Dziesięć milionów osób gra w World of Warcraft
Aż chce się krzyknąć " WoW!!!" :)
Jak widać graczy ciągle przybywa, ciekawe do jakiej liczby dobiją po kolejnym dodatku ? :)
Nie licząc użytkowników na "nieoficjalnych" serwerach bo jest ich pewnie pół razy tyle :)
Jak widzę na Xfire co się dzieje to chyba gra ich nawet więcej ;)
Do niedawna byłem wśród tych 10 milionów, ale nie gram od nowego roku, nawet nie wiedziałem że minęły od tego momentu 23 dni :))
r_ADM --> Z tego co podają, to chodzi o liczbę aktywnych kont, co równa się mniej więcej liczbie graczy. Niewiele osób ma więcej niż jedno konto przecież.
Mnie dziwi tylko to, że jeśli gra jest aż tak popularna i tak dużo ludzi w nią ciągle gra (bo te 10 milionów to aktywni gracze, samych założonych kont pewnie jest z dwa razy tyle), to czemu tylko 1/3 zdecydowała się na dodatek? W takim Guild Wars ciężko znaleźć ludzi bez przynajmniej jednego dodatku..
Dodatek kosztuje równowartość 2 abonamentów, to nie majątek. Do tego zgodnie z filozofią WoWa bez 70 levelu i nowych rzeczy jakie BC oferuje, nie ma raczej mowy o sensownej endgamowej rozrywce.
Bo pewnie te 2/3 to konta trialowe chińskich farmerów i goldsellerów :)
Na cholerę im dodatek, skoro i tak go zbanuja wcześniej czy później :)
W tych 10 milionach nie ma kont trialowych, to są opłacane subskrypcje.
A farmerów nie może być przecież więcej niż reszty graczy ;)
Indoctrine - powiedz to legionom chinskich farmerow. Ty myslisz, ze ten wow gold, oferowany na setkach stron, to jest farmowany przez amatorow po jednym koncie na kazdego typa ?
Nie wspominajac o zwylych graczach, ktorzy maja po 2 konta.
r_ADM, oczywiście, że zdaję sobie sprawę, że robią to chińscy farmerzy albo boty. Lecz chodzi mi o proporcje :) Może i parę % to farmerzy, ale chyba nie więcej? Bo gdyby tak było, to gracze częściej by spotykali farmerów niż innych :)
o ile pamietam to chinczycy maja duzo nizszy abonament, a byly nawet plany zniesienia go calkowicie
10 milionów aktywnych kont wcale nie oznacza 10 milionów osób. Musieli by przeanalizować dane kart płatniczych, żeby wiedzieć czy czasami jedną kartą ktoś nie płaci za dwa konta.
Także prośba na przyszłość do redakcji GOLa o rzetelne podawanie informacji. Można było spokojnie napisać 10 milionów aktywnych kont, bez uszczerbku na prestiżu gry.
TA gra jest lewa i beznadziejna 10 milionów ludzi na świecie to masochiści!!!!!!!!!!
O gustach sie nie dyskutuje, znam osoby co dalej grają nałogowo w Dune2. :)
Kto jeszcze w to gra? ^^
Ja, jak tylko oddam maturę :)
[ czyli już tylko jakieś 100 dni! ]
Przestałem grać, bo gdybym na czas przygotowań do matury nie anulował subskrypcji, to bym jej nie zdał :P
Hmm z tymi chińczykami to trochę inna sprawa. Ponieważ żeby sprzedawać golda na serverach EU i USA to muszą mieć konto właśnie tam więc to 5,5 mln w azji to są też "zwykli" gracze a tak po 500tys na EU i USA to ludzie "farmy" z chin :]
Coraz częściej pojawiają się na forum osoby typu" Moje zdanie to zdanie reszty".
Jest pełno ludzi, których to pociąga i oni w to grają. Gratulacje dla Blizzarda.
W ciągu pierwszych dwudziestu czterech godzin od momentu premiery sprzedano 2,4 miliona kopii, po kolejnych trzydziestu dniach jego właścicielami stało się niemal 3,5 miliona graczy.
Indoctrine Naucz się czytać. Jest wyraźnie napisane że po 30 dniach kupiono 3.5mln egzemplarzy a od wydania dodatku minęło ich 9. Nie wiadomo ile na tą chwilę sprzedano Burning Crusade'ów ale pewnie coś koło 5-6mln ( tyle ile jest aktywnych kont w USA i Europie bo w Chinach, albo jeszcze nie wyszedł, albo dopiero co...)
planet killer nie jestes sam bo ja tez mam identyczne zdanie na temat tej gry
"10 milionów aktywnych kont wcale nie oznacza 10 milionów osób. Musieli by przeanalizować dane kart płatniczych, żeby wiedzieć czy czasami jedną kartą ktoś nie płaci za dwa konta. "
ten sposób też nie jest idealny bo ja na przykład płacę swoją kartą za siebie i dwóch znajomych, którzy własnej karty nie mają :)
Co z tego że nie oznacza? Np 350 tysięcy ( strzelam ) kont w Everquest 2 tez nei oznacza, że tyle osób fizycznych gra.
