Risen | PC
Zapowiada się hit [ mam przynajmniej taką nadzieję]
Na pewno zagram przeszedłem wszystkie Gothic'ki i a gra ma być podobna do niego :D
Zobaczymy co im wyjdzie, mam nadzieje że będzie fajne.
Licze na cos porzadnego,ale slyszac pierwsze spekulacje jakie odnasza sie do tej gry to fakt ze beda jednoczesciowe zbroje (niezniszczalne), brak helmow,tarcz, srodkow transportu (np. konie ),czyli tak jak w pierwszej czesci ;/ troche to zadziwiajace jak na dzisiejsze czasy i produkcje gier crpg bez tych rzeczy, poczekamy zobaczymy, mam nadzieje ze zmienia to...
Szkoda ze Jowood to takie hamy, nawet nieudostępnili praw autorskich Piranhy, a w końcu to ona zaczęła tworzyć serię.
Skoro ocena graczy jest już na maksa to dawajcie głosy.
to BĘDZIE hit ;] ciekawe tylko kiedy wyjdzie :) może dojdą jakieś bardziej szczegółowe informacje 20.08 ;]
A ja już się boję wymagań sprzętowych i słabej optymalizacji kodu...
IMO jeżeli czwarty Gothic okaże się klapą, to i tak gra, mimo, że ma niewiele z serią Gothic wspólnego, będzie uważana za jej duchowego następcę, bo mechanizmy rozgrywki będą prawdopodobnie bliźniaczo podobne...
Klimat pewnie tez będzie miała, więc myślę, że poczekać warto...
A ja nie nawidze Jowood.Cała seria dziecko piranchy wyrwane z ich rąk.Mam nadzieje że Risen otworzy oczy Jowood
Ciekawe co bedzie lepsze gothic 4 czy to
Raczej będzie miała lepszy sukces (chodzi o całą serię) od gothica bo seria gothic jest już spieprzona.
troche se poczekamy ;/ ale warto ;D
Ja chce gothica 4 albo 5 nie to
Ja uważam że będzie więcej Gothic 'a w Risen niż w Gothic 4. Spellbound weźmie tylko universum i czuje że tylko nazwy będą tam z Gothic 'a miejsca w ogule nie podobne do swoich odpowiedników z jedynki, dwójki i trójki a szkoda. Choć jestem Wielkim fanem Gothic 'a (przeszedłem wszystkie wszystkimi możliwościami) ale czuję że w Gothic 4 ( dokładnie Arcania a Gothic tale ) chyba będzie warto zagrać tylko i wyłącznie żeby zobaczyć że produkcje Piranha Bytes (nawet Gothic 3) były lepsze. Jowood popełnił wielki błąd. A ty klklk,m po prosty w 2010 zagrasz sobie w obie gry i zobaczysz który tytuł będzie lepszy (czuje że będzie to Risen)
Zapraszam wszystkich do dyskusji na forum o Risen. Będziemy z dumą oczekiwać na premierę gry Risen.
Serdecznie zapraszam do krótkiej rejestracji i dyskusji. Przeżyjmy okres do premiery razem.
Mysle że to będzie rpg wszech czasów
Przeżyjmy okres do premiery razem.
Dwa lata z facetem? Nie wyobrazaj sobie za duzo!
A Risen zarządzi. :) Na moje mogą go robić na silniku Gothica 2 - zacinac sie nie bedzie, a klimat zostanie...
Zapowiada się ciekawie. :) Pewnie się skusze :)
Na silniku z g2 napewno bym nie zagral no chyba że bylby rok 2003 ale ona wyjdzie gdzies w 2010 czyli grafika beddzie jak crysisie na max detalach
Chyba na podstawie książki "Robinson Cruzoe"
- Risen ukaże się w 2009 roku
- W świecie gry ludzi będą żyć w strachu przed złymi kreaturami zamieszkującymi wyspę
- Świat gry będzie brutalny, złowrogi i średniowieczny
- Bogowie będą zapomniani przez ludzi
- Bohater będzie zwykłym żeglarzem
- Inkwizycja będzie ustalać brutalne zasady na wyspie
- Mieszkańcy wyspy będą siłą zmuszani do wykopalisk...
- Przestępcy i buntownicy, będą osądzani przez inkwizycje
- Gra zostanie podzielona na cztery rozdziały
- Na początku gry bohater będzie odkrywał wyspę i jej mieszkańców
- Będzie można się przyłączyć do anarchistów, lub Inkwizytora
- NPC będą mieli własne historie
O kurde!!!Gothic NIE podobał mi się bo:
W jedynce:
-Za mały świat
-Bardzo słaba grafika
-Za bardzo oszukana fabuła
-Nie znamy bohatera.Nie wiemy kim jest(nazywany jest jak w Planescape:Torment bezimiennym)
W dwójce:
-Debilna fabuła
-Taka sama grafika
W trójce:
-Prze****ne wymagania sprzętowe.
Jak będzie w Risenie?Lepiej bo z tego co mówił kęsik ma byc nieżle.Liczę że bohater będzie miec chociaż imię,bo tak łyso bez imienia.Może kupię,a może zaoszczędze.
pz220
Jakbyś nie zauważył to Gothic jest z 2001 więc i możliwości mniejsze. W czym ci tak grafika przeszkadza, jak dla mnie to i w Gothicu 3 mogłaby taka być :)
A jeśli chodzi o wielkość świata, spodziewałeś się tysięcy kilometrów do przebycia?
Co do fabuły, to w końcu RPG więc o czym tu pisać ;P
Nie wiem w czym ci to przeszkadza, jest więcej tajemnic :)
http://risen.org.pl - Polskie forum poświęcone grze Risen. Zapraszam do dyskusji u udziału w konkursie :) Tawerna Risen czeka na nowych gości.
gothic żądzi
Risen to obecnie jedna z wazniejszych gier na jakie czekam w przyszlym roku. Mam nadzieje ze zespol Pirahna Bytes przeanalizowal swoje bledy popelnione podczas prac nad Gothic 3 i tym razem wieksza uwage skupia na optymalizacji i dopracowaniu swojego nowego dziela.
pz220 ---> W kilku punktach bym sie z toba nie zgodzil:
Za maly swiat - Przekonalem sie ze im wiekszy swiat, tym gra jest bardziej nudna i opustoszala jak np Oblivion.
Bardzo slaba grafika - No wybacz ale Gothic mial swoja premiere w 2001 roku i jak na owe czasy grafika byla wrecz rewelacyjna a nawet dzisiaj nie wyglada zle.
Debilna fabula - Co jak co ale gra ma bardzo wciagajaca fabule mimo ze nie jest ona zbyt skompikowana.
Niech wyjdzie nawet w 2012 byle było godnym spadkobiercą gothica 1i 2
Już nawet nie chodzi o te bugi ale kiepską fabułe, denne questy i
brak klimatu w 3 części
zapowiada sie fajna gra
To w końcu twórcy serii Gothic. Jeśli nic nie spieprzą (jak to zrobili z trzecią częścią Gothica), to jest szansa na naprawdę udanego RPGa. Trzymam kciuki.
Ten projekt to ich ostatnia szansa i nie ma bata, uda im się. Moim zdaniem przyczyną niepowodzenia Gothic 3 był wydawca, który z pewnością naciskał, przez co został wydany bubel. Ja im wybaczam, bo Risen może być naprawdę RPG przełomowym jak Gothic 1 za swoich czasów ;].
Jak dla mnie Risen to obecnie numer jeden na mojej liscie najbardziej wyczekiwanych gier w 2009 roku, oby tym razem Piranha Bytes niczego nie spaprala.
na mojej też ale faktycznie przypomina grafe z gothica 3
ciekawe kiedy wyjdzie?
No niezbyt ciekawie to wygląda...
Tzn artworki spoko, ale ja poproszę coś in-game. A skoro nie ma in-game, to może oznaczać, że PB jest jeszcze głęboko w lesie i premiera dopiero 2010...
ciekawe czy bedzie podobne do gothica
Maciex666 napewno będzie podobne bo produkują to Piranha Bytes i Deep Silver czyli ci co Gothica.
Zapowiada sie fajnie. Może przynajmniej to zaczne od początku (jeśli to będzie seria jakaś)
Bo Gothica to tylko 1 przeszedlem a do trójki nie skocze odrazu.
Hybrydos ---> Takie trailery nie maja nic wspolnego z tym co bedzie w grze, jedynie jaki chce zobaczyc trailer to ten zrobiony na enginie gry.
marcinson20 ---> Wydaje mi sie premiera moze byc w trzecim lub czwartym kwartale 2009 roku.
Może dodadzą jakąs ukrytą piosenkę In extremo jak w Gothic I :P . Czekam na grę . Myślę że to będzie znowu świetna gra jak saga gothic (oprócz 3,3 Zb oczywiście )
Juź nie mogę się doczekać jak wyjdzie. :P
Cenega Poland ( dystrybutor PL ) to chyba pomyłka ? jeśli nie to polska premiera będzie za rok od tej światowej.
Na nowego Gothica nie czekam. Spellbound nie ma takiego doswiadczenia w tworzeniu RPG jak Piranha, zwlaszcza ze ci drudzy sa ojcami poprzednich czesci... Zagram w niego tylko wtedy gdy recenzje beda naprawde przychylne.
Ale na Risen czekam z niecierliwoscia! :) W Gothic i Gothic II + Noc Kruka pogrywam sobie do dzisiaj bo sa to produkcje swietne, ponadczasowe i niesamowicie klimatyczne!
Zastepowy ---> Rowniez do dzisiaj gram w obie czesci Gothica i Noc Kruka, takich swietnych gier juz chyba nikt nie zrobi.
Jesli chodzi o Risen to jedyne jakie mam obawy to kwestia optymalizacji, jesli niczego Pirahna w tej sprawie nie spieprzy to mysle ze Risen bedzie mogl powalczyc o tytul gry roku w kategorii Rpg.
Ja osobiście mam nadzieję na pełną polonizację. Każdy Gothic był tak lokalizowany, a w końcu Risen to duchowy spadkobierca tej serii.
A ja mam nadzieje ze nie bedzie zadnej pelnej lokalizacji, ktora tylko zabije klimat gry, wystarczy jak spolszcza same napisy. Dubbing to tylko do bajek.
[51] -> Nie zgodzę się. Wszystkie Gothici miały IMO bardzo dobrą polonizację, tyle że te były od CDP a Cenega to kij wie jak to zrobi.
No właśnie w tym problem. Nie wiadomo co zrobi Cenega. Dlatego też byłem trochę zły gdy dowiedziałem się, że Risena nie wyda CDP. Jeżeli nie będzie polskiego dubbingu to ja tego nie kupuje. Nie lubie grać w gry RPG w POlsce po angielsku.
Storm93 ---> Jak dla mnie w Gothicah to tylko bezimienny wypad dobrze, no i moze jeszcze kilku bohaterow a reszta wypadla slabo.
W zapowiedzi jest maly blad otoz pisze ze gra bedzie korzystac z silnika Ageia Physx, tylko ze ta firma juz nie istnieje i teraz ten silnik nazywa sie Nvidia Physx. Moze nie jest to nic wielkiego ale ktos moglby to poprawic.
Coś czuje że może to być niezła gierka. Ktoś wie o co będzie wniej ogólnie chodzić bo w opisie mętnie to wyjaśniają,
Grę robią ludzie odpowiedzialni niegdyś za Gothic. Miejmy nadzieje że nie dostaniemy spapranego silnika gry.
No tak i pokładam w tej grze wielkie nadzieje ...
Polską wersje wydaje Cenega to nie jest żadna pomyłka, Gothica wydawał w Polsce CD-Projekt ale nie będą w stanie wydać Gothica 4 i Risen dlatego inna firma go spolonizuje, ale myślę że to będzie taki hit że zrobią pełną Polską wersję i wielkiej różnicy nie będzie max miesiąc...
