Pełen nadziei Mythic i wyczerpany Blizzard
Moim zdaniem Mythic nie da rady, WoW musi poczekać na innego konkurenta np. Guild Wars II lub Lineage III
a moim zdaniem da:)
nie ma bata warhammer to nowa marka w strefie mmo i niema szans pewnie osiagnie co jak aoc ze w miesiac odnoowało mln graczy zeby potem spacc do marnych 400 k, gra był poprostu nieopracowana, jezeli warhammer chce sie przebic musi mocno zainwestowac w reklame ( ja o tym tytule na e3 tego roku sie dowiedziałem) .
konkurencja prawdziwa nastanie dopiero w 2010 roku jak to nadejdzie lineage trójka i guild wars. dla mnie juz lineage 2 bylo lepsze od wowa 3 tylko to zapieczętuje... no chyba ze nadejdzie wow 2.
WoW już nigdy nie spadnie z tronu przez inną grę. Wszystko co wyjdzie będzie, zabugowane lub "takiej jak w WoWie".
WoW nie spadnie z tronu, bo nawet jak gracze odejdą to Blizzard i tak będzie mówił że ma 13 mln użytkowników :)
Gratuluję umiejętności czytania ze zrozumieniem.
Mythic nie konkuruje z Blizzardem. Oni chcą udowodnić, że jeszcze inne produkcje poza WoWem mogą na tym rynku odnieść duży sukces.
Czy im się to uda, czy nie to już inna sprawa.
Guild Wars II konkurentem WoWa? chyba w Istambule
Żadne GW II czy L3 nie pobiją fenomenu WoW'a... Ci co mają takie nadzieje definitywnie nie są realistami :)
Skoro poprzednie części nawet nie zdołały mu do pięt dorosnąć, to również następne nie będą w stanie.
Tym bardziej, że szykuje się kolejny dodatek do WoW'a, który znów przyciągnie masę ludzi, szczególnie nowa klasa DK.
Nie, nie jestem jakimś zaślepionym fanem WoW'a, wręcz przeciwnie, sam chce żeby w końcu ktoś skopał Blizzowi tyłek bo monotonia WoWa zabija rynek MMORPG.
Samo levelowanie postaci w WoWie nie jest złe, ale po dobiciu maxymalnego lvla, autorzy przewidzieli tylko takie opcje jak: Farmienie, Raidowanie, PVP.
I tyle...żadnych możliwości więcej. Jest to chyba rozwiązanie zrobione typowo dla ludzi nie mających własnego życia (no-life), bo kto przy zdrowych zmysłach, będzie biegał cały dzień w jednym miejscu i bił te same mobki, żeby dropły daną ilość itemków.
Mówicie, że raidowanie to świetna sprawa? Dla kogoś kto lubi spędzać przy kompie od 3 do 5 godzin bez odchodzenia od niego to może i tak...
Jedynie pozostaje PVP, krótkie rozgrywki, fajna zabawa, ale ileż można robić w kółko jedno i to samo...
Pewnie powiecie, że co ja mogę wiedzieć skoro nawet pewnie nie grałem w WoW'a. Tu was zdziwię. Gram w niego od 2004 roku. Oczywiście z przerwami, a czasem bardzo dużymi przerwami. I wracam do niego, bo nie ma innej gry do której mógłbym pójść oferującej taki wachlarz możliwości, oraz ilość ludzi.
I co was zdziwi jeszcze...grałem w takie gry jak L2 czy GW...i szczerze to nie mają niczego specjalnego czego nie miałbym WoW. Bo ładniejsza grafika jak widać tutaj nie ma żadnego znaczenia. Jestem pewien, że każdemu nowemu graczowi MMORPG, gdy dacie do wyboru albo WoW albo GW/L2 to wybierze WoW'a, a czemu?
Ze względu na swoją ogromną popularność. Nie ma chyba człowieka, który by w nią nie grał, a przynajmniej nie słyszał o niej.
I tutaj właśnie pokładam wielkie nadzieje w firmie Mythic.
Ale tak jak ktoś wyżej napisał "Mythic nie chce robić konkurencji Blizzowi", i o to chodzi.
