ArmA II na Games Convention
Ech, jednak liczyłem na coś więcej. We wczesniejszych zapowiedziach obiecywali 800 km teraz okazuje się ze jest 200. No i graficznie na tych screenach nie prezentuje się tak dobrze jak na wczesniejszych. Dodatkowo po drugim screenie widze już tą badziewną animacje cywili, bieg, stop, obrót, bieg ....
Chyba jednak OP2 będzie lepszy.
Boję się, że to wciąż będzie ulepszanie tej samej grafiki i rozwiązań. Można powiedzieć, że niby to dobrze, tylko że już w ArmA nie do końca to wyszło (zbyt wiele niedzisiejszych rozwiązań). Byleby przynajmniej wydali już finalną wersję, a nie nabugowane nie wiadomo co.
OF2 będzie czymś zupełnie nowym, bez zbędnego bagażu - o ironio! - poprzednich części. Dlatego chyba jednak bardziej liczę na OF2.
Zamiast pieprzyć głupoty o jakiejś przewadze OFP2, ściągnęlibyście sobie najpierw press release z informacjami o ArmA 2. Chyba, że nie rozumiecie po angielsku, to rozumiem wtedy.
http://www.arma2.pl/download,13,122,dl
Wg mnie dobrze, że skupili się na kampanii single, gdyż w ArmA, w porównaniu z Operation Flashpoint, jest słabo. Multi jest świetny i praktycznie codziennie pykam na jakimś Evolution czy Tactical.
Co do rozwoju technologicznego, to wg mnie, powinni w końcu przysiąść i zoptymalizować silnik. Wbrew zapowiedziom, ArmA szeroko bazuje na OF, a wiadomo jak ta gra jest zasobożerna. W tej sytuacji, nie robi mi szczególnej różnicy czy teren ma powierzchnię 200 czy 800 km^2, bardziej zależy mi na poprawieniu fizyki pojazdów i kolizji, a także realizmu broni (słynne zniszczenie T-72 z M249), co tez było obiecywane wielokrotnie.
Pomijając, że o OF2 nic nie wiadomo poza zapowiedziami i obietnicami, to deklaracje twórców, że chcą ją uczynić "przystępniejszą" dla szerszego kręgu graczy, nie napawa mnie optymizmem. Zobaczymy...
Międzynarodowy skrót Operation Flashpoint to OFP, a nie OF, "spece"...
Animacje nie są gotowe. Zobaczcie pierwsze skriny z Army. Były animacje z OFP. No, ale nareszcie prawidłowy seqel, nie ten bękart OFP2...
prosiacek
Przeczytaj press release, poczytaj wypowiedzi i opinie, a dowiesz, że już "przysiedli" do enginu. Teraz wszystko będzie lepiej zoptymalizowane, bo ArmA 2 bazuje na nowym engine Real Virtuality 3, wykorzystuje wiele rdzeni i 64 bit procki.
Jeżeli chodzi o fizykę, to chodzą plotki, że ma być użyty physx.
Dzisiaj wieczorem będzie prezentacja ArmA II na GC.
Oooooo to czekamy do wieczora !! :)
SaS Troop ----> przyczep się do czegoś jeszcze, prooooszeeeę...
Gastovski ----> dlatego właśnie nie psioczę tylko mówię co wg mnie powinno zostać poprawione w sequelu. Fajnie, że o tym piszą, jednakże przed ArmA były podobne press release, a wypuścili produkt grywalny dopiero po ściągnięciu 1 Gb patchy i ze starymi błędami. Mam nadzieję, zapewne jak Ty, że tym razem wydadzą skończony produkt. That's all. Zobaczymy co pokażą na prezentacji.
Zgadzam się z powyższym forumowiczem. Akurat losami ArmA i OF(dla ciebie gastovski jeszcze P - owszem pisze się skrót OFP , ale przypomnę, że gra nazywała się Operation Flashpoint i skrót od dwóch słów jest OF) interesuję się bardzo bo dawne dzieło Bohemii było przez wiele lat dla mnie najlepszą grą w historii. Na ArmA sparzyłem się mocno, a też czytałem wcześniej wiadomości prasowe (czy jak ktoś woli 'presss release') i też dużo się mówiło, a mało się faktycznie zrobiło. Nie dziwne więc, że drugi raz w ciemno już grę nie kupię w preorderze (tak jak zrobiłem z ArmA), tylko dla tego że to kolejne dzieło Bohemii.
