle nie przejmować się sprzedażą w USA (bo tam wolą takie bezmózgie gry jak Halo czy Gears of War).
Ciekawe są te wyniki w poszczególnych krajach, szczególnie jeśli wziąść pod uwagę, że rosyjska lokalizacja była tragiczna (czterech aktorów na krzyż wszystkie głosy podkładało). Zresztą lokalizacja pewnie przyczyniła się do tego, że dobre wyniki nie są jeszcze lepsze - na angielską też anglojęzyczni gracze psioczyli (ale poprawili ją w ER).
1 milion to i tak świetny wynik a inwestycja, doświadczenie i wyrobiona marka zaprocentuje w przyszłości. Boję się tylko, że CDP zacznie trzepać same sequele i prequele Wieśków teraz :) .
Likfidator>>>Bezmózgie gry? Od kiedy gry mają mózg? Ponadto, bieganie tam i spwrotem bo jakichś zasranych wioskach w Wiedźminie jest ZNACZNIE bardziej nużące i 'odmóżdżające' aniżeli walka o przetrwanie w GoW. Nie wspominając już, że GoW daje znacznie więcej emocji, oferuje lepszą grafe, grywalność oraz tryb multi. No, ale jak chcesz to se graj w tego Wiedźmina, tylko proszę, nie wyrabiaj innym ludziom, nieobeznanym w temacie, błędnych opinii.
Nic nie ujmując Halo czy GoW to nie są gry nastawione na intelektualną rozrywkę. "Wiedźmin" czy się komu podoba czy nie wymaga pewnego zaangażowania szarch komórek w celu ukończenia gry.
Jakiego zaangażowania szarych komórek?! Ja przez 1 akt głównie spałem. No w sumie, jeśli za pracę szarych komórek podczas gry wziąć wytwarzanie marzeń sennych...
kurde ten filmik... tam coś jest :D nowy wiedźmin? czy tylko dodatek? a może po prostu nowe przygody! nie mogę się doczekać.
Świetny wynik. Wiedźmin to nowa marka na rynku gier i tym bardziej należy się duży szacunek producentowi/wydawcy. Gdyby to była gierka osadzona np. w uniwersum "Gwiezdnych wojen", to osiągnęłaby podobną sprzedaż po miesiącu. Na szczęście druga część będzie już miała z górki i tylko życzyć równie udanej gry i jeszcze lepszej sprzedaży :)
@ wi3dzmin
na forum Wiedźmina jest całkiem sporo screenów z tego filmiku, na których widać wszystko lepiej, no i o wiele dłużej ;).
Jakiego zaangażowania szarych komórek?! Ja przez 1 akt głównie spałem. No w sumie, jeśli za pracę szarych komórek podczas gry wziąć wytwarzanie marzeń sennych...
Trudno o zaangażowanie szarych komórek w twoim przypadku. Ty ich po prostu nie masz.
Przeciętna, przereklamowana gra. Może jakimś noobom nieobeznanym ze światem gier bądź też no-life'om grającym tylko w RPG się spodoba, w każdym razie mi najwięcej radości Wiedźmin dał usypiając mnie na krześle.
Boli cię to że świetna produkcja odniosła sukces? Cierpisz na jakieś kompleksy?
Gratulacje. Milion sprzedanych egzemplarzy w przypadku pecetowej gry, do tego będącej debiutancką produkcją, to naprawdę świetny wynik. I to jak najbardziej zasłużony. Teraz czekamy na dodatek lub kontynuację, która - miejmy nadzieję - sprzeda się co najmniej dwa razy lepiej :).
Teraz czekamy na dodatek lub kontynuację, która - miejmy nadzieję - sprzeda się co najmniej dwa razy lepiej :).
lepiej żeby była conajmniej dwa razy lepsza od wiedźmina pierwszego (któremu do ideału daleko)- wtedy i tak będzie kasa
gogo power..wiedzmin!!!...gra przecudna...wlasnie przechodze drugi raz"od deski do deski " :)
a jednak mozna i da sie zrobić, i co najwazniejsze (dla producentow) oplaca sie robic exclusive dla pc.
