"Drogi" Crysis
Oj tam od razu zmarnowac. Przynajmniej jest na czym testowac wydajnosc najnowszych podzespolow komputerowych.
Bardzo ciekaw jestem jakiejś pierwszej prezentacji z nowego silnika od Crytek'a. Niestety CryEngine2 zawiódł mnie, bo owszem oferuje niesamowitą grafikę, czy fizykę, ale jest beznadziejnie zoptymalizowany... Pierwszy CryEngine pod tym względem wypadał zdecydowanie lepiej, bo oprócz niesamowitych jak na tamte lata możliwości był on świetnie zoptymalizowany - na słabych maszynach (np. mój stary komp: duron 900mhz, 512sdram, radeon 9200) można było grać na medium'ach "wymieszanych" z hight'ami.
DanuelX->
"No i to jest przykład jak można zmarnować 2mln zielonych"
A tu mamy przykład braku umiejętności zrozumienia czytanego tekstu: po pierwsze 22 miliony, po drugie skoro zarobili to nie zmarnowali, a po trzecie to ich pieniądze i mogą nawet je na ulicy rozsypywać.
Jeszcze jedno jest to też przykład pisania tylko po to by pisać.
Soplic -> mój błąd - ale to że 22 a nie 2 to TYM bardziej marnotrawstwo. I co z tego że to ich pieniądze - czy to ma powstrzymywać mnie przed oceną takiego postępowania? Idąc twoim tokiem myślenia słowo marnotrawstwo traci jaki9kolwiek sens i wychodzi z powszechnego użycia.
po co oni tracą czas i pieniądze na pisanie nowych silników, skoro praktycznie nikt od nich licencji nawet nie kupuje ?
Gdyby nie zarobili na Crysisie, to nie wydaliby Crysis: Warhead...
DanuelX ====> ZAROBILI na Crysisie co najmniej dwukrotnie! O żadnym marnotrastwie nie może być więc w tym przypadku mowy!!!
Coy2k ====> myslisz się. Już ok. 10 twórców kupiło CryEngine 2. Niestety tylko ci, którzy będą na nich robić gry MMO :(
Soplic -> mój błąd - ale to że 22 a nie 2 to TYM bardziej marnotrawstwo. I co z tego że to ich pieniądze - czy to ma powstrzymywać mnie przed oceną takiego postępowania? Idąc twoim tokiem myślenia słowo marnotrawstwo traci jaki9kolwiek sens i wychodzi z powszechnego użycia.
jakie marnotrawstwo?! co ty pieprzysz?! przecież wyraźnie w linku pisze że Crysis zarobił na siebie więc żadne pieniądze się nie zmarnowały-nieważne co i jak- ważne że gra jest dochodowa
a ilu kupiło Cry Engine ? w porownaniu z takim Unreal Engine 2 to jest bardzo marnie, co z tego że silnik pokazuje super grafikę skoro liczy się efektywność silnika i jego szeroki wachlarz zastosowań... żadna sztuka zrobić grę z fotorealistyczną grafiką, która ruszy tylko na 20 podpiętych superkomputerach
Coy2k ====> napisałeś "nikt". "Nikt" a 10 to jest zasadnicza różnica. A to dopiero początek.
Z tymi wymaganiami to oczywiście przesadzasz bo Crysis ruszy na PC za 2.000 zł, a świetną grafikę w tej grze można mieć już na PC za nieco ponad 2 razy więcej.
@[11]Tribunal [ Level: 13 - Generał ]: zas swietne efekty w UE3 mozna miec juz na kompie za <2k pln.. widzisz juz roznice?
Coy2K-----> chyba masz na myśli UE3 a nie 2 ;-)
Ponadto na ten silnik napędza (włącznie z tymi to jeszcze nie było premiery) ok 70gier!! W dodatku premiera UE4 będzie wcześniej od CryEngine3, bo ma podobno być w 1010, więc znowu Epic ma przewagę :]
10 firm? Ciekawa sprawa bo jakos to inaczej wygląda:
Games using the CryEngine2
# Entropia Universe - signed a license agreement on July 25, 2007. Expected to be ready late-2008.[4]
# Merchants of Brooklyn[5] - Paleo Entertainment, in development (TBA).
# The Day by Reloaded Studios[6]
# Blue Mars - Avatar Reality, inc., in development (TBA).
# Forged by Chaos - Panzar Studio, in development (TBA).
# Vigilance (Military Training Game) - The Harrington Group, Inc. (Not for public release).[7]
# New, MMORPG - XMLGames, in development (TBA).[8]
potęga normalnie :D wszystkie gry to jakieś gówniane MMORPGi, które nawet nie istnieją, przynajmniej w googlach lub gry od debiutanckich producentów, normalnie szaaaaaaaaaaał :D:D
a o to co znalazłem na stronie Merchants of Brooklyn - zaiste, CryEngine2 to cudowny silnik, a gra będzie hitem, buhahahahahahaha :D
--------------------------------------------->
Tribunal do budy głupi trollu ;D
Drau ====> tyle tylko, że konsole nie udźwigną w pełnej krasie CryEngine 2, a Unreal Engine 3 - jak wiadomo - uciągną bez problemu.
Poza tym Coy2k napisał "nikt" i "ruszy tylko na 20 podpiętych superkomputerach"... W obu przypadkach mija się z prawdą.
legrooch -> ale tylko w przypadku jak masz mocnego kompa, żeby móc pograć crysisa na full, bo na 'ekonomicznym' kopie za mniej niż 2000 UT3 będzie ładniej wglądać i płynniej chodzić na full niż crysis ;]
Frosciak szczerze mowiac na obu generacjach silnika UE lista gier jest równie imponująca, a nie jakieś odrzuty w postaci <10 gier
Tribunal oczywiscie fragment o 20 podpiętych superkomputerach był sarkazmem, ale to co napisałem idealnie odzwierciedla Twoje zdanie "konsole nie udźwigną w pełnej krasie CryEngine 2, a Unreal Engine 3 - jak wiadomo - uciągną bez problemu"
i właśnie o to chodzi w silnikach graficznych
Frosciak --> Ja mam kompa za mniej niż 2000 i nie widzę, by UT3 lepiej niż Crysis się prezentował, a wszystko na full (win xp).
Co do pierwszego posta, rzekłbym, że o to jest sposób, jak zmarnować kilka lat nauki polskiego, nie umieć czytać ze zrozumieniem :) Gra jakby była słaba to by nie zarobiła i nie robiliby dodatku. A tymczasem gra jest bardzo fajna i zarabia na tyle, by opłacalne było wydawanie kontynuacji.
22mln to raczej średnio nie wiem jak inni ale na GTA IV wydano 100mln no ale szybko się zwróciły :P Co do Crysisa to mam nadzieję, że nie będzie trzeba długo czekać na Crysis 2 :)
A co za tym idzie?? Baaardzo dobra optymalizacja silnika ;-) Dajmy do przykładu callo4 - w tą gre na wysokich ustawieniach, nie wiem czy nawet na full można pograć na kompie nawet za 1000zł!! W dodatku tą grę się przyjemniej gra niż crysisa i nie potrzeba tu żadnej wypasionej fizyki, gdzie się podniecam jak spadnie drzewo :P
Silnik CryEngine2 jest obecnie najlepszym istniejącym silnikiem. Super optymalizacja i przede wszystkim wykorzystanie nowoczesnych technologii. Jedyną jego wadą jest to, że póki co nie można go wykorzystać na konsolach, więc nie ma się co dziwić, że tylko twórcy MMO go biorą.
UE3 natomiast jest tak zrobiony, że można od razu robić grę na wszystkie platformy tak jakby robiło się na jedną i dzięki temu zawdzięcza swoją popularność.
ludzie co wy piepszycie kumpel składał kompa za 2300 i crysis idzie by na 1200 razy coz tam na wysokich bez ani jednej zarywki a jakby chcial na b wysokich to ok 3 k potrzeba
u engine 3 nawet niema co porównywac do cry engine 2 cry podchodziłby pod fotorealizm gdyby dorzucic do niego slinik fizyczny euphoria a u3 to taka poppularna zabawka ze srednia grafika
Lol. O czym wy pieprzycie?
Moj PC kosztował mnie prawie 2000zł 15 miesięcy temu. 3 miesiące temu wyminiełem tylko grafę co kosztowało (po sprzedaży starej na allegro) jakieś 300zł.
Crysisa grałem elegancko zarówno na High jaki i na zmodowanych ustawieniach udających Very High pod XP. Ścięło tylko w samym finale, gdy ten największy statek obcych wyłaniał się z wody.
A zatem: O jakich 4000zł wy tu mówicie?
--
No chyba, że kupujecie komputery w Media Markt albo Tesco - wtedy się nie będę dziwił, że na kompie za 2k Crysis się nie odpala/only low/only mid ;).
