E3 2008: Dragon Age: Początek
Cieszy mnie, że będzie to klasyczne RPG :D a nie jakaś hybryda :P
Jeżeli wyjdzie na X'a to chętnie zapoznam się z tytułem (chyba, że wreszice pokusze sie o upgrade kompa, ale wątpie :P)
Klasyczne RPG z nowoczesną oprawą graficzną. Takie coś lubię, a nie jakieś dziwaczne, cudaczne ulepszenia, w ogóle do gatunku RPG niepasujące. Jeśli tylko BioWare dotrzyma słowa, kupuję Dragon Age'a w ciemno.
Cały czas mam nadzieję, że nie będzie tu walki turowej. A jeżeli będzie, to że będzie można wybierać między rodzajami walki tak, jak w Falloucie 3.
Przyznam, że bardzo mnie zachęcił ten wywiad do Dragon Age. Klasyczny RPG? Czemu nie! :-)
@Tribunal: Walki pewnie będą takie jak w BG czy NWN, czyli płynne tury + aktywna pauza. Nie wyobrażam sobie innego sterowania w takiej grze.
"Tworzymy grę zaawansowaną technologicznie" ====> nie powiedziałbym. Na razie screeny z gameplaya Dragon Age wyglądają kiepsko, a jak na taki tytuł i to robiony przez BioWare (zwłaszcza po Mass Effect), to nawet bardzo kiepsko! Grafika jest tylko nieco lepsza niż w Neverwinter Nights 2 i Wiedźminie. I choć grafkia w Wiedźminie mi się podoba, to po Dragon Age w kwestii grafiki - z wiadomych powodów: BioWare i nieporównywalnie większy budżet - oczekiwałem więcej, dużo więcej :/ To już taki LotR: Conquest, do którego EA nie przywiązuje aż takiej wagi wygląda lepiej. Przynajmniej na razie.
Jeżeli grafika Dragon Age pozostanie taka, jak na dotychczasowych screenach z gameplaya, to BioWare i Dragon Age oberwą za grafikę, i to sporo bo dziś grafika jest prawie tak samo ważnym elementem gier jak fabuła czy sam gameplay.
Tribunal niektóre twoje komentarze sięgają dna. Czy każda gra musi mieć grafikę jak Crysis żeby osiągnąć sukces? Ważne żeby miała dużą grywalność i dawała fun reszta jest mniej ważna. Zresztą, oceniając ze screenów (z galerii na stronie gry) oprawa graficzna gry prezentuje się naprawdę dobrze.
Tribunal - Co jak co, ale grafika to ostatni element warty uwagi, przy grze typu Dragon Age...
Jeśli powrót do korzeni oznacza fabułę odmienną od ostatnio modnego "konfliktu tych dobrych z orkami" to jestem za, o ile jeszcze gra faktycznie zmierza ideowo ku Bg a nie Nwn.
A grafika w cRpg to rzecz równie ważna co muzyka, potrafi budować klimat ale nie zastąpi nigdy prawdziwej fabuły.
Nazwa rpg do czegoś zobowiązuje a jak rozumiem Dragon Age to niemal oficjalny spadkobierca gier na silniku Infinity - będzie bardzo ciężko sprostać oczekiwaniom, przynajmniej moim.
Może faktycznie na niektórych screenach wygląda cokolwiek średnio, ale znajdą się też takie, na których IMO baaardzo ładnie się prezentuje. :) (vide - http://images23.fotosik.pl/248/19f2d7cbeb1d4330.jpg czy http://images29.fotosik.pl/249/b876d6c319c381af.jpg ). Ogień wręcz wyjęty z Mass Effekta, a tam, jak i tu, robi wrażenie. :) I podoba mi się bardziej niż ta oprawa z Diablo III. :)
Zresztą, jak rzekł Cainoor, grafika w Dragon Age nie gra pierwszych skrzypiec, więc mi to jedno - ważne, żeby była bardziej czytelna niż piękna.
Fajnie, że będzie można dowoli ustawiać sobie kamerę. Można spokojnie wybrać TPP i cieszyć się pięknymi widokami (Wiedźmin w rzucie izo, czy może pseudo-izo, też moim zdaniem wyglądał gorzej niż "zza ramienia"). Może szata graficzna nie jest oszałamiająca - przypomina Wiedźmina, może jest nawet ciutes lepiej (tu widok zza plecow - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ce4a9c6e0791891c.html ). Tylko trzeba wziąć pod uwagę, że do premiery jeszcze kupę czasu, więc te screeny niekoniecznie muszą pochodzić z wersji, jaką ujrzymy w sklepach. :)
Fajnie, że wyjdzie na konsole. Nie będę musiał modernizować kompa :P Oby fabuła dawała radę. No i żeby nie była to gra na 10h...
Zgadzam się z wami w stu procentach, najlepsze RPG to klasyczne, a nie jak np. Mass Effect czy coś tam Dragon age powinno by super