Resistance 2 wypełni całą dwuwarstwową płytę Blu-ray
Jak się nie umie kompresować, to tak jest.
Jak mówią że wypełnią to wypełnią, na PC też cześć gier zajmuję całą dwuwarstwową płytę DVD pomimo, iż gra tak naprawdę zajmuje około 1.2GB. Zapchanie dowolnie dużej płyty ciągiem przypadkowych zer i jedynek nie stanowi żadnego problemu, ale jak dumnie brzmi że gra zajmuje dziesiątki GB:-/
Nie wiem czy wprowadzono już 4-warstwowe płyty Blu-Ray na których można zapisać 100GB danych i 8-wartwowe z 200GB danych. Wiem, że napewno wyszły 1-warstwowe z możliwością zapisu 25GB i 2-warstwowe z 50GB. Jeżeli wrowadzą lub już wprowadzili (nie wiem) te 4 i 8-warstwowe to chyba twórcy gier nie powinni mieć już problemów z wielkością nośników.
Ale macie problem, gra i tak nie wyjdzie na żadną inną platformę a gadania o ilości miejsca na dysku końca nie ma.
LemonChiffon---> Nie rozumiesz jednej rzeczy, NIE MA PROBLEMU Z POJEMNOŚCIĄ NOŚNIKA. Gry naprawdę wiele nie zajmują, jedyny problem maja marketingowcy, żeby przekonać wszystkich, że nowe nośniki są potrzebne:-P
albz74---> Bo zjawisko jest szersze i nie dotyczy tylko tego jednego przypadku.
dokładnie np crysis zmieścił sie na zwykłym dvd to resistance 2 zajmuje cały 2 warstwowy bd?
śmieszne to jest
nie jestem pewien, czy w przypadku Resistance, który jest grą FPS, aż 50GB jest potrzebne, chyba że dadzą pojazdy i ogromne połacie terenu...
Piotr44 - 2 pytanie.
1 - nie szkoda Ci czasu na dyskusje O POJEMNOŚCI płytki itp. przecież to do niczego nie prowadzi...
2 - masz x360? (jestem na 99% pewien ze tak) śmierdzi mi fan bojem.
powielaniem danych w celu szybszego ich odczytania
lol? a co powielanie ma do szybkosci odczytywania? Sa dwa lasery? :) Nie kumam. Co innego jakby wstawiali nieskompresowane dane, ale powielone?!
$aimon--> Niestety dość sporo, ponieważ wtedy laser nie musi "wyszukiwać" danych na płycie tylko czyta ciurkiem jak leci...
No to super, tylko szkoda, że Blue Ray jest wolniejsze od DVD przez co dane będą się wgrywały i wgrywały i...
Kolejna dyskusja o napędach :)
I kolejny raz te same mity.
Ooooo jaaaa... co to za badziewne wiadomości....
Trochę to dziwne. Niedawno Sony wygrało wojnę formatów, a tu twórcy krzyczą, że płyty za małe :/ Chyba powinni skupić się na rozpowszechnieniu BR a nie kombinowaniu z wielkością.
Ciekaw jestem co będzie następcom Blu-ray, ile będzie miało miejsca i jak szybko zostaną zapełnione?:S
Nie wiem ile miejsca, na pewno dużo, ale jak amen w pacierzu zostaną zapchane już w dniu premiery, tak jak pisałem to żadna sztuka zapchać dowolnie wielką pojemność:-)
Za mało jedna płyta ? to niech dadzą dwie i po problemie, wszystko sie zmieści...
Ciekawe czy gdy na rynek wchodziło DVD ludzie też pisali takie brednie. :) Ehh, szkoda słów.
Kiedyś to i 1 TB będzie za mało, potem 10 TB . . . no chyba, że kometa w nas walnie albo bombeczka atomowa jakaś wybuchnie i nas zmiecie z tego padołu ;)
To widac ze BR jest rowniez maly dla gier PS3... Trzeba nowy format juz wprowadzac
oczywiście wielki obrońca albz stoi na straży, by nic złego nie powiedziano o PS
@Piotr44 [ Level: 64 - Generał ]
$aimon--> Niestety dość sporo, ponieważ wtedy laser nie musi "wyszukiwać" danych na płycie tylko czyta ciurkiem jak leci...