Mythic ma tutaj na celu pokazanie, że jeśli mowa o rynku MMORPG to istnieją inne gry niż tylko WoW.
Czy uda im się chociaż w połowie wyrobić taką markę jak Blizz?
Osobiście uważam, że nie...tydzień przed wypuszczeniem Warhammera do tłoczenia posiadał jeszcze sporo błędów i niedociągnięć.
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że w tydzień udało się im wszystko załatać. A opcja z pobieraniem paru-gigowego patcha nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem.
Również musiałby nakłonić sporą liczbę ludzi do swojego produktu (co najmniej parę milionów), aby Blizz zaczął się chociaż trochę przejmować.
Jednak Mythic ma tutaj jeden naprawdę pozytywny aspekt, a dokładnie potężny świat Warhammera ze wspaniałą historią, podobnie jak świat Warcrafta.
AoC tego nie miał, nie ciągnęło nikogo do eksploracji i poznawania tego świata. A w WoW'ie prawie na każdym kroku widzimy tereny albo postacie z poprzednich Warcraftów.
Miejmy nadzieję, że w Warhammerze będzie to samo!
OT : czego ja bym nie dal zeby nowe dzielo Mythic bylo oparte o wersje warhammera 40000 wg. mnie znacznie ciekawsza. Wtedy pewnie bym sie skusil na rozpoczecie zabawy z MMORPG.
barakudo - dopiero co uslyszales? Ja nie wiem co Ty robiles przez ostatie kilka lat :|
Patrickoo - chyba sam sie pogubiles w tym co piszesz ;)
1. każda gra mmo polega na nabijaniu leveli. Czy jest to mud, tibia, wow, czy kurnik.pl
2. warhammer ma szanse na duzy sukces z racji swojej marki. Kazdy nawet najmniejszy fan warhammera wie ze Warcraft do mlotka to jak "łysi i blondynki" do
'big brothera"
3. odliczam dni do premiery :)
draug - prawda prawda, ilez mozna latac z mieczem ;)
Jest już jedna gra, która odniosła sukces obok WoWa i ma stałą (choć oczywiście znaaacznie mniejszą od WoWa liczbę graczy). To Lord of the Rings Online. Gra jest bardzo dopracowana i regularnie gra w nią około miliona osób.
Dzieki marce Warcraft i WoW w mmo zaczeli grac ludzie, ktorzy nigdy w zadne mmo nie grali i raczej nie mieli zamiaru grac, to jest najwieksza zasluga WoW. Sama gra jest dosc dobra, ale szybko potrafi znudzic 2x gralem i dawalem rade wytrzymac po max 4 miesiace :) Zobacze jak dlugo przytrzyma mnie WAR na bank bede gral 3 miesiace, a czy dluzej to sie okaze, a WAR zapowiada sie bardzo ciekawie :)
Ryslaw-> w EvE tez 500k+ ludzi gra od dawna :) w L2 tez sporo ludzi gra :)
edit sie skonczyl :>
Fett-> ja bym tez wolal biegac w power armor i waczyc chainswordem :)
Kilgur -->
Podobno coś tam grzebią w tym temacie. Ale do premiery (o ile nastąpi) jeszcze lata świetlne.
Boyz and girls :)
ja tylko tak z kronikarskiego obowiązku - za chwile ukaże się Lineage 2 w "Platynowej Kolekcji", wiec w calkiem fajnej cenie :)
I stoi jak wół na pudełku - Lineage II ma ponad 19 000 000 aktywnych użytkowników :) - to na podstawie oficjalnych informacji z NCSoftu
Wiec WoW to może być niezły w Europie i USA ale w skali całego świata L2 ruluje od zawsze :), głównie dzięki azjatyckim serwerom (oficjalnym rzecz jasna).
Zresztą, ponad połowa użytkowników WoW to "żółci" - Chiny przede wszystkim - jakby ktos nie wiedział...
serdecznie pozdrawiam everybodych
Ktos dysponuje jakimis statystykami ilu ludzi trzymaja popularne MMO? Bo te chyba przedawnione:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_MMORPGs#Statistics_table
barakudo -> WAR to nie pierwsza gra MMO Mythic, DAoC wyszedł przed WoW i także on wpłynął na to jak wygląda MMO od Blizzard.
