Doom | PC
No to ja czekam z niecierpliwością :) Pewnie znowu będzie na jej silniku działać wiele świetnych gier :) Mam tylko nadzieje, że panowie z id nie zaniedbają przez dooma gry Rage.
<-----
No to sobie poczekamy z 3 lata jak nic. Nie mogę się już doczekać. Doom 3 to jedna z moich ulubionych gier.
No pozostaje tylko czekać........
oooo ja pierdole. 4 część hitu. już nie moge sie doczekać .ale boje się też poznać wymagania !!!!
pozdro !!!
Mam nadzieje ze Doom 4 okaze sie lepszy od niespecjalnie udanej trzeciej czesci, no moze nie byla taka zla ale te ciasne pomiesczenia po ktorych toczyla sie akcja nie przypadly mi do gustu, teraz powinno byc inaczej technologia Id-Tech 5 i Mega Textury daja nadzieje ze gra bedzie sie toczyc rowniez na duzych otwartych przestrzeniach.
Jesli chodzi o premiere tej gry to nie nastawial bym sie na wczesniej niz na rok 2010.
Przed wyjściem Doom 4 będzie pare innych tytułów wartych uwagi. Alę jako fan amator Doom`a czekam na niego ;D
Chriso25 ---> co Ty gadasz jak dla mnie to Doom 3 było takim prawdziwym wejściem gier dobrej grafiki itd. :). A po za tym ile gier wyszło na silniku Doom`a 3... czekam na 4 czekam !!!
Tylko żeby nie okazał się tak nudny jak 3.Wszyscy będą czekali na 4 i nic z tego nie wyjdzie, bo będzie taki sam jak 3, ale myślę, że jednak będzie hit.
Adaśś ---> Jesli chodzi o grafike Dooma 3 to nie byla taka rewolucja jak miala byc, generalnie najwieksze wrazenie robilo na mnie tylko cieniowanie i nic wiecej sama gra wygladala jakby to powiedziec plastikowo.
Jakby Doom 3 wyszedl w 2003 roku a nie w 2004 byla by rewolucja ale w tym czasie pojawil sie Far Cry i wszyscy na Dooma przestali zwracac uwage a dlaczecgo Bo Far Cry oferowal ogromne otwarte przestrzenie porosniete gesta kapitalnie wygladajaca roslinnoscia a co oferowal Doom 3 ciemne, ciasne i malutkie pomieszczenia i tak jak mowilem tylko cieniowanie robilo najwieksze wrazenie.
Wydaje mi sie na silniku Dooma 3 wyszla tylko jedna gra nie liczac tych od Id i to byl Prey.
No powinni zrobić Doom 4 tak, aby akcja toczyła się dużo na otwartej przestrzeni, najłatwiej aby spojrzeli na Doom 1 i 2 i zrobili podobne rzeczy w Doom 4. A gdybym sobie pograł w Doom 3 to potraktowałbym go jak nawalankę w czystej postaci i tyle :)
Doom 4 to super
czekam na nią i bede pewnie jednym z pierwszych którzy te gre bedą mieli :)
Co prawda czekam na tę grę na X360,bo o nowym PC mogę zapomnieć(gra będzie miała na bank kosmiczne wymagania).Będzie jazda,wszystkie Doomy były piękne i świetne.Mam nadzieję,że Doom 4 potwierdzi świetność serii.Nie mogę się doczekać na premierę.Do tego czasu mam nadzieję,że wydadzą do X360 coś,by można było podłączyć myszkę i klawiaturę,bo na padzie trudno się gra w FPS bez przyzwyczajenia.
P.S.Nie zamierzam wywoływać żadnych kłótni pomiędzy konsolowcami a PC-towcami.Wypowiedziałem się obiektywnie,ale tak,gdybym miał super PC,nie miałbym pewnie konsoli.Gdybym był bogaty miałbym to i to.Jestem jaki jestem i mam przeciętnego PC i mam konsolę.Te kłótnie są bez sensu.
Mam wrażenie, że będe musiał zacząć przechodzić w końcu tą trzecią część ;)
A ja mam PC (dosyć dobrego, ale nie działa mi na nim Doom 3 niestety) i w czerwcu dostanę akurat Xbox :D=D;D
Reendlerer-->to rzeczywiście masz dobrego PC.Mi na starym złomie z GeForce 4 MX działał płynnie na medium :D Co ty masz za rzęcha :P ?
Ostatnio miałem cholerne problemy z przykręceniem nowej karty graficznej, bo akurat chciałem sprawdzić, czy mi Doom 3 odpali, a tak w ogóle to jestem leniwy, aby sobie ulepszyć sprzęt :P
szkoda że jeszcze nie ma screenów z dooma 4.
|T.P_C| Clan -> na moim kompie chodzil na medium, niemozliwe zeby na geforce 4mx440 tez chodzilo na tych detalach, mialem ta karte dawno temu i znam jej mozliwosci
Mam nadzieję, że będzie miała klimat jak dwie pierwsze części cyklu, a nie na zasadzie trójki - ciemno jak w dupie i wszyscy mają się bać.
Co do tego rendera z "Dooma 4" :
Autor : Alexey Aristov 2005, render.ru
Boze ....
ja ma karte Radeon 4870 i crysis na very high i 8xAA dochodzi mi do 30fps.
no no
Co no no kurwa.
warchlud - a kogo to obchodzi???
Tak, a może frytki do tego warchlud? Nie dawno się chwaliłeś, że masz Gf 8800 a teraz nagle pierdziuliłeś, że kompa kupiłeś kilka dni temu sam się plączesz w swoich kłamstwach, a teraz masz nowego Radeona człowieku! Weż się utop w jakiejś rzecze i pokaż dowód, że tą kartę posiadasz albo takiego kompa! Boże...Dziecko naucz się w końcu, że nas to nie obchodzi popisywanie się twoim sprzętem jak ty tylko napinasz się w necie. Czekamy na dowód w topicu FC 2! Może lepiej pomyśl zanim coś napiszesz :)
Nigdy nie przepadalem za Doomem, ale jak wyjdzie 4 to zagram ^^
Moze to tylko przeczucie, ale mam nadzieje ze nie bedzie tak jak z Duke Forever ^^
____.,-~''''')_____Kerth -----> Zatem koniecznie pochwal się mamie, i zjedz cukierka na spanie, kup parę świetlików pod koc, i zaśnij w tą przytulną noc.
Powiedziałem wiersza!
Musi byc zajebaszcza i lepsza od 3
nie za bardzo wierzę.....za mało informacji jak dadzą jakieś dane to uwierzę
Mam nadzieje ze nie bedzie ciemno jak w du__e I ze bedzie nawiazywac do dooma 1 i 2 a nie do trójki
No to CooOL
Doom 3 nie był taki zły nawet fajnie sie w niego grało a 4 pewnie dopero wyjdzie za 3 lata
A ja bym nawet chciał żeby był taki jak trójka ale żeby było można mieć jednocześnie broń i latarkę.
Hehe.Zanim wyjdzie Doom,to może się znajdzie jakiś sponsor,który by sprezentował mi nowego kompa?;)
Mam nadzieję, że będzie nieco bardziej urozmaicony lokacyjnie, niż Doom III. Chociaż ostatnia produkcja ujęła mnie klimatem oraz miejscami napięciem, to jednak monotonne przebijanie się przez kolejne podobne drzwi i lokacje powodowało, że nie mogłem na dłużej przysiąść do gierki za jednym posiedzeniem.
Gwoli ścisłości wciąż ją męcze, bo nie mam kiedy dokończyć z braku czasu ;-0
Lol widać po waszych podnieceniach że kontynuowanie cyklów gier bardzo sie opłaca, przez to widać że nowych gier wychodzi coraz mnie i coraz więcej kontynuacji, ale przecież to dobrze :D
Tak na marginesie ciekawe co będzie lepsze PREY 2 czy DOOM 4 ja obstawiam na preya bo ciekawie się skończyła poprzednia cześć
Tak samo jak Wolfenstein, tak samo Doom 4 ma wyjść widocznie w 2010 roku (przynajmniej jak narazie)
Zapraszam na pierwsze polskie forum o całej serii gry Doom:
WWW.DOOMWORLD.XT.PL
Forum dosłownie wczoraj powstało, ale mimo wszystko zachęcam do pisania oraz dawania propozycji aby forum było lepsze! :)
W sumie wolałbym żeby zamiast Doom 4 wyszedł Quake 6 jeżeli Enemy Territory Quake Wars zaliczamy jako piątkę....