W wiedzmina grałem, bardzo fajny gothica nie lubię (nie wiem czemu ) a w ta gra zagram napewno
W to poprostu bedzie trzeba zagrac:):) Tylko czy nie bedzie powtorzony przypadek jak z gta 4 ze gra bedzie dopiero na komputery przyszlosci i tylko na minimalnych bedzie trzeba grac:/
Jak widać na oficjalnej stronie Risena znowu coś odliczają, ciekawe co...
Zastanawiam się, jak wielkie wymagania będą ;/ I żeby nie był tak jak Gothic III. Gothic I i II były najlepsze z serii. Gothic III jest słaby i mnie nie wciągnął tak jak I czy II.
Liczę gorąco, że ta gra będzie wielkim hitem. W końcu produkuje ją świetna światowa firma. Nie może tym razem zawieść. Wierzę głęboko,że ta gra pobije G 3 i zrobi furorę ;-) Jeśli nie to jeszcze pozostaje G 4 ;-). Więc jest na co czekać. Mam nadzieję, że gra wyjdzie jeszcze w tym roku ;-).
No może być ciekawy RPG. No i to jeszcze w tym roku z czego najbardziej się cieszę ;)
czekam na tą giere już naprawde długo, a zagramy w nią pewnie jeszcze przed wakacjami bo ja tak myśle że kwiecień/maj wyjdzie :) widzialem nieoficjalny filmik z tej gry, ta gra rozwali wszystko :P jednakze na gothica 4 również czekam jak pewnie każdy fan tej gry :)
Ciesz się jeśli Risen wyjdzie wogule w tym roku według mnie to jak coś to październik-grudzień.
Ahh na 1 screenu taki ala ścierwojad ;]. Klimacik jest i to najważniejsze. Liczę na tą grę i mianuję ją jako Gothic 4-3.
No no... im więcej wiadomości tym coraz ciekawiej.
Nawet jeśli mieliby się powtarzać z pomysłami ze swojego
wcześniejszego dzieła. Nawet mundury na scr nr 28 jakby
prosto z Gothica wyjęte, ale kto by się tym przejmował. :)
Hmm, nie wiem co myśleć , zobaczyłem screeny - Bardzo podobne do G3
Jednak oczekiwałem innego klimaciku , ciężkiego,deszczowego i brudnego klimatu a tego po screenach jeszcze nie widać . No cóż należy dalej czekać
To fakt... oby z HDR-em nie przesadzili i upiększaniem,
by biel była bielsza od bieli, a trawa bardziej zielona,
bo pasuje to do takich klimatów jak świni siodło.
Konq zgadzam się z tobą ale nawet mi się podobają mam nadzieje iż w grze zbyt dużo
bogów nie będzie.
Gra wydaje się być "kopią" Gothic 3 w innym świecie i z nową hostorią.
Oby nie skopali silnika graficznego :S
Swojego rodzaju wątek gry napewno jest wyczerpany ale wiele osób takie gry poprostu lubi :D
Klimacik fantasy w motywie średniowiecznym... ymmm miodzio :)
Już nie mogę się doczekać,marze o tym aby w to zagrać na full bo gierka będzie hitem.Już mam przed oczami to zwiedzanie świata i setki zaje.... zadań do wykonywania.Czekam z niecierpliwością na tą grę i oby twórcom udała się jak najlepiej.
thomas39-----> Jest już taka gra; to Two Worlds ale multi jest tak słabe że szkoda go odpalać.Lepiej kupić Gothic 3 :P albo Obliviona i pograć w singlu
Nie...wszystko przypomina Gothica 3 !!!!!!!!! Piranha Bytes robi se z nas jaja i robi identyczną grę do ich poprzedniego dzieła Gothica 3. Po prostu wstyd!!!
MC'20 i to nawet mi się podoba nie wiem jak wy ale ja chcę żeby ta gra miała gothicowy klimat to on zawsze wciągał
bartex888 --> Klimat tak, w końcu to ma być niby duchowy następca Gothica, ale jak nawet w przeglądzie tygodnia mówią, że Risen wygląda jak Gothic na średnich detalach to już wstyd. :P
Szczerze mówiąc grafika mi wisi byle tylko gra była dobrze wykonana, zoptymalizowana i nie miała tyle bugów co G3. A co do klimatu to zapowiada się obiecująco ale z doświatczenia wiem że jak coś się dobrze zapowiada przeważnie wychodzi lipa ale trzymam kciuki za ten tytuł.
ja jak zobaczyłem filmik itp to mi sie odrazu skojarzyło to z gothiciem 2 i jak ta gra ma miec tak suuuper fabule jak g2 i ma byc tak tajemniczo i ma byc taka wciągająca to grafa może być jak w gothicu 1 w które gram czasami do dzisiaj, bo jeest super i daje jej ocene 10/10 i pie**dole ze ma jakies bugi ;-)
kiedy to wychodzi??
dokładnie nie wiadomo ale raczej pod koniec tego roku
No nie moge sie juz doczekac, im wiecej informacji o Risenie jest udostepnianych tym bardziej sie napalam na niego. Wieze ze to bedzie prawdziwy nastepca Gothica, bo Arcania: A Gothic Tale raczej nim nie bedzie.
Miejmy nadzieje, ze producenci doczyszcza Risenka i obejdzie sie bez katastrofalnych bugow :)
Wow! piKne to wygląda
ha. jak zobaczyłem obrazek nr7 to od razu na myśl przyszedł mi Unreal 1. No ale gierka zapowiada się nieźle. Byle optymalizacja była lepsza niż w G3.
frer ---> Grafika na pewno bedzie trzymala wysoki poziom, slyszalem ze gra ma wspierac nawet Directx 10. Chodz tez mialem obawy ze gra moze nie wygladac za dobrze ale po obejzeniu jednego z fimiku na yotube, stwierdzam ze gra wyglada juz teraz bardzo ladnie a do czasu premiery na pewno jakies nowe bajery graficzne tworcy jeszcze dodadza.
http://www.youtube.com/watch?v=IpHIYiA9_Ys
Oglądając filmiki z Risen gameplay odnoszę wrażenie że w końcu To będzie Gothic.... lokacje przypominają mi gothica 2... port... wyspa jakby khorinis... pełne magii lasy... aż kipi epickością.
Zapowiada się wspaniale system walki troszkę przypomina mi ten z gothica 1.2 gdyż ruchy wyglądają podobnie.... gra będzie wspaniała a na koniec GAMEPLAY
Zmartwil mnie troche ten gameplay i wywiad z producentem na gol u. Oczekiwalem bardziej na Risen niz na Gothic 4, ale teraz sam nie wiem. Na filmikach, Risen prezentowal wg. mnie podobny styl walki jak ten z g3, ktorego szczerze nie nawidzilem. Dodatkowo ta krytyka ze strony gol-u... Miejmy nadzieje zeby sie nie sprawdzila, albo chociaz, zeby Gothic 4 okazal się hitem. Bardzo brakowalo mi tez w g3 mozliwosci DOLACZENIA do gildii, tego uczucia przynaleznosci do ktorejs ze stron. Oby w Risen lub g4 spowrotem wrocila ta mozliwosc :)
dlaczego piranha bytes robi Risena zamiast Gothica 4, jak po 1: to jest ich dzieło, ten gothic, a po 2: Już zmierzch bogów spellbound spier*olił,więc dlaczego piranha daje im 2 szansę ;( nie chodzi mi o to że Risen będzie zły, tylko przez to, że piranha bytes przestanie robić gothica i się skupi na innych tytułach, a samego gothica pozostawi dla spellbound, seria gothic na 90% może spaść na psy :(
BŁOND_07:
Po pierwsze Spellbound nie robil dodatku do Gothica 3 tylko jakas tam wiesniacka firma. Trine Game Studios czy jakos tak. Piranha nie robi Gothica 4 bo JoWood odebral im prawa po beznadziejnej trojce ;P Moim zdaniem dobrze sie stalo bo Gothic robil sie coraz gorszy. A przyda sie nowy RPG taki jak Risen ktory, mam nadzieje, bedzie swietny.
Piranha Bytes potwierdziło rzekome plotki o demie gry Risen. Kiedy będzie dostępne ? Tego jeszcze oficjalnie nie wiadomo, jednak ma pojawic się już niedługo ! Piranha Bytes informuje także iż Risen ma najprawdopodobniej być wydany pod koniec 2009 roku.
Świetna wiadomość, nie mogę się doczekać! :)
szkoda że nie na PC
W najnowszym wydaniu magazynu PC Games Hardware ukazał się wywiad z Philippem Krause - głównym programistą PB przy projekcie. Wyjawił nam wiele ciekawych i istotnych informacji natury technicznej jak wymagania czy rozwiązania w grze.
Najistotniejsze fakty wymienione w artykule:
- Risen będzie zoptymalizowany z 4-rdzeniowym procesorem (quadcore).
- Gra będzie używać DX9.0, a nie jak spekulowano - DX10.
- Silnik gry będzie całkowicie nowy.
- Grafika będzie bardziej poprawiona, dla przykładu zaskoczono nas jakością cieni w grze, stworzono nowy mechanizm o nazwie Depth of Field .
- Świat będzie bezszwowy tak jak w G3.
- Ładowanie świata podczas gry będzie znacząco ulepszone o nową technikę, co znacząco ma obniżyć lagi podczas gry.
Ostatnim ale być może najważniejszym faktem jest wypowiedź Krause, w której zapowiedział, że: "stabilność gry jest najważniejszym priorytetem dla PB". W rzeczywistości może to oznaczać, że grafika będzie słabszej jakości niż być powinna na korzyść stabilności. Niech i tak będzie.
Być może przez to Arcania a Gothic Tale będzie przewyższała Risena pod względem graficznym. Ale nie sama grafika decyduje o sukcesie gry ale też fabuła, system walki itp. Elementy, w których Risen może zdobyć przewagę.
No liczę na ten tytuł, bo po ostatnich infach Dragon Age, za bardzo zaczyna mi śmierdzieć Baldursami, które nie za bardzo mnie do siebie przekonały. Jedyne za co je szanuje to właściwie tylko aktywna pauza w czasie gry. Jedyny godny wynalazek. Bo system rozwoju postaci to tam o kant dupy roztrzaś był, przekombinowany na maksa.
Dla mnie to najwazniejsza gra jaka wyjdzie w tym roku, mam nadzieje ze dopieszcza ja pod kazdym wzgledem, tak zebym mogl ja przejsc kilkakrotnie jak pierwsze dwa gothici. Klimat powinien byc taki jaki byl w Nocy Kruka a jako ze Jarkhendar bardzo mi sie podobal, to jak najbardziej mi to pasuje.
Grafike mam gdzies, zreszta z tego co widzialem gra wyglada juz zajebiscie i taka moze pozostac, chociaz wolalbym zeby wykorzystali rowniez Directx 10 niz optymalizowali gre pod cztery rdzenie. Z technicznych spraw, to mam nadzieje ze fizyka bedzie znacznie lepsza niz w Gothicu 3, bo tam byla ona dosc uboga.
W najnowszym numerze niemieckiego czasopisma PC Games, który pojawi się 29 kwietnia w niemieckich kioskach ukaże się kolejna dłuższa zapowiedź gry Risen. Co się w nim pojawi:
- nowe informacje odnośnie naszego bohatera
- opisane frakcje
- przedstawiony nowy system walki
- umiejętności i uchylenie części tajemnicy wokół magii w grze
Streszczenie zapowiedzi gry Risen z PC Games 06/09:
Zacznijmy od okładki. Postać na pierwszym planie według niepotwierdzonych informacji ma być właśnie naszym bohaterem, którym będziemy sterować. Prawda, że ładny? Może za bardzo delikatny jak na rozbitka ale jak pisałem - jeszcze ta informacja się nie potwierdziła.