Wystarczy dac to co chce gracz a nie to co wydawca......czeka na wiedźmina 2 z utęsknieniem...
lynn -> Pewnie w swoich szacunkowych i bardzo pobieżnych obliczeniach pominąłeś marże sklepów, koszty produkcji pudełek/płyt, transportu, marżę globalnego wydawcy, koszty reklamy itp. Z każdej kopii gry idzie tylko część dochodów do CDP.
Olbrzymie koszta przy nowym studiu developerskim to samo stworzenie tego studia. Stanowisko pracy jednego pracownika moze kosztowac nawet 50.000zł.
No cóż, Blizzard robi gry tylko na PC i piractwo im nie przeszkadza. Jak wydasz dobry produkt to ten się sprzeda, proste :-)
@ Dowodca_Pawel
Właśnie, że nie. Wszystkie te "rzeczy" brałem pod uwagę, jestem jakby nie patrzeć po liceum ekonomicznym i jakieś tam względne pojęcie o tym jak funkcjonuje rynek mam.
Jednak nie spodziewałem się, że marze i te wszystkie dodatkowe koszty dystrybucji są tak spore.
lynn -> Nie chce ci zarzucać, że nic nie wiesz :). CDP popełnił zapewne sporo błędów przy Wiedźminie. I przy innych tytułach, za co zapłacił. Nie zdziwiłbym się, jakby wyszło, że dużą część zysków przejadły akcje marketignowe Wiedźmina, które były, co tu dużo mówić, bardzo duże. Dodaj do tego koszt promocji i robienia ER. No i różnice w cenach, większość kopii pochodzi z Rosji, a z tego co pamiętam, tam ceny są niższe niż u nas. U nas z kolei ceny były niższe niż w USA itd :).
No i jeszcze silna pozycja złotówki przez większość czasu obcowania Wiedźmina.
Koszty ER, zostały podliczone. łącznie na "obydwa" Wiedźminy CDP wydało około 28 milionów złotych.
Brawo. Świetna gra, jeden z lepszych erpegów ostatnich lat. Życze kolejnych sukcesów :)
Pierwszy chyba raz widzę tak jednomyślne forum same prawie gratulacje też się dołączam
xD wczoraj właśnie kupiłem Wiedźmina xD była to chyba właśnie ta milionowa kopia ; D teraz tylko ściągam update edycji rozszerzonej..jeszcze gdzieś 15 h ściągania..nawet pc wyłączyć nie mogę bo ściągam przeglądarką...
CD Projekt Red have announced today that, since the game was first released in 2007, The Witcher has sold over a million copies. That's including both versions of the game, the original as well as the "Enhanced Edition". For a traditional PC RPG, made by an obscure Eastern European developer with a silly name, those are great, great numbers. Congrats! Kotaku
AIAsKiN <= ... OBSCURE Eastern Europe developer with a SILLY name ...- ale śmieszne, nawet jak ktoś robi coś dobrze i profesjonalnie to zawsze znajdzie się jakiś DUMMY ASSHOLE, który będzie próbował się do czegoś dowalić!
Salim - o co chodzi? Pomijajac to, ze oburza Cie przytoczona wypowiedz jakiegos anonimowego ludka, ktory pewnie nawet nie wie gdzie lezy Polska, jakbys w internecie byl od wczoraj, to zasadniczo gosc ma racje - kto przed wypuszczeniem Wiedzmina syszal o CDP? Nikt, firma byla zupelnie nieznana i koles nie mowi nic ponad to.
Brawo. Cieszy mnie fakt, że Wiedźmin odniósł sukces. Nieznana firma z zapadłej wiochy w debiucie sprzedaje taką ilość "niszowego" produktu (niech się nikt nie obraża - to jest bardziej opis postrzegania Cd-projektu i wiedźmina na zachodzie niż moje zdanie).