Mam nadzieje że to nie będzie podobne do Dooma 3 choć nie było takie złe ale grałem w lepsze gry tego typu...
Mnie Doom 3 nie przypadł do gustu pod względem akcji, nie przepadam z takimi mało urozmaiconymi pod tym względem FPS'ami. Doom 4 moim zdaniem powinien przypominać z grubsza część 1 i 2.
Podają że w 2010 wyjdzie, pewnie i tak o pare miesięcy wcześniej wyskoczy.. ;] Ciekawy jestem tego :D
Doom 3 i dodatek były doskonałe. Ta gra cały czas trzymała człowieka w napięciu. Oby nie zepsuli tego w 4 części.
No jak dla mnie ID TECH 4 engine był dobry ale dostał porządne baty od Source engine i Cry engine.A co do samej gry zapowiada się ciekawie ale wole nowego riddick,fear2 i prey-a 2 o którym niwiele wiadomo.
omg... że im się jeszcze te serie nie znudziły (doom i quake)... no cóż, mam nadzieję, że tym razem będzie to prawdziwy doom, a nie jak do tej pory, że od wydania q2 (włącznie) to chłopaki z id nie mają nic do zaoferowania poza stertą kontenerów i toćka w toćkę podobych do siebie milionem korytarzy (no i oczywiście silnikiem, który jest zwesze świetny).
narazie nie komentuję więcej i nie oceniam...
jeszce jedno. jak narazie to tylko wolvenstein jest bardzo dobrą grą, jaką id zrobiło (nie licząc oczywiście q3a, ale to jest multi, a wątek przede wszystkim tyczy się singla).
heh, no Doom 3 (z tego co się naczytałem) nie był jakimś ewenementem w czasach swej premiery (no może pod względem wspaniałej wtedy grafiki ;), ale mnie się podobał, lecz był czymś nieco innym w stosunku do poprzednich części, ja się spodziewam, że Doom 4 będzie jaśniejszy, klaustrofobiczny pewnie też, no i będzie pewnie przypominać bardziej Doom i Doom 2.
Gra będzie dobra ale jak będzie możliwość przyczepienia latarki do broni. xD
O ja pierdzielę, no co to za problem że latarkę trzeba przełącząć na broń, a broń na latarkę???
Doom 4
Nie ma się czym podniecać , premiera 2010 r + przesunięcie o jakieś 7 miesięcy ( tradycyjnie ) a do tego czasu wszystko się może zmienić.
[11]Chriso25 - uwierz mi doom 3 był rewolucją pod względem grafiki tak skopał tyłek far cry i half-life 2 że ich dupy bolały przez rok!! ,a większości graczy opadły kopary heh
Lukas16_Prey - Chyba grałeś innego Far Cry niż ja,Far Cry było graficznie lepsze wystarczy zagrać obydwie gry na maxa i zobaczyć można różnice.Dla mnie wszystkie Doomy to klapy nie podobają mi się takie klimaty już bardziej czekam na Rage.
Może jesteś za młody żeby zrozumieć sens Doom-a porównaj sobie grafikę z Doom 2 i z Doom 3, a grafika w 2004r to był szok, żeby chodziło na max to komputer dymił a Far Cry takowej rewolucji nie miał....
ciemno wszędzie bylo ciemno moze to troche zmienia , (byle nie na jeszcze ciemniej )
A może ty jesteś za wczesny żeby pamiętać te czasy kiedy wyszedł cryengine 1 była to najlepsza technologia pokazująca grafike przyszłości i każdy się ją zachwycał i nikt mu nie dorównywał.Tak samo jak teraz cryengine 2.Chyba nie musze pisać jakie są różnice pomiędzy 1 a 2.A Doom nie ma jakiegoś głępszego sensu,porosty John Carmack(który jest już legendą)zawsze wyciską z gry co się dało(uważał to za najważniejsze).To samo będzie czekać Rage i jego nowe produkty,Doom nie jest wyjątkowy.A wogóle to po co porównywać Doom 2 (1994) z Doom (2004) nie rozumie?
ooo, nie wiedziałam że chcą zrobić 4 :)
Jak przeszedłem Doom3 i Doom3 RoE to od razu wiedziałem że to się na tym nie skończy i wykrakałem, hehehe
Ja się nigdy nie zachwycałem CryEngine i tak samo Far Cry'em jak i Crysis'em.
A faktycznie Doom 3 ustanowił nowe wytyczne w dziedzinie grafiki w grach. Jak na rok jego produkcji, ma się rozumieć.
Podobno id software zerwało współprace z komputerami i Doom'a 4 na PC nie będzie:((
doom 3 byl swietny a 4 bedzie pwnie duzo lepsza trzeba czekac
Mi Doom 3 zawsze kojarzy się z shader model 3.0 i chyba w tym sensie była to gra rewolucyjna.
Ale gra sama w sobie wg mnie była kiepskawa.
Ciemno, ciemno, ciemno i jeszcze raz ciemno. Latarka wiele nie zmieniała. Więcej można było dojrzeć, ale nie zmieniało to faktu, że gra była dalej za ciemna.
Podstawową wadą było też to że w 3 nie było w ogóle czuć ducha jej poprzedniczek, które przeszedłem kilkakrotnie.
Jak będzie z 4 zobaczymy. Osobiście nie spodziewam się niczego szczególnego.
FarCry wyszedl wczesniej i korzystal z tych samych technologii co D3, tylko, ze... lepiej.
A na D4 czekam oczywiscie, mamy gwarancje dobrej, solidnej gry (na rewolucje bym sie nie nastawial).
pjotrak - to ci się żle kojarzy bo Doom 3 max obsługuje Shader Model 2.0
pjotrak >>> Doom 3 wspiera PS3.0, można znaleźć o tym informacje na necie, w recenzjach tej gry. Zresztą wystarczy sobie przypomnieć ,że w chwili premiery zalecaną kartą do Dooma 3 pozwalającą na cieszenie się w pełni wszystkimi "fajerwerkami" był GeForce 6800 Ultra, a potem "słynny" 6600GT. A do tych fajerwerków zalecano kartę z PS3.0 i Ultrashadow, którą posiadaja cała rodzina GeForce 6. W każdym bądź razie Doom 3 napewno z kartą z PS3.0 zrobi użytek:] Teraz pozostaje nic innego jak czekać na Dooma 4 i na nowe "rewolucje". Z pewnością graficznie będzie dużo lepszy od Dooma 3. Silnik id Tech 5 już wygląda dobrze a za 2 lata z pewnością bedzie wyglądał jeszcze lepiej. Mam nadzieję, że nowy Doom nie będzie też za bardzo liniowy ani monotonny:]
Ronnie011961 - niestety mylisz się kolego bo Doom 3 nie obsługuje PS 3.0 gdy się ukazał były tylko karty obsługujące PS 2.0 więc jest to nie możliwe dwa pierwszą grą osługującą PS3.0 było/jest Splinter Cell Chaos Theory i Far Cry (wiem ten jest starszy od D3 ,ale obsługę PS3.0 wprowadzono w patch'u który ukazał się chyba na początku 2005 nie wiem dokładnie ,ale na pewno pózniej niż premiera D3) I trzecia rzecz to to że 6600 GT i 6800 Ultra są zalecanymi kartami do tej gry ale tylko pod względem wydajności bo tego głównie wymagał D3 i nikt mi nie wmówi że D3 obsługuje PS 3.0 bo tak nie jest i żadna inna gra na jego silniku tej technologi nie obsługuje (oprócz Quake Wars i Wolfenstein bo te gry są stosunkowo nowe)
Lukas172_Nomad_ >>> Kto się myli to się myli:] > jak wyszedł Doom 3 był już wtedy od 4mcy GeForce 6800 Ultra a także jego tańsze odmiany, w połowie sierpnia wyszły modele 6600. Więc gdy wyszedł D3 były już karty z SM3.0. Pisanie też ,że Doom 3 wymagał kart 6800 Ultra i 6600GT "do wydajności" też nie jest prawdą ponieważ na kartach konkurencji, działał podobnie bo jedynie o kilka fps wolniej. Sądze ,że Doom 3 wspiera możliwości GF 6 nVidii, bo PS2.0 mógł natywnie wspierać w wersji na E3 2003 ba!, nawed na E3 2002, prezentowany wtedy na Radeonie 9700 PRO. W większości recenzji D3 można przeczytać, że czerpał korzyści z nowszych jednostek cieniowania w GF 6 tak więc napewno coś w tym jest, tym bardziej że D3 ma wsparcie na kilka trybów pracy GPU i w tym też tryb dla NV40. A tak na marginesie jedyną grą z Top listy 2004 roku jaka obsługuje co najwyżej PS2.0 jest Half Life 2. Dodatki już raczej obsługują PS3.0. Gdyż już sporo czasu były karty nVidii ze wsparciem DX9c, a także Radeony X1800/1900. Jako ciekawostkę dodam, że D3 i tak nie jest tym czym mógłby być ponieważ gdyby był to nie było by sprzętu który by sprostał jego wymaganiom, i tak w to co został "upchnięty" było bardzo wymagające. A po za tym to jest gra OpenGL więc shadery mają wsparcie natywne. Far Cry wspiera PS3.0 od patcha 1.2 a także PS3.0 oraz 2.0b od patcha 1.3, natomiast Chaos Theory wspiera PS3.0 oraz 1.1, przez jakiś czas nie było wsparcia na PS2.0 ale od patcha 1.04 już PS2.0 był wpierany. PS3.0 wspierają także Kroniki Riddicka EFTBB bo tryb PS2.0++ tylko od GF 6 działał.