Przejdźmy do zawartości artykułu. Pierwszą rzeczą są podpowiedzi przy opcjach dialogowych jakie będziemy mieli dostępne podczas rozmowy. Wyglądać to będzie mniej więcej tak. Wyobraźmy sobie sytuację, gdy nasz bohater spotyka ważniejszą postać z Buntowników, która zaoferuje nam możliwość dołączenia do tej frakcji. Podczas rozmowy będziemy mieli do wyboru np.
1. Dobrze, jestem gotowy. (Zostaniesz członkiem Buntowników)
2. Zostaw mnie w spokoju! (Rozmowa zostanie przerwana, zacznie się natomiast walka)
3. Nie jestem jeszcze pewien...(Rozpocznie się inna rozmowa)
Tak to będzie mniej więcej wyglądać. Takie podpowiedzi co do skutków wyboru odpowiedniej opcji dialogowej na szczęście mają występować tylko w tych najważniejszych rozmowach. Miejmy nadzieję taką.
Następną rzeczą opisaną w artykule jest rozwój naszej postaci pod względem umiejętności. Nie będzie istnieć okienku, gdzie sobie możemy wybrać poszczególną umiejętność do wyuczenia. Będziemy zmuszeni chodzić w poszukiwaniu nauczycieli i sprawdzać czy możemy się od nich czegoś nauczyć. Tak więc twórcy w tym wypadku postawili na naszą inicjatywę.
Sprawa magii w grze - fakt tak pomijany często w różnych zapowiedziach, teraz zostało lekko opisane. Na pewno będzie się różnić od tej znanej nam z Gothica. Nie będziemy mogli się nauczyć, bądź zdobyć gotowych zwojów z czarami i mieć ich np po 100. W Risen każdy czary będzie posiadał rozwoju na wyższy poziom. Dla przykładu. Lodowa fala na pierwszym poziomie zada mniej obrażeń, niż gdybyśmy posiadali ten czar ulepszony do - załóżmy - czwartego poziomu. Dodatkowo producenci przewidzieli możliwość tworzenia naszych własnych czarów na bazie odpowiednich składników - ot przypomina nam się zabawa w alchemika. Czary stworzone przez nas prawdopodobnie będą lepsze skutki odnosiły, niż te, które kupimy bądź dostaniemy od kogoś.
W magazynie pojawiła się również mapka miasta portowego na której zaznaczono wszelkie możliwe NPC - te zwykłe i te dające nam zadania. Podobno wygląda to bardzo harmonijnie i zapowiada się, że w tym mieście będziemy czuli to 'coś'.
System walki został bardzo ładnie opisany. Wiemy, że będzie on głównie kładł nacisk na wyczucie czasu oraz wykorzystywał tzw. 'combosy' klawiszowe (WSAD). Tak więc zapowiada się zręcznościowy tryb walki. Wygląda on mniej więcej tak: lewym przyciskiem myszki atakujesz, prawy przycisk odpowiedzialny jest za blokowanie. Lecz jeśli gracz chce by jego atak był jeszcze bardzie efektywniejszy musi jeszcze raz kliknąć w odpowiednim momencie lewym przyciskiem. Im dłużej przytrzymany zostanie przycisk tym silniejszy będzie cios. Do tego dochodzi używanie klawiszy (WSAD), trzeba ich używać do określenia kierunku ataku. Im więcej będzie gracz stosował kombinacja klawiatura-mysz, tym mocniejszy cały atak będzie. Jeśli gracz nie będzie przerywał ataku, może liczyć na zadanie dużych obrażeń. System walki sumuje nasze kombinacje. Prawdopodobnie będzie to z lekka przypominać walkę znaną nam z Wiedźmina.
Bardzo ciekawe informacje. Dzięki, kęsik!
W sklepie internetowym czeskiego serwisu X zone można zakupić grę Risen w sprzedaży typu 'pre-order'. Cena gry wynosi 899 koron czeskich co daje nam w przeliczeniu około 153 zł. Wiemy, że grę zamówiło już kilka osób. Co ważniejsze, w polu premiery gry wpisany jest miesiąc wrzesień.
Dosyć wcześnie ten preorder, a cena niezbyt kusząca.
Chyba jednak zaczekam na wersję PL :))
kęsik, skąd masz tyle informacji?
On ma te informacji ze strony o Risen. Wiem bo sam bywam często na tej stronie. a oto ta strona:
http://risen.pl/
Na stronie World of Risen od wczoraj rozpoczęto dwa konkursy związane z nadchodzącą grą. Pierwszym z nich jest konkurs graficzny związany z twarzą domniemanego bohatera. Drugi polega na napisaniu opowiadania związanego z tematyką gry Risen. Nas, zwykłych fanów powinny ucieszyć i wywołać uśmiech na twarzy prace użytkowników portalu WoR ze swoimi wizjami wyglądu bohatera.
http://forum.worldofplayers.de/forum/showthread.php?t=598347
KAKAROTTO 23---> Moje informacje nie pochodzą z tej strony. Nawet jej nie znałem.
super oby gra była świetna! Gothic 3 Zmierzch Bogów był dla mnie totalną klapą oby Risen było lepsze1
"Twarzą w twarz z Risen - czyli włoski wywiad z dyrektorem projektu"
Nextgame.it:
Środowisko w grze jest bardzo różnorodne. W jaki sposób wyspa będzie wpływała na rozgrywkę czy ludzi?
Björn Pankratz:
W Risen każde działanie gracza ma wpływ na historie i na świat gry. Np.gracz może zostać aresztowanym, a historia toczy się dalej. Jednak jak wspomniałem działanie gracza będzie miało wpływ na wyspę. Np. Gdy gracz zgłębia tajemnice wyspy, w tedy wulkan coraz bardziej zbliża się do wybuchu. Proces tan ma wpływ na warunki pogodowe, niebo staje się coraz mroczniejsze, a mieszkańcy wyspy coraz bardziej rozpaczają.
Nextgame.it:
Jak to będzie z frakcjami, i jakie więzi będzie mógł nawiązywać bohater z NPC?
Björn Pankratz:
W Risen są 3 frakcję. Możemy dołączyć do ludzi Dona i jego buntowników, możemy wstąpić do klasztoru i zostać magiem, albo wstąpić do Inkwizycji. Frakcję różnią się od siebie i w każdej z nich będziemy inaczej się ubierać (Inne zbroje ;)). W Risen dążymy do stworzenia wiarygodnych NPC'ów. Osobowość bohater będzie się rozwijać. Gracz będzie ustanawiał swoje relacje z NPC z biegiem rozgrywki, będzie mógł kogoś lubić, albo nienawidzić. Z kobietami także można mieć dobre czy złe relacje... a nawet coś więcej :).
Nextgame.it:
Jakie są główne cechy gry, z technicznego punktu widzenia? W jaki sposób zostały wybrane animacje, szczegóły itp.
Björn Pankratz:
Nie skupiajmy się głównie na sprawach technicznych. Dążymy do tego, aby cały świat gry był bardzo atrakcyjny. Główną cechą Naszego silnika jest to, że pozwala mieć świat gry całkowicie w czasie rzeczywistym, dlatego nie mamy żadnych ekranów ładowanie (No oprócz tego startowego). Wszystko to sprawia, że poziom gry pozwala zapomnieć, że to tylko gra video. Nad silnikiem pracowaliśmy bardzo staranie, dzięki temu w grze wykorzystujemy pełne oświetlenie HDR, cienie, natomiast wykorzystują Variance Shadow Mapping. Mamy zamiar wykorzystać także Screen Space Ambient Occlusion. Ta sama technika była planowana przy takich produkcjach jak Crysis, czy Gears of War.
I nowe screeny: http://next.videogame.it/risen/76913/image/278454/
JUeśli będzie w tym roku to na pewno kupie,jesli cenega nie bedzie żądała za niego 120 zł.
Wczoraj na internetowej stronie PC Games pojawiła się kolejna wiązka screenów z gry Risen. W części przedstawiają NPC-etów na tle miasta portowego, sylwetki Inkwizycji i Buntowników, prawdopodobny obóz rebeliantów, znane nam stworzenia a także pewien ciekawy przedmiot. Zobaczcie sami. Nie mniej na pewno zwrócicie uwagę na jakość tekstur tych obrazków. Toporne postacie, artefakty, dziwna gra świateł. To wszystko psuje ogólne wrażenie po obejrzeniu. Pośród internetowego szumu udało nam się wyłowić informację, że część screenów ( tych ze słabszymi teksturami) dotyczy wersji gry na Xboxa. Oraz, że nie pochodzą one z najnowszej wersji Risen. Być może redakcja PC Games przechowywała te screeny od kilku tygodni i dopiero teraz je ujawniła. Tego na razie nie możemy być pewni.
...
Nareszcie. Po długim okresie oczekiwania studio Piranha Bytes, twórcy Risen odpowiedzieli na zadane przez risen.gramy i spiewamy.pl:) pytania związane nie tylko z ich nadchodzącym hitem, lecz także z Nimi samymi. Jak wyglądać będzie fabuła Risen?, czym charakteryzuje się Ashbeast?, po co Inkwizycja przybyła na wyspę?, czy Piranie pozostaną przy tworzeniu gier RPG? I w końcu czy Risen ukaże się w tym roku? Na pytania odpowiadał Björn Pankratz
1. Skąd wziął się pomysł na taką właśnie nazwę?
Björn Pankratz: Nazwa pochodzi od wyrastających z ziemi świątyń jakich w Risen znajdziemy wiele. Być może widzieliście jedną z takich świątyń w trailerze z zeszłego roku.
2. Skąd czerpiecie pomysły do tworzenia fabuły Risen?
Björn Pankratz: Inspirację czerpiemy z wielu źródeł. Filmów, seriali telewizyjnych, książek, a nawet innych gier. Nie możemy tak na prawdę wskazać jednego głównego źródła naszych pomysłów na historię opowiedzianą w Risen, ponieważ wizja gry rozwijała się w naszych głowach przez ostatnie lata, kiedy to tworzyliśmy nasze poprzednie dzieła. Fabuła jest swego rodzaju "mixem" pomysłów grupy różnych ludzi, a wraz z rozpoczęciem prac nad projektem, wszystkie one zostały złożone w jedną wielką historię, która tym razem jest na prawdę epicka!
3. Czy moglibyście zdradzić nam kilka swoich sekretów, takich jak chociażby liczba miast w grze, frakcje i potwory, albo chociaż rodzaje potworów?
Björn Pankratz: W grze mamy 3 różne frakcje. Armia Inkwizycji jest zdecydowanie najsilniejszą z nich. Inkwizytor przejął dowodzenie nad wyspą, gdzie toczy się akcja gry i wysłał wszystkich mieszkańców do małego przybrzeżnego miasteczka, na którego ulicach poniekąd mieszkają.
Inkwizytor wprowadza swego rodzaju "godzinę policyjną" dla wszystkich oprócz jego zwolenników, a każdy kto zostanie złapany poza wyznaczoną strefą zostaje pojmany jako więzień i przymuszony do służby jako żołnierz Inkwizycji. Grupa potężnych magów z wyspy próbuje pomóc mieszkańcom, ale Inkwizytor przejął także klasztor jako swoją główną kwaterę. Jest tu także mała grupa wyrzutków dowodzonych przez szemranego Dona, który nie podporządkowuje się zasadom narzuconym przez Inkwizytora. Wiedziona przed Dona grupa, ukrywa się w opuszczonych ruinach na bagnach, skąd przeprowadzają ataki na świątynię. Przejdźmy do potworów. Staraliśmy się stworzyć grupę potworów, których nie można było spotkać wcześniej w żadnej innej grze. Jednym z nich jest na przykład potwór o nazwie Ashbeast. Zawdzięcza on swoje imię szarej skórze oraz temu, że zasadniczo żyje w jaskiniach i kamienistych wąwozach w pobliżu wulkanów. Ashbeast'y żyją pod ziemią i są ślepe, ale mają doskonale rozwinięty zmysł węchu. Są bardzo niebezpieczne dla ludzi, którzy znajdują się w ich menu. Są to stworzenia z podziemnego świata i zwykle nie opuszczają swoich jaskiń, jednakże przez wyparcie ruin świątynnych na powierzchnię zostały wypłoszone i można je spotkać także na powierzchni.
