Kontrowersje wokół oprawy graficznej Diablo III
Narzekają. Ludzie. Blizzard wie co robi. To doświadczona ekipa, a te screeny pewnie są z wczesnej bety. Jeszcze dostaniecie ten swój gotyk, ale musicie poczekać na kolejną część screenów. A i jeszcze jedno. Ankieta nie podziała. Blizzard jest zbyt dużą firmą i przejął by się dopiero jakby zobaczył z 5 milionów podpisów na petycji. Odpuśćcie.
Czy jakakolwiek petycja w sprawie gier odniosła kiedykolwiek skutek?
Blizzard wie co robi. Ciągłe gapienie się na ultra-realistyczne tekstury męczy i odbiera klimat gry.
Pewnie beda rejony bardziej mroczne i mniej mroczne tak jak w LOTR. Takze jak pojawia sie zielona trawka to tez dobrze a im bardziej bedziemy sie zblizac do Diablo bedzie sie robilo coraz ciemniej i mroczniej.
Ja tam ufam Blizzard i wiem ze kazda opcja przemysla 1000 razy i wybiora ta najlepsza. Ale faktycznie klimaciku Diablo troche brakuje.
Trochę rozrywki z samego rana. Jak widać głupich nie sieją.
IMHO koncept graficzny jest bardzo fajny.
Ja pier. Całe DWIE lokacje pokazali, z jakieś bety a oni już narzekają. Może dlatego jest tak "niemrocznie" bo Diablo jeszcze nie zaatakował? I narazie jest to sielanka. Blizzard wie co robi, trzeba się cieszyć że nie dali Super-Mega-Tru Next Gen grafiki 4D, tylko klasyczny rzut izometryczny.
pierwszy obrazek nawet pasuje, drugi i trzeci troche zbyt 'kolorowe' , jednak po gameplayu mi sie grafika spodobala i dla mnie moze zostac tak jak zamierzaja zrobic, ta fanowska mimo ze klimatyczna to jednak zbyt ciemna
Geeeez, wystarczy zmienic troche kontrast, gammę i jasnośc w opcjach i będą mieć swoją grafike:D Co za ludzie.
jeżeli to jakaś beta, to tym bardziej taka petycja ma szanse przynieść jakiś skutek, gdyż wszystko można jeszcze podrasować. również uważam (podpisałem się pod ową petycją), że nowe diablo za bardzo przypomina WarCrafta. część fanów oczekuje gry na miarę poprzednich części. dostrzegam zresztą pewnej zależności. serie gier są dobre do drugiej części, potem zaczynają sie schody w dół; tak jest z gothic'iem, falloutem, teraz dosięgło to diablo. jeżeli gra ma utrzymać poziom, twórcy muszą wsłuchiwać sie w głosy graczy. na razie jest coś około dziewięciu tysięcy podpisów, z pewnością będzie więcej.
Przeciez meteory dopierospadl! czego oni chcieli? natychmastowej ciemnosci?
Poprawianie gier od Blizza to jak uczenie ojca jak ma dzieci robić.
Chociaż z drugiej strony niech dadzą w opcjach grafiki "Grain Filter ON/OFF" i wszyscy będą zadowoleni. :P
Przeróbka pierwszego screena jak najbardziej mi sie podoba. Jedynka mi się otoczką przypomniała :-) To się nazywa być fanem :-)
To jest diablo, nieważne jak będzie wyglądać - ludzie i tak kupią i będą grać
eJay - tak samo Blizzard nie spocilby sie nakladajac jakis filtr, ktory nawet moglby byc wlaczany w opcjach. Przy takich silach przerobowych i czasie jaki ma blizzard, to praktycznie jak pstryknac palcem.
Przeróbki dość efektowne, szczególnie pierwsza, jednak ja wole tak jak jest :) Wygląda świetnie.
Ten sam problem był Diablo -> Diablo II. A ja osobiście powiem, że mam dosyć podkręcania monitora na 100% i dopatrywania się czy coś gdzieś leży lub czy jest do otwarcia czy też nie :)
Mnie grafika odpowiada :)
Te sugestie są rewelacyjne.
Mają z 10 razy więcej klimatu niż to co pokazał Blizzard.
Po godzinie gry i tak grafika nie będzie miała najmniejszego znaczenia, bo jedyne co będzie się liczyć to dobra siekanina na ekranie. :)
chodź bliżej mi opinii graczy żę DIII powinno mieć grafikę coś w klimacie DII, jednak jak pokazuje WoW, to właśnie styl grafiki jaki zapoczątkowany był w WIII i WoWie powala otrzymać efekt grafiki która długi czas się niezestarzeje i będzie trzymać poziom
Te przeróbki faktycznie mają więcej klimatu.
Pod warunkiem, że przez klimat rozumie się mrok i ciemność na ekranie. Ja wolę widzieć co się dzieje na monitorze. Jak ktoś chce mieć klimat wystarczy gammę dać do oporu w lewo.
A to co zaprezentował Blizz jest świetne.
Hmm... W tym rzecz, że w Diablo chodzi właśnie o grafikę mroczną i poważną. Bajkowa, by nie rzec "warcraftowa" może się nie sprawdzić.
przecież ta pierwsza przeróbka jest tak ciemna, że na dobrą sprawę gówno co widac... połowa detali otoczenia znika, nie wspomnę już o trzecim planie...
W tym rzecz, że w Diablo chodzi właśnie o grafikę mroczną i poważną.
Tak poważną jak cała gra... wszak nic bardziej poważnego niż przywdziany w sukmany szaman puszczający świetliki z rąk być nie może :)
dodali grain + zmniejszyli kontrast, a to nie na tym polega :) fakt, stare diablo wyglądało realistycznie, szczególnie tereny w dodatku te zimowe...
W momencie wypuszczenia pierwszych zdjec, pomyslalem sobie to samo co autorzy petycji. Bylem az zszokowany, strasznie cukierkowo to wyglada.
Mi jednak bardziej podoba się mroczny klimat Diablo ;) Ale co zrobić i tak na to nie wpłyniemy ^^
Vejt -> 100% racji. Konwencja grafiki zapoczatkowanej w War3 ma jeden, ogromny plus - nie starzeje sie i jest ponadczasowa. Po prostu na ta gre mozna dalej patrzec bez obrzydzenia.