Doom4
Mam nadzieje że dodadzą multi...jak na razie i tak królem wszechczasów z fps pozostaje FarCry i zapewne jeszcze jakiś czas pozostanie miażdżąc jakieś tam fp-esiki jak preye i hal lyfe :).
Ronnie011961 - taaaa możesz sobie wmawiać ,że takie tytuły jak D3 czy Kroniki Riddicka obsługują PS 3.0... i mogę ci to udowodnić w ten sposób ,że każda gra obsługująca PS 3.0 obsługuje generowany przez niego HDR którego w Doomie ,a ni w riddicku nie ma... co do HL2 Episode One to tak obsługuje on HDR i przy okazji jest jedyną grą która generuje ten efekt przy PS 2.0 co do Far Cry i SC Chaos Theory to znam dobrze ich historię więc wiem jak było z tymi shaderami...
Pisanie też ,że Doom 3 wymagał kart 6800 Ultra i 6600GT "do wydajności" też nie jest prawdą ponieważ na kartach konkurencji, działał podobnie bo jedynie o kilka fps wolniej.
no i co w tym dziwnego na Radeonie 9700 też na Max chodziła
PS.Nawet swojego czasu najbardziej "dopicowana" gra jaką był F.E.A.R. nie obsługuje PS 3.0 bo nie ma HDR tak jak Riddick i doom 3 czy też Prey prawda jest taka ,że za nim PS 3.0 dobrze wszedł w gry to minęło sporo czasu od jego premiery więc proszę cię nie opowiadaj głupot
Dziwne ma już w marcu wyjść a GOL nie dał żadnych sreenów.
SzymEn nie wierz we wszystko co jest napisane. Na GOLu często piszą tylko przypuszczalne daty premier a niekiedy nawet nie pokrywające się z rzeczywistością. Co kolwiek na temat Dooma 4 dowiemy się najwcześniej na Quakecon 2010 (słowa ludzi z id Soft.) a gra ukaże się najwcześniej w 2011 roku. Jeszcze raz Ci dobrze radze nie wierz we wszystko co pisze.
Też mi sie wydaje że w marcu ona na 100% nie wyjdzie.Doom był wtedy o wiele głośniejszy.Tak samo z z crysisem 2.Niby 2010 ale ja w to mało wierze.
Hehe skąd ja to przewidziałem.Albo mój komentarz przeczytali xD
Dlaczego dopiero w 2011
Lukas172_Nomad_ > No ja akurat widzę ,że ty sobie i komuś coś próbujesz wmawiać i wiem nawet co...mity...(...)
Oby była w miare normalna i by poziomy nie były monotonne...Oraz by nie było dużo elementów grozy jak w doom 3 Chce więcej akcji a nie straszenia kurde mać....
Ronnie011961- Błagam cię jak nie wiesz czym tak naprawdę jest pixel Shader 3.0 to nie opowiadaj głupot i tyle...
To sobie poczekamy, zapewne gra pojawi sie w okresie nowych konsol, a to oznacza, ze na moim kompie gra bedzie chodzila biednie.
nie no to sobie jeszcze poczekam oby doom 4 był lepszy od 3 już się nie mogę doczekać .
W tym czasie jeszcze wyjdą dużo lepsze gry
ha no ładnie
Lukas172_Nomad_ >>> To że jakaś gra jest na open gl to nie znaczy ,że nie wykorzystuje danego shadera czy wcale ich nie wspiera, wręcz przeciwnie sa one wspierane [przez odpowiedni tryb np ARB, ARB2, nv30, nv40 czy ati r200, r300, r420 i r520] lecz natywnie i chodź czasem tylko z niektóre z efektów zawartych w dx.
Tak więc jeżeli jakaś gra open gl i/lub dx nie ma hdr to nie znaczy ,że nie wspiera ps3.0. Dla przykłądu wspomniany przez ciebie chaos theory potrafi wykorzystać ps3.0 wraz z hdrem ale i sam ps3.0 bez hdru, tak więc nie wypisuj głupstw ,że gra która nie ma wsparcia hdr wcale nie wpiera ps3.0.
Do HDR jest http://pl.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_rendering ,,, wcale nie potrzeba ps3.0. Dlatego ,że można go już uzyskać przy użyciu ps1.0>1.4, 2.0 [splinter cell 1 posiada wsparcie ps 1.1 a mimo to wspiera hdr 1.0 , podobnie jest z innymi grami opratymi na ps1.4 czy 2.0 itd. HDR nie jest wymogiem ps3.0 ani ps3.0 nie jest wymogiem hdr rzecz zrozumiala, gdyż był on już we wcześniejszych wersjach shaderów a czemu zalecany jest do ps3.0? gdyż po dopiero prostu na nim jest on generowany z odpowiednią precyzją i oświetleniem.
Tak więc Zanim coś napiszesz to pomyśl trochę... a tak przy okazji zalecam poczytać o hdr i ps3.0
http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_rendering http://en.wikipedia.org/wiki/High_Level_Shader_Language i potem się wypowiadać...
PS. FEAR również wspiera "sam" ps3.0[żeby tak to nazwać] bez hdru, zresztą przeczytaj opisy jego enginu.
http://www.purepc.pl/node/837?page=all
http://pl.wikipedia.org/wiki/F.E.A.R.
No i potwierdzenie nawet przez testujących natywnego wsparcia ps3.0 w D3
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Doom_3-1629/strona/4622.html
i to wszystko mówi już samo za siebie...