4. Dla kogo przeznaczone jest Risen?
Björn Pankratz: Zdecydowanie zamierzamy dostarczyć grę, którą pokochają fani naszych poprzednich gier, ale także chcielibyśmy przekonać do naszego świata nowych graczy. Będzie to więc gra dla wszystkich miłośników Fantasy RPG, a szczególnie dla tych, którzy szukają gry odbiegającej od tak często widzianego stereotypu krasnoludów i elfów.
5. Czy moglibyście powiedzieć nam coś więcej na temat fabuły?
Björn Pankratz: Nie chcemy zdradzać zbyt wiele, ale jest coś co możemy zdradzić już teraz. Bogowie opuścili świat. Ludzkość została wyzwolona spod ich mocy. Ale wraz z tym, nagle spod ziemi zaczęły wyrastać świątynie i pojawiły się niszczycielskie magiczne sztormy, tak, że nikt nie wiedział skąd się wzięły. Inkwizycja stara się wyjaśnić przyczynę tych zjawiska, więc udaje się na wyspę, która nie została jeszcze zniszczona i próbuje znaleźć przyczynę tej anomalii. To właśnie ta wyspa jest miejscem rozgrywki.
6. Czy w Risen, (tak jak w Gothicu) będą różne rodzaje broni bez limitu użytku?
Björn Pankratz: Strzały i bełty są ograniczone, ale wszystko inne jest nielimitowane.
7. Czy w grze zobaczymy jakieś sceny erotyczne?
Björn Pankratz: Może tak, może nie. Pozwólcie nam Was zaskoczyć.
8. Czy gra rzeczywiście zostanie ukończona w 100% w tym roku, jak obiecuje Wasz wydawca?
Björn Pankratz: Możemy przejść grę w całości już od początku tego roku. Mamy więc dużo czasu na wyeliminowanie wszelkich błędów i dopracowanie gry w szczegółach. Tym razem chcemy dostarczyć w pełni wolną od błędów przygodę. Jesteśmy to winni naszym fanom.
9. Czy w grze spotkamy jednego, czy wielu bogów?
Björn Pankratz: Bogowie całkowicie opuścili świat, więc nie ma to już znaczenia.
10. Czy znajdziemy w grze jakieś "Easter-eggi"?
Björn Pankratz: Czy byłyby to "Easter-eggi" gdybyśmy Wam teraz o nich opowiedzieli? Hm?
11. Czy możecie przybliżyć nam prawdopodobne wymagania gry?
Björn Pankratz: Wkrótce je ogłosimy.
12. Czy w ciągu najbliższych kilku tygodni pojawią się jakieś nowe materiały?
Björn Pankratz: Staramy się publikować nowe materiały co kilka tygodni, żeby nasi fani byli na bieżąco z postępami. A więc odpowiedz brzmi: tak.
Jeszcze tylko kilka pytań, ale nie związanych z Risen:
13. Czy dalej planujecie tworzyć tylko gry RPG?
Tworzenie gier RPG, to wciąż nasza najlepsze dyscyplina. Nawet strzelanki i inne gatunki wprowadzają coraz więcej elementów i możliwości RPG. Tworzenie tego typu gier jest bardzo wymagającym zadaniem, a my to lubimy. Oczywiście możemy myśleć o innych gatunkach, ale jesteśmy zadowoleni z naszych wyborów gatunkowych ostatnich lat. Zobaczymy co przyniesie przyszłość.
14. Co myślicie o Arcania: A Gothic Tale;?
Björn Pankratz: Życzymy developerom wszystkiego najlepszego dla ich produkcji. Tak na prawdę nie wiemy więcej od Was na temat tej gry. Naszą wiedzę czerpiemy jedynie z prasy.
15. Jaka atmosfera panuje w studio?
Björn Pankratz: Praca nad Risen jest dużo mniej stresująca niż praca nad Gothikiem 3, więc wszyscy są zadowoleni, a zarazem ciekawi, jak gra zostanie przez Was przyjęta.
16. Czy jesteście zadowoleni z tego, co zdołaliście jak dotąd osiągnąć?
Björn Pankratz: Zdecydowanie. Risen jako całokształt wygląda tak, jak zawsze wyobrażaliśmy sobie jak powinna wyglądać prawdziwa gra RPG.
kęsik ---> Dzieki za informacje. Widze ze duzo wiesz o Risenie a nie wiesz czasami czy Pirahna wybiera sie na targi E3?
Gothic 1 , 2 , 3 to były gry mojego życia , jednak przy 4 części moja miłość do tej gry się skończyła i obstawiam Risen jako grę , która podbije wiele Gothicowych serc :)
Wywiad z Quy'm Hoang'iem - jedym z grafików PB:
1. Powiedz proszę jak dużo czasu dziennie poświęcacie na pracę nad grą?
Quy: Daliśmy wgląd w dwa dni naszej pracy w studio. http://www.worldofrisen.de/gallery_1.htm i http://www.worldofrisen.de/gallery_12.htm To jest podpisane po niemiecku, ale możesz zobaczyć czas, kiedy były zrobione zdjęcia.
2. Fani Piranhy Bytes oczekują gry z historią podobną do Gothica, lecz klimat Risen w stosunku do niej może trochę kolidować. Nie obawiacie się, że połączenie tego może nie wyjść?
Quy: Fabuła Risen bardzo dobrze pasuje do śródziemnomorskiego klimatu.
3. Co się stało z okiem i ręką Inkwizytora? Dlaczego ona jest metalowa, a postać ma tylko jedno oko? Czy będzie miało to jakiś wpływ na zadania?
Quy:To trochę tajemnicze, musisz to odkryć w grze na własną rękę.
4. W jednej z zapowiedzi przeczytałem, że spotkamy w grze buntowników. Czy tak jak w gothicu, będziemy mogli przyłączyć się do jednej ze stron (buntowników lub inkwizycji)? Czy będzie to miało jakiś wpływ na to jak odbierała nas będzie druga strona konfliktu?
Quy: Tak, buntownicy to jedna ze stron, do której będziesz się mógł przyłączyć. Jeśli się na to zdecydujesz , dla przykładu inkwizycji nie będzie się to podobało oczywiście i ty nie otrzymasz ich zadań nigdy więcej.
5. Jak wygląda sprawa z magami? Czy magia jest potępiana w każdej formie, czy może jest akceptowana jedynie pod kontrolą inkwizycji?
Quy: Jeśli chcesz się nauczyć jak władać magią, musisz dołączyć do magów. W inkwizycji będąc natomiast, możesz się nauczyć kilku zaklęć również. Wszyscy pozostali mogą używać magicznych zwojów.
6. Czy zobaczymy w bestiariuszu Risen kreatury mitologiczne, czy to będą po prostu wasze fantazje?
Quy: Mamy pewien mix między kreaturami fantastycznymi i realistycznymi. Wiele inspiracji dla naszych fantastycznych potworów czerpaliśmy z książek i filmów.
7. Czy możliwe będzie ukończenie misji na różne sposoby?
Quy: Naliczysz się ich jeszcze. ^^
8. Czy bronie będą egzotyczne, podobnie do klimatu, czy zobaczymy typowe europejskie uzbrojenie?
Quy: Nie ograniczamy naszych broni tylko do jednego stylu.
9. Czy możliwe będzie stworzenie zupełnie unikatowej broni albo czy będzie można modyfikować bronie zwyczajne?
Quy: Zostaniesz nagrodzony za to, że umiesz wykuwać broń.
Chriso25---> Z tego co wiem to PB nie będzie na E3. Potwierdza to także lista na oficjalnej stronie E3.
Mapa miasta portowego:
http://www.pcgames.de/aid,684945/Risen-Die-Karte-der-Hauptstadt-So-funktioniert-eine-Quest/PC/News/?menu=browser&mode=normal&entity_id=-1&image_id=1133009&browsersize=fullscreen
Przedstawia ona prawdopodobnie rozwiązanie jednego z ważniejszych zadań w grze Risen
Sama mapa miasta portowego przedstawia się ładnie, możemy dostrzec podobieństwa do map z sagi Gothic. Obok twierdzy przy wulkanie miasto będzie najważniejszą lokacją w grze dzięki takim elementom jak sklepy, prostytutki, zadania.
...
Dzisiaj wydawca gry Risen - Deep Silver oddał w nasze ręce paczkę 21 avatarów powiązanych ze światem gry Risen. Są to po prostu wycinki ze znanych nam już zrzutów ekranu o wielkości około 150 na 150 pikseli. Przedstawiają one zarówno stworzenia i potwory (gnomy, szkielety, ashbeast), zwykłym ludzi (kowal) jak i elementy środowiska i ruin.
Piranha bytes moze sie chyba tylko cieszyc z faktu, ze jeszcze przed premiera serii gra ma juz ylu zagorzalych fanow jak chocby kesik...
Czy bedzie cos o risenie na E3??
Na rosyjskiej stronie Piranhaclub. eu użytkowniczka forum - Elind zamieściła niezwykle interesujący wywiad z Mike Hoge, głównym pracownikiem studia deweloperskiego Piranhy Bytes. Postać ta w firmie jest kierownikiem artystycznym, odpowiada za kierowanie projektem oraz fabułę gry. Mike zdradza w wywiadzie takie rzeczy jak szczegóły dotyczące interfejsu gry oraz optymalizacji w niej poziomów trudności. Mówi także wiele na temat wdrażania pomysłów fanów. Wywiad jest naprawdę ciekawy i dowiecie się w nim wiele o samej firmie, pracownikach a także o najważniejszej sprawie, Risen. Ponadto zastanawiałeś się kiedyś czy efekt podobieństwa Bezimiennego w Gothicu 3 do Mike'a był zamierzony? Tą tajemnice zdradzi przed tobą właśnie ten wywiad. Zapraszam do czytania.
Elind: Kiedy zaczynaliście pracę nad Risen (wydarzenia w grze dzieją się w nowym świecie), fani wciąż podtrzymywali was w apelach o zachowanie w niej ducha Gothica. Znalazłem sobie inny termin, który aktywnie zakorzenił się w myśli waszych rosyjskich fanów. Ten termin to odczucia-Piranhy. Czy zgadzasz się z nim? Jeśli tak, to czy możesz zdefiniować, czym są owe odczucia?
Mike: Pewnie. Myślę, że to definitywnie jasne: to jest najwłaściwszy nam zwyczaj, według którego budujemy świat i dialogi.
Analogicznie budowany był Risen, aż byliśmy zmęczeni tworzeniem przekonywującego świata i dawaniem graczowi tyle wolności, ile zechce. Myślę, że w tej kwestii ten punkt jest najbardziej zróżnicowany.
Elind: Wielu rosyjskojęzycznych fanów uważa wasze gry za bardzo im pokrewne i bliskie. Dlaczego wasze gry odnoszą tak wielkie sukcesy we wschodniej Europie i krajach rosyjskojęzycznych?