Ludzie nie mają już na co narzekać, moim zdaniem gra wygląda bardzo ładnie, wielce mnie ucieszył fakt że pozostali przy odgórnym ustawieniu kamery, jak wiadomo nie trzeba daleko szukać że przeniesienie gry z 2d do 3d jest przeważnie skazane na porażkę. Chociażby tytuły takie jak: Settlers, Heroes, Age of Empires. Gry legendy w kolejnych częściach traciły swój klimat i urok mimo innowacji.
Petycję podpisało prawie 9k osób, podpisze nawet 50 tysięcy i nic to nie zmieni, a gra i tak sprzeda się w milionach ezgęplarzy, a i ci którzy się podpisali, kupią ją, bo nie uwierzę aby odmówić sobie przyjemności zagrania w grę z pod skrzydeł Blizzarda "bo mi sie screeny nie podobały".
Zresztą w wywiadzie dla GameSpot'a Rob Pardo, który jest odpowiedzialny za Diablo 3 sam powiedział: "w Diablo i Diablo 2 miały bardzo mroczny gotycki styl, ale zabrakło w grze koloru, w Diablo 3 chcieliśmy się przekonać czy można nadać grze barwę i zachować po części ten gotycki styl... w Diablo 3 chcemy uchwycić mrok i strach bardziej jako uczucie doznawane podczas gry niż wygląd świata czy zachowanie postaci (ma być dobra lub zła)."
Ponadto Rob Pardo mówi także o tym, że gra przeszła przez 3 różne klimaty graficzne zanim zaczęła wyglądać tak jak teraz i że na tym poziomie na którym są teraz ciężko byłoby to wszystko odwołać i szybko poprawić.
Nie obraziłbym się, gdyby rozgrywka wyglądała tak, jak na przerobionych screenach (lepszy klimacik - jeszcze jakby tak błyskawice rozświetlały okolicę podczas tej ulewy, to by było coś!), ale prawdę powiedziawszy to Blizzard wie najlepiej jak ten tytuł ma wyglądać - niemal z każdą swoją produkcją trafili w samą dziesiątkę jeśli o moje gusta chodzi, także i tym razem jestem spokojny.
nie jest źle z tą grafiką , chociaż to nie te katakumby co z II.
Ale miejmy nadzieje że dopracują jeszcze Engine :)
frapzzco - Nie sądzę aby w tej petycji chodziło o zmuszenie Bliza do zmiany, to jest raczej sugestia aby spojrzeli na przeróbki i powiedzieli "Kurcze, to nie jest zły pomysł, wygląda fajniej, dodajmy taką opcję".
Tak... pociemnianie i pojaśnianie w opcjach :)
Czy jakakolwiek petycja w sprawie gier odniosła kiedykolwiek skutek?
Odniosła, odniosła, i to nie raz. Pod wpływem fanów producenci wydawali narzędzia edycyjne do gry, czy odpuszczali sobie dodatkowe opłaty za pewne elementy zabawy. Tym razem chodzi jednak o coś poważniejszego, o całą koncepcję artystyczną :) Jestem jak najbardziej po stronie fanów, ale wątpię, żeby tym razem dało to skutek. Zazwyczaj jest tak, że im mocniej ktoś krytykuje daną koncepcję artystyczną, tym mocniej autor się jej trzyma, niczym tonący brzydkiej ;)
[quote]Nie sądzę aby w tej petycji chodziło o zmuszenie Bliza do zmiany, to jest raczej sugestia aby spojrzeli na przeróbki i powiedzieli "Kurcze, to nie jest zły pomysł, wygląda fajniej, dodajmy taką opcję".[/quote]
Ta... pewnie wszyscy, co piszą "już nie mają się czego czepiać" użyłoby "mroczniejszego" stylu graficznego niż cukierkowo-bajkowego WoW-a.
Mi się ogólnie podoba przemiana i cieszyłbym się, gdyby Blizz zareagował na petycję.
Co do zbroi to jest czepialstwo, a nad kolorystyką przecież pracują 0_0. Jedynie fani mogą ich wkurwić... Było powiedziane, że wyzwaniem dla nich będzie przywrócenie w nowej oprawie graficznej klimatu z poprzedniczek i dobranie odpowiedniej kolorystyki, a co za tym idzie to nie jest finalna wersja! Więc nie rozumiem po co to zamieszanie...
oczywiscie, blizz zmieni grafike i doda rowniez dodatkowe opcje gammy, bo i tak nikt nie bedzie gral na wersji klimatycznej (moze pierwsze 15 minut) tylko podkreci gamme na maxa i po sprawie. Jako obrazki wyglada to ladnie, ale to nie obrazki tylko ruchoma grafika.
A jak panowie conceptowcy tacy madrzy to prosze aplikowac do blizzarda albo robic swoja gre.
ja osobiscie uwazam ze jednak petycja ma bardzo wielka szanse odniesc zamierzony skutek jako ze Blizz bardzo sobie bierze do serca uwagi fanow, nie ma chyba drugiej takiej firmy ktora sluchalaby tego co fani maja do powiedzenia w takim stopniu co blizzard, Starcraft 2 jest idealnym przykladem gdzie co rusz nastepuja zmiany w wielkiej mierze sugerowane wlasnie przez fanow owej gry.
Czy nikt nie czyta tego co piszę? To sa jakeis poczatkowe lokacje, Katedra Tristam i uwolnienie Caina, meteroyt dopeiro spadl, zlo jeszcze nawet nie zaczelo sie rozprzestrzeniac. w pozniejszych lokacjach pewnie bedzie mroczniej. W D2 zlo juz jakis czas panowalo nad swiatem wiec mielismy mroki, teraz w D3 bylo 20 lalt spokoju i zlo powrocilo.
Oni chca wiecej szarego i brazowego?
Wiekszosc nowych gier sklada sie tylko z tych 2 kolorow. Ten obrazek z mostem jest szczegolnie zalosny bo malo co na nim widac . Mam nadzieje ze Blizzard ich nie poslucha.