Pozdro
Hmmm jeszcze kilka dni temu data premiery widniała jako 2010 a teraz już 2011, w sumie to mnie nie dziwi gdyż skoro doom 3 powstawał 4lata to i jego kolejna część będzie zapewne tworzona podobnie długo jeżeli ma ona być nowym standardem w dziedzinie jakości grafiki... Tak więc premiery tej gry spodziewałbym się raczej gdzieś koniec 2011 do połowy 2012... Swego czasu Doom 3 bardzo mi się spodobał, więc liczę iż na "czwórce" się nie zawiodę chociaż nie ukrywam ,że wolę jednak gry z fabułą, dreszczykiem emocji i powiewem horroru aniżeli nastawione w większości strzelaninę a zdaje się ,że w czwórce ma być więcej owego strzelania...
ach pamiętam jak pocinałem poprzednie części. Do premiery jeszcze sporo czasu, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Ronnie011961 -> nawet jeżeli to co mówisz jest prawdą to samo wykorzystanie PS 3.0 nie wiele zmienia w stosunku do PS 2.0 tak naprawdę to tylko HDR jest istotną funkcją w PS 3.0 nie wmawiaj ,że to zależy od wydajności karty (tak jak napisano w wikipedii) bo na bardzo wydajnej swojego czasu karcie jaką był Radeon X850 było to nie możliwe po prostu wszystko zależy od tego do jakiego directx karta została przystosowana
PS.Po za tym polecam wejść na tą stronę : "http://cyri.systemrequirementslab.com/srtest/" tam wyraźnie jest napisane jakiej karty wymaga Doom 3 czy też F.E.A.R. do maksymalnych detali w końcu twórcy programu chyba lepiej wiedzą ;)
PS.2.Miałem kiedyś kartę Radeon 9200 która obsługiwała PS 1.4 i w Splinter Cell Chaos Theory nie dało się włączyć (wcale) HDR'u więc nie pierdol o HDR1.0
Lukas172_Nomad_ >>> No akurat to ty właśnie pie****isz głupoty ,żeby nie powiedzieć wierutne bzdury!...Bo tak naprawdę dość słabe jest twoje tłumaczenie dotyczące PS3.0 i HDRów, ale po kolei...
PS3.0 posiada sam w sobie bardziej złożone instrukcje i jest ich o wiele więcej niż w samym PS2.0 i nie tak ważne jest samo wykorzystanie PS3.0 jak także lepszy komfort pracy z nim ponieważ daje on po prostu lepsze możliwości programistom. Łatwiej im jest na nim uzyskać jeszcze lepsze efekty niż na PS2.0 o czym można przeczytać na poświęconych temu tematowi Vortalach internetowych.
Sam "PS3.0 z HDR" także jest inny niż ten uzyskany na PS2.x z HDR o czym sam już wspominałeś przy HL2 i jego dodatkach i bardzo często jest on także nazywany "bloom'em" i niestety masz także skłonność do przeczenia samemu sobie. Nigdzie nie napisałem ,że: ,,nie wmawiaj ,że to zależy od wydajności karty (tak jak napisano w wikipedii) bo na bardzo wydajnej swojego czasu karcie jaką był Radeon X850 było to nie możliwe po prostu wszystko zależy od tego do jakiego directx karta została przystosowana'' więc to ty mi nie przypisuj czegoś czego nawet nie napisałem !
O tym ,że karta jest na swój sposób przystosowana do odpowiedniego api to się częściowo zgodzę ale nie zgodzę sie z tym ,że nie ma HDR1.0 bo jest on w grach opartych np na enginie Unreal 2 czyli np Splinter Cell 1 i Splinter Cell: Pandora Tomorrow bo tam wyraźnie pisze o tym iż te gry posiada wsparcie PS1.1 [i może także PS1.4 najprawdopodobniej w pandorze tomorrow, chodź nigdzie tego nie wyczytałem jeszcze...] HDR1.0 I ŻE ISTNIEJE TAKIE COŚ !!! no i po włączeniu noktowizora w tych grach wyraźnie widać to dynamiczne oświetlenie świateł i odbić. Prezentuje się ono w specyficzny i dość niebywały sposób jak w żadnej innej grze DX8/8.1. A to jest wielką zaletą tegoż enginu:]....
Zresztą znów i jak zawsze serdecznie zalecam o tym przeczytać:]
tu http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_rendering [tak tak wiem:] powtarzam się no ale to jest nie moja wina tylko twoja bo nawet uważnie nie czytasz tego co piszę a dalej się kłócisz i w błędzie trwasz...] i tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Tom_Clancys_Splinter_Cell oraz tu http://www.tomshardware.com/reviews/strike-force,597-14.html a napisali to ludzie co się na tym naprawdę znają tak więc oni lepiej niż ty wiedzą o tym PS1.x i HDR1.0.
A co do twojego radeona 9200 jego PS1.4 i NIEMOŻNOŚCI WŁĄCZENIA PS1.4 z HDRem jakimkolwiek np HDR1.0 to wcale mnie nie dziwi bo ty nie dość ,że próbowałeś to zrobić w nowszej części Splinter Cela bo Chaos Theory to 3cia część tej serii to jest ona także znacznie wizualnie nowocześniejsza od tych dwóch pierwszych i oparta na zmodyfikowanym enginie Unreal Engine 2 zwamym UE2.5/UE2.x i on już posiada wsparcie PS3.0 wraz z pełnym HDRem pod PS3.0 i bez tegoż HDRu i także wparcie PS2.0[chodź nie wiem czy wpsiera PS2.0 z HDRem ,,bloom'owym'' ponieważ nie mam akurat tej gry a tą co miałem kiedyś nie miała wgranej łatki z obsługą PS2.0 dla kart Ati] natomiast w trybie PS1.1 nie da sie załączyć HDRu [1.1]. Co do samego HDRu to ci powiem tyle ,że posiada on także swoją precyzję dlatego jest HDR renderowany i z DX8/8.1, DX9.0/a/b no ale ten ''właściwy'' HDR którego mają wszyscy na myśli zaczyna się ''dopiero'' od DX9.0c PS3.0... a można to przeczytać tu [a już myślałem nie będę się powtarzał bo i tak się powtarzam z tym ,że się powtarzam:P no ale cóż sytuacja tego wymaga:D]
http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_rendering#Development_of_HDRR_through_DirectX więc zalecam po raz kolejny zaczerpnąć chodź źdźbło wiedzy na ten temat...bo czytając to nie trzeba znać angielskiego ,żeby zrozumieć to ,że jest ten ''właściwy'' HDR jest z precyzją 64 i 128 bitową z PS3.0 i 128 bitową z PS4.0... a z kolei HDR często ''bloom'owy'' z PS2.0 ma precyzję 24 i 32 bitową a HDR1.0 ma 8 i 12 bitową.
Co do FEARa też sie upierałeś ,że na pewno nie obsługuje on wcale PS3.0 bo nie ma HDR ale jak widać zmieniłeś zdanie na początku swojego ostatniego posta, przyznając mi rację ,że gra może być zgodna z PS3.0 a nie musi mieć HDR, ale różnice są niewielkie... No to powiem tak a czy gra która ma HDR to ''zaraz'' jest zgodna z PS3.0 ??? NIE! bo HDR może być renderowany przy użyciu mniej zaawansowanego cieniowania. Sam FEAR posiada engine JupiterEX zgodny z api DX9.0c PS3.0. Co do tej strony testującej i zalecanych kart przy maksymalnych wymaganiach to powiem ci tyle ,że znów się grubo mylisz. Tam pisze o wymaganiach Minimum (czyli minimalny poziom grafiki) oraz Recommended (to zalecany czyli nie NAJWYŻSZY A ŚREDNI POZIOM GRAFIKI !!!) więc nie pisz głupot ,że to maksymalny !!! i co do kart to akurat do dooma 3 i do tego FEARA zalecają bardzo podobnych kart jeżeli chodzi o ustawienie Recommended bo zgodnych z PS2.0 no ale Recommended to nie znaczy Optimal, Enthusiast, Very High Detail, czy Ultra Detail tak aby ujrzeć pełny pokaz możliwości enginu danej gry !!! więc to także nie znaczy ,że D3 nie ma trybu NV40 dla kart GeForce 6 wspierających PS3.0 !!! Gdyż z tego co czytałem miał taki powstać w końcowej fazie produkcji tej gry zaraz jeszcze po premierze kart GF6. A wg mnie na 60% D3 posiada takowy tryb pracy i tym samym wspiera dobrodziejstwa kart GF6 i także przez to ''częściowo'' wspiera PS3.0. Natomiast co do FEARA nie ma raczej wątpliwości iż posiada wparcie PS3.0 gdyż prawie wszędzie można o tym przeczytać i w dodatku jak wyszedł FEAR to już 1,5 roku były na rynku karty nVidii GF6 z PS3.0, więc programiści zdążyli już przez ten czas wydać trochę gierek pod PS3.0 z HDR i bez HDR.