Likfidator-> jakby CE2 mial 'super optymalizację' jak uważasz to by bez problemów mógłby ruszyć na konsolach, a widocznie jest inaczej.
barakudo->"poppularna zabawka ze srednia grafika", haha to teraz żeś dowalił. Nie sądzę, żeby CE2 miał ogromną przewagę nad grafiką od UE3, zobacz sobie, np. filmiki albo screeny z Gears of War 2, jedynie co ma lepsze to fizyka, nic po za tym.
Trochę taki Offtopic:
Konsole kolejnej generacji? Coś mnie chyba ominęło. Była jakaś zapowiedź już?
rlistek -> chyba mówisz o samym procu, ramie, mobo i grafie, a cala jednostka centralna nie składa sie tylko z tych 4 podzespołów, więc przestań Ty pieprzyć że 1,5 roku temu kupiłeś 'kompa' za prawie 2k..
Mi nie chodzi o to czy zarobili czy nie - za te ich 22mln można by zrobić inną świetną/dopracowaną/grywalną grę - i to jest marnotrawstwo kapitału.
@[22]Likfidator [ Level: 6 - Chorąży ] > Silnik CryEngine2 jest obecnie najlepszym istniejącym silnikiem. Super optymalizacja i przede wszystkim wykorzystanie nowoczesnych technologii.
Rotfl :)
@[15]legrooch [ Level: 55 - MPO Squad Member ]: frosciak juz ci odpowiedzial adekwatnie.
wszyscy piszecie o detalch high i max wypasie na slabszych kompach.
ciekaw jestem tylko jak wyglada u was liczba fpsow. zapewne nie jest imponujaca.
DanuelX --> Za te 22 milionów można by wyżywić wiele afrykańskich głodnych gęb, a ty o grze mówisz :)
Twoich pieniędzy nie wydali, więc nie narzekaj. Dla ciebie może Crysis świetny i dopracowany nie jest, dla mnie jest, i kto ma rację? Każdy ma swoją bo każdy ma swój gust.
Akurat pogadałem z informatykiem w mojej firmie(zajmujemy się technologiami shockwave,flash, mobile itp.) dlaczego nowe konsole nie obsługują CRY ENGINE 2 a U3, tak. Okazuje się że architektura nowych konsol jest zbyt stara dla CRY 2 i musiałby byc ponownie napisany(wydatek rzędu paru milionów dolarów). Natomiast U3 posiada kompatybilnośc ze swoją starszą wersją i cofa częśc efektów do starszej wersji obsługiwanych przez procesor konsoli. Odpowiedz jest taka że CRY ENGINE 2 jest zbyt nowoczesny dla obecnych konsol i nie ma to nic z jego optymalizacją.
Frosciak->
Nie zauważyłeś drobnego szczegółu: porównaj wielkość i złożoność map tworzonych na tych silnikach. Na UE3 tworzone są przygodowe gry akcji z jedną słuszną ścieżką którą jak po sznurku dotrzemy do finału.
DanuelX->
zacytuję: "marnotrawstwo: rozrzutność, marnowanie, niegospodarność, szastanie, trwonienie, zaprzepaszczanie" gdzie tu widzisz właściwe znaczenie tego słowa w odniesieniu do Crytec'a, wydali 22 mln, zarobili więcej, myślę jednak że nie słowo traci sens a jego użycie w tym kontekście przez Ciebie;)
"i to jest marnotrawstwo kapitału" powiększyli kapitał, napisz nową ekonomię, bo z obecną nijak się nie komponują Twoje poglądy, albo nie brnij broniąc w zaparte napisanych naprędce głupot.
Dokładnie jak mówi Vista Destoyer. Nikt nie rozumie, że ps3 i xbox nie obsluguja dx10 więc jak mialy by pojsc tam takie gry jak Crysis ?
Soplic akurat z tą złożonością map trafiłeś jak kulą w płot... to specyfika gier sprawia, że są one liniowe bądź nie... Crysis i FarCry w założeniu miały się wyróżniać otwartością terenu i to, że są na CryEngine (1&2) nie zmienia faktu, że takie gry mogłyby też być napisane pod UE3
Hydro2->
XP też nie obsługuje DX10 skąd więc ludzie grający po tym systemem w Crysisa?
Nie chodzi o DX tylko o to że konsole są już za słabe by dorównać średniemu PC.