Muszę powiedzieć , że jest dobrze :)
http://www.gametrailers.com/player/35766.html
Ludzie to już naprawdę nie mają się czego czepiać :/ Jak dla mnie te fanowskie screeny są za ciemne, te blizzardowskie podobają mi się o wiele bardziej. Czyli - petycji na pewno nie podpisze.
Miniu - Nie wiem czemu, ale wszyscy gracze twierdzą i chcą zeby ciemność była jasna i żeby wszystko było w niej widać.
A to moje dwa grosze, na ktore niepotrzebnie zmarnowalem czas
lordpilot przeciez to glownie fanatycy konsol sie czepiaja gol im skacze ze 1 z najwiekszych hitow wszechczasow nie wyjdzie na ich kochana konsolke tylko na upadajace pc-ty
Colosimo -----> Nie wysilaj się. Oni i tak będą pieprzyć nie czytając poprzednich postów. Jeden z drugim nawet nie wie o co w Diablo III chodzi (nie oglądali nawet gameplayów) a już zgrywają wielkich fachowców, którzy mają najwięcej do powiedzenia. To taka polska mentalność :). Oni myślą, że się znają lepiej od Blizzarda na tworzeniu gier. Nawet nie czytali, co Blizzard odpowiedział, na zarzut o kolorach Diablo III.
amigowiec33 -----> Wyjdź kretynie.
No to nas podsumowales Jacobsss, od teraz narzeknie na forum internetowym juz nigdy nie bedzie takie samo...
Znacznie lepsze po przeróbkach. Przynajmniej pozostaje klimat poprzednich dwóch części, a nie jakaś kolorowa sielanka rodem z Doliny Muminków czy innego Warcrafta. Mam przynajmniej nadzieje, że jak nawet Blizzard zrobi Diablo III z dziecinną grafiką, to niedługo po premierze powstanie odpowiedni mod.
W większości mają racje i dlatego podpisałem. Mnie osobiście rzuciło się w oczy to, jak kolorowo wyglądał świat w trailerze. Zewnętrzny to rozumiem, ale lochy? No i kształty przedmiotów w otoczeniu i tym podobne rzeczy - WoW, a przecież DIII to nie powinna raczej być kreskówka :/ Naprawdę, jak na moje oko, to wygląda bajkowo, a bajką przecież nie jest. Więc tak, jestem za tym, żeby Bliz nieco to podrasował, choć niekoniecznie doprowadzając do całkowitej ciemności jak na fanowskich conceptach. Nie zmienia to faktu, że gra tak siak czy szmak będzie pewnie świetna, aczkolwiek przyjemniej jeszcze by się grało, jakby posągi gargulców przestały się śmiać ;]
amigowiec33 ---> Sądze że się grubo mylisz. Diablo 3 na konsolę nie wychodzi, więc konsolowcom to zwisa czy będzie jasno czy ciemno, skoro i tak nie pograją. Pomijam już tutaj fakt sztywnego podziału na konsolowców i kloniarzy (ja gram i na 360 i na PC i jestem po prostu graczem, a nie "konsolowcem" czy "pecetowcem"). Tyle - z mojej strony EOT.
Ja się pod petycją podpisałem, bo to na dobre może wyjść, ale uważam że grafa jaka jest teraz jest zakurwista do potęgi. A gameplay 807mb który obejrzałem jest THE BEST. Screeny nic nie mówią o mrocznym klimacie grze, w ruchu to wygląda genialnie i na filmiku kolorystyka jest jaka ma być. Kiedy robi się zrzut z ekranu to nie wychodzi tak kolor jak w oryginale. I popieram słowa Colosimo, to jest początek i są to urywki. A w podziemiach jest zarąbiście! Jedynie na zewnątrz z początku się wydaje, że źle ale jak dojdzie do tego bossa to już zmienia się zdanie. Są tam też takie potworki typowo leśne (drzewa) więc to pewnie jakaś kraina którą dopiero co ogarnia mrok. I ja wole widzieć detale w grafice niż tylko promień 5 metrów dookoła bohatera... To jest 3d i musi być ukazany szczegół grafiki, a klimat mroczny jest. A zbroje są zajebiste, bo barbarzyńca łazi w takich -_-. Zapewne paladyn będzie miał już takie pełne, a nie kawałki. Ja się nie przejmuje wiem że będzie bajer aspiryn i tyle. Teraz co mamy za dostępne hack'n'slashe to żaden nie dorównuje nawet do diablo 1, a jak wyjdzie 3 to będzie sajgon panowie sajgon. Większość fanów jest zachwycona Diablo 3, niektórzy się czepiają, ale blizz wie co robi i nie zawiedzie.
http://www.gametrailers.com/player/35766.html
Oglądnijcie ;]. Nic się nie zmieniło to dalej dobry stary diablo3! A najlepiej sobie ściągnijcie gameplay cały >807mb< i zobaczcie jak barbarzyńca w trtybie Co-oP traci głowę ;d.
PS> Obrazka nie zmieniałem nic, to jest zrzut z filmiku!
Aha i nie wiem czy ktoś zauważył, ale oglądając gameplay widać wyraźnie że i w podziemiach i na zewnątrz czym bliżej tego bosa otoczenie staje się mroczniejsze, ciemniejsze i straszniejsze ;]. A finał z dużym bossem który wygrywamy, a potem rusza na nas horda szkeletów to jest miodzio ;].
Ehh, niektórym nigdy nie dogodzisz. Ludzie TO JEST BLIZZARD !
Wiem, wiem to lekko trąci fanatyzmem - ale w pełni uzasadnionym. Czy oni kiedykolwiek dali tyłka ?? Qrde ledwo pokazali pare lokacji z pre-bety a juz krzyki jaki brzydki? Czekaliśmy na to tyle czasu, a poczekamy jeszcze długo, przez czas do wydania jeszcze MNÓSTWO się w grze zmieni - vide SC2 !
Qrde - w D2 też były bardzo "jasne" lokacje - choćby pustynie - i jakoś nikt nie płakał...
Poza tym - sam nie lubię grafiki WoW'a (cukierkowata i przerysowana na maxa jak dla mnie) - ale grafika w D3 jest naprawdę niezła i akurat kolorystyka jest w sam raz. Przecież są różne lokacje w grze - trudno żeby równiny wyglądały jak lochy !
