Activision pokłada wielkie nadzieje w mikrotransakcjach
Będą doić ludzi również na dodatkach. Nie wystarczą im dwie stówy za grę.
Poroniony pomysł z tymi dodatkami
To nie są żadne dodatki! To zwykłe wyciąganie kasy, za coś co powinno być odrazu w grze lub być darmowym "dodatkiem", patchem, nową mapą za którą nikt nie żąda opłat.
Wynika z tego, że kiedyś dostaniemy np. gre typu wyścigi samochodowe (np. Need for $hit), żeby móc ścigać się z przeciwnikami, a nie tylko poprawiać własne wyniki będzie trzeba zapłacić np. 5$. Dostaniemy 15 torów z czego 10 będzie nudna i nijaka, ale ale za dodatkowe 5$ będzie można poprać "nowe" 15 map! :D itd.
Sprzedaje się pół-produkty dla idiotów.
tak tak...
ale zastanow sie- w takiej serii jak np. guitar hero dodatkowe utwory swietnie sie sprawdzaja, a ciezko je umiescic w grze skoro np. ukazuja sie juz po jej premierze.
poza tym jest masa darmowych mmo, ktore funkcjonuja tylko dzieki mikro-platnosiom.
Nie twierdze, że w takim i tylko tym przypadku nie masz racji. Sam (chyba tutaj) czytałem, że brak największych hitów Aerosmith w grze to wielki błąd. Taka sytuacja stwarza właśnie, świetny sposób na wyciągnięcie od ludzi kasy. Rozumiem, że np. wychodzą nowe przeboje ( kiedy mamy różnych artystów) i wtedy jeśli chcemy mieć możliwość do nich dostępu to należy za nie zapłacić ( tutaj pewnie wiąże się to jeszcze z opłatami na rzecz koncernów/wytwórni).
Mi chodzi o fakt, kiedy dostajemy produkt pozbawionych naturalnych cech, które są dla niego oczywiste. "Specjalnie" odarty z pewnych opcji, możliwości i "bogactwa", żeby za chwilę znowu zarobić na czymś co powinno być odrazu dostępne w sprzedawanym tytule.
Amen :/
Niestety, ale właśnie w tą stronę będzie zmierzać branża. Wydawanie okrojonych gier, które są "fajne, ale już wraz z tym extra-super-duper dodatkiem wrażenia są nieporównywalne, choć to i tak nic wobec następnego dodatku, który właśnie robimy". Nie byłoby w tym nic złego, gdyby podstawowe wersje były dopracowane, ale przecież kto będzie się męczył z robieniem rozbudowanej gry? W końcu za każdą nową broń/tor/samochód/quest/piosenkę można skosić dodatkową kasę i po zsumowaniu wyjdzie więcej niż cena samej gry. Przykładem może być już Spore, w którym niedawno dowiedzieliśmy się, że wyjdzie masa dodatków niezbędnych aby cieszyć się pełnymi możliwościami gry. (https://www.gry-online.pl/newsroom/spore-jest-juz-prawie-gotowe/zba4e1)