Drakensang: The Dark Eye [PC] - Pierwsze wrażenia
Mam nadzieję, że gra będzie pozbawiona zmory dzisiejszych pseudo-rpg w postaci tzw. "retardo-beacon" czyli dużej, migającej kropki na kompasie pokazującej gdzie są questy...
Grałem w demko i jak na razie to kiszka dla mnie (głownie dlatego, że po niemiecku i niewiele rozumiem :P). No ale poczekam na pełniaka po polsku, zagram raz jeszcze i może wtedy mnie wciągnie, kto wie.
Niestety, Techland ma pecha do dystrybucji gier. Przykłady? Proszę bardzo - Loki - wielki niewypał, Legend Hand of Gods - kolejny wielki niewypał. Może i ta gra ma potencjał, ale...
@Lothers
Nie uważam wielkiej migającej kropki za zmorę, wręcz przeciwnie.
Legend Hand of God wielkim niewypałem? To chyba pomyłka. Ocena na Golu 8 , ocena graczy 8.2 ..
Legend Hand of God to dla mnie najgorsza gra roku. sypnęli kasy na promocje, zatrudnili gwiazdkę przy spolszczaniu i wcisnęli tego blubla, wstyd się przyznać, nawet mi.
Skoro mówimy już o świecie, to niestety trzeba przedstawić też jedną z największych, moim zdaniem, wad tej produkcji. Otóż w danym momencie, podobnie jak to miało miejsce na przykład w Fable, przemierzamy jedynie pewien „segment”, na które został podzielony cały kontynent. ...
Wielka szkoda, że twórcy nie zdecydowali się na zniesienie tych barier i przygotowanie ogromnej, całkowicie otwartej dla graczy przestrzeni, tym bardziej, że widać, jak bardzo zależało im na stworzeniu pozorów żyjącego własnym życiem świata
No i bardzo dobrze. Jak czlowiek ma 2-3h dziennie (max) na pogranie w gre, to spedzenie z tego 40-60 minut na durne lazenie po jakims durnym lesie w te i we wte jest po prostu marnotrastwem czasu. Zdecydowanie preferuje "przejscia" pomiedzy lokacjami, gdzie dzieje sie cos ciekawego, sa ciekawe widoki na znalezienie "pracy" itd.
Big Macs - nieeeee, no profesjonalizm Twojego osądu zwalił mnie z nóg
A propo zarzutu braku podglądu wyników rzutów kością
Cytując Techland:
W pełnej wersji gry można włączyć w każdej chwili konsolę z logami. Tutaj możemy dokładnie przyjrzeć się, jakie obrażenia zostały zadane, co się stało i na jakie statyski była brana poprawka - np. przyczyną nieudanego otwarcia skrzyni ze skarbami i zablokowania zamka było nie wykorzystanie jakiegokolwiek przedmiotu do rozpracowywania zamków (np. wsuwki do włosów, czy wytrycha).
Po za tym odnoszę wrażenie, że byłeś na tym samym pokazie z redaktorem z gr...pl i wysnuliście podobne wnioski heh
dowód:
http://www.gr...pl/art_8A7kG,2_Drakensang_pierwsze_wrazenia_oraz_wideowywiad_strona_4.html
W miejsce kropek wiadomo co ;)
@muhabor
Proponuję zapoznać się z grą a potem przeczytać recenzje. Zarówno Loki na początku jeden wielki zachwyt większych portaly growych, polskie community diablo oznajmiło, że jest to godny następna Diablo 2. I co? Gra okazała się jednym wielkim bug'iem, które do dziś nie zostały poprawione. Podobnie jest z Legend. Na początku wszystko pięknie, ale z czasem wyszło szydło z worka. Kolejny jeden wielki bug. Gra także nie doczekała się patch'a poprawiającego błędy.
Nie bardzo rozumiem czemu brak w pełni otwartego świata ma być wadą.
Chciałbym zwrócić uwagę że w większości gier, w których taki swiat zaimplementowano, był on po prostu pusty - Chodzenie i oglądanie milionów pikseli może cieszyć... Przez godzinę.
Gra ma być grą, a nie wycieczką krajobrazową.
A ja tam czekam na Divinity 2. To dopiero będzie gratka! W ogóle coś cicho na GOLu o tym tytule.
jimmyxyz ---->
Nie mogliśmy zapomnieć o Divinity 2 :)
Jutro tekst będzie w strefie Premium, a otwarty dla wszystkich czytelników będzie w przyszłym tygodniu.
Pomysl ze stopniowaniem sily czarow jest swietny! Duzy plus za to! Uwazam, ze to rozwiazanie powinno sie znajdowac w kazdym kolejnym RPGu fantasy!
Nie gralem we wszystkie RPGi jakie dotychczas wyszly, ale wydaje mi sie, ze w tym skostnialym gatunku to jest pewne dosc znaczace dla rozgrywki nowatorstwo!
Mnie za to zastanawia kamera. Będzie widok izometryczny, czy TPP ? Niby w tekście pisze,że mozna myszką lub WASD jednak wolałbym uściślić.
Verminus ---->
Bardzo mnie to cieszy, bo na tę grę czekam od bardzo dawna, jednak w związku z tym, że ukaże się również na konsolach mam pewne obawy co do jej ostatecznego ksztatłu, wyglądu (wolałbym stary, dobry rzut izometryczny) i grywalności.