Z tym "klimatem" to też niektórzy przesadzają ciut. Osobiście nie chciałbym iść przez cała grę w lejących strugach deszczu, z walącymi piorunami i czarnym ekranem na którym trzeba się domyślać połowy rzeczy - bo to dopiero byłoby kiepskie ! Klimat to też (chyba przede wszystkim) fabuła i grywalność a nie tylko mrok i ciemności ! W końcy to D3 a nie Resident Evil.
Chociaż same przerobione screeny sa całkiem, całkiem to jednak IMHO jest nieźle jak jest - a jak jeszcze Blizz go doszlifuje to D3 będzie majstersztykiem. Dla mnie taka ankieta odpada.
Trochę dziwi mnie fakt opublikowania dość długiego gameplaya z wersji mocnej bety, która przynajmniej z enginu wygląda na niemal ukończoną i gotową do wydania. Można zadać sobie kilka pytań:
- skoro tyle mają na co im jeszcze rok? (levele, postaci, klamoty, skille?)
- na ile grafika się zmieni przez rok, i czy w ogóle? (mi to co zobaczyłem z grubsza odpowiada:)
- (dla naiwniaków, fanbojów grafiki, szpanerów itp.) jeśli grafika się nie zmieni przez rok to do cholery dostajemy ubogi produkt!! Grafika sprzed roku na moim Geforcu 12000? Fak! Kicha, nie biorę!
;)
Mogli dla efektu porobić trochę brakujących tekstur, żeby bardziej na 'roboczą wersję' wyglądało;)
[49] ---> czyzbyś nie mógł sie pogodzić z faktem że obecna grafika nie jest idealna i bez skazy?
przeróbka 1 wyszła fajnie, kolejne słabo. Świetnie by to wyglądało gdyby idąc ciemnym mostem wsród mrocznej dżungli, promień rozświetlał nam drogę, wole to niż cukierkowatego Warcrafta.
Co do 56 screena stwierdze ze podczas gry cały czas jest zbyt jasno i zbyt blado, potwór nie sprawia "respektu", i wole jednak aby miał oświetlenie ukazujace go w mroku, ale jak już ktoś tu dobrze powiedział wystarczy przeróbka w opcjach troche kontrastu i powinno być dobrze, Blizard wie co robi i wierzę ze nie póści takiej jasnej grafiki do finalnej wersji
w D2 też były bardzo "jasne" lokacje - choćby pustynie - i jakoś nikt nie płakał
od momentu w którym pojawiło sie zaćmienie słońca zakochałem sie w tej lokacji, to było coś
Macie jeszcze:
http://youtube.com/watch?v=0QoK4Qt7-1Q >>Jednak chyba cały tułów a nie tylko łep ;d.
http://youtube.com/watch?v=BQS75QhDsec >>Walki z bossami ;]. Niesamowite kiedy ten 1 jest przyzwany z 3 dziewic ;]. A drugi wielkie bydle ;d. I ten moment po jego pokonaniu, kiedy wbijają szkieletory. WYPAS!!
A tu cały gameplay:
http://youtube.com/watch?v=mOS80k6Qg2g&feature=related >>cz.1
http://youtube.com/watch?v=yzD3uqosjQU&feature=related >>cz.2
Ale nie ma to jak gameplay z battle.net\diablo3 >>807mb ;d. Mam go i gra rządzi.
A ja powiem, że bardziej kolorowe Diablo bardzo mi się podoba. Jest przyjemniejsze w odbiorze.
Szaku - wez przemysl co chcesz napisac i zrob to w 1 poscie.
W tej chwili spamujesz.
maviozo - niestety błędnie zakładasz, że oni to na prawdę wydadzą za rok :)
Bili - :D
Popieram petycje. Nie bede bardzo narzekal na to co widac w tej chwili ale wolalbym jednak bardziej mroczna orpawe, syf, brud, smrod i ciemnosc jak w d... buduja lepszy klimat ;D zbyt wowowo wyglada to na ta chwile. Kolorystke jeszcze mozna probowac ratowac zabawa kontrastem i rgb ale to nie to samo.
Ja również poparłem petycję. Jak nie zmienią, to najwyżej będę się bawił temperaturą bieli w monitorze, aby osiągnąć odpowiedni klimat :)
edit: ciekawe jak by w takich cukierkowych kolorkach wyglądał np. Alone in the Dark?
zal mi was wszystkich, oceniacie gre po 20 minutach rozgrywki? zakladacie, ze cala gra bedzie wygladalo jak to 20 minut? zamiast sie cieszyc, ze w koncu powstaje D3, towy marudzicie, ze grafika nie pasuje. Blizz dobrze wie co robi. Czy kiedykolwiek wydal gre srednia? Jak mowia,ze gra sprosta poprzednikom to ja im wierze.
Przesada. Jakby miało byc mroczniej, tak jak na screenach, to byłoby za ciemno. Przeciwników by nie było widać, o szczegółach otoczenia nie mówiac. Narzekający zawsze sie trafią. Jeszcze sie nie urodził taki co by wszystkim dogodził. ;]
maviozo -----> Nie masz zielonego pojęcia o branży gier. No to jedziemy:
Trochę dziwi mnie fakt opublikowania dość długiego gameplaya z wersji mocnej bety, która przynajmniej z enginu wygląda na niemal ukończoną i gotową do wydania
Gry rok przed premierą wyglądają "niemal" na gotową. Problem w tym, że jakbyś zaczął w to grać i próbować różnych sposobów, to po 20 minutach byś powiedział "co to za gó... jest". Lead Designer na konferencji, przed pokazem gameplayu powiedział: "It's nothing final. It's still work in progress". Poza tym, engine to trzeba mieć GRUBO przed końcem gotowy (bądź w zaawansowanym stadium), bo na czym chcesz grę budować, na kartce? Przeciętny okres tworzenia gier to około 2 lata (u Blizzarda różnie, Diablo III jest 4 lata w produkcji, premiera za 2 lata), a Blizzarda to około sześć lat. Otóż, gra rok przed premierą ma już określony koncept i wygląda na niemal ukończoną. Wyżej ci opisałem, że to tylko tak wygląda.
- skoro tyle mają na co im jeszcze rok? (levele, postaci, klamoty, skille?)