Patrickoo -> Żadne MMO nie było idealne w dniu premiery. Od tego są patche, ważne żeby gra rozwijała się cały czas po wyjściu.
Blizzard jest świetny w zapożyczaniu najlepszych elementów i pomysłów z innych tytułów i skondensowaniu ich w swojej grze. WoW ogromnie rozszerzył potencjalną liczbę odbiorców, ale poza tym brakuje w nim innowacji.
Qrko
co do informacji - podaje cytat i linka do oficjalnego press release'a NCSoft'u:
Lineage II is known as the gaming market’s premier player-versus-player (PvP) online role-playing game, with a customer reach of more than 19 million players worldwide.
http://ncsoft.com/global/board/view.aspx?BID=mc_press&BNo=135
pozdro
To, że 19 milionów kupiło grę, to nie znaczy, że za nią płaci obecnie. Mmogchart śledzi obecnych użytkowników, którzy aktualnie płacą za grę, a nie liczbę sprzedanych pudełek, która przy MMO nie ma znaczenia.
Kogee
i tu sie mylisz - liczba sprzedanych pudełek Lineage to PONAD 43 000 000.
Wiec w tym momencie 19 kk userow nie wydaje sie mala liczba ;P
pozdrawiam
cytacik:
Outside of Asia, few gamers have ever heard of NCSoft's Lineage franchise, but the medieval fantasy games have sold a combined 43 million copies.
link
http://www.forbes.com/personaltech/2006/08/02/bestselling-video-games-cx_de_0802mario.html
dziękuje za uwagę :)
ja mam WIELKą nadzieje ze WAR bedzie jeszcze lepszy od wowa i ze odniesie sukces taki jak wow ale.... badzmy racjonalni war nie pobije wowa nie bedzie taki popularny jak wow.
mam nadzieje ze w war beda jakies fajne opcje ktorych nie ma w wowie ale szczerze watpie poczekamy zobaczymy
19 milionów to patrząc na źródło marketingowy trick. Nie ma tam wyraźnie jak w ogłoszeniach Blizzarda, że są to aktywne konta, czyli wciąż płacący abonenci. Gdzieś słyszałem jednak, że maksymalny wynik L2 był w okolicach 3+ milionów. Razem z L1 dawało to 5 milionów aktywnych graczy. Biorąc pod uwagę, że w WoW 6-7 milionów to Daleki Wschód, to już nie jest to taka ogromna przewaga. L3 może mieć 10 mln na wschodzie i wtedy każdy egzemplarz sprzeany u nas to bicie rekordów...
Ale jak L3 będzie miało wciąż takie animacje postaci to ja podziękuję. Szczególnie jak nacisnę przycisk run i postać zgina się idiotycznie w połowie ... chińszczyzna nie dla wszystkich ,:\
Niewatpliwie, WoW jest w obecnym momencie najbardziej znanym MMoRPG na swiecie, niestety nie znaczy to, ze jest najlepszym i najwiecej ludzi w niego gra. Jak juz wczesniej ktos wspomnial, Lineage 2 istnial wczesniej od WoW'a i tak gra w niego o wiele wiecej osob, poprostu w Europie jest mniej znany, tak samo w USA. Osobiscie, zawsze wolalem Lineage 2, temu poswiecilem 3 lata, a w WoW gralem moze przez miesiac...
Moze to sie nie liczy, ale dodajac, setki tysiecy czy tez miliony ludzi, ktorzy takze graja na prywatnych serverach Lineage 2 jest to dosc pokazna suma.
festin - gdzie ci sie cos zgina?
Co do WAR, to mam mieszane uczucia. Beta testerzy mówią wręcz, że nie będzie to jakiś spektakularny sukces i choć na pewno znajdzie swoje miejsce to nie powinien pobić Blizzarda. Takie zapewnienia sugerują, że gra może być nawet słaba. I to by było fatalne dla rynku MMO. Sam Blizzard bez konkurencji prędzej czy później się wyczerpie. Brak drugiego gracza naprawdę uniemożliwi jakiekolwiek prognozy sprzedażowe naq rynku i ludzie nie będą w to inwestować.
