Nicolas Games rodzimym dystrybutorem strategii Sins of a Solar Empire
Super nic tylko pogratulować Nicolas Games że wykorzystało bezczynność pozostałych wydawców
Normalnie ubolewałbym, że akurat jest to Nicolas Games, którego spolszczenia jednak wciąż bardzo odbiegają poziomem od choćby CD Projektu czy Cenegi. Ale w końcu jak ta firma ma zdobyć doświadczenie, jak nie będzie próbować? Swoją drogą, powinni popracować nad dubbingiem - po zagraniu w Runawaya 2, którego przetłumaczono jedynie kinowo (nawiasem mówiąc pozdrawiam dziwnie ubóstwianego Piotrka Cholewę, który genialnie przełożył "Davy Jones' Locker" na "królestwo Neptuna"), bardzo żałowałem, że w grze, do której jak nic pasowała pełna polonizacja, zmuszony byłem słuchać angielskich, bardzo kiepskich lektorów. Chociaż gdyby polskie głosy prezentowały taki poziom jak choćby, również wydany przez NG Undercover, to... sam nie wiem.
dobrze że gra znalazła wydawcę, ale niestety przyczyną jej popularnosci za oceanem jest jej... prostota. nie wiem, może spodziewalem się za wiele, ale warstwa strategiczna jest niezwykle cienka - jest to bowiem klasyczny rts, strategii na grę na dobrą sprawę jest niewiele i wygrywa ten z najszybszymi palcami. tak więc jesli ktos nastawia sie na grę z gatunku 4x, to nadal jedynym sensownym wyborem jest galactic civilisations 2. albo space empires 5.
Zamierzalem kupic, ale skoro w planach maja spolszczenie to sobie daruje. Szkoda, ale polskim wersjom jezykowym z gory mowie NIE. Juz raz sie dalem naciac z TDU i wystarczy ;)
a k o -> no jasne, przecież 10 lat temu to wydawcy dopiero dbali o graczy, prawie nigdy nie wypuszczając wersji PL. Żałosne... językiem polskim posługuje się blisko 70 milionów ludzi (niewiele mniej niż włoskim) i mają oni prawo słyszeć/widzieć w grach swoje narzecze.
BTW, skoro taki jesteś geniusz językowy (jakżeby inaczej), to może skontaktuj się ze mną na Skype'ie i płynnie przełożysz mi na polski polecany artykuł na angielskiej Wikipedii "Prince's Palace of Monaco". To chyba dla ciebie żadne wyzwanie, co nie?
wielkie gratulacje dla panów z Nicolas Games
dziw mnie bierze, że ani Cenega ani CD-Projekt nie wzięli się za ten tytuł
Jaro
Dobrze powiedziałeś, prawo. Ale jeśli jest to pełne spolszczenie to wyboru nie ma i jest to nam z góry narzucone. W 100% popieram polonizację ale tylko wtedy kiedy mam prawo wyboru wersji.
A że zawsze wybieram wersję oryginalną to również nie kupuję gier gdzie mam dubbing. A znajomość języków na prawdę nie szkodzi, a wręcz zaryzykuję stwierdzenie, że pomaga;)
BTW, dla mnie Nicolas jest najlepszym wydawcą. Im się chce przynajmniej u nas dystrybuować prawdziwe perełki i gry niszowe (np. klasyczne strategie z heksami ale nie tylko). Dla mnie one są warte wiele więcej niż kolejne dzisiejsze "hity".
Pozdro!
@Jaro7788
Tylko powiedz mi kolego czego sie tak napinasz jak szczypior na wiosne?
Mowie tylko ze kupilem TDU w polskiej wersji jezykowej i teraz mam przez to tylko problemy, na przyklad MegaPack nie dziala poprawnie i trzeba kombinowac jak kon pod gorke. Stad kierujac sie wlasnymi doswiadczeniami, wolal bym gry w oryginalnej wersji jezykowej.
Nie bronie nikomu prawa do polskich wersji gier, gdzie to przeczytales?
O co Ci chodzi z tym geniuszem jezykowym? Mowisz mi o angielskim, a nawet mojego postu po polsku nie umiales zrozumiec dokladnie, czy jak?
Jezeli chcesz kupowac gry po polsku to prosze, ja ich nie lubie, poziom spolszczen mnie odrzuca (nie oszukujmy sie - czesto sa po prostu zalosne, bo robione po kosztach) i wole uniknac problemow z gra w przyszlosci. Mam do tego prawo, jezeli tego nie tolerujesz to idz przypudrowac nosek.
@Karac
Dobrze prawisz, inna sprawa ze jezeli gra ma do wyboru kilka wersji jezykowych, to ekipa od polskiej w 90% zastepuje wersje angielska. Nie wiem kto na to wpadl ;)
zarith- e tam :) "szybkie palce"? Bzdury, tempo w Sins jest tak wolne, ze szybkość gracza nie ma tu nic do rzeczy. Oczywiście SoaSE jest uproszczone w porównaniu do typowego 4X, ale jest też znacznie bardziej skomplikowane niż typowy RTS. I dobrze, bo na co była Stardockowi podróbka GC2? Sins zaprojektowano głownie pod MP i tu jest nie do pobicia, bo w GC2 w ogóle MP nie ma, a ten w SEV jest żałosny (zresztą całe SEV to wielkie nieporozumienie, podstawy są dobre, ale tę grę wypuszczono nawet nie w wesji beta, ale w alpha, nie mówiąc juz o tym, że bez modów SEV "dumnie" dzierży tytuł najgorszego AI w współczesnej grze 4X).
Ironclad postanowił zrobić 4X pod MP i pod tym względem odnieśli ogromy sukces, żadna gra 4X nie może się Sins pod tym względem równać. A że SP trochę kuleje, cóż od SP to mam GC2 :) A co czasu add-ona do SINS (z kampanią SP) jesli już będę miał ochotę na SP w Sins to pobawię się jakimiś modami