Mnie się zdaje, że dwa lata, to raz, a dwa levele, postacie etc. planuje się również grubo przed premierą gry. Dzisiaj gier nie tworzy się w garażu i każdy człowiek w studiu, ma swoją określoną funkcję. Ci, którzy są odpowiedzialni za stronę techniczną gry, nie mają nic wspólnego z levelami, postaciami etc. Dlatego też, te rzeczy są już w pewien sposób gotowe. Czas zajmuje tak długo sprawdzanie, czy to jest naprawdę TO co ma być. Czy ten level jest dostatecznie grywalny? A może coś trzeba wywalić? A może dodać? Hmm, ta misja jest słaba i naiwna... itp. Tak to wygląda. Jeżeli coś tworzysz (np. budujesz coś, bądź piszesz) też ci przychodzą co chwile jakieś nowe pomysły prawda? Coś nagle chcesz zmienić, coś dopisać. I tak to tutaj wygląda.
- na ile grafika się zmieni przez rok, i czy w ogóle? (mi to co zobaczyłem z grubsza odpowiada:)
Przez dwa lata :). Grafika się zmieni na tyle, na ile będzie to potrzebne. Jak widać, Blizzard nie ma określonych terminów wydania gry, a to znaczy, że będzie, kiedy będzie gotowe. Kwestia zmiany "mroczności" to kwestia kilku filtrów. POZA TYM, ZROZUMCIE WRESZCIE, ŻE POCZĄTKOWY WYGLĄD, ZWIĄZANY JEST Z FABUŁĄ, A GAMEPLAY POCHODZI Z POCZĄTKU GRY.
- (dla naiwniaków, fanbojów grafiki, szpanerów itp.) jeśli grafika się nie zmieni przez rok to do cholery dostajemy ubogi produkt!! Grafika sprzed roku na moim Geforcu 12000? Fak! Kicha, nie biorę!
;)
Ty jesteś "ubogi" produkt :P. Chociaż wiem, że tym zdaniem żartujesz :P.
HG - nie bylo by za ciemno - przypomnijcie sobie wszyscy, jak ciemno bywalo w pierwszym Diablo, gdy czlowiek wkraczal na nizsze poziomy katedry albo do katakumb i nie mial na sobie przedmiotow, ktore swiecilyby (!) - bylo ciemno, tak jak ciemno ja cholera, to ze wypadal pierscien mozna bylo stwierdzic tylko "na ucho" i to ze nie zawsze mozna bylo zobaczyc wszystkie niuanse grafiki nie przeszkadzalo ...bo klimat tworzylo wlasnie to, czego nie bylo widac.
Diablo nigdy nie bedzie "za ciemne".
POZA TYM, ZROZUMCIE WRESZCIE, ŻE POCZĄTKOWY WYGLĄD, ZWIĄZANY JEST Z FABUŁĄ, A GAMEPLAY POCHODZI Z POCZĄTKU GRY.
Jacobsss pare osob ( w tym ja) pisze to samo od momenty powstania tego i paru innych watkow o D3. Jak widac z mizernym skutkiem. :) Chyba osoby, ktore pisza na forum, nie czytaja wyzszych postow albo tylko te pierwsze, tam gdzie ludzie sie uzalaja.
Jacobsss->jejku, stary, ale Ty tego posta poważnie potraktowałeś. Nie zauważyłeś ironii i całej reszty?
Odnośnie enginu->oczywiście że od niego się zaczyna. Chyba nie myślisz, że ja myślę, że oni zaczynają od modelowania, teksturowania i tak dalej. Bez silnika taka robota nie ma racji bytu.
Testowanie leveli czy enginu to kolejny nieskończony temat, który też musi trwać. Twórcy nie są wstanie przewidzieć setek kombinacji i zachowania graczy, ale właśnie po to testy są, żeby jak najwięcej tego wykryć.
Kwestia zmiany "mroczności" to kwestia kilku filtrów
tutaj już troszeczkę bzdurek naplotłeś, bo przecież tekstury jak są "bajkowe" tak takie pozostaną, nałożenie kilku filtrów tego nie zmieni, trzeba by było dodatkowo "brudzić" tekstury żeby się komponowały z otoczeniem, bo teraz to wszystko jest "Za czyste" dla miłośników gotyckich klimatów :)
*- grafika jaka aktualnie jest w DIII mi odpowiada, powyższy post był tylko komentarzem do tego co napisałeś, bo jednak nie jest to takie proste jak przedstawiłeś
Coy2K -----> Oj, nie masz racji. Zwykłe pogrzebanie w kontrastach potrafi zmienić wiele. A co dopiero nałożyć odpowiednie filtry. Widziałeś Viva piniata? To już wiesz co to są "bajkowe" tekstury.
Byłoby dobrze, gdyby nie dokładali modnych ostatnio glow'ow, motion blurów i innych znajdziek.
ja tu nie piszę "o rację" tylko piszę jak jest... jasne że kontrast i kolory zmieniają sporo, ale nie na tyle żeby zadowolić malkonentów, tu trzeba się pobawić z poziomu tekstur i je troche ubrudzić, bo w tych lochach podłoga jest jakby ktoś przed chwilą szpachlą i polerką po niej przejechał :)
ludzie ogarnijcie się troszkę....niedługo będą pisane petycje o to że szkieletom nie widać uszu.....blizzard to jest potęga w świecie gier i pracują tam osoby dużo lepiej znające się na rzeczy i na klimacie jaki ma mieć gra niż my wszyscy razem wzięci tu na forum......oni robią grę pod względem grywalnośći ...klimatu ....a nie patrzą na to że garstce osób nie podoba się kolorystyka i to jeszcze w początkowej lokacji i w ledwo co zapowiedzianej grze, w początkowym jej stadium......w podziemiach nie wiem kto z was widział tam za dużo kolorów.....wszystko jest tak jak należy.....a te przerobione zdjęcia to tragedia ..mam nadzieję że ludzie pracujący w blizzardzie nic sobie z tego nie zrobią i dalej będą kontynuować swoją myśl na zrobienie gry....wstawić czarny ekran i na nim postać zanimować to i ja potrafię....daję sobie ręce uciąć że im dalej tym będzie mroczniej i mroczniej.....poczekajmy jeszcze troszkę....a grafika jest świetna (to co do tej pory pokazali)
jak dla mnie gra wygląda zajebiście i mam nadzieję, że nic nie zmienią w jej wyglądzie:)
a dla mnie mogloby byc wlasnie troche bardziej ponuro i... mrocznie :P musi byc ciezki klimat po prostu.