Zebrali doświadczenie, na wzór Stardock starają się budować lojalność klientów w stosunku do firmy. Stworzyli i wypromowali nową markę (zarówno jako developer jak i samego tytułu) i o ile nie skrewią swojego następnego produktu mogą liczyć na prawdziwe zyski i realne zainteresowanie zarówno branżowych mediów jak i potencjalnych klientów.
Osobiście uważam Wiedźmina za jeden z lepszych tytułów ostatnich lat, głównie dlatego że jest tak inny od większości produkowanego chłamu. Kilka niebanalnych rozwiązań: genialny system alchemii (nareszcie ktoś wymyślił coś, co nie polega tylko na chłeptaniu hektolitrów "health potion" i ma efekty uboczne, fantastyczne ciemności + kot ), dobry system rozwoju postaci i zbalansowania rozgrywki (który nie polega tylko na cogodzinnej wymianie ekwipunku na lepsiejszy). Realizm choćby w zakresie loot'u. Włączenie do rozgrywki seksu (ale nie wulgarne czy obsceniczne). Dorosła i logiczna fabuła. Ciekawe wybory.
Jak dla mnie obok Stalkera najważnieszy tytuł ostatnich lat. Czekam na więcej :)
Tez mialem swoj wklad w propagowanie tytulu za granica, 2 sztuki EK do USA i jedna o dziwo kupiona do Korei Pld :)
Tak w przybliżeniu można wyliczyć ze firma która stworzyła Wiedźmina zarobiła na jej sprzedaży ok 90 000 000 mln zł po odliczeniu kosztów produkcji obu cześci które wyniosły 11 000 000 mln USD, na czysto zarobili jakieś 60 000 000 mli zł. Rewelacyjny wynik ,teraz dzieki tym pieniądzą będą mogli śmiało twożyc kolejne projekty, tylko teraz trzymac kciuki za kolejne sukcesy finansowe
Mortalking: A wystarczylo przeczytac watek, zeby wiedziec, ze CDP na razie jest w plecy kilkadziesiat tys zl.
nie ma co gratulować, jest to zasłużony wynik.
świetna gra!
Z tymi przychodami wydawców w branży to nie jest taka prosta sprawa. Prosty przelicznik typu ilość sprzedanych sztuk pomnożony przez cenę to pułapka. Trzeba wziąć pod uwagę, że o ile jest bierzemy pod uwagę rynek bezpośrednio podległy wydawcy (główna siedziba, przedstawicielstwo, filia, biuro handlowe) to około połowa ceny detalicznej trafia do wydawcy, w tym jest vat, który trzeba odprowadzić do us, oraz podatek od dochodu, ale ten liczy sie z calosci rocznego dochodu (o ile firma jest na plusie).
W przypadku CDP to firma w 2007 sprzedała prawa do sprzedaży na Europę zach. i Amer. Płn. firmie Atari za 5mln baksów i za niewiadomą mi kwotę prawa do sprzedaży na Rosję i kraje WNP - ciekawostką jest, że obywatele Matuszki Rassiji zakupili ponad 300tysiecy Wiedzminów.
Także o ile ilość sprzedanych kopii w Eur.zach., Amer. płn i WNP nie ma wpływu na przychody CDP (bo wpływy ze sprzedaży praw to rodzaj ryczałtu i nie mają udziału w zyskach, chyba że zapewnili sobie korzystne zapisy w umowach, ale to już inna sprawa i tego sie nie dowiemy), to ilość kopii sprzedanych w Polszy ma bezpośredni wpływ na osiągane przychody.
Z tego co mówił Kiciński w ostatnim wywiadzie, w Polsce sprzedało sie około 250tyś sztuk. Jeśli połowa obrotu z detalu trafia na konto wydawcy, czyli jakies 45zł, to po odliczeniu vatu zostaje jakies 37 zł, co daje 9,25mln złotych.
Więcej grzechów nie pamiętam...
Pozdro!