Problemy z panoramiczną rozdzielczością w Far Cry'u 2
Od kilku dni posiadam panorame i jezeli do premiery gry w Polsce Ubisoft nie naprawi tego problemu to wstrzymuje sie z zakupem gry.
od dwóch dni posiadam far cry 2 i mam zamiar sie za niego zabrac w weekend:)
Chriso25 jaacie noz problem taki ,ze glowa boli ;]. jak zrobia 16:9 to wtedy posiadacze ekranow 4:3 ucierpia bo wtedy u nich bedzie za malo ;p .
mr_hyde - z jakichs niepojętych dla mnie powodów, standardem w komputerowych panoramach jest 16:10
też się z zakupem wstrzymam do patcha:)
@Mr_Hyde [ Level: 74 - Farma ] : czyli tak, jak byc powinno. Przeciez panoramy nie kupuje sie po to, by widziec mniej, tylko by widziec wiecej!
W Bioshocku to poprawili, jestem pewien, ze i Ubi da rade w tym zakresie.
Mam panorame - 1920x1200 - gram w FC2 w 1680x1050 - zadnych problemow nie mialem.
A porownales chocby to ile widzisz reki z gunem na ekranie? czy mowisz tylko o sprawie sciskania ekranu?
Dziwi mnie ten blad Ubisoftu!Czyzby nie wiedzieli,ze wiekszosc graczy i to chyba zdecydowana ma monitory panoramiczne?Chcialem wlasnie kupic Far Cry2,ale z powodu tego bledu zaczekam na Fallouta3,potem bedzie GTA4,a czy znajde jeszcze ,,checi''na Far Cry2 trudno powiedziec.Moze kiedys...
wchodzimy w ustawienia konsoli --> w opcje obrazu --> i ustawiamy konsoli proporcje dla TV 4:3
chyba ze X360 tego nie ma, no ale nie bedzie źle :)
zarith---> Raczej obecnie można zaobserwować tendencje do zwiększania rozdzielczości do 16:10. Temat 16:10 vs 16:9 był poruszany wielokrotnie wystarczy sobie wygooglować. Generalnie to nie ma większego znaczenia czy 16:10, czy 16:9, co ciekawe to żaden z nich nie jest odpowiednikiem "prawdziwego" filmowego "widescreen". Generalnie bardzo upraszczając to, jak jest wybór to lepie brać 16:10 z uwagi na ciut większą uniwersalność i wygodę, oraz z uwagi na to iż monitor/TV 19:10 wyświetli bez problemu i straty jakości obraz 16:9, a monitor/tv 16:9 ni cholery tego z 16:10 nie zrobi:-)
@tankem3 [ Level: 4 - sergant Hale ]: ma, tylko, ze to nie chodzi o to, by trzeba bylo grzebac w ustawieniach i zmieniac je pod kazda inna gre inaczej.
Dla PC standardem jest proporcja 4:3 a nie panorama. Dopiero od kilkunastu miesięcy oferowane są monitory panoramiczne - szczególnie nieporęczne, gdy pracujemy z dokumentami tekstowymi.
Nie widzę powodu aby należący ciągle jeszcze do mniejszości użytkownicy panoram mieli mieć lepszy obraz kosztem większości posiadającej normalne, porządne monitory pracujące w rozdzielczości 1280x1024. Nawiasem mówiąc, panoramiczny format 720p to 1280x720 - nie może więc pokazywać więcej niż 1280x1024.
tgolik--> Tak gwoli ścisłości to akurat format 1280x1024 to 5:4, a nie 4:3 jak przykładowo 800x600, czy 1024x768. Jak widać na powyższym przykładzie nikt nie zawraca sobie głowy czy 5:4, czy 4:3. Tak samo nie ma powodu wielce roztrząsać "przewagi" 16:10 nad 16:9.
Tu nie chodzi w ogole o rozdzielczosc, tylk dodatkowa przestrzen wynikajaca z innego formatu - szerszego. A to nie oznacza dodatkowych pixeli, tylko inny fov w samej grze.
Ten sam problem dokladnie istnial z bioshockiem, gdzie developerzy najwyrazniej mysleli tak jak ty i zwyczajnie [geometrycznie mowiac] umeiscili 16:9/10 wewnatrz formatu 4:3 [stad panorama byla przycieta u gory i u dolu], zamiast zrobic dokladnie odwrotnie - tak, jak powinni byli od samego poczatku. Przyznali sie do bledu i go naprawili. Spodziewam sie po Ubi dokladnietego samego.