Mike: Muszę przyznać, że nie wiem. Ale prawdopodobnie jest tak, ponieważ nie różnicie się bardzo od Niemców, którzy również lubią nasze gry. Może Rosjanie i Niemcy mają wiele wspólnych cech. Inny pomysł pochodzi ode mnie: po prostu tłumacze gry muszą wykonywać swoją pracę doskonale i myślę, że to o tym decyduje w znacznym stopniu.
Elind:Niektórzy z nas uważają, że wasze postacie mówią dokładnie jak prosty górnik z Ruhry - przenikliwie i szczerze, z bestialskim humorem i słonymi słowami, ponieważ stamtąd jesteście. Jak gawędzicie sobie w studio, a zwłaszcza w stresowych chwilach? Czy podobnie do waszych postaci w grach? A może historia, którą przedstawiacie nie ma z wami nic wspólnego, jest fikcją a wy zachowujecie się zupełnie inaczej?
Mike: Myślę, że dialogi w Gothicu są całkiem niewinne w porównaniu do naszych rozmów w Studio. Nie chcemy nikogo wstrząsnąć naszymi grami.
Elind: Mike, muszę zadać ci to pytanie, pomimo, że może cię to zirytować. Na wielu rosyjskich forach krążą plotki, że to właśnie ty jesteś alter egiem bezimiennego.
Mike: Tak, słyszałem już to, lecz to nie prawda. To może być w jakiś sposób połączone tylko z tym, że ja pisałem wiele dialogów dla Gothica i ten styl pojawiał się przez całą grę. Zdecydowanie, ci którzy to mówią, znają tylko cząstkę mnie. Ale związek mojego wyglądu również jest nieprawdą. Mieliśmy narysowanych na tamten czas blisko 100 twarzy i wybraliśmy właśnie tą, ponieważ była najbardziej zadowalająca i pasowała do głównej postaci. To nie było umyślne.
Elind: Lecz wielu fanów wykryło ciebie w tej twarzy. Być może wybraliście ją, ponieważ najbardziej była podobna do twojej?
Mike: Więc stało się to niezamierzenie. Ale ja nawet opracowałem taką teorię: Zawsze jest tak, że nie ma znaczenia kto zrobił design twarzy, jednak ten definitywnie zastrzykuje pewną ilość swoich cech do niego, ponieważ uważa, że to fajne. I to nawet gdy nie chciał siebie kopiować. Więc proste. Jeśli jest estetyczna koncepcja tego, jak bohater ma wyglądać, wtedy to jest prawdopodobnie nawet niezłe, takie rzeczy zdarzają się niezamierzenie. Nie zrobiłem tego z premedytacją.
Elind: Co robicie w chwilach dużego napięcia ze strony fanów? Wprowadzacie ich wszystkie życzenia i roszczenia, czy tylko słuchacie ich pomysłów, a robicie co chcecie, czy może pomiędzy tym znajdujecie złoty środek?
Mike: Nie uważam, żebyśmy byli naciskani. Wielu fanów dzieli się z nami swoimi pomysłami, lecz na forach są mili i skromni. Zawsze próbujemy, jak tylko możemy, czerpać z nich w pracy na wiele sposobów. Niektóre przykładowe przypadki, pochodzące od nich to: poziom trudności i funkcjonowanie samouczków. I w tych kwestiach my reagujemy. Jeśli możemy to zgadzamy się oczywiście.
Elind: Jak reagujecie na krytykę fanów? Czy złościcie się na nich, mówiąc: "Co do diabla? My się staramy, a ci niewdzięczni gracze nie doceniają tego wszystkiego!" A może szukacie w tych postach rozsądnych argumentów? Czy można interesującymi pomysłami fanów was zainspirować, pokazać wam ciekawe pomysły, jak na przykład na tworzenie innych zadań lub przebieg fabuły?
Mike: Nie, nie chciałbym tego powiedzieć. Czasem czytamy propozycje i życzenia na forum i myślę, że trzeba być ostrożnym w tym co się chce, ponieważ wielu fanów, którzy może podsuwają dobre pomysły, lecz nie mają jasnych koncepcji, tego jak trudno to zrealizować.
Myślę, że wiele z naszych decyzji - lecz nie wszystkie - stosowane są na podstawie tego co jest dobre dla gry. Nie istnieją dobre pomysły, lecz są takie, które dobrze zrobią grze i takie, których nie można zaakceptować w grze. My rozpatrujemy propozycje z for w ten sposób.
I nie, nie złości nas krytyka, to całkiem normalne.
Myślę, że trzeba samemu być deweloperem, żeby ocenić teraz jak wiele trudu włożyć w każdy aspekt. Ale ja myślę, również, że to dobre, że tylu ludzi myśli i dyskutuje, ponieważ to przedstawia kierunek, w jaki chcą aby rozwój gry szedł.
Elind: I z systemem walki było podobnie? Po RPC niektórzy powiedzieli, że pierwsze walki były bardzo proste...
Mike: Ja myślę, że to nie byłaby dobra decyzja czynić walkę zbyt prostą. Oczywiście w tym wypadku jest wszystko na odwrót, raczej mówimy tu o wsparciu (a nie krytyce) od ludzi, którzy dają nam siłę i zdanie, że jesteśmy na właściwej drodze, ponieważ w samym teamie są różne zdania. Niektórzy powiedzą: "Zróbmy to tym sposobem", a inni: "nie tym, lecz tym sposobem". Moim zdaniem system walki musi być trudniejszy odrobinę aż do wystarczającej nauki. I nie tylko. Chcemy czerpać z tego co zrobiliśmy w poprzednich grach z serii Gothic, wliczając krytykę naszego wydawcy Deep Silver, który słusznie zauważył, że powinniśmy dopracować interfejs technicznie. Tak jak myślę, Gothic 1 był dobrą grą, lecz interfejs nie był zbyt zoptymalizowany. Było wielu graczy, którzy myśleli, że to normalne, ale byli i tacy którzy mocno się do niego przystosowali. Inni zaś jeszcze nie akceptowali go w ogóle. Myślę, że znaleźliśmy dobrą drogę do zrealizowania systemu, który był w poprzednich częściach, aby był przejrzysty dla dobrego się z nim zapoznania. Jesteśmy z tego zadowoleni i myślę, że fani będą również.
Elind: Po mojej analizie wszystkich propozycji i życzeń fanów na różnych forach, mogę powiedzieć coś o interfejsie. W większość z waszych relacji dla fanów z pierwszych godzin gry grali sami hardkorowi gracze. To dlatego, że inni mogli by zareagować zbyt mocno na to, że w Risen są podpowiedzi, cele, mapy ze znakami. Niektórzy uważają, że gra w Risen jest jednak zbyt prosta i te samouczki/podpowiedzi będą wyłączone. Dlatego też muszę ci posłać dużo propozycji od rosyjskich fanów z takimi opiniami, jeśli się zgodzisz.
Mike: Tak, to będzie możliwe. Pozostaje jednak pytanie, na ile to uzasadnione.
Wyłączenie w grze tego jest złe czy dobre? Takie podpowiedzi czynią grę bardziej komunikatywną i trochę szybszą. Ale mamy opinie, że ma być wyłączone, ale ten kto chce z tym grać, może to zrobić.
Elind: Inne pytanie. Czy w Risen będziemy mogli wybrać trudny poziom już na początku? Wielu waszych rosyjskich fanów nie martwi się o jakość fabuły, zadań, postaci i grafiki w Risen. Oni czekają na realizację z niecierpliwością i na to, że gra będzie wolna od bugów.
Mike: Definitywnie mamy trzy stopnie trudności. Na łatwym poziomie gra nie żąda od ciebie zbyt wiele. I w większości na poziomie trudnym możesz zagrać jeśli znasz już wcześniejsze gry Piranhy. Planujemy to zrobić. Na razie nie mamy tego ukończonego jeszcze, to dlatego nie mogę powiedzieć nic o wersji finalnej. Zostawimy sobie miesiąc na regulację tego. My już przeszliśmy grę i znaleźliśmy stopień trudności, z akceptowalnym dla nas, łatwym poziomem. Teraz musimy wykryć jak zrobić o wiele trudniejszy, od którego zależeć będzie charakter NPC i trochę zachowanie zwierząt, lecz przede wszystkim poziom musi zależeć od ilości zadawanych obrażeń.
Dzisiaj w serwisie World of Risen producenci gry Risen ujawnili interface gry w trzech różnych opcjach do wyboru. W pierwszej opcji na ekranie monitora pokazane będą tylko paski życia i many. W drugiej opcji dołączony zostanie pasek narzędzi, czyli ikonki obrazujące nam jaką aktualnie broń nosimy oraz napoje uzdrawiające.
W trzeciej, najbardziej zaawansowanej opcji dołączony został kompas, dla tych którzy lubią gubić się w dżungli.
http://www.worldofrisen.de/gallery_85.htm
Na Oficjalnym Blogu Risen, Deep Silver upublikował na internecie małą grę o nazwie "Risen". W gierce poruszamy się po wyspach Faranga (ponieważ grafika jest jak w Risenie, możemy również podziwać świat tejże gry), znajdujemy różne przedmioty, walczymy z potworami. Gra jest naprawdę fajna i ciekawa! Jest również możliwość wybrania języka - niestety nie ma polskiego. :( Ale jest na szczęście po angielsku. Bardzo polecam!
http://www.risen.deepsilver.com/xp/#en
bedzieeee sie dzialo
Arcania będzie słaba a Risen będzie wymiatał!!!!!!!!!
Qorres z tym wymiataniem może trochę przesadzasz ale możliwe że Risen będzie lepszy od Arcani w końcu to Piranha Bytes , a wiadomo że JoWood nie robił G1,2,3 był tylko producentem , za wszystko odpowiadała Piranha.
Wszyscy bardzo dużo obiecują sobie po risenie - nie może być wtopy!!!
Zapowiada się ciekawie może kupie :).
Pismo GameStar napisało o czym będziemy mogli przeczytać w najnowszym numerze ich pisma. Po pierwsze zostanie dokładnie opisany system walki i różne kombinacje na różnorakie stwory (przykłady), jednak o systemie magii nic nowego nie jest napisane. Ponadto znajdują się tam informacje o fabule, co dla niektórych nie jest dobrą wiadomością. Zostaną opisane niektóre umiejętności, jak np. warzenie mikstur czy tworzenie run. W odróżnieniu od Gothica, będzie w Risen możliwość wytwarzania magicznych zwojów. Będziemy mogli też ujrzeć na screenach interface (ekwipunek itd.) oraz przeczytać trochę o nim, podobnie z jaskiniami i ich tajemnicami. Na koniec ostatnia, najważniejsza informacja - Wg GameStar, gra wyjdzie już 2 października!!!
Tawerna Risen http://risen.org.pl/
Data wydania potwierdzona!
Wreszcie z radością mogę przekazać Wam tą informację! Otóż na forum World of Risen użytkownik Pixel (Członek Deep Silver) potwierdził datę wydania Risen'a, która odbędzie się 2 października bieżącego roku w Niemczech na PC'ty i Xboxa 360! W innych krajach data na razie jest nieznana.
Post Pixela - http://forum.worldofplayers.de/forum/showpost.php?p=9743517&postcount=38
No cóż... W Gothica 3 grałem, i patrząc na Risen widzę że prezentuje się lepiej, jeszcze nie powiem czy o wiele, ale jak na razie lepiej, oby miał mniej bugów.
PS. 13 screen świetny! :D
szkoda ze CD Projekt nie wyda tej gry bo byśmy mieli przynajmniej porządne spolszczenie a tak to cenega nie nadaje się do takich projektów nawet polskich napisów w grę pewnie nie wstawią
Dzisiaj na stronie magazynu o grach komputerowych GameStar pojawiła się naprawdę duża paczka screenów, bo aż 55 obrazków. Przedstawione na nich jest prawie wszystko, od interfejsu gry poprzez nowe scenerie a także sytuacje. Na przykład wygląd mapy wyspy.
http://www.gamestar.de/_misc/galleries/detail.cfm?pk=80589&fk=2013171&pid=6
Widać, że gra będzie bardzo podobna do Gothica 3.
