Płyta Blu-ray za mała dla kilku wersji językowych w MGS4
Mam pytanie do znawców konsoli Sony PS3.
Jaką największą wielkoś płyty blue-ray jest wstanie otworzyć Playstation 3 ? słyszałem że będzie 200 gb ale tego konsola chyba nie da rady otworzyć tak ?
Czytnik w PS3 jest w stanie przyjąć 2 warstwowe płyty blu-ray, czyli 50 GB. Nie czytałem nic, aby był w stanie łykać jeszcze większe pojemności.
wieksze pojemnosci sa mozliwe do czytania przez ps3, ale w tej chwili daleko im do wprowadzenia do masowej produkcji - technologia jest jeszcze niedopracowana.
Dzięki za odpowiedź.
To i tak dużo, dziwne że nie zmiścili innych wersji językowych na jednej płycie Blu-Ray.
Deadeye -->
Nawet gdyby nie czytało Playstation 3 wiekszej pojemności to wydaje mi się że gdyby w przyłości wychodziło gry na 2 płytach ( 100 GB ) to nie będzie większej tragedi ze zmienianiem :)
A nie lepiej po prostu oddzielnie nagrać każdą wersję językową niż cały ten multilanguage?
Chudy The Barbarian -> koszta, koszta..
No jak blu-ray jest za mały to co będzie za ok. rok. Muszę się nauczyć robić pojemniejsze płyty.
Niech skompresują teksturki to się zmieści :P
BR jest do 200GB z tym, że to nowość i PS3 nie ma softu do obsługi (przynajmniej tak kojarzę z jakichś newsów). Inna sprawa to taka, że nie chce wiedzieć ile zajęłoby wczytywanie danych z takiej 100GB na obecnym BR w PS3. Zapewne upchnęli wszystko na 25 i nie chcą ryzykować.
Jakas sciema. A dodanie subow ENG do wersji JAP ile zajeloby miejsca? o_O.
Jak dla mnie wystarczyła by wersja ang.....
b4r4n - ilosc danych na BL nie miala by praktycznie zadnego wplywu na dlugosc lodaingow - bo gdzie chcesz zaladowac te 100GB w 256MB pamiec konsoli? Wsio byloby na plynnym streamingu.
realsolo -->
Ale tu właśnie chodzi o głosy... żeby można było posłuchać w wersji Japońskiej...
O cipi*liscie do reszty? o_O!? 50gb? 200GB? dobra moze kiedys puki co koszta zwyklej są duze i cena gry analogicznie by mocno musiała podrozec tego by nikt nie chcial placic 300-400zl za gre!
Wiadomo ze tak nie bedzie zreszta, ja nie lubi japonskich krzakow nawet w mowie ;p ;p ;p
To niech nie wrzucają filmów po paredziesiąt giga ^^ Dla Kojinmy nawet 100 giga będzie za mało :P
Konfighter --> Pojemność płyt nie ma tu żadnego znaczenia, bo gry na PS3 wcale nie są większe niż te na Xboxa 360. Po prostu Sony projektując PS3 chciało zaoszczędzić i zamiast nowoczesnego czytnika Blu-ray, władowało tam przestarzały złom o 2-krotnej prędkości. Dlatego, żeby gry w ogóle działały, na płytę BD nagrywa się wielokrotnie te same dane, aby przyspieszyć ładowanie. Stąd nagle gra, która realnie zajmuje np. 7GB, wypełnia całą 25GB płytę.
Oczywiście wiadomo było że płyty BD staną się dla PS3 za ciasne, ale nie sądziłem, że stanie się to tak szybko. Co śmieszniejsze PS3 pewnie nie poradzi sobie z nośnikiem dwuwarstwowym, bo te zwykle odczytują się wolniej niż jednowarstwowy. Niedługo Sony będzie miało problem, bo trzeba będzie wstawić do konsoli szybszy napęd, co pewnie mocno wkurzy osoby, które już mają PS3.
Kaczorowy - Kolejny fan X360 ? ( Sony projektując PS3 chciało zaoszczędzić i zamiast nowoczesnego czytnika Blu-ray, władowało tam przestarzały złom o 2-krotnej prędkości.)
a wam microsoft wrąbał zwykłe DVD, a tak po za tym to wątek o PS3 i niemasz co tu robić.
Kaczorowy - czyli MGS 4 + MGO gdyby wychodził na Xboxa to zmieścił by się pewnie na 1 DVD? :)
Jakoś Lost Odyssey jest na 4 DVD... już wiem! Tekstury w Lost Odyssey są powtarzane co kawałek aby gra się szybciej wczytywała na Xboxie!!!11!!