Ja sam zdecydowanie bardziej czekam na Dragon Age, jak dla mnie to właśnie DA będzie "spadkobiercą" Baldursów
Gra sama w sobie ma potencjał, dla fanów serii Realms of Arcania z pewnością pozycja obowiązkowa, dla tego czekam na polskie wydanie.
Miejmy nadzieje, że tłumaczneie na nasz rodzimy język będzie przed wydaniem sprawdzone przez korektę i testerów.
Jak wspominają przedmówcy gry Loki i HoG gry w ktorych przyjemność z grania odbierają same błędy. Do tej pory pudełka leżą na półce i się kurzą. Fajnie że do Lokiego była dodawana książką, to chociaż można poczytać :)
Gdyby do Drakensanga dodać też poradnik, np. w formie opowiadania, to było by ciekawie.
xippon--->Na polską wesję językową ja bym się tam nioe martwił. Tłumaczenie Legend: Hand of God i eXperience 112 (pełne, razem z dialogami) są bardzo dobre, co nie trafia się zbyt często. Również tłumaczenie Lokiego i 9 Kompanii (tylko tekst) prezentują wysoki poziom. Techland zrobił osttanio sore postępy, również na poziomie lokalizacji gier i staje się, obok CD-P liderem pod tym względem w Polsce.
"kompletnie przegadany Planescape Torment" albo autorka nie grala w P:T, albo go nie przeszla do konca, albo nie zrozumiala ;] Mozna o nim duzo powiedziec ale na pewno nie to ze byl przegadany..
>>>>>>>>>Zastepowy
Nie jest to żadne nowatorstwo ale jak sam stwierdziłeś nie grałeś we wszystkie crpg. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie aby poznać coś z klasyki jak np. Wizardry 8 gdzie jest to użyte (stopniowanie siły czarów). A jeżeli masz ochotę na prawdziwy hardcore w tych po***** czasach kiedy standardy rpg wyznacza strzelanka Mass Effect (z elementami rpg) to polecam Dungeon Master (też to ma ^^^) cz.1 i 2, czy wspomniane Realms of Arcania.
Trochę odszedłem od tematu dyskusji. Napiszę krótko: Liczę na RPG które przyciągnie mnie na dłuuuuuuugie godziny.
Diobeuek --> Kamera jest izometryczna (Jeśli grałeś w NWN2 to pamiętasz). Postacie poruszają się po kliknięciu myszką, lub wspomniany WSAD na klawiaturze. WSAD przydaje częściej w ciasnych pomieszczeniach (jaskinie, kopalnie itp.), gdzie kamerka troche przeszkadza. Ale nie jest to klasyczne ustawienie TPP (tak jak mogłeś ustawić to w Wiedźminie).
"Legend hand of god - wielki niewypał"
Chyba zartujesz, niewypal to byl loki. Legend hand of god byl naprawde przyzwoitym hack n slashem, sporo lokcji, fajna polonizacja. Troche optymalizacja kulala, ale gra byla napwrawde niezla.
"Legend Hand of God to dla mnie najgorsza gra roku. sypnęli kasy na promocje, zatrudnili gwiazdkę przy spolszczaniu"
a ty co poczucie humoru zgubiles gdzies czy ci ukradli.
Jak nie cierpie Jablczynskiej i poloznizacji wszelkiej tak tutaj naprawde im to wyszlo.
"Złożony BG" i "przegadany P:T"... Czyżby pokolenie Diablo i WoWa zaczęło pisać o cRPG?
Emiel Regis Godefroy --> Planescape Torment ukończyłam i nawet nie raz ;) Moim zdaniem jest przegadany, co nie znaczy, że zły, wręcz przeciwnie - uważam go za jeden z trzech najlepszych RPGów w jakie grałam. Zresztą swojego Bezimiennego rozwijałam bardziej w kierunku maga niż wojownika (z reguły gram wojownikami, barbarzyńcami i im podobnymi:)), właśnie po to żeby mieć więcej opcji dialogowych do wyboru.
Złożony BG - a czy to obraźliwe stwierdzenie? :P
Przegadany P:T - z tym się zgadzam. Po prostu nie zawsze chce się czytać tony dialogów.
Zastepowy [ Level: 17 - Pretorianin ]
Pomysl ze stopniowaniem sily czarow jest swietny! Duzy plus za to! Uwazam, ze to rozwiazanie powinno sie znajdowac w kazdym kolejnym RPGu fantasy!
Nie gralem we wszystkie RPGi jakie dotychczas wyszly, ale wydaje mi sie, ze w tym skostnialym gatunku to jest pewne dosc znaczace dla rozgrywki nowatorstwo!
Poczytaj, a najlepiej zagraj w Wizardry 8, tam takie rozwiązanie z magią jest właśnie zastosowane. Dodatkowo to świetny przykład na udane połączenie widoku FPP z cRPG i turami (tury są podczas walki, poza nią drużyna przemieszcza się w real time'ie).
Gra ma jeden poważny minus, nie można zwiedzać wnętrz budynków. Mieszkańcy, sklepikarze i inni npc stoja sobie grzecznie przy drzwiach. tak więc nici z kariery złodzieja :(
czekam z niecierpliwoscią:) gra z pewnoscią nie bedzie tak dobra jak poprzednia trylogia arkanii, ale porzucałoby sie fiat luxy, oj porzucało:)