Dzięki kęsik.
Widać, że panowie zostają przy starej konwencji, wszystko wygląda dosyć Gothicowo, co mnie cieszy. Zainteresowanie wzbudził ekwipunek. Wydaje się być... zbyt kolorowy? Nie podoba mi się również ten "cień" po machnięciu mieczem, ale mam nadzieję, że będzie możliwość wyłączenia tego "bajeru". Widać też dużo screenów z płcią piękną. Nie mam nic do umieszczenia kobiet w grze, ale oby to nie zalatywało jakąś tanią tandetą w stylu "macie cycki na ekranie, co z tego że gra jest zabugowana".
Ogółem gra zapowiada się według moich oczekiwań, także mam nadzieję, że nic nie spsują.
http://www.youtube.com/watch?v=-XrNpeFDw2w
bardzo fajnie wyglada gra , ale zeby miala byc lepsza od Arcani tak jak twierdza powyezej to bym nie powiedzial , chyba ze optymalizacja bedzie znowu skopana ;/ poczekamy , zobaczymy!=
Kordynator -> Twórcy już na GDC chwalili się, że mogliby już wtedy wydać grę. Myślę, że oczywiście słowa te nie miały 100% pokrycia z prawdą, ale na pewno nie powiedzieli ich tak bo im przyszło do głowy, więc myślę, że gra będzie pozbawiona większych błędów.
Nigdy nie gralem w tego typu gry, ale przełamałem sie zagrac w Gothica 3 i nawet mi sie spodobalo. Na pewno dam i temu tytułowi szanse.
Nigdy nie gralem w tego typu gry, ale przełamałem sie zagrac w Gothica 3 i nawet mi sie spodobalo.
Zagraj lepiej w Gothica I i II. To bardziej ci się spodoba.
[142] O.o To ja już wolę Arcanię...jak to będzie tak wyglądać to to będzie dno. Nie dość że znów system walki nie istnieje(gdzie są te kombosy?) to jeszcze postać porusza się strasznie sztywno i nienaturalnie. Widać też słabą optymalizację bo są lagi ale to wczesna wersja i mam nadzieję że jeszcze to poprawią. Tak wogóle to wybrali akurat najgorsze momenty gry. Co to za prezentacja? Powinni pokazać eksploracje świata a nie większość filmiku to jakieś durne nawalanie w potwora którego nie da się zabić i do tego typ który prowadzi prezentację nie potrafi walczyć bo dostaje baty że hej...dno, dno, dno i wodorosty...
kęsik ---> tak przypuszczałem, że ktoś mi to szybko oznajmi. Pojdę za radą i na pewno zagram.
Wczoraj w sieci pojawił się gameplay z gry Risen nagrany przez redakcję magazynu GameStar podczas wizyty w studio PB. Trwa niecałe 7 minut, wystarczająco długo by przedstawić wszystkie najważniejsze elementy gry czyli walkę, trening, magię, strzelanie z łuku, rozmowy z NPC, podróż ( w tym lewitacja!) Nagranie jest komentowane przez jednego z redaktorów czasopisma, niestety w języku niemieckim. Więc pozostaje nam podziwiać samo nagranie i wysnuwać własne wnioski co do poznanego materiału. Warto wspomnieć, że te 55 screenów, które GameStar opublikowało wcześniej pochodzą z tegoż nagrania.
....
Według informacji na stronie niemieckiego GameStaru 'Piranie' udanie pracują nad wersją demo gry Risen. Jak donosi artykuł, twórcy chcieliby zdążyć z wypuszczeniem dema przed premierą pełnej wersji gry. Nie ma pewności jednak, czy tak się stanie, gdyż deweloperzy gry naciskają na studio PB by skoncentrować się głównie nad ukończeniem pełnej wersji. Nie ukrywam, że sam przywitałbym demo z zadowoleniem zważywszy na fakt, że premiera Risena w Polsce może mieć nawet miejsce w okolicach grudniowych świąt.
Na polskim portalem growym ukazał się wywiad z B-Sidem, jedynym polskim dziennikarzem, który miał okazję zagrać w wersję beta Risena. Tym razem dziennikarz ustnie udziela swoich spostrzeżeń wobec nowej gry Piranii, nie zabrakło tekstów humorystycznych i przerywników w postaci screenów.
Risen będzie jak stare Gothiki.
Głupszego opisu gry jeszcze nigdy nie czytałem.
Wywiad z Björnem Pankratzem
pcgames.de: Jak idzie tworzenie Risen? Na jakim etapie rozwoju jest gra i jak myślisz, czy będzie wydana przed końcem roku?
Björn: Tworzenie idzie dobrze. Jesteśmy wciąż w trakcie naprawiania bugów i ostatecznym tuningowaniu systemu walki, więc Risen będzie oferował naprawdę dobre doświadczenia w trakcie gry. Strategię inwestowania czasu w grę trzeba całkowicie wykalkulować. Nigdy wcześniej, żadna gra Piranhy Bytes nie była tyle testowana i stabilizowana.
pcgames: Gothic 3 był pełen bugów. Środowisko fanowskie zdenerwowało się, więc jak dbacie o to, aby Risen był wolny od błędów?
Björn: O strategii już wspomniałem. Mamy czas na testowanie i balansowanie. Lista bugów staje się coraz mniejsza z każdym zapisem i wczytaniem, z dnia na dzień. Mieliśmy możliwość gry już od pierwszego miesiąca tego roku. Normalnie ten etap zajmuje 3 miesiące, między pierwszą, grywalną wersją, a wersją ostateczną. My jednak wzięliśmy więcej czasu, ponieważ wszyscy ludzie, którzy byli zaangażowani w proces tworzenia, zgadzają się z faktem, że 20% pracy nad grą to jej wykańczanie i podnosi ono jakość gry o około 80%.
pcgamek: OK, przyjrzyjmy się bliżej grze. Czy możliwe jest kontynuowanie gry po zobaczeniu końcowych wydarzeń?
Björn: Risen definitywnie zaczyna się i kończy. Chcemy opowiedzieć głęboką i interesujacą historię, więc nie ustalamy dyrektyw rozwoju i nigdy nie kończymy gier RPG z jakimiś strzępami historii i przygotowanymi do zmian postaciami, które są nędznie wymodelowane.
pcgames: Czy możemy nazywać save'y własnymi nazwami i czy będą one widoczne w panelu pod tą nazwą?
Björn: Tak.
pcgames: Pytanie od naszych soundtrackowych maniaków: czy pliki muzyczne będą dostępne w postaci mp3'jek w folderze instalacyjnym?
Björn: Nie, ale rozważamy, aby umieścić soundtrack w edycji kolekcjonerskiej.
pcgames: Ze względu na multiplatformowość tworzenia Risen: czy będą się różnić interface'y? Możesz powiedzieć nam w jakich kwestiach różnice będą zauważalne?
Björn: Oczywiście są różne interface'y i każdy z nich był inaczej tworzony, przystosowany i optymalizowany na każdą platformę. Ponieważ w Xboxie360 i PC są podobne, nasze zmiany głównie skłaniały się ku systemowi walki, który potrzebuje być dopasowany do kontroli przez gracza. Ponadto obsługa menu, która musi być również dopasowana do kontrolera.
pcgames: A co z narzędziami do modingu dla społeczności fanowskiej? To nie musi być jakiś nieprawdopodobny edytor, dla większości fanów wystarczająca byłaby kolekcja niektórych narzędzi z małą dokumentacją, jak było w Gothicu i jego drugiej części.
Björn: Właśnie się nad tym zastanawiamy.
pcgames: Dobrze, skupmy się na sprzęcie. Jeśli zechcę grać w Risen na wysokiej jakości grafiki, jakiej maszyny potrzebuje?
Björn: Wciąż testujemy sprzęt, dlatego nie możemy ci zagwarantować, że ta informacja się sprawdzi. Aczkolwiek Dual Core jest tak ważne jak wystarczająco dużo pamięci. I oczywiście karta graficzna z poziomem wydajności podobnym do Geforce 8800.
pcgames: Co w waszym silniku najbardziej rzuca się w oczy?
Björn: Świat Risena jest naprawdę zmienny i dlatego potrzebuje dużej liczby różnorakich tekstur i cieniowania. Pracujemy z systemem cieniowania, który jest całkiem podobny do technologii używanej w silniku Unreala 3. Zbliżamy się więc do około 2000 cieniowanych modeli 3.0 opartych na 1700 różnych wariantach tekstur.
Dla realizmu i imponującej prezentacji świata, Risen używa w zasadzie zręcznych, opracowanych technik rozświetlania. Tak więc oświetlenie w pełni HDR, jest podstawowym modelem światła, które pozwala szczególnie kontrastować obrazy. Jeśli chodzi o cieniowanie, to używamy "zmiennego mapowania cienia". Jest to technika,której używa się jedynie w paru tytułach i oferuje w szczególności stonowane cieniowanie. Jako dodatkowy efekt oświetlenia, wdrożyliśmy przestrzeń ekranu otoczonego okluzją.* To podwyższa realizm Risena. Ta technika stosowana była w grach takich jak Crysis lub Gear of War 2, jest bliska do prawdziwie realnego oświetlenia.
pcgames: Dlaczego Risen będzie jedynie wydany na PC i Xboxa360, a nie na PS3?
Björn: Struktura Xboxa360 bliska jest PCtowi. Równoczesne tworzenie dla obu systemów pozwala na różnorodne, działające w nich obu, efekty. To nie będzie możliwe dla PS3, tworząc grę tym sposobem.
*Okluzja - zjawisko zakrywania obiektów znajdujących się dalej od kamery (obserwatora) poprzez obiekty znajdujące się bliżej.
...
Na łamach serwisu risen.cz publikowany będzie obszerny przegląd Risen dokonany przez magazyn Gamestar. Artykuł wydawany będzie cyklicznie, czyli każdego dnia dostaniemy coś nowego. Dzisiaj odsłonią się przed nami nowe informacje na temat fabuły, świata gry oraz systemu frakcji.
Widoczna inspiracja
Związek pomiędzy Risenem, a Gothickiem łatwo zauważyć. Kolorystyka, animacje, wygląd broni czy zbroi przywodzi na myśl pierwsze dzieło Pirahny Bytes. Można to zauważyć już na samym początku gry – bezimienny bohater traci pamięć na wskutek urazów nabytych podczas roztrzaskania się statku. Budzi się na plaży, a dookoła niego walają się martwe ciała towarzyszy. Jedna z ocalałych, Sara, przeprowadzi nas przez krótki samouczek. Podążając za nią dotrzemy do dżungli. Wkrótce, zostawia nas w jednej z opuszczonych chat, a my musimy radzić sobie na własną rękę. Na naszej drodze staje bandyta Neil. Przypuszczalnie Sara doprowadza nas do obozowiska bandytów.
Będąc jeszcze na plaży możemy anulować samouczek i we własnym zakresie eksplorować świat. Tutaj także objawia się szczególna dla Gothicka cecha – wolność. Wiele zadań możemy rozwiązać na kilka różnych sposobów.
Trzy oblicza wyspy
Swoboda nie jest jednak bezmyślnym błądzeniem. Neil daje nam w prezencie prymitywnie nakreśloną mapę na której widnieją trzy ważne miejsca: obóz bandytów, port i miasto na skale wulkanicznej, zarządzane przez inkwizycję. W zależności od naszych postępków będziemy mogli przyłączyć się do bandytów, inkwizycji lub magów.
