Efekty DirectX 10 na konsolach obecnej generacji są możliwe
Niech probuja,zobaczymy co z tego wyjdzie
Jak to co, DX10 ci się stanie na ekranie telewizora, ot co. :D A tak na poważnie to w sumie żadna niespodzianka, że konsole mogą pociągnąć część z tych efektów ale co z tego skoro ich wydajności nie wzrośnie i w sumie gry będą wyglądały ostatecznie tylko trochę lepiej i pewnie tylko dla tego kto będzie potrafił wyłapać dodatkowe smaczki. PS3 prawdopodobnie miała by problem z płynnym liczeniem Crysisa w formie takiej jaka jest na PC i to pod DX9 a z włączonymi wodotryskami 10 to już w ogóle. Niemniej zawsze lepsze te kilka dodatkowych efektów niż ich brak ;)
To już nikt nie pamięta przekrętu z demem Crysisa? Jak za pomocą hakerskiego urządzenia "notatnik" zmieniało się parametry i na WinXP z DX9 było efekty z DX10? Powiedzmy sobie szczerze DX10 to chwyt marketingowy.
DX10 miał przynieść rewolucję. Na razie objawiła się ona spadkiem wydajności gier...
Rewolucja nie nadejdzie od tak. Potrzeba czasu, zresztą jej promyki już się pojawiają w postaci STALKER Clear Sky. Niech tylko programiści zaczną masowo pisać gry pod DX10, wtedy nastanie rewolucja. :)
Co do crysisa i jego demka i dx10 pod winxp to fakt, niektóre elementy się włączały, ale nie wszystkie!
Wkrótce i tak będziemy musieli się przerzucić na vistę, choć wolę tego uniknąć...
Nie bedziemy musieli. I nie wkrotce. Zanim developerzy beda robic gry dx10 only minie jeszcze latek troche, wiec spokojnie, bez pospiechu.
Osobiscie czekam na nastepny OS msu, bo Visty nawet tykac kijem nie zamierzam.
Chyba na porządną optymalizację Visty.... bo ma swoje zalety, ale wad też ma sporo... więć Mikroszkop niech działa.
Osobiscie czekam na nastepny OS msu, bo Visty nawet tykac kijem nie zamierzam.
Tekst roku :D Ciekawe czy testowales dluzej niz widziales u kolezanki na nowym laptopie :DDD
Sorry, za offtopa, ale musialem bo takiej bzdury dawno nie slyszalem, zwlaszcza z ust, wydawaloby sie, szanowanego usera forum...
Taki offtop: Ja Viste ruszyłem kijem jakieś pare miesięcy temu i teraz XP jakiś toporny mi się zdaje.
Jak się da to niech próbują. Ale wolałbym dokładne sterowanie (jeśli na padzie sie da )
Też mi nowina - dx10 to tylko api - żeby zrobić dobrą grafikę wcale dx10 nie jest potrzebny, a dlatego z niego korzystają bo ma funkcje ułatwiające pewne rzeczy - tak więc gra może wyglądać tak dobrze jak dx10 i na xbox360 i na ps3 zależy tylko czy twórcy mają dobry pomysł aby to zrealizować.
@yazz_aka_maish [ Level: 66 - Legend ]: korzystam z Visty bardzo czesto z pracy, bo instaluje ja na sprzetach klientowskich. Czy to, co napisalem, to bzdura, to kwestia gustu - ja nie zamierzam kupowac dobrego komputera tylko po to, by mi system jakostam na nim dzialal, ani Nie zamierzam czekac wiekow na usuwanie plikow w nieskonczonosc, co jest - w moim odczuciu - duza bolaczka Visty. Wodotryski, dx10 i pozmieniane niepotrzebnie menusy nie sa mi specjalnie potrzebne do codziennej pracy. To samo tyczy sie zajmowanego miejsca przez system - wykorzystam je lepiej w inny sposob, niz instalujac Viste.
Drau, przesada. Wodotryski i wyglad menu mozna wylaczyc/zmienic/dostosowac. Usuwanie plikow w nieskonczonosc - hmmm, serio pierwszy raz spotkalem sie z taka opinia. Przy przeskoku Win98/2000 na XP tez byly takie krzyki, koniec koncow kazdy musial zmienic, wiec predzej czy pozniej i Ciebie to czeka. Ale coz, Twoj wybor.
Nikt nigdy nie mówił że efektów, które są w DX10 nie można osiągnąć na DX9, bo można ale nie po to powstał DX10. DX10 powstał po to aby te efekty można było uzyskać szybciej, łatwiej i prościej.
Wszystko ladnie pieknie . Tylko po co ten belkot jak wydajnosc ukladow graficznych w konsolach marniutka i ledwo sobie z dx9 radza ;] ,a co dopiero babrac sie w robieniu shaderowego przekladan.ca tylko po to aby wygladalo to podobnie do natywnego dx10
@B4r4n
"Jak za pomocą hakerskiego urządzenia "notatnik" zmieniało się parametry i na WinXP z DX9 było efekty z DX10?"
Bzdury piszesz, kolego. Owszem, zhakować sobie mogłeś plik konfiguracyjny ale efektów DX10 nie mogłeś w żaden sposób uzyskać, a "jedynie" lepsze tekstury. Shader Model nadal pozostawał 3.0. A jak wiemy, SM 4.0 to właśnie DX10.
TRX dodawalo nie tylko textury ,a volumetryczne oswietlenie i inne mniejsze pierdolki jak parralax ;] . Ale tak czy siak nadal to nie wyglada jak very high pod dx10 ,roznice nadal widac .
http://www.gamespot.com/features/6182140/index.html?msg_sort=1
Ja tam dużej różnicy nie widzę, praktycznie to nie widzę żadnej, oprócz tego że na XP Very High obraz jest trochę jaśniejszy.