X3 Terran Conflict ostatnią grą z serii
Skąd decyzja o zakończeniu serii?? Może stąd, że gry chociaż zapewne świetne były to ich targetem była dość niszowa grupa fanów space-simów. Głównym problemem był nieintuicyjny i nieprzyjazny dla użytkownika system sterowania. Ja z X2 i X3 przez to dałem sobie spokój po kilkunastu minutach gry z nadzieję, że najdzie mnie ochota na dalsze próby. Niestety nie naszła.
Tylko firmy tworzące gry z niszowych gatunków, w przeciwieństwie do obecnych trendów rynku masowego, nei szmacą siebie i własnych gier poprzez upraszczanie i cięcie czego się da, żeby sobie przeciętny Jasio z USA zagrał bez stresów i wysiłku. Te niszowe gry nierzadko miażdżą popularne "hity".
Wszystko fajnie, tylko, ze gry maja sie sprzedawac.
Mozna robic ambitne, nietuzinkowe tytuly, tylko ile razy, zanim padnie firma?
Drau przestań denerwować ludzi. Dobrze wiemy, że można, to zależny od ilości środków przeznaczonych na produkcję. Nie mam ochoty dyskutować.
Szkoda. Seria "X" to na prawdę świetne tytuły. Bogate w treść i możliwości, wymagające czasu i wysiłku.
Rzadko spotykane cechy porównując z tym badziewiem co się sprzedaje na pęczki.
frer => Daj juz spokoj z tym sterowaniem. Ja sie nauczylem w pol godzinki, po nastepnych paru godzinach mialem steorwanie w malym palcu (nigdy mi do glowy nie przszlo by narzekac na to) Szczerze mowiac to jest okropnie zalosne jak ktos po 15 minutach rezygnuje z takiej gry. Rozumiem jak kogos nie kreci gatunek, ale jezeli lubisz space-simy i olales gre bo sterowanie bylo za trudne to nawet nie wiesz jak duzo straciles. Te pare chwil by spojrzec na klawiszologie to niewielka cena za tygodnie (dla niektorych miesiace i nawet lata) doskonalej zabawy (dla lubiacych gatunek oczywiscie)
Demilisz => True. Idelanym przykladem jest wlasnie x3. Nie mam nic do prosty gier, strzelanek itp i czasami lubie zagrac ale jezli ktos by mi chcial zaczac upraszczac taka gre jak X3 to zabije golymi rekami i spale na stosie.
HarperGomez => Tak ale im wiecej srodkow przeznaczy sie na produkcje tym wiecej egzemplarzy trzeba sprzedac by cos na tym zarobic (pomijajac juz to ze najpierw trzeba miec te srodki a egosoft raczej za wiele ich nie ma). X3 to nie gta gdzie mozna wpakowac 100 mln $ ktore bankowo sie zwroca bo prawie kazdy od 10 do 60 lat bedzie chcial zagrac.
Szkoda ze serie spotka taki los. Gra idealna nie jest ale perfekcji nie mozna wymagac od tak rozbudowanego tytulu pochodzacego z tak malego studia. Panowie z ego zasluzyli sobie na wiecej. Chociaz kto wie, moze seria X sprzedala sie lepiej niz mysle i developerzy maja kase na zupelnie nowy projekt? Oby byl nie mniej rozbudowany i rownie nieintuicyjny ;D
Czekam teraz na X3 TC. Dotychczasowe tytuły z serii X (2 i 3) były arcy-genialnymi spacesimami i wciągnęły mnie bez reszty, choć nigdy ich nie skończyłem (nie ważne ile czasu się grało zawsze czułem się w tym świecie jak kropla w morzu). Choć wiem, że najnowszej pewnie też nie uda się mi przejść (o ile to w ogóle jest możliwe...) niemniej będzie to tytuł warty zakupu.
Co do sterowania to nie demonizowałbym. W dwójce było dość ciężkie, więc grałem na padzie, ale w trójeczce mysz + klawiatura w zupełności wystarczały do komfortowej gry.
W serię X gram od czasów X2. Piękna gra.
BTW: na http://www.mamut.m5.pl dostępny spory dział FAQ do X3 / TC, download statków, mapy, opisy statków, broni. Duża galeria fotek z gier. Zapraszam.
MamutHQ admin.