Produkcja GTA IV kosztowała sto milionów dolarów
Może i kosztuje 100 mln $ ale za to zwróci się kilkakrotnie :P
[1]-Dokladnie
juz sie zwrocila.
Wątpię czy już się zwróciła. Pieniądze, które się płaci w sklepie to cena gry + marża hurtowni + marża sklepu + koszt transportu + VAT i pewnie jeszcze parę rzeczy, których nie wymieniłem by sie znalazło. Sam Rockstar dostaje z tego co ludzie płaca może z 1/5 i na dodatek będzie jeszcze musiał zapłacić podatek od zysków.
Pan Dzikus - LOL, GTA zwróci się już po ok 1-2 tygodniach. A na plusie będą ... wielkiem
Dziękujemy wam konsol fani za to że płacicie 250PLN za egzemplarz GTA. Dzięki wam, na PC, będzie połowe tańsze :D
zarobia z 2 x tyle
kastore - Crysis byl o polowe tanszy i co? Lipton dla was :D, koniec wylacznosci gier EA na PC :
Koktail --> e tam, przyjdzie koza do woza :D Tak jak już mówiłem w temacie, tam gdzie jest kasa, zaraz dystrybutor przyjdzie.
Mnie tam w sumie rybka, czy to wyjdzie na PC czy nie, śmiać mi sie tylko chce z tych co mówią że PC upada, a później sie okazuje, że i tak wszystko ląduje na blaszaku :D
kastore ----> kiedy ostatni raz grałeś w najnowszego Tony Hawk'a czy GTA?
ja i tak zawsze kupuje 3 x taniej na allegro wiec mi to rybka
wiec ile mniejwiecej sztuk sie powinno sprzedać żeby wyszli na 0? bo nie znam sie na tym
i w ten to sposob temat wylacznosci danej gry na tylko jedna konsole sie zamyka..
ciekawi mnie jak to bedzie wygladalo w kolejnej generacji, gdzie moc konsol wymusi jeszcze wieksze koszta produkcji.
Pan Dzikus ===> pudlo. Najwieksza czesc, lwia czesc zgarnia wydawca, a wydawca jest Rockstar, a wiec gra sie spokojnie zwrocila. Marza sklepu jest najnizsza w tym calym.
Przy 170mln zarobionych pierwszego dnia, gra sie napewno zwrocila...
To raczej całość łącznie marketingiem i reklamą produktu.
Nono:) Widać, że Rockstar nie sępiło na GTA4. Podejrzewam, że produkcja żadnej z gier wydanych do tej pory nie przekroczyła kosztów produkcji Rockstara. Niech im się zwróci nawet 100 krotnie:) Takie premiery to prawdziwe święto dla graczy na całym świecie. Dla mnie jest to już gra 2008 roku.
podejrzewam, ze sam developing gry az tak duzo nie pochlanal. raczej duzo kosztowaly customowe stacje, oplaty licencyjne za muzyke w stacjach, voiceovery i caly marketing/reklama, ktory skromny w sumie nie byl.
wow i pomyslec ze to tylko gra, no ale za to jaka :D
kosztorys niczym jakiegoś efekciarskiego filmu
@Drau- 100mln nie jest aż takie zaskakujące. Dla porownania Stranglehold i LostPlanet, gry gdzies tak kilkanaście razy krotsze kosztowaly ponad 20mln
Sweet Zombie J- Take2 jest wydawcą, a nie Rockstar i to Take2 placilo za produkcje GTA4, ale reszta to prawda, nawet jeśli nie pierwszego dnia, to najpozniej po pierwszym tygodniu będą już na olbrzymim plusie
Koktajl Mrozacy Mozg- Crysis byl czterokrotnie tańszy :)
Nie zapominajcie że połowę z tej kwoty (50 mln) Rockstar już dostał od MS, za dodatkowe epizody :)
Zarobią w juch kasy na tym, ale należy im się, za najlepszą grę ever! (średnia ocen 9.9/10)
tankem --> gram głównie w strategie i dlatego czy wyjdzie GTA czy nie na PC, mnie osobiście mało obchodzi.
Co do Allegro, to zapłacisz w tej chwili może z 30 PLN mniej. Chyba wolałbym kupować w sklepie.
Jak to przeliczyłem po cenach sklepowych, to jakieś 800k do 1M sztuk.
20% z tego poszlo na gre ,a reszta na marketing i licencje na utwory :D .
kastore -->
GTA4 bylo do kupienia w sklepach w dniui premiery za 195-199 pln
Wg mojej wiedzy aby pokryć te 100 mln dolarów Rockstar musi sprzedać 5 mln licencji po 20$ za szt.
W przypadku tego tytułu, bardzo dużo na reklamę nie trzeba - broni i promuje się sam.
A jeśli chodzi o zyski to myślę że dostają nieco od MS i Sony za zestawy konsola + gra, bo jak dla mnie to GTA4 jest wystarczającym powodem do zakupu 360.
graf_0 akurat Rockstar chyba sadzil inaczej bo GTA mialo reklamy w TV i na bilbordach
Rockstar odwalił WIELKI kawał świetnej roboty :) Gra wygląda BOSKO.
100.000$ to strasznie dużo. Tyle kosztują oskarowe filmy. Najgorsze jest to, że wzrastające koszty produkcji gier wcale nie przekładają się na ich wyższą jakość. Myślę, że problem leży też w rozbudowanej postprodukcji, często niepotrzebnej.
dss ---> 100.000$? Tyle to pewnie dostał grafik na zaprojektowanie okładki :)
A na serio - akurat w przypadku GTA 4 wysokie koszty przełożyły się na wysoką jakość - ta gra po prostu miażdży.