Lineage franchise, but the medieval fantasy games have sold a combined 43 million copies.
Czyli każy dodatek wliczony w tą liczbę, włącznie z L1. Oj dajesz się nabierać na marketing. :)
A osobiście mam nadzieję, że WAR osiągnie chociaż połowę subskrypcji wowa. Niedobrze jest, żeby jedna gra dominowała tak w nie-skośnym świecie.
W pierwszym linku była wyliczona liczba graczy, którzy chociaż przelotnie zetknęli się (kupili) Lineage II.
W drugim masz zsumowana ilość wszystkich sprzedanych pudełek z marką Lineage.
Ani jedno ani drugi nie odzwierciedla aktualnej liczby graczy.
Wydaje mi sie, ze WotLK bedzie ostatnim dodatkiem do WoW. Jesli Blizzard stworzy WoW2 to moze nawet zagram, ale w jedynke nie zamierzam.
Kogee,
trzeba wiedziec co sie pisze :P
DODATKI do Lineage (zwane kronikami) są DARMOWE, nie tak jak dodatki do WoW.
Ściagasz je za darmo, wiec to nie jest tak jak z SIMsami, ze za dodatek placisz oddzielnie.
Wiec w wypadku L2 KAZDE sprzedane pudelko oznacza 1 sprzedana gre. Nawet teraz mozna kupic starsze pudelka (wersje) gry - ja np. kupilem w UK Chronicle 4 a juz było wtedy Interlude...ale to sie nie liczy, bo kod aktywacyjny do gry jest zawsze taki sam (tak samo pozwala stworzyc konto w grze).
Cytat z Forbes'a odnosil sie do sprzedazy L1 + L2 łacznie. Bo w L1 nadal gra pare milionow ludzi. A L2 mialo ponad 4kk userow jak jeszcze WoW nie bylo na swiecie ;)
pozdrawiam
Aha, to przepraszam za niewiedzę. :)
Ciekawe z tym Forbesem. tutaj 43kk a zaraz pod spodem 1.5kk aktywnych kopii Lineage. No i jeszcze jako zrodla podaja mmogchart, na ktorym jak wol stoi, ze wszystkich aktywnych kont mmorpg na swiecie jest ok 16 milionow (z czego wow to 9.5mil) a z tego co pisza na mmogchart, ncsoft jest jednym z nielicznych, ktorzy podaja aktualne dane. Wiec cos tu nie halo panie +EH.
a drobne slowko combined - zmienia postac rzeczy - wystarczy rozumiec co to znaczy ;)
Lutz,
napisalem wczesniej ze sprzedaz pudelek Lineage :) - a nie Lineage II. Moze to bylo za subtelne :)
Dlatego post nizej wyjasnilem, ze chodzilo o sprzedaz "łączną" (combined) wszystkich czesci Lineage, czyli całych dwóch :D
Co do mmocharts - nie wiem jakie dane im podaje NCSoft, ale wiem jakie dane podawal na swoim stoisku NCSOFt w Lipsku :) - tam mowili wyraznie, ze L2 ma ponad 19 milionów userow. Users, not customers who have bought the game :D
I właśnie takie info pojawi się na obwolucie L2, ktore pojawi sie 18 wrzesnia w naszych sklepach. Jakies pol roku temu, w informacji prasowej NCsoft podawal liczbe 17 kk, wiec zdazylo wzrosnac od tamtem pory, zdaje sie ;)
daj no lepiej jakiegos linka, bo jak na razie nie widze zadnych chocby poloficjalnych danych, a combined nie znaczy L1 i L2 (bo to akurat udaje mi sie rozroznic), wiekszosc firm podaje po prostu combined jako sprzedaz wszystkiego co nalezy do okreslonego brandu (tak robia sony, universal firmy ktorym mialem okazje zrobic pare prezentacji, watpie zeby ncsoft odstawal od marketingowej normy, sytuacja zmienia sie tylko w przypadku prezentacji dealerskich, ale wtedy z reguly podaje sie po prostu bardziej szczegolowa interpretacje)
a to co sie daje na pudelka to juz zupelnie inna para kaloszy, kazdy kto chociaz troche marketingowego belkotu liznal, zdaje sobie z tego doskonale sprawe.