Ciekawe, BR jeszcze dobrze nie wszedł na rynek, a już są przestarzałe odtwarzacze!! ;)
Maxblack - masz racje w PSXExtreme też pisze że 4 płytki
@Maxblack [ Level: 36 - SalieriMT ] : nie geniuszu, w LO jest pelno prerenderowanych cutscenek w HD i dlatego tyle to wszystko wazy. Ale najlepiej pierdolic o czyms, o czym nie ma sie zielonego pojecia :>
Kaczorowy pisze prawdę, blu w ps3 ma wolniejszy odczyt od dvd i przede wszystkim czas dostępu(nie patrzcie na parametry nowych czytników do pc,one mają całkiem inne parametry, lepsze), wiec aby czas wgrywania poziomu był akceptowalny na ps3 tą samą np teksturę zapisuje sie kilkukrotnie jeśli jest użyta w kilku poziomach.w sumie jeden poziom jest traktowany jako jeden ciąg na płytce, nie ważne że dane się powtarzają w innych poziomach
Drau - czytaj ze zrozumieniem. Moja odpowiedź była adekwatna do tego co napisał Kaczorowy (powinieneś się domyśleć po "!!11!! " na końcu zdania).... bo skąd on wie, że na BR na MGS4 nie ma miejsca, bo tekstury są powtarzane po sto razy, jak ani gra jeszcze nie wyszła, ani nie wiadomo na ile będzie rozbudowana i ile tam będzie scenek w HD?
Także to Kaczorowy pier... o czymś o czym nie ma pojęcia...
Obiecałem, że nie będę się wdawać w awantury, ale myślę, że warto sprostować parę 'mitów' , które powtarza się dość często na GOL
1. W momencie premiery konsoli w 2006 roku NIE ISTNIAŁ przemysłowo produkowany napęd BD szybszy niż 2x. Gdyby konsola wyszła w marcu 2006 jak pierwotnie zakładano, miałaby czytnik 1x
2. Napęd BD w PS3 czyta dane ze stałą prędkością na całym dysku ok 9 MB / sek, 12x napęd DVD z X360 czyta dane ze zmienną prędkością - ok 20% szybciej z sektorów zewnętrznych, 40% wolniej z sektorów wewnętrznych płyty.
3. Wielokrotne umieszczanie plików dla szybszego dostępu nie ma związku z szybkością odczytu danych, ale z czasem dostępu do dysku, który w obu napędach jest porównywalny. I te pliki umieszcza się w wielu miejscach płyty zarówno na PS3 i X360. I powtórzę, NIE MA TO ŻADNEGO ZWIĄZKU Z PRĘDKOŚCIĄ NAPĘDU.
4. Duże korzyści z takiego umieszczania plików w wielu miejscach istnieją tylko w grach, streamujących dane oraz takich, w których dokładnie wiadomo, jakie dane załadować. A takie należą do zdecydowanej mniejszości
5. Najwięcej miejsca na płytach BD z grami zajmują ścieżki dźwiękowe, często z niekompresowanym dźwiękiem 7.1 i wersje językowe (na płycie Heavenly Sword - prawie wszystkie zachodnioeuropejskie języki).
Także wypada skończyć z mitami, że napęd w PS3 jest taki wolny. No, chyba że chce się być mądrzejszym od Alexa Warda (Burnout Paradise) -> http://www.criteriongames.com/podcast/crashfm_15_080111.mp3
Maxblack-> zacytuj gdzie kaczorowy napisal cos o MGS 4 :P najlepiej przeczytac cos, a reszte sobie wyimaginowac :P
w calej tej klotni nie mam zamiaru brac udzialu bo sie nie znam :P
Maxblack-> zacytuj gdzie kaczorowy napisal cos o MGS 4 :P najlepiej przeczytac cos, a reszte sobie wyimaginowac :P
"Oczywiście wiadomo było że płyty BD staną się dla PS3 za ciasne, ale nie sądziłem, że stanie się to tak szybko"
"tak szybko" - jak dla mnie odnosi się do MGS4.
To ile do cholery ta ścieżka dźwiękowa zajmuje miejsca że nie zmieściło się to wszystko na jednej płycie Blu-ray?
Duzo za duzo. Widac chca to zrobic z 'rozmachem' [ktory all in all okaze sie niepotrzebny, bo jakosc dzwieku zapewne nie bedzie jakas niezwykla] oraz/lub wywrzec jakastam 'presje', ze niby nawet BD to za malo na dzisiejsze gry [yeah, right].
Przykro mi to mówic ale wiedza niektórych siedzi w zabobonach.
Co do MGS4 i jego braku pojemności to się nie dziwię. MGS to w zasadzie interaktywny film. I jest tam tyle kwestii mówionych ze poprostu braknie miejsca. Ja daje sobie uciąc głowę że w teathre mode bedzie cos koło 2-3 godzin cutscenek jak na kojime przystało jak nie więcej. Pozatym MGS4 według zapowiedzi ma wykorzystywac BD 50GB nie 25GB z braku miejsca na 25GB .
chciałbym aby wyszło też na 360kę mam nadzieję że to się kiedyś stanie :)
Nadzieja matką głupich - nie słyszałeś tego darc84. Kojima wyraźnie powiedział, że MGS 4 nie wyjdzie na X360.
kojima tak mówic gdy m$ nie płacić
m$ zacząc płacić, kojima zmieniać zdanie.