Jak kula w plot - w przypadku konsol dane przygotowywane na plytke sa przed nagraniem na matke defragmentowane. A nie pomyslales ze np. 1 godzina filmow w 1080p (przerywniki) zajmuje ok. 15GB? + ew. wersja 720p 5GB aby nie robic downscalingu? Nie kazdy producent musi robic przerywniki na enginie gry (z braku miejsca na wysokiej jakosci filmy lub pieniedzy na produkcje takowych). proste jak drut. Sam Final Fantasy zawsze tak mial i zapewne FFXIII tego nie zmieni pomimo przeslicznej grafiki na silniku, filmiki beda jeszcze mocniejsze i beda zapewne wgniatac totalnie + beda tak komponowane ze gracz nie bedzie wiedzial kiedy leci renderowany filmik (z mega efektami) a kiedy jest uzyty silnik gry (plynne przejscie z silnika na gre; w FFX byly takie przejscia, jednakze tam jak na dloni widac roznice w grafice; na PS3 da sie to ladnie zamaskowac i bedzie mistrzowsko:). nie moge sie doczekac:).
My tu gadu gadu, a masa dzieciaków i tak poleci do sklepu po tą grę, bo "zajmuje całą płytę!!111".
Czasem się zastanawiam, czy marketingowcy mają graczy za aż tak wielkich debili...
PS. Ciekawa rzecz wyszła z tych komentów: przy MGS4 mało kto podważał teorię bzdurności takiego newsa, zaś tu zagorzałych fanatyków jest mniej i wszyscy negują newsa :D
Tak bylo, poniewaz Kojima na kazdym kroku podkresla epickosc MGS4, wiec przynajmniej ja zakladam od razu, ze robi wiele rzeczy na wyrost - np brak kompresji przy czymkolwiek 'bo tak'.
Z kolei Resistance to fps jak fps. Poza tym przy pierwszej czesci byl kiedys bodajze hype, ze zajmuje 25 gb, ze tyle gb na level przypada i w ogole oh i ah, a potem okazalo sie, ze to tez bulsiet [linkowniestety nie przytocze, to bylo dawno i nie zamierzam nawet tego juz szukac].
Podam przykład JEDNA MAPA w killzone 2 zajmuje 2 GB danych JEDNA MAPA.
Jedna mapa w richet & klank 1,6 GB a cała gra ma kilkanaccie poziomów plus filmiki w HD.
Gran turismo prolouge 60 aut i 5 tras to 2 GB, Pełna wersja 500 aut ponad 20 tras filmy w hd i masa dodatków.
Gry w w hd maja potrzeby, strimowane tekstury w hd, świetnej jakości dzwięk, kilka wersji językowych, renderowane filmy w HD, skomplikowane i złożone siatki brył 3D, wiele skryptowanych i liczonych na silniku gry przerywników które działają w opoarciu o MOCAP czyli przechwytywanie ruchow aktora i przeniesienie do świata gry.
Jakość gier poszła mocno do przodu a co za tym idzie pliki żródłowe muszą być wysokiej jakości. Teraz nie przejdzie że w grze wszystkie postacie wygladają tak samo, teraz trzeba stworzyć i oteksturować setki postaci i tysiące obiektów. Myślę że nie ma w tym przesady i płyta DVD to mało, weżmy jeszcze że konsole tej generacji będą na rynku jeszcze kilka lat a gry będą ewoluować i sytuacja jeszcze się pogorszy a gry będą coraz cięższe w GB.
artatak --> ciekawe tylko, ze problem z miejscem mają tylko developerzy Sony. Bo jakoś inni producenci gier sobie radzą. DVD to za mało - tak będzie za 3-4 lata, nie dziś.