I tak jak powiedzialem NCSoft podaje regularne "breakdowny" (na nie powoluje sie mmogcharts), wiec jak masz jakis namiar na takowe z twoimi wersjami wynikow sprzedazy dawaj.
Pisze nowy post, bo w sumie sam znalazlem, zrodlo - oficjalna strona NCSoft
The percentage breakdown of sales by region shows
57% in Korea,
12% in North America,
10% in Europe,
11% in Japan,
3% in Taiwan and
7% from royalty income.
The percentage breakdown of sales by game title shows
35% from Lineage,
43% from Lineage II,
7% from City of Heroes/City of Villains and
12% from Guild Wars.
czyli mamy jakies 77% z brandu lineage przy 4/5 azja i 1/5 reszta swiata dla wszystkich tytulow (nie ma bardziej szczegolwych danych wiec zalozylem proporcjonalnie).
sprzedaz ogolna ncsoftu spadla (bardzo nieznacznie) w porownaniu do q4 2007 wedlug tego co pisza
jednak skoro NCSoft ma 19milionow aktywnych uzytkownikow Lineage, to biorac pod uwage dane przez nich przedstawione City Of Heroes/Villains maja 1.3kk (total) aktywnych uzytkownikow. wWedlugg mmogcharts jest troche inaczej - 140.000 (total) i jak dla mnie to dosc wiarygodna liczba.
Znalazlem jeszcze jedna rzecz, ktora chyba tlumaczy wszystkie niedomowienia:
Lineage used substantially different metrics for counting “players”. Press accounts often report them as having millions of “players”, but most of these players did not buy a box at the local software store and then pay a monthly subscription fee like traditional MMOGs. Instead, they play in “PC baangs”, Internet cybercafes in Korea that buy Lineage access from the company and then sell it at hourly rates to customers. This fact, combined with the unusual Korean dynamic of rapid deployment of broadband and the fact that imports of Japanese console platforms were restricted, made Lineage unusually popular. Lineage’s lack of success in the United States via the more “traditional” MMOG model only proves this out. However, people still demand to see their data for comparison, and so now that I’ve broken the graph into multiple parts, I’ve decided to include Lineage (and Lineage II).
Mythic nie konkuruje z Blizzardem, bo po co tworzyc kolejny grindfest bez pvp, z miliardem itemkow i instancjami ? WAR ma super system RvR, mniej bugow niz aoc i wow kiedy wychodzily i pare innych innowacyjnych rozwiazan (ToK, PQ).
Jacobs powiedzial ze sukcesem bedzie wiecej sukbsrypcji niz EQ i mniej niz WoW. Czyli cos pomiedzy 500k-11mln.
Ja jestem beta testerem i nie slyszalem zeby inni testerzy narzekali na WAR'a (od miesiaca gra jest juz w super kondycji - rok temu to pewnie kazdy narzekal), a wrecz odwrotnie, wszyscy beda grali w retail.
Osobiscie jesli mialbym recenzowac ta gre juz teraz, dostalaby wiecej niz wow. No ale nie kazdy lubi dopracowane pvp/rvr a co za tym idzie wspolzawodnictwo, fajne bezstresowe levelowanie (rowniez z pvp) i grafike, ktora nie wyglada jak kupa cukierkow zespawana nutella.
"Mythic nie konkuruje z Blizzardem, bo po co tworzyc kolejny grindfest bez pvp, z miliardem itemkow i instancjami ?"
=======
Oooo...lepiej tego nie da się ująć....
Czytam wasze posty i troche nierozumie. Przecierz graczy do wowa nieprzyciaga grafika/raidy/świat/innowacyjnosc. Ale spójna całośc - balans miedzy pvp, pve wszystko jest dopracowane lub dalej sie rozwija.
