ArmA 2: Armed Assault 2 [PC]
Poczekamy, zobaczymy. Może z tego być naprawde dobry tytuł - tak jak część pierwsza.
BTW// Chyba wdarł się błąd, albowiem NADZIEJE: błędy…; i jeszcze raz błędy…; …no i kiepska optymalizacja.
Chyba nie tego oczekujemy.
BuncoleX, dokładnie.
Słowem jednym: nic, czego patch do Arma by nie załatwił. Panowie z Bohemii zaczęli odcinać kupony. Mimo zapewnień, silnik to nadal zmodyfikowany Real Virtuality, który powtarza stare błędy z OFP (m.in. żenująca fizyka i zachowanie się broni), tak jak OFP poprawiono minimalnie poprzez FFUR (dzięki nie(d)ocenionym modderom), to już w ARMA, ww. elementy gry, leżą i kwiczą. Nie widzę sensu (prócz chęci zysku kosztem graczy, którym sprzedaje się niedopracowany produkt) wydawania Arma 2, w sytuacji w której część poprzednia nadal, IMHO, czeka na krytyczne poprawki. Przecież ta gra stała się grywalna dopiero po patchu 1.14. Do stanu oczekiwanego przez graczy jeszcze "trochę" brakuje..
Arma 2 na pewno nie kupię.
Dobra robota eJay :)
Najważniejsze że addony z ArmA1 mają być kompatybilne z ArmA2.
Ehh znowu na tyłach wroga.Już mi się to troszke przejadło.Wolałbym wzorem flashpointa uderzyć od czoła jak Armstrong :) Ale zobaczymy co wyjdzie z tego.Czekammm
Też wiąże większe nadzieje z ArmA2 niż OFP2, chociaż ArmA troszkę dała mi w kość, a ostatnio zupełnie nie chce ze mną współpracować, chodzi o niemożność uruchomienia gry na systemie z większą niż 3GB ram i niestety nie widzę aby Panowie z "BI" cokolwiek robili, albo zamierzali zrobić w tej kwestii. Najbardziej niepokoi mnie kwestia związana z faktem iż "Bohemia pożegna się z szarymi użytkownikami i skupi na pisaniu symulatorów..." i nie chodzi o to iż nie dostaniemy ArmA3 (bo pewnie dostaniemy), tylko o wsparcie i poprawki do ArmA2. Czy mając w perspektywie pożegnanie się z graczami (przynajmniej czasowe) "BI" zapewni należyte wsparcie dla ArmA2, ale o tym niestety przekonamy się już grubo po premierze:-(
PS Wiem jak obejść problem "nadmiaru" RAM, ale jest to niewygodne i zdecydowanie wolałbym aby gra dostała Patcha, a nie użytkownik musiał uprawiać męczącą partyzantkę przy każdym uruchomieniu programu...
nadzieja matka glupich
T_bone--->W rzeczy samej, właśnie sprawdzałem na swoim komputerku, Vista64, 4GB i ku mojemu zaskoczeniu okazało się że jednak działa:-O. Ostatni patch 1.14 musiał to poprawić, a ja w swojej nieświadomości, jak ktoś mądry inaczej cały czas opalałem ArmA na sztucznie ograniczanym RAMie do 3GB. Dzięki za informację, nawet nie zdajesz sobie sprawy jak ta informacja kolosalnie w moich oczach podniosła notowania "BI", a konkretnie ArmA2 :-)
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za oświecenie ciemnego luda.
Szczerze to wiąże większę nadzieje z ArmA2 niż OFP2 :)
Dziwi mnie to bardzo ;). Przecież to co pokazali przykładowo na GC nie zapowiada kolosalnych zmian. Więc na co te nadzieje?