Przynależność to nie tylko umiejętności, których możemy się wyuczyć, ale również nasze świadome czyny. Jeżeli nie będziemy zadowoleni z naszego rozwoju będziemy mogli go zmienić, ale będziemy musieli poświęcić na to dużo czasu.
Intrygująca historia
Risen podzielony będzie na cztery rozdziały – poszczególne miejsca świata oddzielone będą od siebie magicznymi polami siłowymi. Aby dostać się do innych miejsc trzeba będzie wypełnić wszystkie główne zadania w obszarze na którym się znajdujemy. Otrzymamy wtedy kamień teleportacyjny, który pozwoli przedrzeć się nam przez ściany.
Wskazówki i rozwiązania dotyczące zadań będziemy mogli odnaleźć w dzienniku. Zapisane w nim będą skróty dialogów oraz informację o wypełnionych zadaniach. Do dyspozycji będziemy mieli minimapę, która wskaże nam miejsce pobytu pracodawcy i ważne zlecenia. Zaznaczone na niej będą również wszyscy nauczyciele i sprzedawcy, co stanowi postęp w stosunku do Gothic 3.
...
Druga część przeglądu Gamestara. Co w nim? Dowiadujemy się kilku rzeczy na temat fauny, która zamieszkuje niebezpieczny świat Risena. Znacznie więcej miejsca jednak poświęcono systemowi walki, który tak niedawno zachwalał B-Side.
Wszechobecne zagrożenie
Niezależnie od tego jaką drogę obierzemy musimy liczyć się z tym, że potwory i bestie czają się wszędzie. Oprócz klasycznych wilków i dzików znajdują się tutaj jeżozwierze, żółwie morskie oraz owady przywodzące na myśl krwiopijców z Gothicka.
Ruiny zamieszkane są przez Gnomów, którzy wyglądają jak skrzyżowanie goblinów z wieprzami. Bestie przypominające małpy, zadają niezwykle potężne ciosy i zwykle stoją na straży cennych skarbów. Głównym przeciwnikiem w Gothickach byłi Orkowie. Tym razem jednak ich miejsce zajmie inna humadoidalna rasa – Ogry. Podczas naszych testów spotkaliśmy nawet jedno plemię, ale Piranie chcą żeby pozostało to jeszcze w tajemnicy. Wniosek jest jeden: na wyspie czyha na nas wiele niebezpiecznych potworów.
Stopniowanie umiejętności
Jak się walczy z przeciwnikami? Oczywiście świetnie! W Risen otrzymamy właściwie nowy system walki. „Właściwie”, ponieważ tak naprawdę jest to mocno podrasowana wersja znana z Gothicków. Lewy przycisk myszy służy do ataku, prawy natomiast do obrony – parowanie ciosów za pomocą miecza lub tarczy. Używanie bloku zwiększa szansę na zadanie celnego kontrataku.
Podczas ataku, bohater wykonuje skomplikowane sekwencję łączące się w potężny cios. Jednak, aby ich używać musimy najpierw zainwestować w naukę tej umiejętności. Będzie można zaatakować nieprzyjaciela, wytrącając go z równowagi i tym samym przełamując jego defensywę.
Od piątego poziomu umiejętności będziemy mogli wykonywać różne comba. Gdy zaatakujemy w odpowiednim momencie bohater zaatakuje wszystkich przeciwników wokoło, zadając serię uderzeń. Siódmy poziom to niszczycielskie ataki znad głowy. Na dziewiątym poziomie oburęczne miecze będzie można dzierżyć w jednej dłoni, więc będzie można nosić ze sobą jeszcze tarczę. Na najwyższym, dziesiątym poziomie bohater zadaje wiele potężnych ataków, układających się w sekwencję, które właściwie są niemożliwe do zablokowania.
Taktyka wobec zwierząt
Walka w Risen jest o wiele bardziej zaawansowana od tego bezmyślnego klikania dobrze znanego z ostatniej odsłony Gothicka. Walka z wilkami czy jeżozwierzami nie będzie od nas wymagać szczególnej taktyki. Ciężej będzie natomiast z Gnomami, które to będą starały się odeprzeć nasze ataki. Sytuacja zaczyna się komplikować, gdy przyjdzie nam walczyć z Ogrami lub innymi wielkimi stworzeniami. Ich ataki będą niemożliwe do sparowania – będziemy musieli je omijać. Aby to uczynić wystarczy będzie wcisnąć odpowiedni klawisz by uskoczyć w bezpieczne miejsce.
Oddajemy w Wasze ręce kolejną część przeglądu magazynu Gamestar. Dzisiaj możemy dowiedzieć się kilku dodatkowych rzeczy o systemie walki. Głównym tematem jest jednak sztuka magiczna. Zapraszamy do lektury.
Szkolenie ludzi
Rygorystyczne warunki szkolenia przygotowują do walki z ludźmi. Już na podstawie pozycji jaką przyjmuje wróg, można ocenić jego zdolności bitewne. Adept bez zastanowienia szarżuje wprost na swojego rywala, gdy mistrz stara się go okrążać.
Dlatego podczas walki musimy zwracać uwagę zarówno na defensywę jak i ofensywę. Na przykład możemy kontratakować, odbijając miecz przeciwnika i ciąć go na wskroś. Możliwe jest także uskoczenie i dostanie się za plecy wroga. System walki jest na razie w fazie beta, więc zdarzają się jeszcze drobne problemy z SI. Niekiedy przeciwnikowi zdarza się utknąć w rogu i nie reagować na nasze poczynania. Do premiery pozostaje jeszcze sporo czasu, a Piranie mają to na uwadze i za wszelką cenę nie chcą powtórki z Gothic 3.
Potęga magii
Żeby opanować sztuki walki do perfekcji będziemy musieli przyłączyć się do jednej z frakcji. Przykładowo, tylko rekruci inkwizycji będą w stanie opanować walkę kijami do perfekcji. Jeżeli chcemy specjalizować się w sztukach magicznych to logicznym jest wstąpienie do gildii magów. Magia składać się będzie z trzech szkół, która podobnie jak przy walce mieczem składać się będzie z dziesięciu poziomów. Dzieli się ona na magię ognia, lodu oraz pioruna (prawdopodobnie – dop. risen.cz). Zanim jednak przyjdzie nam nauczyć się podstaw, będziemy musieli spełnić zadanie polegające na odnalezieniu kamienia ogniskującego.
Oprócz podstawowych ataków mamy do dyspozycji także przywołanie szkieletu, zwiększenie prędkości i siły czy teleportacja. Jeżeli chcemy korzystać z zaklęć bez ograniczeń, będziemy zmuszeni do tworzenia run. Aby to uczynić będziemy musieli oczywiście należeć do stronnictwa magów. Grając bandytą lub inkwizycją będziemy mogli używać wyłącznie zaklęć zapisanych na zwojach. Te zaś będziemy mogli znaleźć lub zdobyć poprzez wykonywanie zadań. Jedynie magia z trzech podstawowych szkół nie będzie dostępna w formie zwojów.
Uniwersalność zaklęć
Magia będzie szczególnie użyteczna podczas eksploracji podziemnych zakątków świata Risen. Przykładowo będziemy mogli użyć lewitacji by uniknąć lawy bądź kolców. Podczas używania tego czaru ważnym jest obserwowanie paska energii zaklęcia. Gdy całkowicie zniknie, możemy źle skończyć na dnie jakiejś pułapki. Jeżeli będziemy musieli przedostać się przez ciasny otwór to z pomocą przyjdzie nam czar „nautilus” pozwalający zamienić się w ślimaka. Korzystając z „telekinezy” będziemy mogli otworzyć zaryglowane drzwi lub wcisnąć niedostępny przełącznik. Będąc w polu działania zielonego kryształu nie będzie można korzystać z magicznych zdolności. Zmuszeni będziemy do użycia konwencjonalnych metod tj. ominąć kolce, znaleźć tajemne przejście czy pomóc sobie łukiem by dosięgnąć do przełączników
Podruba Gothica i tyle, nie mówie że będzie zły tyle że podruba
a ty jestes podroba Polaka
Podruba Gothica i tyle, nie mówie że będzie zły tyle że podruba
podróba jak już coś
Przy okazji zapytam - jak można podrabiać swój produkt? :|
Z czwartej części tłumaczenia przeglądu Gamestara na temat gry Risen, możemy dowiedzieć się wiele na temat świata gry. Przeczytać możemy m.in. o zawodach, eksploracji świata czy oprawie wizualnej gry. Risen.cz nazwał tą część jako ostatnią, niemniej jednak zapowiada jeszcze dwa tłumaczenia (tabela statystyk i przykładowe zadanie).
Podziemia
Pod powierzchnią ziemi czeka nas ogromna różnorodność, dane nam będzie poznać wiele designów podziemnych lokacji. Przykładowo, pierwsze walki będziemy toczyć w jaskiniach pełnych kryształów i chrząszczy. Idąc w głąb możemy natrafić na jeziora lawy i starożytne ruiny.
Odkrywanie i mechanika świata
Świat Risena jest niesamowicie wiarygodny. Każda postać żyje własnym życiem, wypełniając swoje codzienne powinności. Przyjrzyjmy się na przykład kurczętom – biegają wokół ogniska szukając dla siebie ziaren. Miasta także wykonane są z fantazją i polotem. Na wyspie wulkanicznej jest cała masa różnych przejść prowadzących do sekretnych miejsc. W ten sposób możemy na przykład dostać się do ukrytej winiarni czy więzienia. Jest to nawiązanie do Gothicka, w którym zawsze było pełno rzeczy do odkrycia.
Szczególnie rzadkie przedmioty będziemy mogli znaleźć w skrzyniach. Te zaś będziemy mogli otwierać tylko wtedy, gdy nauczymy się danej umiejętności. Przedtem jednak będziemy musieli poradzić sobie z prostą minigierką znaną z pierwszego Gothica – musimy naciskać klawisze prawo lub lewo w odpowiedniej kolejności. Poszukiwanie skarbów jest bardzo opłacalne bo przy odrobinie szczęścia możemy znaleźć biżuterie lub inne kosztowności. Jeżeli opanujemy trudną sztukę kowalstwa to samemu będziemy mogli wyrabiać magiczne pierścienie i amulety. Oprócz tego będziemy w stanie także wykuć bronie i zbroje, ale do tego potrzebne będą specjalne surowce z kopalni. Dostępna będzie również alchemia, dzięki której będziemy mogli uwarzyć mikstury, z wcześniej pozbieranych ziół.
Nasza testowa gra zbliża się do końca, ale nikt z nas nie chce oderwać się od monitora. Risen sprawia wrażenie niemal ukończonej produkcji, a przy tym dostarcza wiele dobrej zabawy. Jasne, rozgrywka wciąż nie jest odpowiednio wyważona – strzelanie z łuku jest zbyt skuteczne, a ludzcy przeciwnicy są za silni. Wizualnie gra nie dorównuje poziomem szczegółowości najnowszym tytułom - animacje są miejscami drętwe, a niekiedy zdarza się spotkać kilka takich samych modeli postaci w jednym miejscu.
Risen czerpie z Gothicka to co najlepsze: żyjący świat, umiejętności, nieliniowe zadania oraz gildie. Deweloperzy powinni teraz maksymalnie się skupić i przez te ostanie trzy miesiące dać z siebie wszystko, by doszlifować swoją produkcję. Mamy nadzieję, że Risen będzie wspaniałą grą pozbawioną błędów – a tym razem wygląda na to, że rzeczywiście tak będzie.