Coy2K->
"że takie gry mogłyby też być napisane pod UE3" ale nie są i nie ma ani jednej takiej, skąd taki zbieg okolicznośc? A może gry na UE3 w założeniu są liniowe i mają małe mapy bo UE3 tylko do tego się nadaje? Podobnie jak silnik Dooma3 też nie radził sobie z otwartymi przestrzeniami.
[35]Hydro2 [ Level: 53 - Centurion ] > Dokładnie jak mówi Vista Destoyer. Nikt nie rozumie, że ps3 i xbox nie obsluguja dx10 więc jak mialy by pojsc tam takie gry jak Crysis ?
normalnie, crysis nie byl nigdy pisany calkowicie pod dx10, wiec dziala spokojnie pod dx9.
Soplic ale co z tego, że nie są... gier typu Crysis z takimi otwartymi przestrzeniami można policzyć na palcach jednej ręki, (m.in. Far Cry i teraz nadchodzący Far Cry 2) wiec nie wiem czym tu sie ekscytujesz...
twórcy po prostu takich gier nie robią, bo jak widać wolą zrobić liniową i oskryptowaną grę dającą wiecej frajdy niż jedna wielka wyspa gdzie łazi się pomiędzy drzewami przez większość czasu
@Soplic [ Level: 11 - Centurion ] dziwne, bo w GoW2 ma byc duzo sporych przestrzeni, co bylo niejednokrotnie zapowiadane.
Coy2K->
Jak myślisz, dlaczego gier z otwartą przestrzenią jest tak mało? Może dlatego że trudniej je zrobić, że silnik gry musi być mocniejszy? A ekscytuję się (jeśli) otwartością świata i o ile na silniku CE2 można by z łatwością zrobić "przygodówkę" fpp w rodzaju COD4, to odwrotnie już nie. Dla mnie przyszłością gier są wielkie otwarte światy w których dzieje się jakaś fabuła a nie interaktywne filmy z jedną ścieżką szerokości 10 do przejścia.
gry z otwartą przestrzenią są nudne... wyjątkiem jest jedynie seria GTA.... dlaczego Crysis nie może konkurować z takim do bólu liniowym Bioshockiem czy Half-Life 2 ? ano dlatego, że ludzie wolą brać udział w interaktywnym filmie niż cieszyć się swobodą... łażąc po wielkiej mapie bez konkretnego celu.
To właśnie skrypty i liniowość sprawiły że gry takie jak Cod 4 czy HL2 przyćmiły tak szumnie zapowiadanego Crysisa, bo Crysis jest fajny, ale przez pierwszą godzinę, jak przestaniesz zachwycać się faktem, że możesz sobie w wodzie popływać czy połazić po lesie ścinając przy tym pare drzew to dochodzisz do wniosku, że wolałbyś czuć się uczestnikiem oskryptowanych wydarzeń niż wybijać w sposób schematyczny kolejne grupki przeciwników.
Dlaczego gier z otwartą przestrzenią jest tak mało pytasz ?
Dlatego, że robi się je znacznie dłużej i są znacznie kosztowniejsze... przykładem niech będzie STALKER... gra nie jest na tyle dobra by powiedzieć, że czas jaki nad nią spędzili twórcy był na tyle owocny by podsumować to stwierdzeniem "było warto"... nie było.
Dopracowane otwarte światy (vide GTA IV) gdzie świat jest prawdziwie interaktywny pochłaniają dziesiątki milionów dolarów... Crysis jest otwarty, ale co z tego skoro świat jest monotonny i można robić wszystko to co w liniowych fpsach z tą różnicą, że teren działań jest większy, cała reszta się nie zmienia i poza graficzną przewagą nie widzę niczego innego w czym Crysis mógłby wyróżniać się na tle innych first person shooterów
Ale spójż prawdzie w oczy - takie gry, o bardzo otwartym terenie tj. crysis robi się zdecydowanie dłużej. Fakt faktem Crysis jest baardzo przestrzenny ale równie baaardzo krótki, w dodatku pod koniec staje się liniowy począwszy od statku obcych...
Coy2K -> popieram.
Dlatego, że robi się je znacznie dłużej i są znacznie kosztowniejsze... przykładem niech będzie STALKER... gra nie jest na tyle dobra by powiedzieć, że czas jaki nad nią spędzili twórcy był na tyle owocny by podsumować to stwierdzeniem "było warto"... nie było.