Z ArmA2 wiązałem ogromne nadzieje do czasu jej prezentacji na GC. Po niej wiem, że będzie to dużo lepszy tytuł od ArmA1, ale nadal dający wiele do życzenia. Choć do OFP2 nie ma jeszcze wielu materiałów, to i tak są jeszcze duże szanse na to, że będzie to świetny symulator. Z lepszą fizyką i lepszą obsługą sprzętu niż w ArmA2 (czy w ArmA2 będzie chociaż FLIR?). Oczywiście OFP2 może się okazać totalną klapą, ale nadzieje imho daje duże.
Wprawdzie zapowiedzi eJaya jeszcze nie czytałem, ale zaraz się za to wezmę :).
Zgadzam się w pełni z eJay. ARMA mimo błędów, mimo że się ją bluzgało za to że misje się nie chcą skończyć, że się wywala ma w sobie ten fantastyczny klimat. One shot, one kill :). Czekam na ArmA2.
Ja wole poczekać na OFP2.
Hmm, biorąc pod uwagę to, że Codies zaczynają praktycznie od zera, a BIS już od wielu lat używa tego samego silnika, to ja się pytam co takiego pokazał BIS, żeby pokładać w nim większe nadzieje? :)
Imho na GC lipnie wypadł, choć to jest chyba wina samych prezentacji. No żeby nawet nowego systemu zniszczeń budynków nie pokazać? Dobrze chociaż, że sekwencje noszenia rannych i leczenia gdzieś tam przez chwile pokazali :P.
To na czym się skupiali na GC, to lepsze tekstury, shadery, dobór pojazdów... To wszystko wygląda ładnie, ale czy tylko tego oczekują fani ArmA? No ja oczekiwałem czegoś więcej niż tylko ładniejszej oprawy pod VBS3 ;). Przykładowo takie rzeczy jak FLIR i fizyka liny ( http://www.vbs2.com/media/movies/loadmaster_low.wmv ) powinny być już dawno w ArmA. Myślałem, że znajdą się w ArmA2, ale nic na to nie wskazuje, a koniec prac jest już blisko. No chyba, że to ma być niespodzianka :).
O OFP2 jest jeszcze za mało informacji, ale też nie ma takich, które wskazywałyby na to, że ta gra nie wypali i nie będzie prezentować się lepiej od ArmA ;). Przede wszystkim może nie być blokowana w rozwoju przez swój militarny odpowiednik, tak jak ArmA jest blokowana przez VBS, imho ;).
Mateck, gadasz głupoty :). Naprawdę. Serio uważam, że gadasz głupoty. Patrz:
Hmm, biorąc pod uwagę to, że Codies zaczynają praktycznie od zera, a BIS już od wielu lat używa tego samego silnika, to ja się pytam co takiego pokazał BIS, żeby pokładać w nim większe nadzieje? :)
Że co przepraszam? Codies zaczynają od zera? Przecież to śmieszne.
Po 1. Codemasters to ogromna i doświadczona firma. Raz, że ich stać na sprowadzenie odpowiednich ludzi, a dwa, wspierali BIS przez wiele wiele lat, więc mają bardzo duże pojęcie o takich grach. Ponadto, miną za chwilkę dwa lata od premiery ArmA. Codemasters miało już dość czasu, aby się przyjrzeć silnikowi "Real Virtuality 2". Nigdy nie będą do mnie przemawiać argumenty, że BIS ma doświadczenie, a Codemasters dopiero zaczyna. Codemasters to nie grupka ludzi, z gór w Czechach. To bogata, posiadająca setki pracowników rozsianych po całym świecie firma. Ludzie mówią, jakby BIS miał monopol na doświadczenie na tym polu - żenujące. Powiedziałbym, że Codemasters włożyło tyle pracy w OFP i mieli tyle czasu przyjrzeć się ArmA, to powinni już być daleko przed BISem. Jaka jest przewaga Crapmasters w posiadaniu większej ilości ludzi i kasy? Zastosowanie nowych (lepszych) technologii oraz to, że mając więcej ludzi, potrafią zrobić coś w trzy dni, na co BIS potrzebuje np. tydzień.