A zresztą dzisiaj nie ma co się upierać o coś co już jest stare..., jest jak jest i każdy ma swoje zdanie na ten temat. Jednakże dziś to wielu spekuluje o niedużej graficznej różnicy między PS5.0 i DX11 bez Teselacji względem PS4.0/4.1 DX10 a nawet PS3.0 DX9.0c która jest niemal lustrzanym odbiciem tejże sytuacji z ''PS3.0 bez HDR''no ale sama Teselacja [zaczynająca się od DX11] to nie jest HDRem i nie ma z nim raczej nic wspólnego, niemniej jednak stawia ona DX11 w zupełnie innym świetle aniżeli bez niej.
Pozdriawam.
demo jest do sciagniecia nazywa sie
d4_tdemo031-tech6_02012010.zip i zajmuje 1,5 GB
d4_tdemo031-tech6_02012010.zip i zajmuje 1,5 GB"
Wiesz skąd to pobrać ? Czy jeszcze w ogóle to gdzieś jest do pobrania, bo wpisałem w google i nic nie znajduje poza tym Twoim postem. Przepraszam, że dopiero teraz pytam, ale po prostu mnie to jakoś teraz bardzo zainteresowało. Mam nadzieję, że to przeczytasz i mi odpowiesz, bo jestem ciekawy co to jest.
Do dooma 4 będzie potrzebny procesor Intel Core i7 975 Extreme karta graficzna AMD Radeon HD5970 4GB RAM
Pożyczysz mi swoją szklaną kulę?
do dooma będzie potrzebna karta graficzna AMD Radeon HD5970 procesor Intel Core i7 975 Extreme 9 GB RAM
Nie gadajcie głupot
Doom 4 będzie miał grafikę podobnądo Rage więc wymagania nie będą straszne
D dooma będzie potrzebna karta graficzna AMD Radeon HD5970 procesor Intel Core i7 975 Extreme 10 GB RAM
Do dooma będzie potrzebna karta graficzna AMD Radeon HD5970 procesor Intel Core i7 975 Extreme 10 GB RAM
Ronnie011961 --> ok niech ci będzie nie mam zamiaru się o to kłócić było minęło to już historia tylko jedno małe ale : Tam pisze o wymaganiach Minimum (czyli minimalny poziom grafiki) oraz Recommended (to zalecany czyli nie NAJWYŻSZY A ŚREDNI POZIOM GRAFIKI !!!)
W wymaganiach rekomendowanych zawsze podają karty na których możliwe jest uruchomienie gry w full detalach no chyba ,że mówisz o rozdziałce Full HD to wtedy może i średnich... Obecnie i tak nie należy się sugerować tym co podają twórcy w wymaganiach bo często mija się to z prawdą (wymagania są mniejsze)
Średnia ocena 8.6? Eee... ta gra jeszcze nie wyszła.
Ta gra zostanie zaprezentonowana na QuakeCon na przełomie dwónasty pietnasty sierpnia 2010
Obstawiam że ta gra wyjdzie przed końcem marca 2011
<Linoge19> obyś miał rację. Coś jednak niestety czuję, że wyjdzie nieco poźniej, albo nawet wydawcy będą nas denerwować ciągłym przesuwaniem premiery - mam nadzieję, że moje przeczucia są mylne.
A tak poza tym to chciałbym wierzyć, że 4 odsłona chociaż trochę będzie takim świetnym produktem jak swego czasu część 3. Jako wielki fan poprzedniej odsłony, zwarzając na dzisiejsze czasy i konkurencję panowie z id Software będą musieli się bardzo mocno postarać aby mnie zadziwić.
W tym przypadku taka szansa jest możliwa tylko i wyłącznie, kiedy to Doom 4 zarówno grywalnością jak i grafiką przebije górującego teraz ponad wszystkie inne Crysisa (już niedługo 2).
Szczerze - to chciałbym aby ta część była tak dobra, aby mimo mojego wieku 20/21 lat wzbudzała we mnie respect nasuwającym się myślą: "pie...dole w nocy nie gram !"
Czekam i czekam na jakieś nowe informacje odnośnie tej gry, a póki co to siedzą z tym tak cicho że mam wrażenie że wstrzymali prace nad tym projektem...
RaptooR---> Ja od czasu przejścia serii Penumbra (w której to grze miałem uczucie "nie grać w nocy"), też oczekuję że Doom 4 (tak jak Doom 3) pokazując ciekawą fabułę, będzie ponad to straszył, tak żeby po zmroku nie było nawet myślenia żeby wsadzać płytę tej gry do napędu...
no dobrze dobrze ciekawie sie zapowiada III była dobra i szczerze podchodziłem do niej kilka razy bo denerwowało mnie to cholerne klaustrofobicznie i ciemne jak w dupie u murzyna otoczenie ale jak sie przemogłem i przeszłem całosc to powiem ze jedna z lepszych ps jakie graloem !!
czemu?
Ta gra zostanie zaprezentonowana na QuakeCon na przełomie dwónasty pietnasty sierpnia 2010 Obstawiam że ta gra wyjdzie przed końcem marca 2011
Rudiko ----> Sądząc po twoim levelu na forum (7 postów, pffff dajcie spokój ;/) to nie wiem po co się w ogóle wypowiadasz apropo takich gier nie mając o nim zielonego pojęcia. No i widzę, że na innych wątkach zaczynasz rzucać mięsem. Chyba ban będzie potrzebny...
Ta gra zostanie zaprezentonowana na QuakeCon na przełomie dwónasty pietnasty sierpnia 2010 Obstawiam że ta gra wyjdzie przed końcem czerwca 2011
mówili że gra będzie niej mroczna......
mniej mroczna
Czekam i czekam i mam nadzieję że w końcu się na tą grę doczekam.
A tak na marginesie są jakieś głosy odnośnie ewentualnej daty premiery tej gry?
jeszcze niema takich oficjalnych zdjęć
Doom 4 zostanie zaprezentowany na QuakeCon 2011 w sierpniu
hmmm Doom 4 mam nadzieje że będzie trochę lepsza od poprzedniego Dooma bo ta gra to już klasyczna nawalanka do różnego rodzaju przeciwnika xD Tylko że by klimat otoczenia w grze nie był tak ciemnie jak w 3 gdzie co chwila było ciemno co uniemożliwiało świecenie i strzelanie do wrogów
dlugo se poczekamy do premiery 345 dni na gears of war tez bo sto iles dni no ale co poradzic oplaci sie czekac ja se zagram na konsolach bo mam zamiar kupic 2 wiedzielem ze dom mnie nie zawiedzie i bendzie 4 oby tylko byl dobry klimati nowe bronie bd mial w co grac;]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]] noi licze ze ubisoft zrobi nowego prince of persja i przechodze na wiedzmina bo jowod zrobil arcanie po angielsku ale jak im sie hujowo sprzeda to 5 bd po polsku i jest w realizacji sacred 3 wycieki gier komputerowych to moja specjalnosc i polecam takze unreal turnament 4 ale to dopiero na nowym silniku unreeal engine 4 do premiery daleko wiec puki co nie oczekujmy screnow pozdro
2012? Haha chyba na dzień przed końcem świata. Będziemy walczyć z zoOombie:D
Może jakoś ją dopracóją np. jak duka czy serius'a w końcu mieli na to 8 lat .To znaczy że zapowiada się fajny FPS :):>
na duke'a mieli 8 lat a zamiast dopracować zrobili jeszcze gorszy shit niż poprzednie części, btw: Doom 4 będzie na dosyć fajnym silniku id Tech 5. Patrząc na screeny gry Rage można dostrzeć w nim również Dooma 4. Pozdrawiam
Ja mogę nawet doczekać końca świata, by dorwać kontynuację jednej, z gier przy których spędziłem 60% czasu przy kompie.
właśnie gram w Doom 3 bardzo mi sie podoba, trzeba jeszcze dodatek przejsc :)
Nowa data premiery : 2012 Marzec. Nie mogę się już doczekać ;)
Marzec 2012? Nie widzę na to szans. Przy bardzo dobrych wiatrach może wyjdzie w grudniu przyszłego roku.