Najwiekszym problem dla wara moze byc balans class. Bo widziałem ze chyba 2 zostały usuniete całkowicie z powodów mi nieznanych. Co bedzie jesli traficie akurat na serwer pełny słabszych graczy i zaczniecie przegrywac bg za bg. Co będzie gdy jedna ze stron wreszcie przejmie stolice wroga? Wszystko od nowa? Jesli ktos niezauwazył to właśnie jest grind:) Aoc miał miec plus typu: super walki, rewolucyjne combosy wprowadane klawiatura numeryczna ale jakos wtedy nikt nie pomyslał co zrobi taki barbarzynca gdy bedzie chciał łucznika ubic. Jak kombosy wyprowadzi 3 ręka?? Takie detale usuwa Blizzard dzieki temu gry tej firmy sa tak popularne.
Szczególami i dopracowaniem gra dostaje kopa bo jak gracz juz w nia zagra to zostaje.
Osobiscie uwazam że spłycenie wara do pvp co ma byc główna zaleta tej gry moze sie okazac jej najwieksza wada. Bo to gra mmo na której przebieg maja wpływ masy ludzi z nie tylko kumple którzy sa pro. Jesli War osiagnie po roku status 2 mln aktywnych ludzi płacacych do miech 13 euro. To bedzie to sukces firmy mythic. Na 10 mln nie ma co liczyc. Bo gra bedzie wymagała skilla(walki z żywymi przeciwnikami) a duzo graczy w wowa nie miała mózgu wyprango CSem.
Ktos tu wspomniał żę Aoc nie miało tak duzego klimatu i wsparcia jak Wow. A ja czytałem właśnie przed premiera ze Aoc ma o wiele bogatszy swiat niz wow.
Poczekamy 2 tyg zobaczymy. Te beta testy na dni przed premiera sa troche podejrzane. Smierdzi z daleka patchem.
Majkosz- zaletą PvP może być to, że nie jest przewidywalne tak jak PvE. Do tego wielkie walki PvP maja to do siebie, ze pozwalaja bardziej wczuc sie w klimat gry. Z WoWa ucieklem bo PvP bylo malo rozwiniete i nie wnosilo nic nowego do świata. Konflikt Alliance vs Horde mogl rownie dobrze nie istniec.
Wszyscy nawet najzagorzalsi fani innych mmorpg życzą WAR jak najlepiej ale nie wierzę że jakakolwiek inna gra na świecie zagrozi dominacji WOWa. Chyba tylko nowy mmo Blizzarda bo WOW to najlepiej zbalansowana i dopracowana gierka.
Tylko ta grafa eh!!
Lutz,
skoro powołujesz się na oficjalne dane NCSoftu, to czemu nie chcesz z drugiej strony przyjąć z TEGO SAMEGO źródła informacji o 19 kk graczach? :)
tekst, który przytaczasz może tego właśnie dowodzić, bo jeśli ktoś gra "na godziny" z kafei w Korei Płd. to chyba można go liczyć jako gracza? Gra (pewnie często) i płaci za tą grę, nawet jeśli nie utrzymuje własnego konta.
Poza tym ja bym zwrócił uwagę też na to, że w przypadku WoW MUSISZ kupić pudełko z grą (utworzenie konta) a w przypadku Lineage NIE. Ściągasz klienta, płacisz kartą na ncplay.com i już możesz grać. Znam ludzi (w Polsce), którzy grają po kilka lat w L2 (na offie rzecz jasna), płacą co miesiąc a pudełka z grą nie widzieli nigdy w życiu :)
Zresztą widać po tym co przytoczyłeś, że zdecydowana większość graczy L2 to jest Azja. Co mnie nie dziwi, bo co najmniej połowa grających w WoW to właśnie "żółci" :)
Może tutaj jest inny model dystrybucji, inna dostępność, inny sposób grania, ale per capita uważam, że L2 ma więcej aktywnych graczy niż WoW (w skali całego świata).
A co do "combined" sprzedaży :)
akurat tutaj jest tak jak napisałem - sprzedaż brandu Lineage oznacza sprzedaż L1 i L2. Bo tak jak pisałem dodatki są DARMOWE do ściągnięcia, tak samo jak klient gry. I nie ma innych pozycji w brandzie Lineage oprócz L1 i L2 :) to nie są SIMSy :P, więc do tych 43 milionów sprzedanych pudełek z grami Lineage nie doliczamy żadnych "wakacji", "zwierzaków", "bezludnych wysp", "kuchni" czy co tam jeszcze ... :P