Po prostu Codemasters ma wolną rękę w kwestii OFP2 tak długo, że powinniśmy już dawno widzieć tego efektu. Niestety, na razie widzę strzelankę, która nie ma w sobie nic z OFP.
Jeżeli dalej wierzysz, że po tym jak Codemasters zmarnowało tyle czasu, stworzą lepszą grę, to proszę bardzo. Sam się przekonasz jak ta gra pójdzie szybko w kąt. Pół roku po premierze nikt nie będzie o niej pamiętał. Zobaczysz.
Imho na GC lipnie wypadł, choć to jest chyba wina samych prezentacji. No żeby nawet nowego systemu zniszczeń budynków nie pokazać? Dobrze chociaż, że sekwencje noszenia rannych i leczenia gdzieś tam przez chwile pokazali :P.
Obie firmy skupiło się głównie na pokazywaniu gier w Busines Center, więc teoretycznie o tym co tam pokazują, nie powinno się gadać. Właśnie dla takich tekstów jak ten powyżej, często się gier nie pokazuje publiczności :).
To na czym się skupiali na GC, to lepsze tekstury, shadery, dobór pojazdów... To wszystko wygląda ładnie, ale czy tylko tego oczekują fani ArmA? No ja oczekiwałem czegoś więcej niż tylko ładniejszej oprawy pod VBS3 ;). Przykładowo takie rzeczy jak FLIR i fizyka liny ( http://www.vbs2.com/media/movies/loadmaster_low.wmv ) powinny być już dawno w ArmA. Myślałem, że znajdą się w ArmA2, ale nic na to nie wskazuje, a koniec prac jest już blisko. No chyba, że to ma być niespodzianka :).
Co to znaczy fani ArmA? To są wszystko ludzie. Każdy oczekuje czegoś innego. Nie można jednoznacznie powiedzieć,co jest oczekiwane. Ja np. sikam na technologię, bo chcę klimatu z Everonu i kampanii na poziomie Cold War Crisis. Usprawinienaia mile widziane, ale nie jest to dla mnie takie istotne.
Koniec prac? LOL przez duże L (na ogól nie używam tego słowa). Nie ma nawet cienia dowodu na to, że OFP2 wyjdzie po ArmA II. Obecnie przewidywany koniec prac to - OFP 2 wiosna 2009, a ArmA II 1 kwartał 2009. Wiadomo, że BIS na pewno przesunie premierę. Znamy ich. Będą chcieli dostarczyć tym razem grę bez bugów. Community ich już za bardzo zjadło przy premierze jedynki. Moglibyście już skończyć te stereotypy na temat BISu i Codemasters. Nie wiadomo po prostu, która gra kiedy wyjdzie i w jakim stadium są firmy, bo to co się pokazuje na prezentacjach, to często jest po prostu zwykłe nic.
O OFP2 jest jeszcze za mało informacji, ale też nie ma takich, które wskazywałyby na to, że ta gra nie wypali i nie będzie prezentować się lepiej od ArmA ;). Przede wszystkim może nie być blokowana w rozwoju przez swój militarny odpowiednik, tak jak ArmA jest blokowana przez VBS, imho ;).
No i właśnie o to chodzi. Nie wiadomo jak będzie, ale na razie wszystko wskazuje na to, że ArmA II będzie lepsza.
Powtórzę za Spanelem - jest możliwe, że Codies zrobią dobrą grę. Tylko, że info dotychczas jest jak na lekarstwo, z tego co widać, to gra nie ma nic wspólnego z OFP. Możliwości multi i modyfikacji gry też nie wyglądają obiecująco. Klimat? Chyba serii Call of Duty.
Nie wiem, nie wiem i jeszcze raz nie wiem. NA RAZIE wygląda wszystko na to, że BIS zrobi lepszą grę. Jak słyszę o tym, że OFP 2 zapowiada się lepiej, to tylko się uśmiecham pod nosem. ArmA II kopie w zapowiedziach OFP2 zarówno w kwestii tekstur, historii w kampanii, multi, edytora, AI oraz klimatu.