Drau--> Nie wiem jak tu jest, ale w "Unrealu" aby zmienić FOV wystarczyło zmienić jedną linijkę w pliku "ini". Może tu tak łatwo nie będzie, ale nie sądzę żeby był to jakiś wielki problem, szczególnie dla twórców gry. Więc pewnie szybko pojawi sie patch, a może jeszcze szybciej zmodowany przez graczy jakiś plik "ini":-)
Ktoś pisał że panorama nie jest standardem... Owszem, może i nie, ale na PC. Na konsolach jest zupełnie ten sam problem, a znaczna część graczy ma telewizory/monitory panoramiczne.
Spore niedopatrzenie, mam nadzieję że to poprawią, bo najwyraźniej autorzy nie rozumieją idei formatu 16:9
Ja innej rozdziałki niż 1440x900 nie mam zamiaru ustawiać, bo żałośnie gra będzie wyglądała, już widzę te zniekształcenia..
@Piotr44 [ Level: 71 - Generał ]: w wersji konsolowej to niestety takie latwe akurat nie jest, tu nie ma wiersza polecen.. (:
@tgolik [ Level: 20 - Legionista ] : tylko ja nie mowie o PC. Akurat interesuje mnie problem panoramy na konsoli, bo ten drobiazg wystepuje we wszystkich wersjach gry. I na konsoli aktualnie standardem jest widescreen.
@tankem: 6 sekund czy nie, to jest problem z gra, a nie z ustawieniami konsoli i jako taki powinien zostac po prostu naprawiony. Tyle.
Moze ty tego nei wymagasz i lubisz dla kazdej gry zmieniac format wyswietlania ekranu, dla mnie to po prostu bug.
Drau---> Myślę że nie ma co szat drzeć, patch i na konsole powinien pojawić się błyskawicznie.
tgolik--> Znowu się czepie:-)
"Panorama na PC to nie jest format szerszy tylko niższy."
Nie jest niższy. Jak to określiłeś "panoramie PC" czyli 16:10, jest 1920x1200 czyli jest o 120 pikseli w pionie więcej. W "konsolowej panoramie" czyli 16:9 jest 1920x1080, czyli szerokość taka sama, ale w konsolowej "wysokość" niższa.
Ja gram w rozdziale 1440x900 (16:10) i nie mam żadnych problemów z wyświetlaniem obrazu.
Gry jeszcze nie ma w Polsce a Polacy już grają...lol
Gry jeszcze nie ma w Polsce a Polacy już grają...lol
Nie lol tylko Rapidshare i uTorrent.
[/żart]
Przecież wszyscy zamówili za granicą i korzystają z usług bardzo szybkich kurierów. No bo co innego?
gram w FARCRY2 jest suuuuper!!!!! oczywiscie premiera nie w PL a w DK!!!
Drau - dokladnie - xShogunnNx - .:Jj:. - smutna prawda, ale nie wszyscy kradna :) ja kupilem gre w cdwow - 25funtow. wiec nie tylko "polacy graja" - w angli juz premiera byla.
.:Jj:. [ Level: 25 - The Force ]
ja akurat nie z torrentow bo przewaznie wolno idzie wole inne zrudla pobierania plikow:) ciekawe czy wy macie wszystko orginalne na swoich kompach??cos mi sie nie chce wierzyc
Jaki błąd?! Jaki problem?! Grę projektuje się pod konkretny kąt patrzenia. Przy czym kąt w poziomie wpływa najbardziej na odbiór obrazu. Więc nie dziwię się twrócom którzy chcą zachować spójność wizualną swojej produkcji niezależnie od typu monitora. Zawsze jednak znajdzie się banda idiotów którzy chcą mieć oczy dookoła głowy i żądają FOVa powyżej 120 stopni.
@Astaldo [ Level: 68 - Centurion ]: po 1. nie zadam zadnego fov 120. Zadam fova odpowiedniego do typu monitora, na ktorym gram, tak trudno to pojac? Moze fov pod 4:3 jest odpowiedni akurat, ale pod panorama nie jest i wypacza odbior gry, przynajmniej na konsoli, wiec o jakiej spojnosci ty tu mowisz?
Zas po 2. jedynym idiota, ktory sie tu wypowiedzial jak dotad, jestes ty sam.