bo w tych lochach podłoga jest jakby ktoś przed chwilą szpachlą i polerką po niej przejechał :)
A diablo I i II tak nie było? Nie róbcie znowu z tamtych gier aż takich legend klimatu itp.
zawsze możesz napisać petycje, żeby grafika względem Diablo II w ogóle się nie zmieniła, a co tam! zaszalej! powiedz, ze chcesz ten sam engine ;)
Maviozo - A diablo I i II tak nie było? - obaj wiemy, ze bylo tak, jak na to pozwalaly mozliwosci techniczne. Dzis nie trzeba juz obawiac sie, ze jesli dorzucimy pare tekstur, to gra rozrosnie sie do 10 plytek i bedzie haczyc, gdyby wiec chcieli...
Przecież taka grafika może mieć związek z fabułą... której nikt nie zna :P
Blizzard to porządna firma i na pewno wiedzą co robią!
I czego oni chcą? Przecież chyba nie bedzie mroczno na lace.
Według mnie to kolorystyka powinna się zmieniać w zależności od lokacji w jakiej się znajdujemy.
Może zrobią im tak jak z gothic IV, że Europa dostanie mroczna wersje, a Amerykanie wesołą.
Mi ten mrok w D3 sie nie podoba, więc spadać Gotyczne Matoły!
Wlasnie sobie obejrzalem gameplaya po raz chyba 100, klimat jest mroczny czyli taki jaki ma byc, jak ktos ta gre porownuje do wow to chyba jest porabany.Porownajcie sobie screeny z wow'a i D3 pod wzgledem "mrocznosci" to zrozumiecie, wow jest strasznie cukierkowy, D3 w porownaniu z nim jest BARDZO mroczny, nawet na otwartych przestrzeniach kolory sa przygaszone jesli je porownac do jaskrawych barw wowa.Poza tym ktos napisal ze barb dziwnie wyglada w gotyckiej plytowej, i ze w ogole ze ta zbroja nie powinna miec kolcow i tym podobnych bajerow bo glupio wyglada i malo realistycznie, przed chwila odpalilem D2 coby porownac, i co??? tez ma kolce na naramiennikach!!!.Jak dla mnie giera wyglada bosko, nie rozumiem czemu ludzie sie tak przypieprzaja do grafy, jak by bylo tak mroczno jak na tych przerobionych screenach to by bylo g..no widac, pamietam jak mnie wnerwialo to w jedynce jak schodzilem po stuff do lochow i nie moglem nic znalezc bo "mroczne "przedmioty zlewaly sie z "mroczna" posadzka(no chyba ze sie gralo monkiem z serczem to wtedy luz, baj de uej maj fejwryt postac, KING'S STAFF OF HASTE rzadzi!!!)
colossimo ---> "POZA TYM, ZROZUMCIE WRESZCIE, ŻE POCZĄTKOWY WYGLĄD, ZWIĄZANY JEST Z FABUŁĄ, A GAMEPLAY POCHODZI Z POCZĄTKU GRY."
znaczy ze co? Ze na poczatku gry wszystko sie swieci jak psu jajca, zbroje i miecze sa 40x wieksze od postaci i kazdy ma neony w kieszeni, a potem nagle zbroje sie skurcza, gamma spadnie a neonki zgasna?
wg mnie najlepiej jakby poprostu zrezygnowali z metroseksualnego ekwipunku i walneli kilka postprocess filtri jak np. w [89]. Do tego bumpy! najlepiej takie jak w UE3 - nadajace tylko fakture, i z poprawek z mojej strony to chyba tyle.
Moim zdaniem jest naprawdę dobrze.
Jak im za jasno, to sobie w opcjach przyciemnią i będą zadowoleni. Malkontenci.
Gameplay'e naprawdę pozwalają wierzyć, że gra będzie totalnie wymiatać... tylko te "bąbelki" zamiast potionów. To niewypał. Niech w tej sprawie piszą petycje. Jak np. będzie wyglądało leczenie w trakcie walki? Walczę z bossem, obok żadnych czerwonych bąbli, a hp niebezpiecznie spada. I co? R.I.P. Nie wiem co im w potionach nie pasowało.
Blizzardowa wizja lepsza, na tamtych screenach jest za ciemno, może i jest mroczniej ale również niemrawo
Dla mnie klimat wymiata. A jak mi będzie za jasno, to sobie zmienię ustawienia jasności monitora i po problemie. ;) Też mnie ciekawią te kulki z życiem zamiast buteleczek. Jeśli zrezygnują całkowicie z butli, to będzie trochę kiepskawo, zwłaszcza, jak przyjdzie walczyć z super - hiper - mega - ultra - uber boss'em w zamkniętym pomieszczeniu... Swoją drogą liczę po cichu, że czeka nas walka z Tyraelem... odkąd zobaczyłem tą postać w D2 od razu miałem ochotę powalczyć z wysłannikiem Światła. :)
Zdenio -----> Przecież będą buteleczki z życiem, więc o czym ty pier....?
$aimon -----> Znafffco, meteor spadnie na katedrę w Tristram i cały świat zostanie ponownie opanowany przez Diablo i jego sługusów. Będą siać spustoszenie, niczym w Diablo II - bo tam jest to już od początku gry, do samego koniuszka. Przez co znowu wszystko będzie wyglądać jak zniszczone. A jako, że gameplay pochodzi z samego początku, mroczna trójca i ich sługusy, nie zasiały jeszcze spustoszenia. Wyobraźcie sobie klasztor i okolice bez Andariel i zniszczonego klasztoru - też samo piękno, motylki, ptaszki itp. Piękne kurast, czy też Harrogath.
co do grafy to nie mam nic do zarzucenia ... gra jeszcze nie jest skończona więc nie ma co oceniać 20 minutowego gameplay'a bo to jest po prostu bez sensu ...