Mi też wydaje się że marzec jest mało realny. Jest to oficjalna data? Bardzo czekam na doom-a lecz na quakeconie nawet nie zajęknęli się o nim. Mam nadzieję że Rage zapewni mi tyle zabawy, że zapomnę o zagładzie :p
Szkoda, że zawieszają pracę na Doomem 4. Mogła by być dobra gra :/ https://www.gry-online.pl/newsroom/bethesda-i-zenimax-zawieszaja-prace-nad-gra-doom-4/z5f663
Znalazłem chyba wstępne i nieoficjalne wymagania Dooma 4.Link poniżej
http://www.doom4portal.com/doom-4-system-requirements
A wy jak sądzicie , czy pójdzie to na 4 rdzeniach , 4 GB RAM i HD5670 1GB na wysokich detalach w 1024x768 ?
W te wymagania ciężko byłoby mi uwierzyć 3-4lata temu ,a co dopiero teraz. W dodatku takich fanowskich stron jest multum i nie warto czerpać z nich wiedzy.
Pewne jest ,że DOOM 4 ma chodzić na ID TECH 5. Ogólnie nie wiem czy to dobry wybór ze strony Carmack'a ,bo w małych zamkniętych lokacjach ten silnik wygląda wręcz tragicznie - co widać zresztą w Rage.
Mam jednak nadzieję ,że DOOM 4 utrzyma tradycję poprzednich części i wraz z premierą wprowadzi najlepszą możliwie oprawę graficzną. Żeby tego dokonać najlepszym posunięciem ze strony studia byłoby stworzenie tej części na konsole następnej generacji.
nie no, silnik Rage wygląda bardzo ładnie tylko tyle kolego że posiadasz Radeona i tego w pełni nie zobaczysz, zresztą tak jak ja na jednej stacjonarce. Oby coś zrobili z tą swoją technologią bo to śmiechu warte.. tworzyć grę na openglu rozwijanym głównie przez nvidie która trzyma w ryzach shadery.
Mnie to nie interesuje że mam radeona.Albo poprawią optymalizację pod radeony albo silnik jest do d**y.Nie wiem jak wy ale uważam że ten rage mógłby mięć lepszy skybox.Gdyby dali taki prawdziwy skybox pustynny byłoby dużo lepiej.Na którymś z trailerów rage taki był.Trailer z 2008 roku jak się nie mylę to był.Jakiś gość szedł koło jakiegoś kaktusa po pustkowiach na tym właśnie trailerze.Kto oglądał ten wie o czym mówię.Niedowiarkom każę obejrzyć ten trailer bo nie zamierzam później słuchać obelg pod moim adresem.Oj w tym momencie z tym gościem to crysis by się chował.Gośc wyglądał jak prawdziwy , niebo i skały idealne.Ogółem czuć było że to pustkowia.
Niestety rage nie wygląda tak nawet w jednej chwili.Ciekawe czy wymagania by wzrosły jakby to tak wyglądało.Co do silnika id tech 5 to obsługuje on radiosity , hdr , virtual texturing i wiele więcej.Sądzę więc iż ten engine ma potencjał.Być może w doom 4 będzie już wszystko jak należy.
Mam w domu jeszcze starego geforca 8500gt więc w rage grałem.Jak pod radeonem lagi tak na geforce zero problemów i 60fps.
Domyślam się że grę RAGE wydali po to aby pokazać\przetestować silnik na którym będą go robić, dlatego RAGE nie ma specjalnej fabuły bo był robiony na test :P Na Dooma czekam z niecierpliwością.
@MaroX
->Oj w tym momencie z tym gościem to crysis by się chował.Gośc wyglądał jak prawdziwy , niebo i skały idealne.Ogółem czuć było że to pustkowia.
Ale zachciało im się grę przygotować na X360 i PS3 i musieli obciąć 90% efektów, ładnych tekstur i zmniejszyć konstrukcje poziomów bo podstawki pod TV nie wyrabiały.
http://www.doom4portal.com/doom-4-system-requirements
to są chyba wymagania z 2008 roku ;]
@Oburzony , całkowicie potwierdzam.Oni tylko wymagania zwiększają a od czasów doom 3 (wymagania około 4-krotnie mniejsze) to nic się właściwie nie zmieniło.Megatexture to już było panowie w ETQW.Jeszcze Rage pod względem wymagań to bajka.Zobaczcie sobie Microsoft Flight Simulator 2011.Link poniżej.Ja p******e!!!!!!!!!!!!
http://www. [ link zabroniony przez regulamin forum ] /news_8AjiGO65_Alarm_betowy_Microsoft_Flight.html
Bym zapomniał , jakby doom 4 działał dobrze na quadzie 3 GHz lub szybszym , 4 GB ram i powiedzmy GTX460 na maks to i tak by było dobrze.Zdaje się żę jeśli szybko nie wyjdzie to nie ma się co łudzić.
Minęło mnóstwo czasu od zapowiedzi nie?
@lazarus cień , co z tego że upłynęło mnóstwo czasu od zapowiedzi jak nawet ani jednego screena ani trailera.Tylko głupie udawanie przez jakiś kolesi na YouTube marine niby z doom 4.Taki filmik to ja z kolego nakręciłem i jakoś go nie wypuściłem do sieci i się nie chwale.Co za czasy.
Nice.Tak powstanie z pewnością.
Jeszcze nie słyszałem o grze , która była zapowiadana od 4 lat i nie było z niej żadnych materiałów wideo czy choćby screenów.Rozumiem że to ID Software ale po co zapowiadać coś jeśli po 4 latach od zapowiedzi nie wiemy nawet jak dany tytuł miałby wyglądać w wersji wstępnej/testowej
ale i tak warto poczekać
Oby doom 4 miał dobrą optymalizację i kozacką grafę bo jak nie to ID może sobie już teraz przestać marzyć o pozycji lidera na rynku gier wideo jakim kiedyś było.
http://www.gametrailers.com/user-movie/doom-4-gameplay/118961 -oto link do filmiku z gameplayem do doom 4.Hehe , szkoda że to jest pewnie udawane , a może z innej gierki ?Ale jakby doom 4 miał mieć taką grafę , udźwiękowanie i gameplay to jestem za.Ktoś miał fantazję i pomysł robiąc ten filmik muszę przyznać.Heh , ciekawe czy ID Software ten filmik widziało.Ja bym się ucieszył jakby to wybrali za wzorzec przy czwartej Zagładzie.Gdy pierwszy raz zobaczyłem ten filmik to aż wziąłem to za prawdziwe.Niestety doom 4 jak wiadomo był zapowiedziany w 2008 roku a filmik pochodzi z 2007(spójrzcie na datę dodania filmiku na GT).Wątpie żeby ID Software niewiadomo skąd udostępniło nawet nieoficjalnie materiał filmowy przed zapowiedzią.Muza i efekty w tle
http://www.pcgameshardware.com/&menu=browser&mode=article&image_id=868775&article_id=654283&page=3 -oto kilka screenów najprawdopodobniej z rage w wersji jakiej miałbyć na początku nim został okrojony pod kątem konsol.Jak już wcześniej wspomniałem pierwszą podstawową różnicą jest najprawdopodobniej skybox.Jednak niewykluczone jest iż na początku był dodany tam silny efekt bloom który diametralnie zmieniał wygląd całej gry .Druga sprawa to oświetlenie.Wydaję mi się że w wersji wstępnej dużo mocniej dawało o sobie znać radiosity i hdr.Cóż , ogółem uproszczona gra świateł i cieni w wersji finalnej.Bardzo byłbym wdzięczny jakby ktoś mi powiedział co zrobić w rage żeby to tak wyglądało jak na tych screenach.Może jakieś pomysły ?
MaroX ty chcesz podziwiac grafike?? czy cieszyc sie z bardzo dobra grywalnoscia??,moim zdaniem to drogie jest wazniejsze.