Zapewniam Cię że było warto. Ta gra po mino bugów jest cholernie miodna. Tak wspaniałej fabuły i klimatu to ja nie widziałem od czasu Fallout'ów. Zresztą w Stalkerze świat nie do końca jest taki otwarty... GSC zarobiło na Stalkerze sporo kasy, gra sprzedała się w nakładzie 2mln+
nigdy nie będziesz miał w pełni otwartego świata, bo zawsze będziesz chciał więcej i więcej... przyjmijmy, że "otwarty" znaczy tyle, że możesz sobie łazić gdzie chcesz i kiedy chcesz, no ale to akurat najmniej istotny aspekt, nie będziemy się tu zagłębiać co w jakim stopniu jest otwarte.
piszesz, że nie było takiej fabuły i klimatu od czasu Falloutów... a gdzie była konkurencja ? no właśnie, nie było więc rzuciłeś się na pierwszy lepszy postnuklearny tytuł właśnie dlatego, że nic innego na rynku nie było, a zapewniam Cie, że gdyby jakiś wybór był to pewnie STALKER przeszedłby bez większego echa.
Poza tym ja generalizowałem, nie będę rozpatrywał pojedynczych przypadków, sens wypowiedzi jest taki, że na tytuł jaki dostaliśmy twórcy spędzili zdecydowanie za dużo czasu, bo po prostu ja nie widze w tej produkcji 6 lat pracy i to wystarczy za komentarz
6 lat prac nad grą = +2mln sprzedanych kopii... faktycznie, w kasie to oni pływają
Ale spójż prawdzie w oczy - takie gry, o bardzo otwartym terenie tj. crysis robi się zdecydowanie dłużej. Fakt faktem Crysis jest baardzo przestrzenny ale równie baaardzo krótki, w dodatku pod koniec staje się liniowy począwszy od statku obcych...
tak- a taki CoD jest całkowicie liniowy i jeszcze krótszy od Crysisa- dlaczego? Jedno z drugim się nie wiąże.
Zresztą nie wydawałbym takich pochopnych wyroków- są ludzie (np...ja :)) którzy po stokroć bardziej cenią sobie otwartość terenu (np. Crysis jak już się tak go uczepiliśmy) niż jedną scieżkę (CoD, Doom)- bo do Crysisa idzie wrócić raz, drugi, trzeci i zawsze pokonać przeszkody inaczej a Doomy czy CoDy mimo że też gry bardzo dobre są grami na raz- a że bardzo krótkie (CoD4 5-6 godzin mi zajęło chyba) nie starczają na wiele
HAH! A ile callo 4 robili?? Rok!? Bo Crysisa znacznie dłużej i tylko na 15h grania! A w dodatku te 6h callo jest bardziej przyjemniejsze od 'dłuższego', nieliniowego crysisa...
PS. co do tego S.T.A.L.K.E.R.A. to zaczeli prace ok. w tym samym czasie co HL2 i mamy tu już 3 części (podstawa + epizody 2) no i 18mln. sztuk wiec te 2mln. stalkera to naprawde 'sporo kasy'
wielu z was zapomniało że te oddalenie w crysisie oblivionie gta itd ma mniej polygonow niż najblizsze kilka matrów w grze (szczególnie w crisis) Pozatym tworcy tworza narzędzie zakopują do generowania połaci w szybki sposób (np drzewa w crysis i oblivion z drogami i t p) gdzie gra non stop podmienia polygony tekstury (sandbox crysis idealnie to pokazuje). Gry o zamkniętych powierzchniach przeważnie odrazu sa w całości ładowane z każdą teksturą.. Producent zamknietej gry musi wszystkie objecty projektować itd stad w crysis ubóstwo jak i w oblivion pod wzgledem różnych objektów (crysis ma dzo za to śmieci w domach) ot cała różnica i nie sądzę że są strasznie wymagające. W tej chwili najbardziej wymagająca jest obróbka obrazu post procesing oświetleniei te sprawy. Zresztą włącznie wspomnianego crysisa na very high a potem wyłączcie shaders tylko na high i macie + 15-20 fps :)
Co do samych konsolek to nie dzielcie niedźwiedzia jak przysłowie mówi bo moze was jeszcze niedxwiedź zjeść :)
Dodatkowo Crysis nie jest "otwarty" mozna popływac ale i tak wszystko się dzieli na levele a gra jest skonstruowana tak by cię dalej nie puścić (nagłe wzniesienia na które nie mozna wejść i t p :) Oblivion jest otwarty Crysis nie :)