A co do dostępności, to ArmA II też ma wyjść na nextgenowe konsole i też będzie musiał być "przystępniejszy", bo inaczej gra się nie sprzeda kompletnie. A to właśnie z tego rynku bierze się największą kasę.
paralax mapping czyli hit sprzed 4-ech lat...
Nie będę się z panami sprzeczał, bo to nie mój poziom.
Prezentacja Army 2 na GC.
http://armed-assault.de/downloads/arma2-game-tv-gc08.html
Nie wiem czy umiecie po niemiecku (jak tak, bo mieszkam w Niemczech), ale jest sporo fajnego info powiedzianego. Bardziej niż pokazanego.
Szczerze mówiąc nie pokazali nic nowego. W porównaniu do pierwszej części to mamy nową mapę, pojazdy, bronie, inną kolorystykę menu. Ogólnie to prezentacja dość przeciętna. Widać, że bardziej chodziło o przedstawienie głównych cech gry, niż wprowadzonych zmian, a szkoda.
Poniżej moje spostrzeżenia, które bardziej przypominają wróżenie z fusów, ale co mi tam :P.
Żołnierze sprawiają wrażenie bardziej rozgarniętych, ale bez rewelacji (mogli dłużej pokazać poruszanie się AI w mieście) :P. Myślałem, że pokażą coś z edytora 3D, ale najprawdopodobniej jeszcze go nie zaimplementowali. Ogólnie to zerowe zmiany w edytorze misji, a liczyłem na parę nowych opcji. Ponadto nie widać żadnej poprawy w fizyce gry. Przewalone drzewa nadal "tracą geometrię", a czołgi jeżdżą jak po lodzie. Brak widoków wewnętrznych w czołgach. Nowych animacji trzymania broni też nie pokazali. Na mapie nie widać żadnych rzek i jezior, znowu.
No ale mapa wygląda świetnie i wydaje się być kilkukrotnie większa niż Sahrani. Kampania na pewno będzie klimatyczna.
Gastovski --> Gdybyś był tak miły i przetłumaczył najciekawsze informacje? Chociaż może już gdzieś na zagranicznych stronach je podali, zaraz sprawdzę.
Tak mi sie wydaje, ze to jakis port z X360 - interfejs na to wskazuje. Wierze, ze wersja PC bedzie jednak tym krokiem naprzod, bo przyznam, ze oprocz AI na tej prezentacji nie ma nic ciekawego.
Te czołgi mnie trochę dobiły ;p Tańczą sobie jak w OPF i ArmA niestety. Super nowego modelu zniszczeń też nie będzie, brak choćby podstawowych systemów kierowania ogniem.
To pewnie wynik inspiracji pracą pewnego młodego, utalentowanego addonmakera z Polski ;p
Ten filmik co dał linka Gastovski tylko jeszcze bardziej potwierdził moje obawy. Gra się kompletnie NIC nie zmieniła w stosunku do poprzedniej części. Są wszystkie te same denerwujące rzeczy co poprzednio (zniszczenia wręcz tragiczne: czołg obrywa - zmienia się po chwili jego tekstura na czarną, a dopiero po chwili następuje wybuch; ręka kompletnie się nie klei do broni itp). Nie ma na razie w niej nic, czego nie dałoby się załatwić nowymi modami do starej ArmA. Jeśli się chce wyciągnąć kasę od ludzi to trzeba się bardziej postarać niż ludzie, którzy amatorsko, ale z pasją i za friko robią dodatki do gry.
No niestety popieram. Wybuch co prawda wygląda trochę lepiej chociaż oczywiście niewiele. I ogólnie wystarczy tylko popatrzeć ze jednak jeżeli ktoś tą grę nazwie symulatorem to chyba symulatorem niedorozwiniętego żołnierza dla którego problemem życiowym jest przeskoczenie małego płotka. Jeżeli producenci OP2 takie smaczki nazywali przystępnością to wierze w sukces tej gry a w ArmA 2 to zagram raczej tylko jak ściągnę demo.
Nie widzę tutaj nic nowego oprócz lekko ulepszonej grafiki. Animacje postaci są wciąż słabe, obiektów to już w ogóle tragedia od czasów pierwszego OP nic się nie zmieniło.
Jeżeli ktoś nazywa symulatorem grę tylko dlatego ze ledwo się poruszamy i po jednym strzale giniemy to radze zainstalować moda do Crysisa i już lepiej na tym wyjdziemy.