Dlatego też, póki co, jestem zdania że ArmA II się lepiej zapowiada. Jaka gra będzie lepsza się okaże. Ale uważm, że lekką głupotą jest pisanie, że OFP2 się lepiej zapowiada, tylko dlatego że Codemasters posiada prawa do nazwy pewnej gry, która podbiła nasze serca lata temu. Wszyscy wiemy, że moralnie OFP należy do BISu. Dlaczego więc mamy wspierać firmę, która to sobie za grubą kasę przywłaszczyła i chce zrobić z legendy "szczelankę". To OFP od BISu podbiło nasze serca. Przy OFP2 trzyma nas tylko to, że się tak nazywa. Gdyby nazywała się np. harvest Red to też byście tak zwracali na to uwagę? Czy to takie ważne?
Ale żeś wypociny napisał ;). Może rano je sobie poczytam, ale tak tytułem wstępu...
Mówiąc, że zaczynają praktycznie od zera miałem na myśli, że robią OFP2 od podstaw, a nie że są niedoświadczeni :P. Biorąc to pod uwagę nie sądzę, żeby porównywanie tego co pokazali z ArmA2 i OFP2 było... uczciwe. O to mi chodziło komentując post Volta ;).
BTW. głupoty gadasz to jest Twój ulubiony tekst chyba? :D
EDIT.
Dobra, wypoczęty przebrnąłem przez ten przydługi post i... imho gadasz głupoty :D
Ale uważm, że lekką głupotą jest pisanie, że OFP2 się lepiej zapowiada...
Ja gdzieś tak napisałem? :)
Napisałem tylko, że można w nim pokładać większe nadzieje, że coś z tego jednak wyjdzie i może poprawią to czego w ArmA2 już nie zrobią.
Ja np. sikam na technologię, bo chcę klimatu z Everonu i kampanii na poziomie Cold War Crisis. Usprawinienaia mile widziane, ale nie jest to dla mnie takie istotne.
No i w tym się różnimy, bo ja liczę na fajny klimat kampanii single, ale głównie oczekuję usprawnień, które pozwoliłyby grze żyć własnym życiem ;). Skoro dla Ciebie najważniejsza jest kampania, to nie rozumiem, po co te Twoje wywody i zarzucanie wszystkim głupoty (odnośnie innych wątków). Tak jak sam napisałeś każdy może oczekiwać czegoś innego :).
OFP2 zabije nas grywalnością.
ArmA2 zabije nas bugami.
Tyle ode mnie :P
zamiast hemisphercial to hemispherical, ale tak to spoko zapowiedz :)
Zapowiada sie to czym crysis mial byc od poczatku - dynamizm swiata, srodowiska, potezne obliczenia ai i ogromny swiat. Jak bedzie nawet polowa z obietnic wraz z udanym gameplayem to hit murowany
Bardzo fajna, profesjonalna i bogata w detale zapka.
Co do pogaduch z lokalsami to myślę, że nie będzie potrzeby uczyć się ichniego języka i w roli tłumacza najlepiej sprawdzi się poczciwy M4. Ewentualnie jakiś granatnik rewolwerowy w rodzaju Milkora MGL gdyby do dyskusji chciała włączyć się cała wieś.
Mam nadzieję że dobrze zoptymalizują grę bo w Armie I musiałem grać na minimalnych ustawieniach w mieście a i tak miałem ze 20 może 30 klatek ;/ przy 3 GB ramu, core duo no i niestety Geforce 8500GT ale i tak powinni wykonać to lepiej.
"Tu muszę, niestety, wszystkich zainteresowanych rozczarować. Real Virtuality 3 to wciąż rozwojowa wersja engine’u znanego z poprzedniej części"
---------
Ooooo....doszliśmy do sedna sprawy. Następny -po Arma gniot odcinający kupony po świetnym OF1.
To bedzie najlepsza gra z gier taktycznych ale wymagania beda naprawde duze jeszcze ta grafika