I tak ilością WoW miażdży jakikolwiek inny MMO.
za kilka lat WOW się wszystkim znudzi....
Tez dolaczylem do tych osob :) Trza zaczac zbierac na abonament xD
Yoyo --> zgadza sie, ale można wtedy te dane jakoś uśrednić, bo wiadomo, że nie da sie wszystkich dokładnie policzyć
Mastyl --> Chodzi o rzetelność informacji, grających w WoWa ta informacja raczej nie interesuje, przekonanych i chcących zagrać raczej średnio, choć na ich miejscu liczyłbym na zmniejszenie abonamentu przy takiej ilości, najbardziej cieszą się z tego pewnie gracze na pirackich serwach, bo dla nich oznacza ciągłe wydawanie dodatków do gry, oraz cieszą się farmerzy zarabiający kupę szmalcu na sprzedaży przedmiotów na ebay, allegro czy innym, bo gra raczej nie zakończy się od tak.
Zastanawiam się ile jeszcze będzie Blizzard ciągnąć ten projekt bez ulepszania grafiki choćby.
I to co powtarzam do znudzenia, proszę nie liczyć na inne gry Blizzarda, Diablo czy SC2, dla nich teraz to tylko dodatki, piąte koło u wozu, a taka polityka może się zemścić.
kastore --> Każdy dodatek (i niektóre patche) ulepsza (bądź ulepszy) grafikę. Może te zmiany nie czynią od razu z WoW-a drugiego Crysisa czy choćby Mass Effecta, ale te zmiany są i grafika faktycznie jest ładniejsza.
Mnie cieszy powodzenie WoW-a - dzięki temu Blizz nie musi myśleć o pieniądzach, terminy go nie gonią, wydawcy nie gonią, spokój i możliwość szlifowania aż do końca. Więc ja o SC2 i pozostałe gierki jestem spokojny :)
xanat0s --> no wlasnie to nie gonienie za pieniądzem i przed wydawcami imho jest powodem dla którego Blizzard może już nic nie wydać. Znasz jąkąś grę, którą od wydania WoWa wypuścił Blizzard?? Poza dodatkami i patchami do WoW??
Swoją drogą, tak jak mówiłem, przy takiej ilości kasy mogliby się pokusić o jakąś większą akcję marketingową, np 3 miesiące za friko. To by dopiero przyciągnęło ludzi. Zwiększyłoby ilość farmiących azjatów i wpłynęło na wzrost sprzedaży gry.
Kastore ---> co do grafy to akurat uważam ze sie mylisz... jest genialna w swej prostocie... mysle ze to jest tez powodem popularnosci tej gry.. moze na full detalach grac pewnie 90% graczy to jedno a dwa takiej płynnośći animacji i synchronizacji nie widziałem w żadnej grze single ze o mmorpegach nie wspomne... jak widze te wszystkie nowe massivy i postacie jezdzace na rolkach to sie niedobrze robi... taki szczegol a uwazam ze powinien byc dopracowany w kazdej grze... ale teraz liczy sie ilosc a nie jakosc... ale ze wszytkim dzisiaj tak jest... <- moje zdanie
kastore --> W jakim sensie proszę nie liczyć na inne gry Blizzarda, Diablo czy SC2? To, ze nowe czesci SP tych gier wyjda, jest wiecej niz pewne. To, ze beda bardzo dobre (juz teraz stawiam na oceny 8-9/10) tez jest dosc oczywiste. Powinienes wziac pod uwage, ze gry SP moga sluzyc Blizzardowi po to, aby rozbudowac universum gry pod MMORPG. Nie wiem, czy grales w WoWa, ale zauwaz, ze taka role spelnil wlasnie Warcraft 3. Blizzard oglosil prace nad nowa gra MMO (niekoniecznie RPG). Wedlug mnie wlasnie dlatego wychodzi SC2, aby przygotowac grunt pod SC MMO.
A co do handlu zlotem w WoWie, to nie wiem oczywiscie jak jest naprawde, ale wydaje mi sie, ze zyski tych firm spadaja. Mam kilku znajomych, ktorzy regularnie kupowali zloto, ale teraz sami stwierdzili, ze to nie ma sesnu, bo daily questy dostarczaja spora ilosc zlota w bardzo krotkim czasie, a tak szczerze powiedziawszy, to i tak nie ma za bardzo na co gotowki wydawac, skoro prawie wszystkie liczace sie rzeczy w grze sa albo BoP albo placi sie honorem/arena points.
Alucard --> Zgadzam sie w pelni. Grafika jest piekna w swej prostocie. Zreszta nawet tu chodzi o marketing: lepsza grafika to wieksze wymagania czyli mniej graczy.