Wolfenstein [PC]
Czy gra na pewno wyjdzie na PC? Po obejrzeniu trailera z QaukeConu nie zauważyłem znaczka PC czy Games for Windows.
o ile dobrze pamietam to "super" bron o nazwie Black Sun pojawila sie w Supreme Commander. co prawda dzialala inaczej ale nazwe to mogliby juz inna wymyslec
Może być zabawnie.....
Oj czekam, czekam. Zagram i na PC, i na xbox'sie :)
Nie moge sie doczekac, nie wyobrazam sobie jak moglbym w to nie zagrac ;)
Jak jest na silniku Dooma to pewnie na starszych kompach się włączy... super! Fajny klimat, tylko żeby tego nie zwalili...
A to są miłośnicy FPS-ów, którzy nie grali w Wolfensteina 3D? ;)
Ja to pierwszy raz pamiętam jak grałem w Wolfensteina 3D jak miałem 9 lat u kuzyna bo kompa wtedy własnego jeszcze nie miałem to były czasy.
Ale nowy Wolfenstein się nieźle zapowiada jak wyjdzie to pewnie zagram :D:D
kubomił- po jaką cholerę grac na pc i na iksie skoro napisali że to będą identyczne gry???
Ludzie z id już pozwolili zepsuć jedną grę, dlatego na pewno nie zarobią na mnie przedpremierowym zamówieniem. Dobrze chociaż, że Splash Damage się tym nie zajmuje, bo ich polityka z tworzeniem gry na FFA doprowadziła do tego, że obecnie w ETQW gra może kilka klanów w Polsce i góra kilkadziesiąt na świecie. Problem w tym, że "będzie, ale niezbyt rozbudowany" pewnie oznacza, iż otrzymamy coś w rodzaju multi z D3. Jeśli tak - nie "dostaną" ode mnie ani złotówki, nawet po premierze gry w taniej serii.
Kolejny Wolfenstein... oby nie odgrzewany kotlet!
Ja to się tylko boję, że z fajnego i dynamicznego FPS zrobię jakiś mdłą mieszankę rpg-fps. Gdzie będą pseudo misje typu "zabij gromadkę szwabów koło wieży i wróć do mnie".
Też uważam, że id tech 4 to bardzo dziwny wybór, ale potwierdza tylko jak seria i sama gra jest traktowana przez id.
Moim zdaniem robią na tech4 bo 5 jest jeszcze zwyczajnie nie gotowe (przeczytajcie sobie artykuł o Rage - ma wyjść dopiero około 2010, a jest flagowym tytułem tech5). Widać postanowili grę wydać wcześniej, lub zaczeli ją robic gdy tech5 był jeszcze za mało rozwinięty. A może chcą zapewnić lepsze wejście dla Rage? Tak czy inaczej, napewno zagram (aż mnie chętka naszła by przypomnieć sobie RTCW :P).
żelazna_pięść [ Level: 6 - Konsul ]
dziwme ze robia na id tech 4 skoro doom 4 i rage powstaja na id tech 5
bo Wolfa robią juz kilka lat, a rage i dooma zapowiedzieli stosunkowo niedawno
Singiel przede wszystkim pewnie będzie się ograniczał do tego co ktoś powyżej wspomniał czyli znajdź i zabij kogoś, ewentualnie doprowadź gdzieś kogoś itd. Ja mam nadzieję, że multi będzie wyglądało tak jak te w starym dobrym ET. W ET:QW gra w Polsce kilka klanów i kilkadziesiąt za granicą w tym spora część z USA. Splash Damage skoncentrowało się przede wszystkim na FFA i takie są rezultaty.
Ja oczekuje po multi przede wszystkim dopracowania fizyki gry, stworzenia dobrych zbalansowanych map, czegoś typu ETTV i oddania w ręce graczy solidnego edytora.
Jeśli chodzi o sam engine(ID TECH4) to ja nie rozumiem decyzji twórców o wykorzystaniu go w RTCW2(chyba po to tworzyli nową wersję tego silnika, żeby wykorzystywać go w swoich najnowszych grach, a poza tym zapewne wyszło by to na +grze, więc może było warto poczekać do ukończenia ID TECH5 i wtedy zacząć robić RTCW 2?)
Pozostaje mieć nadzieje, że nie zawalą gry i nie zrobią zwyczajnej sieczki z setkami przeciwników których będziemy zabijali na kolejnych poziomach w singlu i z multi rodem z Dooma3
mnie to jakoś nie kręci, wszystko jakieś takie sztywne, jak większość FPSów sprzed kilku lat...
Dzięki temu Klasyku Wolfenstein możemy grac w gry typu : Crysis, Bioshck , i inne takie jest duuużo do wymieniania.
Czekam na premiere ;]
Dla mnie mogliby zrobić taką samą grę jak Wolfenstein 3d tyle tylko, że z nową grafiką :) A tak zrobią po prostu zwykłego FPSa gdzie strzela się do niemców...
'Nie Duke Nukem 3D, nie Quake ani nawet nie Doom są ojcami gatunku FPS. Panie i panowie, czapki z głów, będzie bowiem mowa o Wolfenstein 3D!'
to znaczy, jest wpisany w papiery jako ojciec:p wczesniejszym fps był chociazby catacomb abyss, a prawdziwym ojcem była jakas wektorówka z połowy lat osiemdziesiątych której nazwy nie pamiętam:)
zarith -> ale o rodzicach się pamięta, wiedziałem o tym, ze przed W3D cośtam było, ale mozna je skomentowac slowami "pff" :)
Grafika na pewno nie powala , liczy się jednak sama gra a na pewno grać się będzie że tak powiem '' fajnie '' :):D
Jeżeli przy grze zaliczę `deja vu` to znaczy, że jest to ten sam, stary dobry Wolfenstein. I taką mam nadzieję !!! A pamiętam, jakiego miałem cykora grając w jedynkę :) Młody jeszcze byłem ...