Kontynuacje nowych gier zawsze kończą się niepowodzeniem
Pewnie dodadzą jakąś fabułę jakiś pomocników , Bronie Super ekstra
I gierka nie będzie miała tego uroku ale cóż Pożyjemy Zobaczymy
Peter22021984 , w grach ID Software zawsze liczyła się zarówna kozacka grafa , super klimat jak i ogromna gruwalność.Zawsze mi się podobało w grach ID Software to , że nie są zbyt trudne i jednocześnie czujesz moc każdej giwery.Gra nie musi trudna żeby była klimatyczna.Wierz mi , Doom 1 nie był trudny a jaką miał grywalność ?No właśnie , bo miał klimat , który potęgowała nastrojowa muzyka i ciekawa wręcz inspirująca symbolika.Wciągał jak cholera.Rage pod tymi względami to kolejna świetna gra ID Software.Gdyby naprawili te błędy z grafiką i podrasowali to Rage niczym by nie ustępował takim grom jak Doom , Quake czy Wolfenstein.
Wiadomo coś chociasz o tej grze z Doom 3 to chociasz E3 Wydani do pogrania, a tu nic żadnych zdjęć, żadnych filmów. Kurwa co te jankesy kombinują!/?:0
Pujdzie mi na
PROCESOR
INTEL CORE i7 3960X 3.30 GHz
Liczba rdzeni: 6 (12 wątków HT)
Zegar: 3.30 GHz (turbo 3.90 GHz)
Typ gniazda: LGA 2011
Rodzina: Sandy Bridge-E
Cache L1: 6 x 64 KB
Cache L2: 6 x 256 KB
Cache L3: 15 MB Smart Cache
TDP: 130 W
PŁYTA
ASUS RAMPAGE IV EXTREME
Max. wielkość pamięci : DDR3 2400MHZ 64 GB 8slotów
PCI E 3.0 X16 4szt
SATA 3
KARTA GRAFICZNA
AMD RADEON 7990 6GB DDR5+ x2
Wydajność w obliczeniach zmiennoprzecinkowych - pojedyncza / podwójna precyzja 12,6 / 3,4 TFLOPSa
Proces technologiczny 28 nm
Liczba procesorów strumieniowych 6400
Liczba jednostek teksturujących 256
Liczba jednostek rasteryzujących 96
Wypełnianie teksturami 243,2 GTexel/s
Wypełnianie pikselami 91,2 GPixel/s
Ilość oraz typ pamięci 6 GB GDDR5+
Magistrala pamięci 384 bit
Taktowanie pamięci 6000 MHz
Przepustowość pamięci 576 GB/s
Pobór energii podczas obciążenia 300 W
Pobór energii podczas spoczynku 30 W
PAMIEĆ
Producent: Corsair
Oznaczenie modelu: Vengeance™ pamięć z certyfikatem XMP
16GB (4x4GB) DDR3 Dual Channel Kit 1600MHz CL9
(kod prod. CMZ16GX3M4A1600C9B) x2
Dysk SSD
OCZ Vertex 3 SSD SATA 3 2,5"
480GB 530/450 MB/s 40k
ZASILACZ
Enermax MaxRevo EMR1500EGT 1500W
Blu-Ray
BD-REC Plextor PX-LB950SA
OBUDOWA
OBUDOWA COOLER MASTER HAF 922 2x200mm
WINDOWS 7 64bit Ultimate
Radeony to rak, nie wiem czemu sie głupio pytasz skoro wiadomo że na raku nie pójdzie
Mam nadzieję że Doom 4, powróci do korzeni i będzie raczej przypominał klasycznego Dooma, czyli 1 :).
MaroX ,ty na tych scenach widzisz jakieś textury? Konsole nie okroiły wersji pc.Poczytaj troszkę o silniku gry a potem się wypowiadaj...
upośledzony człowieczku ty się nie martw czy ci gra "pÓjdzie" tylko wez się za ortografie.
Nie wiem dlaczego moderatorzy tego forum tolerują takie gówno jak przypadek Xboxikxxx?
Patrząc na to jak długo czekamy na czwartego Dooma stwierdziłem ostatnio , że być może wyjdzie na następną generacje konsol i kto wie może na engine id tech 6.I tak szczerze mówiąc to nawet lepiej.W końcu jak gra wyjdzie na nowszy sprzęt a może i na nowszym silniku to :
1.Będzie wyglądała o niebo lepiej
2.Uniknie błędów pojawiających się w Rage (pod warunkiem że nie pojawią się inne błędy)
3.Tak się bałem o wymagania i chyba nawet o tym wspominałem.Jednak jeśli skok w grafice może być olbrzymi (id tech 6 ma opierać się na wokselach i ray tracingu) to warto jednak trochę zainwestować.W końcu co nam po super kompie jak nie widać tego na ekranie.
Zaraz ktoś mi zapewne wyskoczy , że Doom 4 na pewno będzie działał na id tech 5.Owszem tak na razie mówi się o tym oficjalnie , ale nie możemy zakładać co będzie za jakiś okres czasu.Być może ID zmieni plany.Pomimo wtopy jaką był Rage i tak życzę im jak najlepiej.Powiem więcej , id tech 6 już powstaje więc abyście nie byli czasami zaskoczeni.Poza tym zanim Doom 4 miałby się w ogóle ukazać to id tech 5 będzie przestarzałym silnikiem.Mogę się mylić , może specjalnie trzymają nas w niepewności a tu nagle Doom 4 się ukaże.W końcu powiedzieli że pokażą Dooma kiedy będzie na to gotowy.Może to i lepiej , niech najpierw dopracują dobrze tego Dooma,
Mnie dość mocno nurtuje, jak ID software miałoby wykonać tego Doom'a tak, żeby był chociaż w 3/4 takim hitem w dzisiejszych czasach jak Doom bądź Doom II te 18-19 lat temu. Gdy wyszedł Doom to reprezentował sobą poza młóceniem ile wlezie również bardzo oryginalny na tamte czasy klimat, oraz wywołał przemocą nie jedne skandale(?) Wtedy akurat to co było w 1 Doomie wystarczało na to by gra stała się hitem, i zastanawia mnie właśnie jak Doom 4 musiałby wyglądać żeby był podobnym hitem. Czy ID powinno zwrócić uwagę na błędy niektórych dzisiejszych gier robiących furorę i nie powtórzyć ich w Doom 4? I zastanawiające czym nowym i nowatorskim czwórka mogłaby zachwycać oprócz rzeźni w FPP i ponuremu klimatowi?
to jest już denerwujące z tą datą wydania, nie mogą się zdecydować, mogliby choćby przybliżyć datę np. na 2014 r.