Hehe, ukryta winiarnia brzmi dobrze :P
Nowy25 -> rozwaliłeś mnie swoją wypowiedzią. hahaha. najpierw trzeba coś o grze wiedzieć, a potem pisać
Nowy25 ------------> Kamil ty debilu!!!! Takie błędy popełniać jeszcze z pomocą pisowni. xD
ehh... co wyscie najlepszego narobili... wszystko przez was... przeczytanie tych komentarzy, newsow, obejrzenie screenow bylo najgorsza rzecza jaka zrobilem, teraz nastepne pare miesiecy bedzie mi uplywalo jak pare lat! Od pazdziernika bede nawiedzal sklepy dzien w dzien i kupie ta gre chociazbym mial stac w kolejce dlugiej jak kiedys po mieso ;) Wierze w ta gre goraco tym bardziej ze jest to pierwsza jej czesc, poczatek jakiejs nowej historii a jak chyba kazdy z nas sie przkonal, podobnie jak z filmami z gierkami jest tak ze te 'pierwsze' sa najlepsze zazwyczaj wyczerpuje sie juz w nich temat a kontynuacje, co nastepna to gorsza, juz nie daja takiej frajdy. Ogolnie wrazenia mam pozytywne jak na razie, a wracajac do tematu G4 to mysle ze nowy producent nie podtrzyma klimatu gry, animacja postaci nie bedzie juz taka fajna (np. chod i bieg gothicowych ludzikow ktore zdazylem zauwazyc juz w Risenie).
Walka troche dziwna sie wydaje bo gameplay'a widziałem ale myśle że z tej gry może być dobre RPG bo pirahna sie mocnao wzięłą ;)
Najnowsza informacja, którą chcę wam przekazać to taka, że w Sklepie Cenega Poland ruszyła sprzedaż pre ordera gry Risen. Sam już się przymierzam do zakupu.
a tak wogole ten pre-order to takie jakby "zaklepanie" egzemplarza zanim jeszcze pojawi sie w sklepie tak? czy cus innego?
bzykach- zgadza się, pozatym egzemplarz dochodzi do ciebie w dniu premiery. Świetnie że Cenega zadbała o Polski Dubbing (i to wcale nie jest ironia).
Ja się nadal boję o polskie wydanie. Po pierwsze - ze spolszczeniami u cenegi różnie bywa.
A po drugie: z maila, którego otrzymałem z kompanii graczy, wynika, że gra znajdzie się w serii Games For Windows. Domyślam się zatem, że skoro gra wychodzi na Xboxa, wersja na PC może mieć również dostęp do LIVE, a co za tym idzie achievementy. I tu jest właśnie sęk - jeżeli Risen będzie w GFWL - Cenega nie da nam kodu do LIVE podobnie jak to było z chociażby Falloutem. Zobaczymy jak to będzie. Póki co - do polskiego wydania gry mam niemałe obawy.
Ok dzieki Iacobus, juz zamawiam ;D
Storm®---> Niech tylko zostawią aktywny LIVE w grze. Nawet bez ich kodu można se wtedy poradzić.
Jak nie będzie polskiego dubbingu to nie kupuje... dalej nie mogę im wybaczyć pewnej fajnej gry RPG wydanej w Polsce z patchem spolszczającym napisy...
pozatym egzemplarz dochodzi do ciebie w dniu premiery.
Niestety nie zawsze. Czasami sklep wysyła grę dopiero w dniu premiery to zanim dojdzie to mija kilka dni.
GameZilla pofatygowała się i napisała do Cenegi maila w sprawie spolszczenia do Risena. Główną informacją miał być fakt, że Risen na PCty będzie w całości po polsku (o czym mówi także sklep [ link zabroniony przez regulamin forum ] w ofercie pre-ordera Risena), co prawda to nie jest żadna rewelacja, bo to wiadomo od dawna.
Bardziej godna zainteresowania wydaje się informacja odnośnie wersji na X360, z której wynika, że Cenega jeszcze nie podjęła ostatecznej decyzji dotyczącej przełożenia gry na nasz język! Może dostaniemy jednak grę na konsolę MS w rodzimym języku.
Jak wyjdzie na X360 po polsku (chocby napisy, choc dubbing we wszystkich gothicach był mistrzowski!) to leci momentalnie pre-order ;d
Może w koncu cenega poszła po rozum do głowy. Najpierw zpowiedziała jedynie napisy dla wersji PC, co nie spodobało się fanom (którzy liczyli na dubbing), potem info ze na iksie dostaniemy wersję "oryginalną"... Może nie chcą se grabić i sie zrehabilitują? ;]
Spolszczyli Sacred na Xboxa, to może i z Risenem wypali? Trzymam kciuki.
Musiałbym mieć 3 razy lepszego kompa, żeby mi to poszło. Nawet gothic2 na maxylalnej grafie mi się ścina, ale grafa się nie liczy
nie no ludzie co jak co ale ta gra nie daje mi spokoju ile mozna czekac ajjajajaj nie wytrzymie ja ;p zwariuje
Ja jednak miałem już brać na stronie sklepu Cenega Poland, ale jednak wstrzymam się, aż Risen pojawi się w Empikach, albo innych tego typu stronach.
W empiku to pewnie będzie kosztowała ze 300zł.
W sumie bym się nie ździwił, Empik potrafi nieźle przegiąc z cenami.
Chyba mało kto kupuje nowości w Empiku?
Ja mam tylko nadzieje że nie będziemy musieli czekać na polonizacje jakieś pól roku, chociaż znając Cenege, to jednak wszystko możliwe. Obawiam się także iż polonizacja tego tytuły nie będzie najwyższych lotów. Jakoś wątpię, aby gra ukazała się w październiku.
coś mi się wydaje ze risen zmiażdży gothic 4 ale to tylko domysły mam nadzieje że polonizacja bedzie dobra
Sam nie wiem co o tym myśleć. Zobaczy się co będzie w dalszych etapach produkcji.
Widzialem kiedyś gameplay, jedyne co mi sie nie podobało to wydawany "krzyk" bohatera przy uderzeniu potwora mieczem ...
Bardzo jestem ciekaw tej fry :D(z arcanią tak samo ;))
Tylko że arcania ma duuuużo niwwiadomych i mam wrażenie że risen będzie lepszy
Ale w obydwie gry zagram po pierwszych ocenach(jeżeli będą to dobre gierki) w hyperze i w na gry on-line.
Jak zapewnił Daniel Oberlerchner, menedżer z Deep Silver na forum niemieckiego portalu World of Risen, Risen nie będzie posiadał zabezpieczeń DRM - do grania nie będzie potrzeba aktywować przez Internet ani podawać numeru seryjnego, tylko mieć płytę w napędzie.
Deep Silver zrezygnowało z zabezpieczenia DRM, gdyż jest ono powodem negatywnych opinii o grze i zaniżanie oceny gry na takich portalach jak Amazon (chyba każdy zna historię Spore).
Piranha Bytes i wszystko jasne ;] Na pewno zagram , bo to co się dzieje w tej chwili z Gothiciem to paranoja. Miejmy nadzieje że Risen wypali , a to że będzie najlepsza grą RPG tego roku to pewne.
Mam nadzieję, że to nie będzie takie gówno jak Gothic 3.
Po tej grze straciłem zaufanie do
a) twórców
b) Prasy (np. CD-Action 9/10 )
Arcani nie kupię na pewno a Risen'a może po obejrzeniu kilku gameplayi i jak przejdę demko (jeśli będzie)
A co do GOthica 3 - mógłby być dobry jako MMO- wielki świat i brak fabuły....
oby tylko polscy wydawcy dali ten zajebisty dubbing jaki był w gothic'ah
Prasy (np. CD-Action 9/10 )
Gothic 3 zasługiwał na taką ocenę. A to czym sobie zasłużył? Tak zbugowanej gry to w życiu nie widziałem. Fabuła i system walki również był kiepski. Jeśli chodzi zaś o brak skomplikowanych zabezpieczeń to ta gierka idzie w kierunku kupna przeze mnie. Od dłuższego czasu bojkotuje 2 rodzaje gier: nie spolszczone i z udziwnionymi zabezpieczeniami. Gier nie spełniających tych warunków nie kupuję z powodów czysto ideologicznych.
>>Prasy (np. CD-Action 9/10 )
>Gothic 3 zasługiwał na taką ocenę...
:D. Ocena 9/10 dla Gothica 3 to zwyczajny huraoptymizm czy niedokładne zbadanie możliwości (nie fabuł) gry, połączone z szastaniem wysokimi ocenami.
Czas pokazał bardzo, bardzo dokładnie jaką grą jest Gothic 3 - fani serii jej nie znoszą, przeciętnych graczy odstraszają bugi, a sami twórcy PRZEPROSILI za to co stworzyli.
Na szczęście byli i tacy, którzy podeszli do recenzji z większy dystansem ;).
nieee... Risen będzie miał kinowe spolszczenie :( ktoś nie wierzy? cenega.pl
jak ktoś chce pełną polską wersję to niech lepiej złoży zażalenie - http://www.cenega.pl/kontakt.php [chyba] dział marketingu (trzecie okienko)
czemu cd-projekt tego nie mógł wydać :(
Whitek---> https://www.gry-online.pl/newsroom/polski-risen-tylko-w-wersji-kinowej/z4b9b7
Trwa emailowa ofensywa ne Cenegę.
Ten kto chce dubbing w Risen'ie to niech też zagłosuję na opcję "Ja chcę dubbing!" w ankiecie na stronie "http://risen. [ link zabroniony przez regulamin forum ] /news.php". Admin napisał, że potem zorganizują petycję jeśli będzie dużo głosów na "chcenie dubbingu"
A tu jeszcze petycja - http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=4258
Oby był ten dubbing, bo on też dodaje klimatu. A Risen to RPG więc klimat to ważna rzecz.
a ja tam wolę tekstówkę
Risen no neviem, mnie sie wydaje, ze to bedzie kopia Gothica(myslalem, ze chlopaki z PIRANHA BYTES wiedzom i cos inneho cos nowego utworzyc ale gowno tam...zagram bo jestem ich fanem gothica 1 przeslem chyba z 15razy i gothic 2 tez pare bylo....ja sie wiencej ciesze na risen jak na arcanie ....juz jakby bylo po premierze
To ze bedzie kinowka zamiast pelnego spolszczenia to mi zbytnio nie przeszkadza pod warunkiem oczywiscie ze aktorzy podkladajacy Angielskie glosy, beda dobrze dobrani i beda sie wczowac w swoje role. Bardziej sie martwie o cene 140 zl to bardzo duzo, zwlascza jak na nasze warunki i Cenega lekko przegiela, mam nadzieje ze przemysla to jeszcze i opuszcza cene o przynajmiej 20 zl. Obawiam sie ze jak utrzymaja tak wysoka cene, to sprawia ze wielu mniej zamoznych graczy, dla ktorych liczy sie kazda zlotowka siegnie po gre z torrenta a to dla Cenegi zyskowne nie bedzie.
Po ostatnim wideo jaki zobaczyłem całkiem jest do tej gry przekonany ;D
Poza tym dla mnie gothic skończył sie na nocy kruka. G3 to już nie było to, ale widzę, że PB wzięło się do roboty i tworzy wspaniałą grę :D
http://www.youtube.com/watch?v=1i_U7I6Tjc0
Jej sory to miał być en film ale linki mi się pomyliły...
Na niemieckim internetowym portalu growym, PC Games Hardware, pojawił się artykuł o Risen, w którym ukazane nam zostały wymagania gry.
Minimalne:
OS: Win XP
CPU: 2.0 GHz
GPU: Direct X 9.1; Pixel Shader 3.0; 256 MB (GeForce 7900 - ATI 1800)
RAM: 1 GB
Zalecane:
OS Win XP or Vista
CPU: 3.0 GHz Dual Core
GPU: Direct X 9.1; Pixel Shader 3.0; 512 MB (GeForce 8800 - ATI Radeon HD 2900)
RAM: 2 GB
Ponadto, gra będzie zajmowała 2,5 GB.