Zdenio --> podobno poty będzie można kupić więc luzuj zwieracze :)
Jacobsss@
I o to chodzi ;]
Potionki są, a te bąbelki są super, bo nie trzeba jak kretyn naciskać 1,2,3,4 i pół ekwipunku mieć od potionów. 3-4 miksturki na bossa i jedzim z koksem ;d.
petycja i tak pewnie dotrze do Blizzarda i być może w pewien sposób na nich wpłynie, i bardzo dobrze, niektóre elementy trzeba przynać są zbyt Warcraftowe, od momentu kiedy pojawia się Witch Doctor - Diablo jest zbyt cukierkowe i przypomina dodatek do Warcrafta 3 lub War 4, kiedy pokazują barba (lochy) nie mam większych zastrzeżeń
Tu nie chodzi tylko o kolory, nawet modele wyglądają jak z Gumisiów.
no widzisz Logadin, masz doświadczenie przy Gearsach, bo takimi kolorami zalatuje, najs job :)
Coy2k - no właśnie wolę już Gears of Diablo niż World of Diablo :)
Mam nadzieję, że dodadzą chociaż opcje nt desaturacji czy innego postprocesu :)
jacobs --> "Znafffco"
co ma piernik do wiatraka? Przy kazdej dyskusji do kazdego tak sie zwracasz?
po uderzeniu meteoru rozumiem ze gestosc planety wzrosnie, przez co grawitacja sie zwiekszy i zgniecie te 5x za duze zbroje do normalnych rozmiarow, a neony i lampki imploduja?
jak tu gadac z ludzmi jak nawet sami nie wiedza na co odpowiadaja. Wali mnie czy to meteor walnie w ziemie czy kometa czy stolec samego diablo, za to dziwi mnie pieprzenie jakoby fabula miala wplyw na za-duze-zbroje za-duze-miecze i miecze-swietlne co metr. Spustoszenie slugusow zla nie odbija sie chyba na nastroju kowali i platnerzy(czyt. grafikow blizarda)?
Ja petycję podpisałem, co nie znaczy, że oprawa mi się nie podoba. Fajna jest, ale te przerobione screeny nawet fajniejsze. Poza tym co mnie w ogóle oprawa obchodzi...Diablo to Diablo, nie o grafikę tu chodzi.
Logadin--dobrze że zaznaczyłeś przy tej swojej przeróbce że to twoja wizja bo mnie osobiście się ona wcale nie podoba(bez obrazy oczywiśćie)....nie wiem co to ale wrzuciłeś jakąś spękalinę i wszystko wybarwiłeś i wygląda to jak czarnobiały film z lat 40 ....chociaż krew na zombiaku byś zostawił czerwoną a tak to walnąłeś całą mapę bitową jednym efektem i wyszło co wyszło....a nie o to tu chyba chodzi aby cała gra była w skali szarośći....mnie się to osobiście nie podoba(oczywiśćie to tylko moje zdanie) nie wiem co wy macie z tym klimatem gry....on i tak bęzie i tak bęzie a czy wszystko bęzie czarne to nic nie zmieni
Sanchin ::
"co nie znaczy, że oprawa mi się nie podoba"
Ludzie nie zarzucają grze brzydkiej oprawy, a tego że nie pasuje do kolejnej części D pod względem stylistyki.
"Poza tym co mnie w ogóle oprawa obchodzi...Diablo to Diablo, nie o grafikę tu chodzi."
Grafika jest integralną częścią tytułu. Diablo bez grafiki wzorowanej na serii juz pełnoprawnym sequelem dla mnie nie jest.
Tak samo dla mnie istotna jak fabuła jest odpowiednia szata graficzna (od strony wizualnej obecna ma się tak jak od strony fabularnej np. podmienienie samego Diablo na w pełni nowego od podstaw wymyślonego stwora).
Jak po raz pierwszy widziałem screeny z paru metrów wpierw pomyślałem Titan Quest/Sacred. I mam nadzieję, że Blizz jednak jakoś to jeszcze ruszy (malowane, bez detalu tekstury widuję w WoW'ie i tam je dalej chcę widywać ale od serii Diablo wymagam grafiki z serii Diablo).
PS W grę i tak i tak grać będę i to pewnie przez dłuższy okres czasu ... po cichu pod nosem rzucająć przekleństwa na oprawę audio-wideo :)
EDIT : kurian - oczywiście, że nie każdemu przypadnie to co na prędce machnąłem kłucić bym się mógł jedynie ze stwierdzeniem "walnąłeś całą mapę bitową jednym efektem i wyszło co wyszło" - warstw i mask było tam dobrych paręnaście (ani razu nie użyłem opcji samowej desaturacji i nie wszystko polegało na zjechaniu jej dla każdej barwy :))
Klimat i oczywiście będzie ale nie będzie to już klimat poprzedniczek (nie tylko fabuła go przecież buduje).
Ale jednak mnie przestraszył trochę wygląd Diablo3... Mi bardziej przypadły do gustu te mroczniejsze i bardziej gotyckie klimaty, podobne do tych z Diablo2. Kolorystyka jest jakaś taka bardziej ziemista, szara, mało kontrastowa. I tak powinno być. A jeżeli chodzi o petycję.. Lepiej wcześnie niż wcale. Gorzej by było, gdyby wypisali taką miesiąc lub mniej przed premierą, bo wtedy to już nic się nie da zrobić. Osobiście podpiszę się pod tym. A nuż się uda i grafika trochę się ugotyzuje.