wyjdzie po to by pokazac ze.. mamy z le kompy i trzeba kupic nowy heh jak było przy doom 3? kiedy była premiera mało kto mógl płynnie grac na max ustawieniach.. pokaza nowy silnik nowe możliwosci.. moze czekaja na nowa generacje kompów by była gra przełomowa.. póki co królem grafy jak dla mnie jest Crysis i tak ;) zobaczymy moze studio upadnie w dobie kryzysu i nie bedzie wcale dooma nowego heh póki co mamy wersje HD BFG ;] pozdro600
Szczerze mówiąc wcześniej te fpsy miały sto razy więcej gamplaya niż te dzisiejsze, ludzie zachwycają się singlem z bfa a tam 10 minut filmu 2 minuty gry, dajmy na to misja w samolocie ;P Jedyne co mogli by zmienić ze starego dooma to przycelowywanie z dzisiejszych czasów żytko i armor ze starych fpsow było lepsze niż ten auto-regen wymuszało grę na poziomie xd
Wreszcie jakimś cudem naprawiłem błędy graficzne w Rage , hehe po ponad roku od premiery.Warto się było jednak namęczyć , bo gra wygląda fenomenalnie.Muszę przyznać , że trochę przesadziłem pisząc we wcześniejszych postach , iż gra wygląda słabo.Podoba mi się w tej gierce oświetlenie (nie wiem czy to zasługa radiosity , które jest algorytmem oświetlenia globalnego i kilku bajerów typu bloom , hdr) , tekstury (poza kilkoma , ale ogólnie ok) i level design (heh , na poziomie dead city od razu przypomina mi się Doom 1).Jeśli w Doomie 4 wszystkie tekstury będą zrobione jak należy (nie jak w Rage o czym już mówiłem) to nie wiem , może przesadzam , ale fotorealistyczna grafika jest bliżej niż się nam wydaje.Jeszcze kilka słów co do silnika.Id tech 5 może nie wymaga mocnego GPU (jak na Radeonie HD5670 miałem błędy graficzne to tymczasowo przesiadłem się na Geforce 8500GT , i tak Rage śmigał na 60 fps) , za to co do CPU mam wątpliwości (posiadam czterordzeniowca i użycie procesora w Rage dochodzi do 80% a nawet ciut więcej , czyli 4 rdzenie ciągnie bez problemu).Ciekawe czy to ten virtual teksturing tyle ciągnie.Z tego co wiem virtual teksturing jest rozwinięciem technologii megatexture znanej jeszcze za czasów silnika Id tech 4 (mowa o grze Enemy Territory Quake Wars działającej na tym silniku gdzie ta technologia była użyta). Megatexture rzekomo miało za zadanie rozwiązać problem z wyświetlaniem dużych i otwartych przestrzeni co silnikowi Id tech 4 nie wychodziło najlepiej , chodziło oczywiście o słabą wydajność i płynność rozgrywki.Niech mi ktoś powie czy podstawową różnicą między megatexture z Id Tech 4 a virtual texturing z Id Tech 5 jest to , że megatexture jest używane go generowania tekstur podłoża a virtual texturing może być użyte dla każdego modelu.
Bym zapomniał.Napisałem , że grałem tymczasowo w Rage na Geforce 8500GT z powodu błędów graficznych na HD5670 i ładnie chodził na 60 fps.Wtedy grę miałem odpaloną na bardzo małej rozdzielczości 640X480 , bo więcej ustawić się nie dało.Działo się tak pewnie ze względu na małą ilośc pamięci video (VRAM) , tylko 256 mb , bo tyle mój 8500GT posiadał.Dla porównania na HD5670 mam 1GB VRAM i Rage śmiga na rozdziałce 1280X1024 , dla mnie to maks na 17 calowym monitorze , bo więcej ustawić się na nim nie da.Wspomniałem o tym nie żeby się popisać jak mi gra śmiga tylko po to aby uświadomić wszystkim , że Rage odpalony na 8500 GT 256mb i HD5670 1GB nie wyglądał tak samo dobrze jak powinien.Pewnie dlatego tak narzekałem że gra słabo wygląda a nie wziąłem pod uwagę tak podstawowych rzeczy.Więc jeszcze raz mówię , nie chwalę się jak mi gra super chodzi , a wręcz przeciwnie pokazuję tylko , że nie miałem racji pisząc , iż Rage słabo wygląda a sam odpalałem grę na słabej rozdzielczości.
Najgorszą wadą panów z id Software jest to ,że chcą zrobić coś innowacyjnego i długo nad tym pracują. Niestety w tym czasie konkurencja ciągle podnosi poprzeczkę i nieźle na tym zarabia.
ale to przez was pacany jechaliscie po age ze do dupy itp ze sie zacania i nie ma potymalizacji a wystarczylo tylko pobrac fixa i nie nagrywac przez ten darmowy program co zacina gry podczas filmowania i teraz przez jebanych dzieci i niedojebow sobie poczekamy sami sobie ejstescie wini a co do rage to kupcie se dobre kompy a nie gracie na zlomach gtx 8800
dx12 , wspomniałeś coś o darmowym programie do nagrywania filmików , który zamula gry.Masz na myśli jakże sławnego Frapsa ? Próbowałem ostatnio nagrać filmik z rage właśnie przez frapsa to cięło się jak diabli.Czy mógłbyś podać nazwę programu , który będzie nagrywał rage z jakimś przyzwoitym poziomem fpsów ? Jak normalnie gram w rage to mam 60 fps a tylko włącze tego frapsa to jest 14 fps albo gorzej.
MaroX
Jezeli masz sprzet, na ktorym RAGE osiaga u ciebie 60fps, to wystarczy, ze FRAPS bedzie nagrywal na inny dysk (nie partycje) niz jest zainstalowana gra.
Contributor , próbowałem nagrywać filmiki na pamięć usb , ale cięło się jeszcze bardziej.Niestety mam tylko jeden dysk twardy.Nie wiem czy to ma znaczenie ale spytam.Czy jak jakbym podpiął moją pamięć usb do gniazda z obsługą standardu USB 3.0 to by to wszystko płynniej chodziło ? Normalnie pamięć pracowała w gnieździe ze standardem USB 2.0 jak sobie tego rage próbowałem. I jeszcze jedno pytanie odnośnie procka.Czy Phenom II X4 B40 wystarczy do rage z odpalonym frapsem ? Oczywiście wszystkie rdzenie pełne i prawdziwe , a nie te całe moduły FXa czy HT Intela.Taktowanie proca na poziomie 3 GHz.Nie chwalę się tylko nie wiem czy mi rage z frapsem jeszcze kompa nie zarżnie.
FRAPS jest obecnie tylko dla ludzi z osobnymi dyskami SSD.
Dlatego zmieniłem go na Bandicama, prawie niezauważalny spadek FPSów niezależnie od sprzętu.
Zainstalowałem Bandicama tyle , że nie mam zarejestrowanej wersji i Rage chodzi o dziwo sporo lepiej.Mogę jeszcze spróbować programem Game Cam Pro. Czy będzie jeszcze lepszy od Bandicama ?
o nowlasnie fraps jest do dupy i przez to wasze narzekanie dooma 4 nie bd w 2013 roku ale mam nadzieje ze jak sie poeczka to bd dobrze i dom 4 bd taki jak dom 3 z nowa fabula i grafikai multi
Doom 4 jeśli wyjdzie w tym roku to dla mnie osobiście będzie grą roku 2013.Zobaczymy co wyjdzie z innej świetnie zapowiadającej się gierki Watch Dogs , ale nie sądze by dorównała grywalnością Doomowi 4.Głównie w Watch Dogs zauroczyła mnie świetną grafą i to pod tym względem WD może zagrozić D4 , chociaż jak widziałem pierwsze screeny z innych gierek co to miały mieć taką super grafę to też się tym jarałem a jak gra wyszłą to wcale tak super to nie wyglądało niestety.Poza grafą to dla D4 nie ma godnego rywala chyba że nowy Wolfenstein New Order który ma wyjść w tym roku.Jakby w 2013 wyszedł zarówno Doom 4 jak i nowy Wolfenstein to nie wiem czy nie byłby to rok najbardziej udany w historii gier video.Ach żeby tak się stało , cóż nadzieję trzeba mieć.Dla mnie osobiście ID Software robi najlepsze gry i co ważne świetne silniki graficzne tyle że trzeba mieć w miarę mocnego blaszaka.
Te rzekome pseodoscreeny z Doom 4 powoli zaczyna mi się wydawać , że są jednak prawdziwe.Jest coś takiego w tych screenach , co od razu kojarzy się z silnikiem ID Tech 5.Kto grał w Rage i zwrócił uwagę na niektóre teksturki a póżniej szybko spojrzał na screeny z Dooma 4 to szybko zauważył podobieństwa.Podobnie sprawa ma się z oświetleniem i oczywiście level design - widać , iż prawdopodobnie robili to ci sami ludzie.No i ostatnia kwestia to taka , że skoro to nie są screeny z Dooma 4 to z jakiej gry ? A no właśnie.To nie zostało wyjaśnione.Jak już wiadomo ID pracują nad nową wersją Dooma 4 a stary projekt został anulowany.Kiedy screeny z Dooma zostały opublikowane bodajże w marcu 2012 roku to tam też pisało , iż Doom 4 został anulowany a konkretnie chodziło pewnie o ten stary projekt Dooma 4.
Ja tam zawsze się dziwiłem jak ktoś hejcił Dooma 3.ID robi gry z duszą to prawdziwy FPS a nie shit of druty.
Żeby tylko nie pszyszło ID to głowy usunąć apteczki!!