"Moim zdaniem robią na tech4 bo 5 jest jeszcze zwyczajnie nie gotowe (przeczytajcie sobie artykuł o Rage - ma wyjść dopiero około 2010, a jest flagowym tytułem tech5). Widać postanowili grę wydać wcześniej, lub zaczeli ją robic gdy tech5 był jeszcze za mało rozwinięty. A może chcą zapewnić lepsze wejście dla Rage? Tak czy inaczej, napewno zagram (aż mnie chętka naszła by przypomnieć sobie RTCW :P)."
"Jeśli chodzi o sam engine(ID TECH4) to ja nie rozumiem decyzji twórców o wykorzystaniu go w RTCW2(chyba po to tworzyli nową wersję tego silnika, żeby wykorzystywać go w swoich najnowszych grach, a poza tym zapewne wyszło by to na +grze, więc może było warto poczekać do ukończenia ID TECH5 i wtedy zacząć robić RTCW 2?)"
Dla mnie sprawa wykorzystania poszczególnych silników graficznych jest ze wszechmiar oczywista - zacznijmy jednak od początku. ID Tech 5 nie może nie być ukończone, czy też niegotowe, w przeciwnym razie niemożliwym byłoby rozpoczęcie realizacji jakiegokolwiek projektu w oparciu o wyżej wzmiankowy silnik (Doom 4, Rage). Bądź co bądź, udostępnione na chwilę obecną materiały drugiej wymienionej z nawiasu gry stanowią raczej dość klarowne zaprzeczenie tej teorii, skoro już teraz projekt w tej formie jakiej jest wygląda dość zaawansowanie (podstawa już istnieje, teraz pozostaje kwestia jej dopracowania aż do szczęśliwego finału - premiery tytułu) - takiego efektu raczej niespecjalnie często daje się osiągnąć na dziurawym, niespełna działającym silniku. Fakt, że w fazie produkcji silnik można jeszcze mniej lub bardziej usprawnić, zoptymalizować, ale są to już kwestie doszlifowania pewnych elementów względem wykonanej już całości, sam jego rdzeń musiał być dawno ukształtowany, zdolny do pociągnięcia i wygenerowania choćby testowego trójwymiarowego środowiska.
Dalej - wszyscy zainteresowani wiedzą, że autorami ID Tech 5 jest nie kto inny jak ID Software - developer bezpośrednio tworzący Dooma 4 i Rage'a. Dość powiedzieć, z przyczyn oczywistych swój silnik znają od podszewki i w pełni świadomi jego charakterystyki z miejsca mogą przystąpić do realizacji swoich projektów. Ale dwie gry na karku, równolegle tworzone, nawet jak na tak doświadczony i dość spory liczebnie zespół, to już dość dużo, a terminy ustalone z góry gonią (Activision Blizzard). Należy pamiętać, że realizację nowego Wolfensteina zlecono innemu developerowi (zaprzyjaźnionemu od wielu lat Raven Software). Mając za zadanie stworzyć swoją następną grę koniecznie na silniku ID Tech 5, jak wielu mocno by chciało, musieliby się go najzwyczajniej w świecie uczyć od podstaw, z racji tego, że jest to dla nich kompletnie nowa stacja robocza. Z ID Tech 4 mają natomiast doświadczenie i ten silnik jest przez nich całkiem nieźle opanowany (Quake 4). To zdecydowanie przyspiesza przebieg i efektywność prac nad grą, zwłaszcza że przecież głównym celem jest wypuszczenie jej przed Doomem 4 oraz Ragem, jako swojego rodzaju przetarcie szlaku przed mającymi dopiero nadejść hitami. Osobiście nie rozumiem narzekań, że Wolfenstein będzie napędzany akurat przez ID Tech 4 - należy pamiętać, że silnik graficzny to nie tyle sama grafika (a ta może być zarówno fatalna, jak i wspaniała - to już zależy wyłącznie od samych zdolności twórców), co jej obróbka. ID Tech 4 nie jest na tyle przestarzałym technologicznie narzędziem, żeby jego wykorzystanie nie było opłacalne w chwili obecnej - spełnia jeszcze kryteria branży. Grafika nadal będzie trzymała obecne standardy (chociaż akurat każdy widzi to, co chce widzieć), i ewentualnie będzie wymagane lekkie przemodelowanie pewnych cech tego silnika w celu osiągnięcia przez twórców niektórych efektów, ale na pewno nie byłoby one takiego kalibru, że w ogólnym rozrachunku lepszym pomysłem byłoby stworzenie gry w oparciu już jednak o nowszy silnik (w domyśle ID Tech 5).
Zapowiada sie świetnie ! czekam
poczekam na recenzje i opine i prawdopodobnie kupie ta gre
Do dzis sie boje tych chodzacych na rekach elektrycznych potworow i cyborgow
rzaba jestem z tobą..oby gorszy nie był !!!! porównać Uberasolidera do Wolfa to już lekka przesada...
A mnie cieszy ze wciaz maja w pamieci ET i projekt nie jest jeszcze zamkniety!
Az leska mi poleciala ;]