Poza tym, podobnie sprawa wygląda ze StarCraft2. Dżungla w dwójce jest kolorowa, a zieleń niemal pastelowa. Pudoble Zergów również emitują nieprzyjemną i rażącą zieleń... Może i o gustach się nie dyskutuje, ale kolorystykę powinno się utrzymać, jeżeli nie chce się poprawiać doskonałego.. ;)
no uwieżę na słowo żę się z tym troszkę bawiłeś ale tak to wygląda niestety...pewnie że nie tylko fabuła go buduje ....chodzi mi tylko o to że niepotrzebnie robi się tyle zamieszania z tego powodu a to przecież pokazany został sam początek ....poczekajmy chociaż do 3 miasta i wtedy będziemy mogli powiedzieć czy jest klimat utrzymany z poprzednich części czy nie(w dwójce też pierwsze dwa miasta a szczególnie obozowisko łotrzyc nie było zbyt mroczne...dopiero w doki kurast zobaczyliśmy pełne spustoszenie) być może tu też bęzie podobnie......a swoją stroną w zaprezentowanych podziemiach w d3 wyglądało to całkiem nieżle i wcale nie bajkowo a już na pewno nie tak jak w wow
kurian - niestety nie ma się co łudzić, że dalej będzie lepiej. To nie jest kwestia złej tekstury czy też innego rodzaju podłoża. To kwestia całej palety barw. I w tym leży problem. To samo cały texture-pack (100% ręcznie malowanych pozbawionych detali - idealny WoW). Nie ma co oczekiwać kolejnego aktu na daremne łudząc się zobaczyć zdetalizowane tekstury z fotoreferencji, mrocznych lokacji... (Chyba, że któs po D3 oczekuje mroku na miarę BFD czy też Molten Core :))
"w dwójce też pierwsze dwa miasta a szczególnie obozowisko łotrzyc nie było zbyt mroczne"
Nie chodzi mi o to by wszystko było mroczne, przesiąknięte krwią i śmierdzące moczem :) Przecież ładny dzień tez powinien być i słońce w południe - nie odpowiada mi po prostu calusieńka WoWowa paleta barw i ręcznie malowane niezdetalizowane tekstury.
Co do podziemi - jak to możliwe by przy żółtych świecach i mroku WSZĘDZIE!! świecić poziom zielonym za przeproszeniem z dupy wyjętym światłem.
Jeżeli widzę komnatę oświetloną świecami liczę na żółć i czerwień, a Blizz dodatkowo zaserwował (pewnie by za nudno nie było) zielone światła wzięte pewno z kosmosu (jakby inaczej ta się pojawiły?:>) Czy też niebieskie akcenty (tutaj jeszcze w miarę ujdzie ot światło księżyca pobierające trochę wieczornego nieba).
Petycja pewnie nic nie zmieni, ludzie zagrywać się będą, sama gra będzie świetna - jednak niedosyt graficzny zapewne pozostanie.
Ech podpisałem petycję bezmyślnie po czym stwierdziłem, że w sumie koncepcja Blizzarda bardziej mi pasuje ;P Tylko, że ja nigdy Diablo nie lubiłem. Może dlatego pasuje mi odejście od starego klimatu ?
Lepiej by nie przesadzili. Mi z lekka przesadzona wydaje się być grafika w Starcrafcie 2. Jakaś taka zbyt kolorowa...
Mówiąc szczerze, to bardziej mi się podobają te "aftery". Ale nie mówię, że kocepcja Blizzarda jest zła.
W końcu pokazali jakiś tam ułamek gry. W końcu w Diablo II też były fragmenty, które z mrokiem miały mało wspólnego (w zasadzie 90% drugiego aktu).
Coby nie zrobili i tak to będzie wspaniała gra... w końcu to Blizzard :).
A mi sie podoba. Co prawda malo na nich klimat diablo, ale pewnie nadrobia to w innej czesci gry.
Zgadzam sie , przeciez Diablo to nie Manga ;] powinni troche "wypoważnić" kolorystyke ... ale swoja droga, Blizz Wie Co Robi !
Co mi tam, podpiszę się pod petycją, bo mimo wszystko jednak zgadzam się - te kolorki i klimacik powinny być zgoła inne...
Ja uważam że oprawa pokazana na screenach nie pasuje, ale skąd możemy wiedzieć że nagle przez jakieś Mega-Zuo nie zmieni się atmosfera... takie pokazanie kontrastu między dobrym a zuym.
W Diablo nie gram, ale ciekawa sprawa...
P.S. Żeby nie było "zuo" i "zuym" piszę celowo!
Jzu pies tykal kolorystyke..
ale ta moda na przesadzony, niewiarygodnie duzy ekwipunek i rynsztunek postaci jest po prostu dobijajaca.
Wielki problem. Zmniejszyć kontrast i jasność na monitorze i już będzie "mhoczno" ;)
W kilku słowach - nic wam się nie podoba:)) Za jasno, za kolorowo, gówniane tekstury, za duży ekwipunek, cukierkowy styl graficzny. Można by pomyśleć, że to tak oczekiwane Diablo 3 to totalna porażka, i to na wieeeele miesięcy przed premierą.
Fajnie jest być fanem. Ja, jako że nim nie jestem mogę napisać, że mi się po prostu podoba. I mam nadzieję, że zostanie tak jak jest.
Mi się bardzo podoba grafika (kolory i styl) Diablo III. Zresztą niedługo po premierze gry na pewno wyjdzie jakiś patch, który będzie "pociemniał" grafikę i każdy kto będzie chciał go sobie zainstaluje.
Tu chodzi o różnorodność lokacji, że wchodząc do miasta, a do jego kanałów czujesz inny powiew. Inna przestrzeń. Tak jak w Diablo 2 Lut Gholen ;p.
Co do tych kulek zdrowia - takie coś było już w Lionheart - Legacy of The Crusader. Zawsze dookoła było dużo duchów (tam tak się te kulki nazywały ;p) many i jak miało się czary to można było się podleczyć przed walką. Ale już w trakcie walki było o wiele trudniej, czary leczące są bardzo słabe (a przynajmniej dla woja, który musi bardziej pakować w walkę bronią i uniki), a kulek wokół nie ma, zostają tylko potiony, które są bardzo trudne dostępne, bo sprzedawcy wolno się "odnawiają". Więc uważam to w Diablo za głupi pomysł, próbują na siłę zmienić coś co się sprawdzało przez tyle lat w hack'n'slash'ach. Może chcą, żeby nie zarzucano im wtórności ? :P
te pierwsze screeny wyglądaja jak z titan questa , kolory , ostrość itp. te drugie mroczniejsze o wiele bardzie pasują do diablo chociaz nie wyglada to juz tak łanie. Ja bym jedna został przy ty mroczniejszych
obejrzałem jeszcze raz od początku do końca gameplay, wcześniej widziałem tylko urywkami i powiem tak: jestem zachwycony, jest pięknie, niech robią co mają robić